Файл қосу

Тіл білімінің философиялық әдістемелік мәселелері



                                       
ҚАЗАҚСТАН    РЕСПУБЛИКАСЫ  БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ  МИНИСТРЛІГІ 
ШӘКӘРІМ  АТЫНДАҒЫ СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ


3-деңгейдегі СМЖ құжат

                                       
                                   УМКД


<<Тіл білімінің философиялық әдістемелік мәселелері>>
пәнінің студенттерге арналған жұмыс бағдарламасы

                                       
                               _________2014 ж.
                              №1 басылым

УМКД 042-16.3/02-2014






6 М 020500 <<Филология: қазақ тілі>> мамандықтарына арналған
<<Тіл білімінің философиялық әдістемелік мәселелері>>  
           ПӘННІҢ ОҚУ - ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                                       
МАГИСТРАНТТАРҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                  СЕМЕЙ,
                                     2014

                                Кіріспе
                                       
1 ӘЗІРЛЕГЕН
Құрастырушы _______ << -  -  -  -  -  -  - ____>>_______
Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік  университетінің қазақ тілінің теориясы мен әдістемесі
кафедрасының профессоры м.а., ф.ғ.к. Қинаят Шаяхметұлы

2 КЕЛІСІЛДІ
2.1 Қазақ  тілінің теориясы мен әдістемесі кфедрасының  отырысында  қаралып, талқыланды.
Хаттама     №___  <<___>> ___________2014 жыл.

Кафедра меңгерушісі: _______________ Жұмағұлова Ә.М.

2.2  Филология  факультетінің оқу- әдістемелік бюросында талқыланып,  бекітілді.
Хаттама     №___  <<___>> ___________2014 жыл.

Төрайымы_________________ Мұқанова Қ.Қ.


3 БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқу-әдістемелік  бюросында бекітілді.
Хаттама     №___  <<___>> ___________2014 жыл.


 1 БАСЫЛЫМ













                                Мазмұны

 1 Жалпы ережелер
 2 Пәннің мазмұны және сағаттарды сабақ түріне шағу
 3 Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулықтары
 4 Курс форматы
 5 Курс саясаты
 6 Бағалау саясаты 
 7 Әдебиеттер
































1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
1.1 Оқытушы мен пән  туралы жалпы мәлімет
Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік  университетінің қазақ тілінің теориясы мен әдістемесі
кафедрасының профессоры м.а., ф.ғ.к. Қинаят Шаяхметұлы
Кафедра  <<Қазақ тілінің теориясы мен әдістемесі>>
Кафедраның мекен-жайы:  оқу ғимараты № 8, 223 кабинет
Ақпараттық  қатынас:  телефон: 
Кафедрада болатын уақыты: дүйсенбі, жұма: 8.00-17.00                                             
Сабақ өтетін орын: 214 аудитория
Кредит саны: 2
1.2 Пәннің қысқаша мазмұны:
Тіл білімінің және әдебиеттанудың қазіргі ғылыми  дамуы туралы жалпы түсінік беру. Тіл білімінің және әдебиеттанудың  философия ғылымымен байланысы; лингвистикалық бағыттардың философияға тәуелділігі жайындағы ғалымдар көзқарастарын саралау. Тіл ғылымының мен әдебиеттанудың дамуындағы философиялық кезең. Философиялық-логикалық көзқарастың қалыптасуы. Тіл білімі мен әдебиеттанудың аксиологиялық мәселелері.
        1.3 Пәнді оқытудың мақсаты: 
Қазақ әдебиеттану ғылымының философиялық мәселелерінің әдебиетт пен тілдің  даму жолдарының қыр-сырын аңғару, талдау процесімен  тікелей байланысты болғандықтан туу және қалыптасу кезеңдерін әдебиет пен тіл тарихына жанастыра көрсету.  Қазақ әдебиеттану ғылымының жеткізген бүгінгі табыстары негізінде  магистранттарға барынша толық, тиянақты білім беру.
1.4 Пәнді оқытудың міндеттері: 
Қазақ әдебиеттану ғылымының тарихы мен процесінде айрықша орны бар сыни мақалалар мен көрнекті сыншы ғалымдардың шығармашылық ізденістерін, олар туралы ілгері зерттеулер мен еңбектерді барынша толық қамту болып табылады. Көркемдік дамудағы жалғастық пен жаңашылдықты ескере отырып, пәнді оқыту барысында магистранттарды қазақ әдебиеттану ғылымындағы жаңа бағыттардың дамуына қатыстылығын аңғарту. 
  +  Оқыту нәтижелері
Курс аяқталған соң магистрант :
   - Қазақ тіл білімі және әдебиеттануының  философиялық негіздерін әдебиет тарихымен бірлікте талдаудың ғылыми принциптерін игереді,
   -  әдебиеттанудың  тағылымдық, көркемдік-эстетикалық және ұлттық мәнін оқып, игереді;
   - тіл білімі, әдебиеттану ғылымының философиялық әдістемесін  құрайтын ұғымдармен, категориялармен танысып, олардың сыншы ғалымдардың еңбектерінде қолданылу ерекшелігін  оқып, біледі;
    - Сыншылдық қабілеті бар магистранттардың еңбектерін баспа беттеріне жариялатуға бағдар жасалады.


