Файл қосу

Тілді жоғары мектепте оқыту әдістемесі



ҚАЗАҚСТАН    РЕСПУБЛИКАСЫ  БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ  МИНИСТРЛІГІ
СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ  АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
3-деңгейлі СМЖ құжаты
                                   ПОӘК

ПОӘК 042-18-28.1.10/02-2014

ПОӘК <<Тілді жоғары мектепте оқыту әдістемесі>> пәнінің магистрантқа арналған жұмыс бағдарламасы
____2014 жылғы 
       № 1басылым 



                                       
                                       

  <<Тілді жоғары мектепте оқыту әдістемесі>>
                                        
          ПӘНІНІҢ ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК  КЕШЕНІ
                                       
           6В050117- Қазақ тілі мен әдебиеті  
                                       
                                       
                                        
МАГИСТРАНТҚА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ
                                       
                                       
  





                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       

                                       
                                       
                                  СЕМЕЙ
                                     2014
                                       
                                       
                                       
                                       
ПОӘК 042-18-28.1.10/02-2014

                             № 1 басылым 
11беттің 2-шісі
	
                                       
                                       
                                       
                                Кіріспе

1 ӘЗІРЛЕГЕН
Мұқанова Қ.Қ.  -  қазақ тілінің теориясы мен әдістемесі кафедрасының меңгерушісіі, п.ғ.к.
_____________    <<___>> ___________20___ жыл.

2 КЕЛІСІЛДІ
2.1   Қазақ тілінің теоиясы мен әдістемесі кафедрасының  отырысында  қаралып, талқыланды.
Хаттама     №___  <<___>> ___________20___ жыл.

Кафедра меңгерушісі _______________ Мұқанова Қ.Қ..
    
2.2  Филология   факультетінің оқу- әдістемелік бюросында талқыланып,  бекітілді.
Хаттама     №___  <<___>> ___________20___ жыл.

Төрайым _________________Сәмекбаева Э.М.

3 БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқу-әдістемелік  кеңесінде бекітілді.
Хаттама     №___  <<___>> ___________20 ___жыл.

                     
ОӘК төрағасы   _________________Искакова Г.К. 

4  <<____>> __________  20___ж.  шыққан ПОӘК-нің 
№ 1 БАСЫЛЫМЫ  
                                       
                                       








ПОӘК 042-18-28.1.10/02-2014

                             № 1 басылым 
11 беттің 32-шісі
	




                                Мазмұны

1  Жалпы ережелер
2  Пәннің мазмұны және сабақтардың түрі бойынша  сағаттарға бөлу  
3  Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулары 
4  Курс форматы
5  Курс саясаты 
6  Бағалау саясаты 
  7  Әдебиеттер






























ПОӘК 042-18-28.1.10/02-2014

                             № 1 басылым 
11 беттің 4-шісі
	







1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1.1  Оқытушы туралы жалпы мәлімет:
     Мұқанова Қ.Қ.  -   қазақ тілі кафедрасының доценті, п.ғ.к.
Кафедра: Қазақ тілінің теориясы мен әдістемесі
Ақпараттық  қатынас:  телефон:  8-777-858-52-67
Сабақ өтетін орын:  №8 оқу ғимараты, 224 дәрісхана
Кредит саны: 2
       
1.2  Пәннің қысқаша мазмұны: 
Кәсіби деңгейі жоғары, жан-жақты дамыған, білім нәрімен сусындаған, теориялық білімі терең, практикалық дағдысы қалыптасқан маман даярлау. Соған сай магистранттарды әдістеме саласындағы соны өзгерістермен таныстырып, оны тиімді қолданудың жолдарын үйрету; магистранттарға қазақ тілін оқыту әдістемесінің методологиялық-теориялық негіздерін меңгерту; қазақ тілі жүйесін жоғары мектепте қатысымдық-танымдық тұрғыдан талдап көрсету пәннің мазмұнын құрайды.
          	1.3 Пәнді оқытудың мақсаты:
         <<Тілді жоғары мектепте оқыту әдістемесі>> курсының негізгі мақсаты  -     -  қазақ тіл білімінің негізгі көкейкесті мәселелері, оның зерттелуін оқыту, негізгі белгілері, құрылымы, түрлері, қолданылу ерекшелігі жайлы толық оқыту. Тілді жоғары мектепте оқыту жолдарын, қағидаларын түсіндіру.
  Кәсіби білікті маман, шығармашыл тұлға дайындау, қажетті кәсіптік теориялық білім мен тиісті практикалық машық-дағдыларды қалыптастыру.  Кәсіби деңгейі жоғары, жан-жақты дамыған, білім нәрімен сусындаған, теориялық білімі терең, практикалық дағдысы қалыптасқан маман даярлау.
1.4 Пәнді оқытудың міндеттері:
* Магистранттарды әдістеме саласындағы соны өзгерістермен таныстырып, оны тиімді қолданудың жолдарын үйрету;
* Магистранттарға қазақ тілін оқыту әдістемесінің методологиялық-теориялық негіздерін меңгерту;
* Қазақ тілі жүйесін жоғары мектепте қатысымдық-танымдық тұрғыдан талдап көрсету;
* Оқу-әдістемелік құралдарды оқып-талдау, баға беру, тиімді әдістемелік кешендерді таңдай білу;

