Файл қосу
Топырақтану негіздері
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ ШӘКӘРІМ атындағы СемЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ 3 деңгейлі СМК құжаты ПОӘК ПОӘК 042-18-35.1. 08 /02-2013 ПОӘК Студенттерге арналған пәннің бағдарламасы <<Қолданбалы биология және топырақтану негіздері>> № 1 басылым 2013 ж. ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ Қолданбалы биология және топырақтану негіздері <<5В011300>> - <<Биология>> мамандықтары үшін СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2013 1.ӘЗЕРЛЕГЕН Құрастырушы__________<<____>>_____ 20___ж., б.ғ.к. Жумадилова Р.Ж. Биология кафедрасының аға оқытушысы 2. ТАЛҚЫЛАНДЫ 2.1. Биология кафедрасында отырысында <<____>>___________ 20___ж. №____хаттама Кафедра менгерушісі_______Калиева С.К. 2.2. Жаратылыстану ғылымдар факультетінің оқу-әдістемелік бюросының отырысында <<____>>___________ 20___ж. №____ хаттама Төрайымы____________ Абдишева З.В. 3. БЕКІТІЛДІ Университетінің Оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында басып шығаруға мақұлданған және ұсынылған <<____>>___________ 20___ж. №____ хаттама ОӘК төрайымы____________ Искакова Г.К. 4.БІРІНШІ РЕТ КІРГІЗЕЛГЕН Мазмұны 1. Жалпы ережелер 2. Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу 3. Пәнді оқып білу жөніндегі әдістемелік ұсынымдар 4. Курс форматы 5. Курс саясаты 6. Баға қоюдың саясаты 7. Әдебиет тізімі 1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 1.1 Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер: Жумадилова Роза Жумагазиновна ,кафедрасының аға оқытушысы Байланыс ақпараты - тел: , оқу ғимараты № 3, кабинет № 120 Сабақ өткізу орны - дәрісхана № 230 Берілген пән бойынша кредиттер саны - 3 1.2 Пәннің қысқаша мазмұны: Ауыл шаруашылық өнімінін өндіруді ұлғайту алда тұрған мақсаттардың бастысы. Бұған сол жастарды тәрбиелеудің мәні зор, себебі оқу мен өмірді байланыстыру оқытудың басты принципі. Жалпы білім беретін және кәсіптік мектептің негізгі бағыттарында аса маңызды, өспес міндет келешек ұрпаққа ғылым негіздерінен тереңде, тиянақты білім мағлұмат беретін, оларды практикада қолданудың дағдылары мен білгірлігін қалыптастыру. Осы жауапты міндеттерді шешуде биология мамандықтарында оқитын студенттердің қосатын үлесі зор. Ол үшін студенттерде ауылщаруашылық өндірісіне ылайықты білім мен іскерлігі дағдылы, тектен өміріне қажетті оқу тәжірбиелік зертханалық практикалық жұмыстар жүргізу, оқушыларды еңбекке мамандық алуға тәрбиелеу щеберлігі болуы қажет. Бұл істің орындалуы тікелей <<Қолданбалы биология және топырақтану негіздерімен>> байланысты 1.3. Пәнді оқып-білудің мақсаты: Қолданбалы биология және топырақтану курсының мақсаты, міндеті: Педагогикалық профильдегі химия-биология, биология - психология мамандықтары бойынша студенттерді теориялық және практикалық білім беру,ауыл шаруашылығы салаларымен таныстыру басқа ғылымдармен байланыстарын түсіндіру. Келешек мұғалімдер үшін қолданбалы биология және топырақтану негіздерін оқыту олардың табиғаттану ғылымдарымен танысудың негізгі бір бөлігі. Педагогикалық профильдегі биологтер үшін қолданбалы биология және топырақтану негіздерін оқып білу, мектеп жанындағы тәжірбие участоктіктерінде жұмыстарды ұйымдастыруға қажетті білімдерімен қаруландырудың, тәрбиелік мәні бар ғылыми жұмыстарды жүргізу әдістерін үйретеді. Қазіргі кезде ауыл шаруашылық өнімдері халықтың әл ауқатын көтеретін, тамақ, жеңіл өнеркәсіптердің негізгі шикізат көзі болып отыр. Сондықтан ауыл шаруашылық негіздерін оқып үйренудің маңызы өте зор. 1.4.