     - Сыншылдық қабілеті бар магистранттардың еңбектерін баспа беттеріне жариялатуға бағдар жасалады.
1.6  Курстың пререквизиттері
      1.6.1 Әдебиет теориясы
      1.6.2  20- ғасыр басындағы қазақ әдебиетінің дамуының алғашқы кезеңі (1900-1940)
      1.6.3 Философия
      1.6.4 Тіл білімі, әдебиеттанудың өзекті мәселелері 
1.7  Курстың постреквизиттері:  
      1.7.1 Тіл білімінің, әдебиеттанудың жаңа бағыттары 

2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САҒАТТАРДЫ САБАҚ ТҮРІНЕ ШАҒУ
                                                                   1-кесте
№
Тақырып атауы
                               Сағаттар
Әдебиеттер


дс
спс
мөж


1-дәріс: Тіл білімі,  әдебиеттану ғылымы және философия арасындағы методологиялық байланыс


1


1, 14-15 ББ
12, 15-81 ББ

2-дәріс: Лингвистика тарихы және философия, Антикалық философиялық  мектептерінің негізгі мәселелері

1




3-дәріс: Философиялық-логикалық көзқарастың қалыптасуы


1


1,25-28 ББ.
8,26-28 ББ

4-дәріс: Орта ғасырлар философиясы. 


1


9,29-37 ББ.
13,33-38 ББ

5- дәріс ХІХ ғасырдағы неміс философиясы  -  ХІХ ғасырдағы әдебиеттанушылық әдіснамалық бағыттардың философиялық базасы.

1




6-дәріс: Қазақ  философиясы.



1


1,29-37 ББ.
5,33-38 ББ

7-дәріс: Лингвистика мен әдебиеттанудың философиялық бағыттарға тәуелділігі 


1


3,8-17 ББ
8,24-29 ББ

8-дәріс: Тіл білімі мен әдебиеттанудың аксиологиялық мәселелері

1


3,14-17 ББ
8,35-39 ББ

9-дәріс: Адам-әдеби антологиясының басты обьектісі


1


3,19-22 ББ
9,14-18 ББ

10-дәріс: Шығармашылық процесс



1


13,15-19 ББ
12,24-31 ББ

11-дәріс: Адам туралы философиялық ілім


1


9,29-37 ББ.
5,33-38 ББ

12-дәріс: Әдебиет пен философиядағы кеңістік пен уақыт мәселесі 



1


12,29-37 ББ.
5,33-38 ББ

13-дәріс: Герменевтика және рецептипті эстетика.