ПОӘК 042-18-28.1.10/02-2014

                             № 1 басылым 
11 беттің 5-шісі
	
* 
*  Қазақ тілін оқытудың теориясы мен әдістемесін ғылыми тұрғыдан зерттеп-тану қабілеттерін дамыту.
* ғылыми тұрғыдан зерттеп-тану қабілеттерін дамыту.
 1.5 Оқыту нәтижесі:
Пәнді оқыту нәтижесінде магистранттар білуге тиіс:
 Қазақ тілін оқытудың   әдістемесі курсы барысында магистрант
әдістемені зерттеу бағыттары мен зерттеу әдістерін саралап тани білу керек. Қазақ тілін оқыту әдістемесінің осы кезге дейін жасалған бай мұрасын магистранттар танып білуі керек.
    	Білімге, икемділікке және дағды-машықтарға қойылатын талаптар 
Студенттер <<Тілді жоғары мектепте оқыту әдістемесін>> оқуы барысында қазақ тілі мұғаліміне тән іскерліктерді қалыптастырады. Олар мыналар :
       - жоғары мектепте білім берудің әр кезеңінде   тілді оқытудың мақсат-міндеттерін анықтай алу іскерлігі ;
-  әрбір қазақ тілі сабағының білімдік, тәрбиелік, дамытушылық потенциалын мүмкіндігінше жүзеге асыру жолдарын тану іскерлігі;
- қазақ тілінің жалпы тілдер жүйесіндегі, түркі тілдер жүйесіндегі өзіндік орны мен ерекшелітерін байланыстыра оқыту іскерлігі ;
- қазақ тілінен берілетін ғылыми материалдың эмпириалдық деңгейде қалып қоймай, оның теориялық деңгейге қарай ұласу жолдарын тану мен ұйымдастыра алу іскерлігі;
- оқыту технологиясын бірізді және орынды қолдана білу, әр сабақты ғылыми тұрғыдан талдап сараптай білу т.б. іскерлік дағдыларды меңгерулері тиіс.
<<Тілді жоғары мектепте оқыту әдістемесі>> курсын меңгеруі барысында магистрант  әдістемені зерттеу бағыттары мен зерттеу әдістерін саралап тани білуі керек. Қазақ тілінен тәжірибе жасау, оның нәтижелерін сандық және сапалық тұрғыдан талдай білу дағдылары да осы курсты оқу барысында қалыптастыру бойынша практикалық машықтарды иемденуі қажет.
1.6 Курстың пререквизиттері:
  <<Тілді жоғары мектепте  оқыту әдістемесі>> курсын меңгеру үшін магистранттаркелесі пәндерді қосымша оқу қажет: 
* Педагогика
* Психология
* Қазіргі қазақ тілі
* Тіл біліміне кіріспе
1.7 Курстың постреквизиті:  
  +       -  жалпы тiл бiлiмi
  +       -  стилистика
  +       - қазіргі  қазақ тілі  әдістемесі 


ПОӘК 042-18-28.1.10/02-2014

                             № 1 басылым 
11беттің 6-шісі
	


          2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚТАРДЫҢ ТҮРІ БОЙЫНША  САҒАТТАРҒА БӨЛУ 
                                                                  1 Кесте 
№
Тақырыптар атауы
                               сағаттар
                             әдебиеттер


Дәріс
Тәжір
ОСӨЖ
СӨЖ

                                       1
                                       2
                                       3
                                       4
                                       5
                                       6
                                       7
1 
 1 модуль.     Тілді жоғары мектепте оқыту әдістемесі  -  жеке ғылым саласы  Жоғары мектепте қазақ тілін оқыту әдістемесі пәнінің мәні, мақсаты мен міндеттері
1
1
1
3
 