Пәнді оқып-білудің негізгі міндеті: Келешек мұғалімдер үшін қолданбалы биология және топырақтану негіздерін оқыту олардың табиғаттану ғылымдарымен танысудың негізгі бір бөлігі. Педагогикалық профильдегі биологтер үшін қолданбалы биология және топырақтану негіздерін оқып білу, мектеп жанындағы тәжірбие участоктіктерінде жұмыстарды ұйымдастыруға қажетті білімдерімен қаруландырудың, тәрбиелік мәні бар ғылыми жұмыстарды жүргізу әдістерін үйретеді. Қазіргі кезде ауыл шаруашылық өнімдері халықтың әл ауқатын көтеретін, тамақ, жеңіл өнеркәсіптердің негізгі шикізат көзі болып отыр. Сондықтан ауыл шаруашылық негіздерін оқып үйренудің маңызы өте зор. 1.5Пәнді оқып-білудің нәтижесінде студент мыналарды: Бағдарлама студенттердің қазіргі кездегі ғылыми негіздегі ауылшаруашылық өндіріс системасына үйретеді. Топырақтану, жер тану, агрохимия өсімдік шаруашылығы, химия, экономика т.б. ғылымдардың байланысымен таныстырады. Ауыл шаруашылық туралы білім студенттер үшін мектепте оқушыларды еңбекке тәрбиелеуге, мектеп жанындағы участоктерде ғылыми негізде тәжірибе жүргізуде, факультативтік сабақтар өткізуге, биология, химия сабақтарын өткізуде қолданбалы биология және топырақтану негіздері пәні туралы білімнің маңызы зор. 1.6. Курстың пререквизиттері: Оқылатын пәнді игеру үшін студент ботаника, зоология, өсімдіктер физиологиясы пәнін оқып білуі керек. 1.7.Курстың постреквизиттері: <<Қолданбалы биология және топырақтану негіздері>> оқып игеру нәтижесінде мектеп жанындағы тәжірбие участоктіктерінде жұмыстарды ұйымдастыруға қажетті білімдерімен қаруландырудың, тәрбиелік мәні бар ғылыми жұмыстарды жүргізу әдістерін үйретеді. Қазіргі кезде ауыл шаруашылық өнімдері халықтың әл ауқатын көтеретін, тамақ, жеңіл өнеркәсіптердің негізгі шикізат көзі болып отыр. Сондықтан <<Қолданбалы биология және топырақтану негіздері>> пәнін оқып үйренудің маңызы өте зор. 2 Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу 1 кесте № Тақырыптар Дәріс Зертханалық жұмыс СОӨЖ СӨЖ 1 Кіріспе. Топырақтану негіздері. 2 2 2 6 2 Ғылыми негіздегі егіншілік жүйесі және ауыспалы егістік 2 1 5 6 3 Топырақты өңдеу 2 1 4.5 4 Арамшөптер, олармен күресу жолдары 2 1 5 4 5 Тыңайтқыштар 2 1 2 5 6 Өсімдік шаруашылығы ауылшаруашылық өндірісінің негізгі саласы және ғылым 2 1 2 7 7 Астық дақылдары 2 2 2 7 8 Дәнді бұршақ дақылдар 2 2 4 9 Тамыр түйнек жемістер 4 1 10 Майлы және талшықты дақылдар 2 1 - 4 11 Көкөніс дақылдар 4 1 - 5 12 Жеміс жидек дақылдары 4 1 - 7,5 Барлығы: 30 15 - 6 22,5 67,5 3 ПӘНДІ ОҚУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР Қолданбалы биология және топырақтану негіздері оқыту өзара байланысты төрт форманы қажет етеді: дәріс, практикалық (семинар) жұмыс, ОСӨЖ-оқытушының студентпен өздік жұмысы, және СӨЖ- студенттің өздік жұмысы. Дәрістер конспектілері материалды игеруге негіз болып табылады. Дәрісте конспект жазуға әрбір студент міндетті. Конспекті оқулықтардан және оқу құралдарынаналынған материалмен толықтырып, жазып алған өте пайдалы. Конспекті лектор беретін кеңестер кезінде де толықтыруға