1


7,8-17 ББ
8,24-29 ББ

14-дәріс: 
Әдебиет пен дін: тарихи және философиялық байланыстар
1


1,29-37 ББ.
5,33-38 ББ

15-дәріс: Қазақ әдебиетіндегі әдеби-эстетикалық пайымдаулар

1


12,15-18 ББ


1-семинар   Тіл білімінде философиялық категорияларды жасау


1

12,62-63 ББ

2  -  семинар  Әдебиеттің философиялық мәселелері


1

11,52-29 ББ

3- семинар Адам-әдеби антологиясының басты обьектісі


1

11, 14-15 ББ


4- семинар Тіл білімі мен философия арасындағы методологиялық байланыс


1

1,25-28 ББ.
5,26-28 ББ

5- семинар  Лингвистика тарихы және философия


1

1,29-37 ББ.
6,33-38 ББ

6- семинар  Тіл ғылымының дамуындағы философиялық кезең


1

1, 14-15 ББ


7-семинар Европалық тіл ғылымының дамуындағы <<дескриптивтік кезең>>


1

1,25-28 ББ.
5,26-28 ББ

8- семинар   ХІХ ғ.тіл ғылымының нысанасы мен нысанасының нақтылануы


1

8,29-37 ББ.
5,33-38 ББ

9- семинар ХІХ ғ. 70-60 ж.лингвистикалық мектептер және  философия


1

1, 14-15 ББ


10- семинар 
Шығармашылық процесс


1

1,25-28 ББ.
5,26-28 ББ

11- семинар Қазақ әдебиетіндегі әдеби-эстетикалық пайымдаулар


1

7, 14-15 ББ


12- семинар Әдебиет пен дін: тарихи және философиялық байланыстар

1

1,25-28 ББ.
5,26-28 ББ

13- семинар  Герменевтика


1

1,29-37 ББ.
5,33-38 ББ

14- семинар       
Қазіргі заман әдебиет анталогиясындағы кванттық философия идеяларының рөлі


1

1, 14-15 ББ


15-семинар:  Кибернетика және бүгінгі күннің ақпараттық теориясы


1

1,25-28 ББ.
5,26-28 ББ
1
Атау мен заттың табиғатына қатысты алғашқы пікірлер



8
1,29-37 ББ.
5,33-38 ББ
2
Тіл ғылымының дамуындағы прагматикалық кезең


8
5,15-18 ББ

3
Дескриптивтік кезеңдегі тілдік материалдарды жинау тенденциясы



8
2,62-63 ББ
4
Тіл теориясының қалыптасуы



8
8,52-29 ББ
5
Тіл білімі мен әдебиеттанудың аксиологиялық мәселелері



8
1, 14-15 ББ

6
Сөз өнері мен идеология мәселесі



8
1,25-28 ББ.
5,26-28 ББ
7
Абай кезіндегі қазақ әдебиетіндегі адам образы



8
5,15-18 ББ

8
Философия жалпы заңдылықтарды зерттейтін ғылым ретінде тіл біліміне методологиялық негізі


8
2,62-63 ББ
9
Европадағы Қайта өрлеу, ренессанс ғылымы



8
8,52-29 ББ
10
Географиялық ұлы жаңалықтардың тіл дамуына әсері



8
1, 14-15 ББ

11
Тіл ғылымндағы ареалдық бағттың негізін салушы  -  Г.Шухард



8
1,25-28 ББ.
5,26-28 ББ
12
Тілдік белгілердегі асимметрия мен симмтрия



8
1,29-37 ББ.
5,33-38 ББ
13
Қазіргі заманғы ұлттық рухани және философиялық стратегиялардың ыдырауы



8
5,15-18 ББ

14
Абай шығармаларының философиясы мен тілі



8
2,62-63 ББ
15
Тоталитарлық тәртіптің құлдырауы мен нарықтық қатынастың құлдырауы кезеңіндегі әдебиет