2, Б. 53-61
4, Б. 80-92 
5, Б. 20
2
    Қазақ тілі мен әдебиеті мамандығының біліктілігінің ерекшеліктері. Қазақ тілі пәндері жүйесі және олардың ерекшеліктері  
                                       1
1
1
                                       3
1, Б. 12-23
2, Б. 8-37
3, Б. 11-20
4, Б. 12-23

3
2 модуль. .     Тілді жоғары мектепте оқытудың ғылыми негізі 
Жоғары мектепте қазақ тілін оқыту әдістемесінің ғылыми негіздері. Студенттердің психологиясы: ұлттық, әлеуметтік, кәсіби сипаттама. Қазақ тілі мұғалімі және өзіндік ерекшеліктері
                                       1
1
1
                                       3
3, Б. 25-37
4, Б. 64-68
8, Б. 23-38
9, Б. 63-67
 
4
Жоғары мектепте қазақ тілі пәндерін оқыту формалары: лекция,семинар
                                       1
1
2
                                       3
2, Б. 37-53
4, Б.38-78
5, 24-28
5
3 модуль Тілді жоғары мектепте оқыту әдістемесі
Жоғары мектепте қазақ тілі пәндерін оқыту формалары:   практикалық сабақ, лабораториялық сабақ
                                       1

2
                                       3
2, Б. 53-61
4, Б. 80-92 
5, Б. 20-24
6
 Қазақ тілі және әдістемесі пәндері бойынша студенттердің ғылыми-зерттеу жұмыстарын ұйымдастыру әдістемесі
                                       1
1
2
                                       3
2, Б.63-68
4, Б.92-125
5, Б. 25-37
7
Қазақ тілі және оқыту әдістемесі бойынша студенттердің оқытушымен орындайтын өзіндік жұмыстарын ұйымдастыру әдістемесі
                                       1
1
2
                                       3
2, Б. 52-68; 79-132
4, Б. 126-

8 
* Қазақ тілі және оқыту әдістемесі бойынша студенттердің өзіндік жұмыстарын ұйымдастыру әдістемесі
                                       1
1
1
                                       3
2, Б.133-148
4, Б. 166- 
9 
* Қазақ тілі пәндері бағдарламалары, оқу жоспары  
                                       1
1
1
                                       3
2, Б. 148-164
4, Б. 183-190
10 
* Қазақ тілі пәндерінің типтік бағдарламасы, жұмыс бағдарламасы
                                       1
1
1
                                       3
2, Б. 164-178
4, Б. 191-207
11 
* Жоғары мектепте қазақ тілін оқытуға арналған оқулық, оқу құралдары, дидактикалық технология.
                                       1
1
1
                                       3
2. Б. 179-200 
4, Б. 207-
132
12 
* Қазіргі қазақ пәндері жүйесіндегі арнайы пәндердің орны және олардың әдістемелері.
                                       1
1
2
                                       3
2, Б.200-322
4, Б.222-333
13 
* 4-модуль. Тілді жоғары мектепте оқытудың қазіргі заманғы әдістері 
* Арнайы курс пен арнайы семинарды оқыту әдістемесінің ерекшеліктері
                                       1
2
2
                                       3
2, Б. 200-322
4, Б. 222-333
14 
* Тілді жоғары мектепте оқытудың қазіргі заманғы әдістері, негізгі ерекшеліктері
                                       1
1
1
                                       3
2, Б. 322-331
4, Б. 333-
15
* Тілді жоғары мектепте оқытудың қазіргі заманғы әдістері, қолдану әдістемесі
                                       1

1
                                       3
2, Б. 332-349
4, Б.344-358
 








3  ПӘНДІ ОҚЫТУДЫҢ ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАРЫ
         <<Тілді жоғары мектепте  оқыту әдістемесі>> курсы негізінде   кәсіби білікті маман, шығармашыл тұлға дайындау, қажетті кәсіптік теориялық білім мен тиісті практикалық машық-дағдыларды қалыптастыру. Магистранттарға   қазақ тілін оқыту процесінің ерекшеліктерін теориялық және практикалық тұрғыдан меңгерту. Кәсіби деңгейі жоғары, жан-жақты дамыған, білім нәрімен сусындаған, теориялық білімі терең, практикалық дағдысы қалыптасқан маман даярлау Магистранттарға қазақ тілін оқыту әдістемесінің методологиялық-теориялық негіздерін меңгерту; Қазақ тілі жүйесін  мектепте қатысымдық-танымдық тұрғыдан талдап көрсету; Оқу-әдістемелік құралдарды оқып-талдау, баға беру, тиімді әдістемелік 