болады. Практикалық(семинар)сабағына дайындалуда келесі қажет болады: практикалық сабақтың тақырыбына сәйкес оқу құралдардан және дәріс материалы бойынша ұсынылған теориялық материалдарды зерттеу; практикум немесе нақты әдістемелік нұсқаулардан жұмыстың мазмұнымен, қажетті құралдар, алғашқы сабаққа жіберілу алыңған соң жеке тапсырма орындау; қорытындысымен орындалған жұмыстың есебін жазу және оны қорғау. ОСӨЖ және СӨЖ күнделікті және міндетті дайындықты талап етеді, нақты тапсырма бойынша орындалады және күнделікті оқытушымен тексеріледі. Аудиториядан тыс өздік жұмыста студенттер әдебиетпен жұмыс істеп, үй тапсырмасын орындап, практикалық сабақтарға дайындалады. 4 КУРС ФОРМАТЫ <<Қолданбалы биология және топырақтану негіздері>> - 3 кредит. Курс бойынша 50 минуттық дәріс, 50 минуттық зертханалық сабақ және 50 минуттық ОСӨЖ аптасына 1 рет болады. Дәрістерге, практикалық сабаққа, ОСӨЖ-ге қатысуға студент міндетті. Себепсіз босатылған сабақтар қайталап оқытылмайды. Жазбаша үй тапсырмалары (ЖҮТ) көрсетілген уақытта өткізілмесе, қабылданбайды, сондықтан студент белгілі бір балын жоғалтады. Практикалық сабақтар студентті өздігінен жұмыс істеуге үйретеді, ойлау қабілетін арттырады, сондықтан сабаққа нұсқаудағы сұрақтарға толық жауап береді. Сол жағдайда ғана тәжірибелік жұмысқа толық қорытынды жасауға болады. Сабаққа дайын емес студент практикалық сабаққа жіберілмейді, қосымша сабақ жүргізілмейді. 5 курс саясаты Студентпәнді оқып-білу үрдісінде белсенді және өздік қабілеттерін көрсету міндетті, қалып келу, себепсіз сабақтан қалу, дер уақытта жұмыстарды тапсырмау және оқу үрдісінде пассивті болуда баллдарды алу түрінде штрафтар салынады. 6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ Пән бойынша емтихан бағасы модульдар бойынша, межелік бақылау бойынша және соңғы аттестация бойынша (60%) көрсеткіштер мен емтихан нәтижесінің (40%) қосынды балы түрінде қорытылады, қосындысы 100% құрайды. Апта және бақылау түрлері бойынша баллдардың таратылуы кестеде келтірілген <<Қолданбалы биология және топырақтану негіздері>> пәні бойынша балдардың таратылуы Зертханалық сабпқ/апта № Тақырып Сағат саны Бақылау түрі Жоғарғы балл 1 Топырақтаның морфологиялық белгілерімен механикалық құрамы. 2 ауызша, жазбаша 30 2 Ауыспалы егіс схемасын құру, ротациялық таблица жасау. 1 ауызша, жазбаша 3 Топырақты өңдеу 1 4 Арамшөптер, олармен күресу жолдары 1 ауызша, жазбаша 5 Тыңайтқыштар 1 ауызша, жазбаша 6 Өсімдік шаруашылығы ауылшаруашылық өндірісінің негізгі саласы және ғылым 1 ауызша, жазбаша 7 Астық дақылдары 2 ауызша, жазбаша 8 Дәнді бұршақ дақылдар 2 ауызша, жазбаша 9 Тамыр түйнек жемістер 1 ауызша, жазбаша 10 Майлы және талшықты дақылдар 1 ауызша, жазбаша 11 Көкөніс дақылдар 1 12 Жеміс жидек дақылдары 1 30 400 Академиялық мерзімде балдардың барлығы 1000 СӨЖ тақырыптары № Сабақ тақырыптары СӨЖ тапсырмасы Бақылау түрі өткізу мерзімі Жоғ балл 1 Топырақ түзілуіндегі қоршаған орта факторлары Дәріс, оқулық, кезеңдік басылымдар, интернет жүйесі материалдарын пайдалана отырып, тақырыпты пысықтау Жазбаша 1-2 апта 20 2 Мектеп жанындағы учаскелерді зерттеу жұмыстарына дайындау Дәріс, оқулық, кезеңдік басылымдар, интернет жүйесі материалдарын пайдалана отырып, тақырыпты пысықтау Жазбаша 3 25 3 Жергілікті жерлерде органикалық тыңайтқыштарды дайындау әдістері Дәріс, оқулық, кезеңдік басылымдар, интернет жүйесі материалдарын пайдалана отырып, тақырыпты пысықтау Жазбаша 4 20 4 Ауыспалы егістер.