8
8,52-29 ББ

Барлығы
15
15
120


  3 ПӘНДІ ОҚЫТУДЫҢ ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛЫҚТАРЫ
Пән мазмұнына негізделген білім дағды және шеберлік . Осы <<Тіл білімінің, әдебиеттанудың жаңа бағыттары>> пәнін игеру жолында магистрант өзінің білімінің дағдылық, іскерлік қабілетін дамытып,  әдебиеттану ғылымының табиғатының тереңдігін тануы, қазақ әдебиеттану ғылымындағы қазіргі кезеңдегі жаңа ағым, бағыттары, әдіс-тәсілдерінің  дамып, өркендеуіне талпыныс жасауы керек. 

4 КУРС ФОРМАТЫ
Аудиториялық уақытқа дәрістер, семинар сабақтары, оқытылған материалды талқылау және әртүрлі тапсырмаларды  орындау кіреді.Әрбір сабаққа магистрант әдебиеттің негізгі және қосымша қайнар көздерінің тізіміне сәйкес дайындалуы керек (негізгі бөлімдер мен бөлімшелер әрбір сабақта нақтыланады). Аралық бақылау жұмысында болмаған магистранттар автоматты түрде 0 балл алады және бақылау жұмысын тапсыруға жіберілмейді. Негізгі ұғымдар дәрістерде ұсынылады және түсіндіріледі. Сабаққа қатысу және дәрісте  негізгі ұғымдарды, түсіндірмелерді және мәліметтерді  жазып алу магистранттың міндеті болып табылады. 
МӨЖ мақсаты  -  әдеби шығарманың бітім-болмысын, жанрлық ерекшеліктерін зерттеу.
МӨЖ міндеттері келесілерді қарастырады:
-	курстың методологиясы және зерттеу әдiстерi;
-	әдебиеттану ғылымы және оның ерекшелiктерi туралы.
Магистранттың өздік жұмысы  -  бұл тұлғаның жеке танымды қызметі, ол өзіне тек қана алған білімін бекітіп қоймауы, сонымен қатар жеке шығармашылық ойлау процесі болып табылады. Өзіндік жағынан ол келешек маманның шығармашылығы үшін жаңа білімінің ашылуына, қалыптасуына жағдай жасайды.
Өздік жұмыс сонымен қатар студенттің максималды белсенділігін қарастырады және ол алған білімін ұйымдағы ғылыми зерттеу, қоғамдық және өндірістік қызметтерде көрінеді.

  	 5 КУРС САЯСАТЫ 
Курсты оқу барысында алынған ұпай жинақталып. жалпы саны шығарылады. Жиынтық бағаны шығару үшін әрбір тапсырма, сабаққа қатысуы, МӨЖ тапсырмаларын, тиісті жаттығу жұмыстарын орындағаны жөніндегі  ұпай жиынтығы,кезеңдік, қорытынды бақылау нәтижелері т.б. түгел ескеріледі. Берілген тапсырманы уақытында орындау қажет. Тиісті  тапсырмалар сессияның соңғы аптасына дейін өткізілуі тиіс. Орташа ұпай жинақтай алмаған магистрант емтиханға жіберілмейді.  Әрбір тақырыпты өтеу  міндеті, өтілген материалды меңгеру деңгейі тест, жатқа жазу,бақылау түрінде тексеріледі.Себепсіз сағат босатсаңыз қосымша шығармашылық жұмыс беріледі.Сабақтан екі рет кешігу бір рет сабақ босатқанға теңгеріледі.

         6 БАҒАЛАУ САЯСАТЫ
<<Тіл білімінің, әдебиеттанудың жаңа бағыттары>> пәні бойынша ұпайларды бөлу
                                                                   2-Кесте
                                   Апта
                            Бақылау түрі
                             Барлық ұпай
                                Ескерту
                                       1
                                       2
                                       3
                                       4

1-аптадан 8-апта аралығында дәріске қатысу
                                      30

                                       1
Семинар 
                                      15

                                       2
Семинар 
                                      32

                                       3
Семинар 
                                      32

                                       4
Семинар 
МӨЖ 
                                      32
                                      14

                                       5
Семинар 
                                      32

                                       6
Семинар 
                                      32

                                       7
Семинар 
МӨЖ
                                      32
                                      14

                                       8
Семинар 
Межелік бақылау
                                      10
                                      25

1-8 апта аралығындағы оқу нәтижесі бойынша қорытынды ұпай
                                      300

                                       
9-15 апта аралығында дәріске қатысу
                                      30

                                       9
Семинар
                                      32

                                      10
Семинар
                                       

                                      11
Семинар
МӨЖ
                                      32
                                      14

                                      12
Семинар
                                      32

                                      13
Семинар
                                      32

                                      14
Семинар
МӨЖ
                                      32
                                      14

                                      15
Семинар 
Межелік бақылау
                                      25
                                      25

9-15 апта аралығындағы оқу нәтижесі бойынша қорытынды ұпай
                                      300

Емтихан бойынша қорытынды ұпай
                                      400

Академиялық кезең бойынша қорытынды ұпай
                                     1000

	
     	
	7 ӘДЕБИЕТТЕР
     	 7 .1 Негізгі әдебиеттер
7.1.1 Амирова Т.А. Олбховиков Б.А., Рождественский Ю.В. Очерки по истории лингвистики.М., 2008.
7.1.2 Ахметов К. Әдебиеттануға кіріспе. Оқу құралы.- Қарағанды: <<Аркоң>>, 2007.
7.1.3 Әбдиманұлы Ө. Ахмет Байтұрсынұлы.  -  Алматы: <<Арда>>, 2007.
7.1.4 Бодуэн де Крутенэ Избранные труды по языкознанию. М., 2004.
7.1.5 Введение в литературоведние / Под ред. Л.Чернец/- Моква:Высшая школа, 2009.
          7.1.6 Гальперин И.Р. Текст как объект лингвистического исследования. М., 2007.
7.1.7 Қазіргі   әдебиеттану   мен    фольклористиканың   өзекті   мәселелері:Ғылыми жинақ. 1- кітап.- Алматы: Қазақ университеті, 2008.- 238 б.
7.1.8 Лингвистический энциклопедический словарь. М., 2008.
7.1.9  Мейе А. Сравнительный метод в историческом языкознании. М., 2010.
	7.1.10 Сағындықұлы Б. Қазақ тілі лексикасы дамуының этимологиялық негіздері. Алматы: <<Қазақ университеті>> баспасы, 2008.
	7.1.11 Шалабай Б. Қазақ көркем прозасының тілін зерттеудің ғылыми-теориялық негіздері. Алматы: Ғылым, 2007.
	7.2 Қосымша әдебиеттер
	7.2.1 Бабенко Л.Г. Лингвистический анализ художественного текста.. М.,2008.
	7.2.2 Благова Г.Ф. Тюркское склонение в ареально-историческом освещении. М., Наука, 2007.
	7.2.3 Бок Ф.К. Структура общества и структура языка. <<Новое в лингвистике>>. VII социолингвистика.  -  Москва, 2008.
      7.2.4 Сағындықұлы Б. Таңдамалы туындылар.  -  Алматы, <<Үш   қиян>>, 2009.
	7 .2.5 Сейдімбек А. Қазақ әлемі.  -  Алматы: Санат, 2007..
	7.2.6 Телия В.Н. Русская фразеология: Семантический, прагматический и лингвокультурологический аспект. Москва, 2008.
	7.2.7 Хауген Э. Лингвистика и языковое планирование. <<Новое в лингвистике>>. VII социолингвистика.  -  Москва, 2010.




                                                                               
Пәндер