ПОӘК 042-18-28.1.10/02-2014

                             № 1 басылым 
11 беттің 8-шісі
	
кешендерді таңдай білу;  Қазақ тілін оқытудың теориясы мен әдістемесін ғылыми тұрғыдан зерттеп-тану қабілеттерін дамыту.
4  КУРС ФОРМАТЫ
Аудиториялық уақытқа дәрістер, семинар сабақтары, оқытылған материалды талқылау және әртүрлі тапсырмаларды  орындау кіреді. Әрбір сабаққа магистрант әдебиеттің негізгі және қосымша қайнар көздерінің тізіміне сәйкес дайындалуы керек (негізгі бөлімдер мен бөлімшелер әрбір сабақта нақтыланады). Аралық бақылау жұмысында болмаған магистранттар автоматты түрде 0 балл алады және бақылау жұмысын тапсыруға жіберілмейді. 
Негізгі ұғымдар дәрістерде ұсынылады және түсіндіріледі. Сабаққа қатысу және дәрісте  негізгі ұғымдарды, түсіндірмелерді және мәліметтерді  жазып алу студенттің міндеті болып табылады. Егер магистрант қандай да бір жағдайлармен дәріске қатыспаған жағдайда, дәрістің материалын топтағы басқа студенттен алуы керек. Оқытушы материалды бір де бір магистрантқк дәрістің бір де бір уақытында босату себебіне қарамастан ұсынбайды. 
ОЖСӨЖ мақсаты  -  әдістеме   саласына байланысты зерттеу еңбектерді қарастыру. 
ОЖСӨЖ міндеттері келесілерді қарастырады:
* курстың методологиясы және зерттеу әдiстерi;
* әдістеме ғылымы және оның ерекшелiктерi туралы.
Магистранттардың өздік жұмысы  -  бұл тұлғаның жеке танымды қызметі, ол өзіне тек қана алған білімін бекітіп қоймауы, сонымен қатар жеке тілдік тұжырым-ойлау процесі болып табылады. Өзіндік жағынан ол келешек маманның жаңа білімінің ашылуына, қалыптасуына жағдай жасайды.
Өздік жұмыс сонымен қатар студенттің максималды белсенділігін қарастырады және ол алған білімін ұйымдағы ғылыми зерттеу, қоғамдық және өндірістік қызметтерде көрінеді.

5  КУРС САЯСАТЫ 
Курсты оқу барысында алынған ұпай жинақталып. жалпы саны шығарылады. Жиынтық бағаны шығару үшін әрбір тапсырма, сабаққа қатысуы, СӨЖ, ОСӨЖ тапсырмаларын, тиісті жаттығу жұмыстарын орындағаны жөніндегі  ұпай жиынтығы, кезеңдік, қорытынды бақылау нәтижелері т.б. түгел ескеріледі. Берілген тапсырманы уақытында орындау қажет. Тиісті  тапсырмалар сессияның соңғы аптасына дейін өткізілуі тиіс. Орташа ұпай жинақтай алмаған студент емтиханға жіберілмейді. Әрбір тақырыпты өтеу  міндеті, өтілген материалды меңгеру деңгейі тест, жатқа жазу, бақылау түрінде тексеріледі. Себепсіз сағат босатсаңыз қосымша шығармашылық жұмыс беріледі. Сабақтан екі рет кешігу бір рет сабақ босатқанға теңгеріледі.

ПОӘК 042-18-28.1.10/02-2014

                             № 1 басылым 
11 беттің 9-шісі
	


6  БАҒАЛАУ САЯСАТЫ

<<Тілід жоғары мектепте оқыту әдістемесі>> пәнінің ұпайларға бөлінуі
	
                                   Апта
                            Бақылау түрі
                             Барлық ұпай
                                Ескерту
                                       1
                                       2
                                       3
                                       4

1-аптадан 8-апта аралығында дәріске қатысу
                                      30

                                       1
Семинар 
ОЖСӨЖ
СӨЖ
                                      15
                                      10
                                        

                                       2
Семинар 
ОСӨЖ
СӨЖ
                                      15
                                        
                                      25

                                       3
Семинар 
ОЖСӨЖ
СӨЖ
                                      15
                                      10
                                        

                                       4
Семинар 
ОЖСӨЖ 
СӨЖ 
                                      15
                                        
                                      25

                                       5
Семинар 
ОЖСӨЖ 
СӨЖ
                                      15
                                      10
                                        

                                       6
Семинар
ОЖСӨЖ 
СӨЖ
                                      15
                                        
                                      25

                                       7
Семинар 
ОЖСӨЖ 
СӨЖ
                                      27
                                      10
                                        

                                       8
Семинар 
ОСӨЖ 
СӨЖ
                                      15
                                        
                                      25

1-8 апта аралығындағы оқу нәтижесі бойынша қорытынды ұпай
                                      300

                                       
9-15 апта аралығында дәріске қатысу
                                      30

                                       9
Семинар
ОЖСӨЖ 
СӨЖ
                                      15
                                      10
                                       

                                      10
Семинар
ОЖСӨЖ 
СӨЖ
                                      15
                                        
                                      25

                                      11
Семинар
ОЖСӨЖ 
СӨЖ
                                      15
                                      10
                                       

                                      12
Семинар
ОЖСӨЖ 
СӨЖ
                                      15
                                        
                                      25

                                      13
Семинар
ОЖСӨЖ 
СӨЖ
                                      15
                                      10
                                       

                                      14
Семинар
ОЖСӨЖ 
СӨЖ
                                      15
                                        
                                      25

                                      15
Семинар 
ОЖСӨЖ 
СӨЖ 
                                      15
                                      10
                                       

9-15 апта аралығындағы оқу нәтижесі бойынша қорытынды ұпай
                                      300

Емтихан бойынша қорытынды ұпай
                                      400

Академиялық кезең бойынша қорытынды ұпай
                                     1000


* ӘДЕБИЕТТЕР
 7.1.1. Негізгі әдебиеттер:
 7.1. 2 З.Бейсембайқызы. Қазақ тілін оқыту әдістемесі.  -  Алматы, 2002
7.1.3. З.Бейсембайқызы. Қазақ тілін модуль негізінде оқыту. А., 2001
7.1.4. Қазақстан Республикасының 2015 жылға дейінгі білім беруді дамыту тұжырымдамасы /Қазақстан жоғары мектебі №1, 2004. 5-20-66. 7.1.5. С.Қазыбайұлы.Мектепте қазақ тілін оқыту тәсілдері.-Алматы 1997
7.1.6. З.Бейсембаева. Қазак тілін оқыту әдістемесі.Алматы, 2002
7.1.7. К.Ж.Бұзаубакова.Жаңа педагогикалық технология. А.,20048.1.8. Ф.Оразбаева. Тілдік қатынас: теориясы және әдістемесі, А.,2000
7.2 Қосымша әдебиеттер:
7.2.1.Бейсембайқызы. Қазақ тілін модуль негізінде оқыту. А.,2001
7.2.2 0ралбаева Н, Жаксылықова К. Орыс тіліндегі мектептерде казақ тілін оқыту әдістемесі -Алматы, 1996.
7.2.3.Ә.Ишмұхамедов. Қызықты грамматика.А., 1995
7.2.4. Жұбанов Қ <<Қазақ тілі жөніндегі зерттеулер>> А., 1999
7.2.5.Құрманова Н.Ж. Сөз тіркесін оқыту барысында оқушылардың логикалық ойлау мәдениетін қалыптастырудың әдістері мен тәсілдері. Алматы-1998.

ПОӘК 042-18-28.1.10/02-2014

                             № 1 басылым 
11 беттің 11-шісі
	

7.2.6.Рахметова Р.С. Сөз тіркесі синтаксисі және оны оқыту әдістемесі. А., 2003
7.2.7. Нұржанова Ж. Қазақ тілін тиімді оқыту жолдары. А., 2001.
7.2.8. 0разбаева Ф.Ш.,Рахметова Р.С. Қазақ тілін оқыту әдістемесі.А.,2005.
7.2.9. Селевко Г.К. Современные образовательные технологии. М. 2005
7.2.10. Гузеев В.В. Планирование результатов образования и образовательная технология. М.,2001.
7.2.11. Тұрғынбаева Б.А. Дамыта оқыту технологиялары. А., 2000
7.2.12. Көккөзова М., САбақан. Әдіскер тағылымы. Алматы, 2000.
7.2.13. Исабаев Ә.Қазақ тілін оқыту методикасы. Ташкент-2003.
7.2.14. Оразахынова Н <<Шеберлік класы>> Сатылай комплексті талдау (синтаксис). Алматы-2002.













Пәндер