Алғы дақылдарға қойылатын талаптар Дәріс, оқулық, кезеңдік басылымдар, интернет жүйесі материалдарын пайдалана отырып, тақырыпты пысықтау 5 Арамшөптердің биологиялық ерекшеліктері.Таралу жолдары, күресу жолдары Дәріс, оқулық, кезеңдік басылымдар, интернет жүйесі материалдарын пайдалана отырып, тақырыпты пысықтау Жазбаша 5 апта 20 6 Ауыспалы егістер.Алғы дақылдарға қойылатын талаптар Дәріс, оқулық, кезеңдік басылымдар, интернет жүйесі материалдарын пайдалана отырып, тақырыпты пысықтау Жазбаша 6 апта 20 7 Топырақтың беткі қабаттарын өңдеудің агротехникалық әдістері Дәріс, оқулық, кезеңдік басылымдар, интернет жүйесі материалдарын пайдалана отырып, тақырыпты пысықтау Жазбаша 7 апта 20 8 Жел және су эрозиясымен күресу жолдары Дәріс, оқулық, кезеңдік басылымдар, интернет жүйесі материалдарын пайдалана отырып, тақырыпты пысықтау Жазбаша 8 апта 20 9 Арамшөптермен күресудің биологиялық жолы және оның тиімділігі Дәріс, оқулық, кезеңдік басылымдар, интернет жүйесі материалдарын пайдалана отырып, тақырыпты пысықтау Жазбаша 9 апта 10 Карантинді арамшөптер Дәріс, оқулық, кезеңдік басылымдар, интернет жүйесі материалдарын пайдалана отырып, тақырыпты пысықтау Жазбаша 10апта 11 Арамшөптердің эволюциялық даму барысындағы бейімделу жолдары Дәріс, оқулық, кезеңдік басылымдар, интернет жүйесі материалдарын пайдалана отырып, тақырыпты пысықтау Жазбаша 11апта 12 Тұқымдық материалдарға қойылатын негізгі талаптар Дәріс, оқулық, кезеңдік басылымдар, интернет жүйесі материалдарын пайдалана отырып, тақырыпты пысықтау Жазбаша 12-13апта 13 Мәдени дақылдардың қоршаған орта факторларына қойылатын негізгі талаптары Дәріс, оқулық, кезеңдік басылымдар, интернет жүйесі материалдарын пайдалана отырып, тақырыпты пысықтау Жазбаша 14-15апта 2 кесте Студенттердің оқытушымен өзіндік жұмыс кестесі № Сабақ тақырыбы СОӨЖ тапсырмасы Тапсырманың мақсаты мен мазмұны Ұсынылатын әдебиеттер Бақылау түрі өткізу мерзімі жоғ. балл 1 Топырақтың физикалық және химиялық қасиеттері. Топырақ түзілі факторлары Топырақтың физикалық және химиялық қасиеттері. Топырақ түзілі факторлары Дәрісте және сарамандық сабақтарда алынған білімдерін бекіту 1,2,3,4,(негізгі) (қосымш) Ауызша сұрау 1 2 Тәжірибе учаскелерін дақылдарды егуге дайындау Тәжірибе учаскелерін дақылдарды егуге дайындау Дәрісте және сарамандық сабақтарда алынған білімдерін бекіту 1,2,3,4,(негізгі) (қосымш) Ауызша сұрау 2 3 Органикалық тыңайтқыштарды дайындау жолдары Органикалық тыңайтқыштарды дайындау жолдары Дәрісте және сарамандық сабақтарда алынған білімдерін бекіту 1,2,3,4,(негізгі) (қосымш) Ауызша сұрау 3 4 Паразитті арамшөптер.Олардың биологиялық ерекшеліктері, күресу жолдары Паразитті арамшөптер.Олардың биологиялық ерекшеліктері, күресу жолдары Дәрісте және сарамандық сабақтарда алынған білімдерін бекіту 1,2,3,4,(негізгі) (қосымш) Ауызша сұрау 4 5 Ауылшаруашылығындағы эрозия түрлері, кездесетін өңірлер, күресу жолдары Ауылшаруашылығындағы эрозия түрлері, кездесетін өңірлер, күресу жолдары Дәрісте және сарамандық сабақтарда алынған білімдерін бекіту 1,2,3,4,(негізгі) (қосымш) Ауызша сұрау 5 6 Егістік жерлерді мәдиелендіру жолдары Егістік жерлерді мәдиелендіру жолдары Ауызша сұрау 6 7 Топырақ суларының формалары, өсімдікке сіңімді және сіңімсіз сулар Топырақ суларының формалары, өсімдікке сіңімді және сіңімсіз сулар Дәрісте және сарамандық сабақтарда алынған білімдерін бекіту 1,2,3,4,(негізгі) (қосымш) Ауызша сұрау 7 8 Антропогендік жолмен топырақ тұздылығының көтерілу жолдары Антропогендік жолмен топырақ тұздылығының көтерілу жолдары Дәрісте және сарамандық сабақтарда алынған білімдерін бекіту 1,2,3,4,(негізгі) (қосымш) Ауызша сұрау 8 Аралық бақылау дайындық Аралық бақылау Ауызша сұрау, жазбаша 7 апта 30 9 Топырақтың жылу және ылғал режимдерін реттеу әдістері Топырақтың жылу және ылғал режимдерін реттеу әдістері Дәрісте және сарамандық сабақтарда алынған білімдерін бекіту 1,2,3,4,(негізгі) (қосымш) Ауызша, жазбаша 9 10 Арамшөптермен күресу жолдары Арамшөптермен күресу жолдары Дәрісте және сарамандық сабақтарда алынған білімдерін бекіту 1,2,3,4,(негізгі) (қосымш) Ауызша, жазбаша 10 11 Күздік дақылдар, олардың себу мерзімі, тиімділігі Күздік дақылдар, олардың себу мерзімі, тиімділігі Дәрісте және сарамандық сабақтарда алынған білімдерін бекіту 1,2,3,4,(негізгі) (қосымш) Ауызша, жазбаша 11 12 Суармалы егін шаруашылығындағы технологиялық процесстердің ерекшелігі Суармалы егін шаруашылығындағы технологиялық процесстердің ерекшелігі Дәрісте және сарамандық сабақтарда алынған білімдерін бекіту 1,2,3,4,(негізгі) (қосымш) Ауызша, жазбаша 12 13 Сүдігер жыртудың тиімділігі Сүдігер жыртудың тиімділігі Дәрісте және сарамандық сабақтарда алынған білімдерін бекіту 1,2,3,4,(негізгі) (қосымш) Ауызша, жазбаша 13 14 Шаршылап егілетін дақылдар, олардан кейін топырақты өңдеу Шаршылап егілетін дақылдар, олардан кейін топырақты өңдеу Дәрісте және сарамандық сабақтарда алынған білімдерін бекіту 1,2,3,4,(негізгі) (қосымш) Ауызша, жазбаша 14 15 Ауыл шаруашылық дақылдарын себу әдістері Ауыл шаруашылық дақылдарын себу әдістері 1,2,3,4,(негізгі) (қосымш) Ауызша, жазбаша 15 Аралық бақылау дайындалу Коллоквиум, тест тапсыру Ауызша сұрау, жазбаша 15 апта 30 Студенттердің білім бағалау шкаласы: Әріптік жүйе бойынша баға Балдардың сандық эквиваленті Проценттік мазмұны Дәстүрлі жүйе бойынша баға А 4,0 95-100 Өтежақсы А- 3,67 90-94 -<<- В+ 3,33 85-89 Жақсы В 3.00 80-84 75-79 -<<- В- 2,67 -<<- С+ 2,33 70-74 Қанағаттанарлық С 2,00 65-69 -<<- С- 1,67 60-64 -<<- Д+ 1,33 55-59 -<<- Д 1,00 50-54 -<<- Ғ 0,00 0-49 Қанағаттанарлықсыз ӘДЕБИЕТ 7.1.Негізгі әдебиет 1.Ж.С.Толеубаев., К.И.Оразбаев Қолданбалы биология және топырақтану негіздері Алматы 2013 2.Ж.К.Кабышева Топырпақтану 2013 3.Р.Ж.Жумадилова., С.Ж.Жилкибаева Қолданбалы биология және топырақтану негіздері элетрондық оқулық 2011 4.Ващенко И.М. Основа сельского хозяства- М. Просвещение 1987г 5.Ващенко И.М. Практикум по основым сельского хозяства М. 1982 6.Жанабаев С.А. Өсімдік өнімін өндіру технологиясы. Алматы 1996ж 7.Аяпов А.С. Жеміс жидек шаруашылығы Алматы 2001ж 8.Мусакулов М.С. Ауыл шаруашылық негіздері практикумы А. Алматы 1976. 7. 2Қосымша; 1.Агрохимия. Под.ред.Б.А.Ягодина.М;1982. 2.Растениеводство.Вавилов. П.П.М;Агропромиздат.1986. 3. Земледелие.Воробьев.С.А.М; Агропром издат 1985г 4.Овощеводство Матвеев В.П. М. Колос 1978 5.Почвеведение Кауричев П.С. Москва Колос 1982
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz