Файл қосу

Дене тәрбиесін басқару



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
ШӘКӘРІМ атындағы СемЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
                    3 деңгейлі СМК құжаты
ПОӘК
ПОӘК 042-18-35.1.
35 /01-2014

                                   ПОӘК
Студенттерге арналған  пәннің   бағдарламасы
<<Таңдап алынған спорт түрінен спорттық жаттығу процессін басқару>>
                                       

№ 2 басылым
16.06.2014 ж.


	







            ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                                       
5В010800 <<Дене шынықтыру және спорт>> мамандығының
<<Таңдап алынған спорт түрінен спорттық жаттығу процессін басқару>> пәні бойынша
СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН  ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ






















                                Семей 2014


1.ӘЗІРЛЕГЕН

Құрастырушы Уразбаев М.Т. <<____>>___________ 20___ж., 

аға оқытушы       <<Дене шынықтыру және бастапқы әскери дайындықтың      
      лауазымы                   теориясы мен әдістемесі>> кафедрасы
	

2.	ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1. Дене шынықтыру және бастапқы әскери дайындықтың  теориясы мен әдістемесі кафедрасының  отырысында
   <<____>>___________ 20___ж. №____хаттама

Кафедра менгерушісі  _______Прохоров Б.Н.
2.2. Жаратылыстану ғылымдар факультетінің оқу-әдістемелік бюросының отырысында
<<____>>___________ 20___ж. №____ хаттама

Төрайымы ____________ Абдишева З.В.

3. БЕКІТІЛДІ
Университетінің Оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында басып шығаруға мақұлданған және ұсынылған
<<____>>___________ 20___ж. №____ хаттама

ОӘК төрайымы ____________ Искакова Г.К.

4.БІРІНШІ  РЕТ КІРГІЗІЛГЕН
















Мазмұны

1.
Жалпы ережелер
2.
Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу
3.
Пәнді оқып білу жөніндегі әдістемелік ұсынымдар
4.
Курс форматы 
5.
Курс саясаты
6.
Баға  қоюдың саясаты
7.
Әдебиет тізімі




































 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1.1 Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер:
Уразбаев Марат Тулеуханович, <<Дене шынықтыру және бастапқы әскери дайындықтың теориясы мен әдістемесі>> кафедрасының аға оқытушы       
Байланыс ақпараты  -  тел: 63-33-39, оқу ғимараты №3, кабинет № 244
Сабақ өткізу орны  -  дәрісхана  № 217
Берілген пән бойынша кредиттер саны - 3

1.2  Пәннің  қысқаша мазмұны:
<<Таңдап алынған спорт түрінен спорттық жаттығу процессін басқару>>     пәні  - оқу жоспарындағы  таңдау компонентіне жататын курс. 
	<<Таңдап алынған спорт түрінен спорттық жаттығу процессін басқару>> курсы спорттық педагогикалық пәндердің арасында болашақ дене мәдениеті мұғалімдері мен спорт түрлерінен жаттықтырушылар даярлауда студенттердің таңдауы бойынша пән болып табылады.
	Дәрістін кыскаша жазбасы студентке қайсы бір тақырыпты карастыруда неге назар аудару керектігіне бағыт береді, санасына негізгі ұғымдармен терминдерді енгізеді. Пәнді толық меңгеру үшін студент ұсынылған әдебиеттің барлығымен дерлік жұмыс өткізіп және өзіндік жұмысының барлық көлемін орындауы қажет.
Тапсырмалар мен ұсыныстардың жиынтығы студенттерге аудиториядан тыс езіндік жұмысты, үй тапсырмасын орындауға арналған.
Тесттік тапсырмалар студентке кредиттерді тапсыруда пән бойынша өз білімдерін тексеруге және рейтингтік бақылауды тапсыруға сынақ, емтиханды алуға арналған.

1.3 Пәнді оқып-білудің мақсаты: 
Қоғамдағы дене шынықтыру мен спортты негізгі қызметі және түрлерін меңгеру. Дене тәрбиесінен білім берумен тәрбиелеудің принциптерін тәсілдерін және әдістемелерін оқыту. Дене шынықтырудьш жас ерекшеліктері әдістеменің негіздерін карастыру. Спортшының спорттык жарысы мен жүйесімен және жаттығулардан тыс факторларды меңгеру.

1.4 Пәнді оқып-білудің негізгі міндеті:
Дене шынықтыру мен спорт маманы еңбегінін әлеуметтік маңыздарын ашу. Кәсіби кызметінің кұрылымы, мазмұны мен сипаты туралы жалпы және терең түсінік беру.

1.5 Оқып-білудің нәтижелелері:
Пәнді оқып-білудің нәтижесінде студент мыналарды білу керек:
* пәннің маңызын,мақсатын және оның өзінің болашақ мамандығына пайдалана білу керек 
* Дене шынықтыру мен спортты басқару ілімдері мен әдістерін.
* Жалпы білім беретін мектеп оқушыларының жас ерекшеліктері мен қозғалыс әрекеттерінің мүмкіндіктерін.
* Спорттық құрал-жабдықтарды қолданудың ерекшеліктерін.
* Басқару теориясының негізгі ұғымдарын.
* Оқу бағдарламасын игеру
* Оқытудың техникалық саласын оқу процессінде қолдана білу.
* Дене мәдениеті және спорт саласындағы игерген білімін педагогикалық салада қолдана білуі қажет.
* Оқытушылық іс-әрекетпен айналысу.
* Педагогикалық іс-әрекеттерін дұрыс жоспарлау.
* Денсаулықтарында ауытқулары бар балалармен тәрбие және оқу жұмыстарын ұйымдастыра білу.
* Оқушылардың дене даярлығы деңгейін бағалай алуы.
.
1.6  Курстың пререквизиттері:
Мамандыққа  кіріспе, Адам  анатомиясы. 

1.7 Курстың постреквизиттері:
  физиология, биомеханика, спорт  педагогикасы  және  педагогикасы


2 Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу
1 кесте
№
т/б
Тақырыб атауы
Сағаттар 
Әдебиет 


Дәріс
ПС
СӨЖ

1.
№ 1 Кіріспе. Дене шынықтыру мен спортты басқарудың мемлекеттік органдары
1

1,5
8.1.1-8.1.4
С. 5-16.
2.
№ 2 Пәннің негізгі түсініктері. Басқару теориясының негізгі ұғымдары
1

1,5
8.1.1-8.1.4
С. 17-38.
3.
№ 3 Дене шынықтыру мен спортты басқару әдістері
1
1
1,5
8.1.1-8.1.4
4.
№ 4 Кезеңмен үйрету
1
1
1,5
8.1.1-8.1.4
5.
№ 5 Туристік жорықтар, экскурсиялар мен саяхаттар
1
1
1,5
8.1.1-8.1.4
6.
№ 6 Дене тәрбиесі жүйесінің негіздері
1
1
1,5
8.1.1-8.1.4
7.
№ 7 Спорттың бірыңғай классификациясы
1
1
1,5
8.1.1-8.1.4
8.
№ 8 Дене тәрбиесінің принциптері дегеніміз
1
1
1,5
8.1.1-8.1.4
9.
№ 9 Қимыл -әрекетке үйрету және дене қуаты касиетін дамыту
1
1
1,5
8.1.1-8.1.4
10.
№ 10 Дене мәдениетінін жүйесі
1
1
1,5
8.1.1-8.1.4
11
№ 11 Дене тәрбиесінің мақсаты мен міндеттері
1
1
1,5
8.1.1-8.1.4
С. 17-38.
12
№ 12 Оқушылардың дене тәрбиесін ұйымдастыру
1
1
1,5
8.1.1-8.1.4
13
№ 13 Басқару қызметі принциптері мен әдістері
1
1
1,5
8.1.1-8.1.4
С. 17-38.
14
№14 Мектепішілік басқару
1
1
1,5
8.1.1-8.1.4
15
№15 Дене тәрбиесінің мазмұны, міндеттері
1
1
1,5
8.1.1-8.1.4
16
№16 Орындауын бақылау мен тексеру
1
1
1,5
8.1.1-8.1.4
17
№17 Есепке алу мен есеп беру
1
1
1,5
8.1.1-8.1.4
С. 17-38.
18
№18 Дене тәрбиесінің мақсаты мен міндеттері
1

1,5
8.1.1-8.1.4
19
№19 Дене шынықтыру мен спортты материалды-техникалық жабдықтар
1

1,5
8.1.1-8.1.4
20
№20 Дене тәрбиесін басқару
1

1,5
8.1.1-8.1.4
21
№21 Көрнекілік принципі
1

1,5
8.1.1-8.1.4
22
№22 Дене тәрбиесін ұйымдастыру
1

1,5
8.1.1-8.1.4
23
№23 Дене шынықтыру мен спортты басқарудың адам тұлғасындағы даму негіздері
1

1,5
8.1.1-8.1.4
24
№24 Дене шынықтыру топтары
1

1,5
8.1.1-8.1.4
25
№25 Дене шынықтыру мен спортты жетілдіруді жоспарлау
1

1,5
8.1.1-8.1.4
26
№26 Орындалуын бақылау мен бағалау тексеру туралы жалпы ұғым
1

1,5
8.1.1-8.1.4
27
№27 Тәрбие жұмысының нәтижесін бағалау
1

1,5
8.1.1-8.1.4
28
№28 Дене шынықтыру мен   спортты жетілдіруді жоспарлау
1

1,5
8.1.1-8.1.4
29
№29 Балалардың спорт дайындығының ерекшеліктері
1

1,5
8.1.1-8.1.4
30
№30 Дене тәрбиесі ілімі оның мазмұны мен құрылымы
1

1,5
8.1.1-8.1.4


30
15
45




3 ПӘНДІ ОҚУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР
<<Таңдап алынған спорт түрінен спорттық жаттығу процессін басқару>> курсын оқыту өзара байланысты төрт форманы қажет етеді: дәріс, практикалық (семинар) жұмыс, ОСӨЖ-оқытушының студентпен өздік жұмысы, және СӨЖ- студенттің өздік жұмысы. 
Дәрістер конспектілері материалды игеруге негіз болып табылады. Дәрісте конспект жазуға әрбір студент міндетті. Конспектті оқулықтардан және оқу құралдарынаналынған материалмен толықтырып, жазып алған өте пайдалы. Конспектті лектор беретін кеңестер кезінде де толықтыруға болады. Практикалық(семинар)сабағына дайындалуда келесі қажет болады: практикалық сабақтың тақырыбына сәйкес оқу құралдардан және дәріс материалы бойынша ұсынылған теориялық материалдарды зерттеу; практикум немесе нақты әдістемелік нұсқаулардан жұмыстың мазмұнымен, қажетті құралдар, алғашқы сабаққа жіберілу алыңған соң жеке тапсырма орындау; қорытындысымен орындалған жұмыстың есебін жазу және оны қорғау. СӨЖ күнделікті және міндетті дайындықты талап етеді, нақты тапсырма бойынша орындалады және күнделікті оқытушымен тексеріледі. Аудиториядан тыс өздік жұмыста студенттер әдебиетпен жұмыс істеп, үй тапсырмасын орындап, практикалық сабақтарға дайындалады.  

4   КУРС ФОРМАТЫ
<<Таңдап алынған спорт түрінен спорттық жаттығу процессін басқару>>   -  3 кредит.
Курс бойынша 50 минуттық дәріс, 50 минуттық практикалық сабақ және 50 минуттық ОСӨЖ аптасына 1 рет болады. Дәрістерге, практикалық сабаққа, ОСӨЖ-ге қатысуға студент міндетті. Себепсіз босатылған сабақтар қайталап оқытылмайды. Жазбаша үй тапсырмалары (ЖҮТ) көрсетілген уақытта өткізілмесе, қабылданбайды, сондықтан студент белгілі бір балын жоғалтады. Практикалық сабақтар студентті өздігінен жұмыс істеуге үйретеді, ойлау қабілетін арттырады. Сол жағдайда ғана тәжірибелік жұмысқа толық қорытынды жасауға болады. Сабаққа дайын емес студент практикалық сабаққа жіберілмейді, қосымша сабақ жүргізілмейді.

5 курс саясаты
	Студентпәнді оқып-білу үрдісінде белсенді және өздік қабілеттерін көрсету міндетті, қалып келу, себепсіз сабақтан қалу, дер уақытта жұмыстарды тапсырмау және оқу үрдісінде пассивті болуда баллдарды алу түрінде штрафтар салынады. 

6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ
Пән бойынша емтихан бағасы модульдар бойынша, межелік бақылау бойынша және соңғы  аттестация бойынша (60%) көрсеткіштер мен емтихан нәтижесінің (40%) қосынды балы түрінде қорытылады, қосындысы 100% құрайды.
Апта және бақылау түрлері бойынша баллдардың таратылуы кестеде келтірілген 

<<Таңдап алынған спорт түрінен спорттық жаттығу процессін басқару>>пәні бойынша балдардың таратылуы
2 кесте
Апта 
Бақылау түрі
Балдардың барлығы
Қосымша 
1-8
Аудиториялық сабақтарына қатысу және даярлық
30
Оқытушы электрондық журналда оқушының тек сабаққа қатыспау фактісін көрсетеді
Практикалық жұмыстарды орындау(есеп, қорғау)
1
Дене шынықтыру мен спортты басқару әдістері
13
Практикалық сабақта
2-3
Кезеңмен үйрету
26
Практикалық сабақта
4
Туристік жорықтар, экскурсиялар мен саяхаттар
13
Практикалық сабақта
5
Дене тәрбиесі жүйесінің негіздері
13
Практикалық сабақта
6
Спорттың бірыңғай классификациясы
13
Практикалық сабақта
7
Дене шынықтыру мен спортты басқару әдістері
13
Практикалық сабақта
8
Кезеңмен үйрету
14
Практикалық сабақта
Студенттің өздік жұмысы
1
Дене шынықтыру мен спортты басқарудың мемлекеттік органдары
10
Сабақ кестесіне сәйкес
2-3
 Дене шынықтыру мен спортты басқару әдістері
20
Сабақ кестесіне сәйкес
4
Басқару теориясының негізгі ұғымдары
10
Сабақ кестесіне сәйкес
5
Дене шынықтыру мен спортты басқару кезеңдері
10
Сабақ кестесіне сәйкес
6
Туристік жорықтар, экскурсиялар мен саяхаттар
10
Сабақ кестесіне сәйкес
7-8
Дене тәрбиесі жүйесінің негіздері
15
Сабақ кестесіне сәйкес
1 апта мен 8 апта аралығында оқу нәтижелері бойынша балдардың барлығы
30+270

9-15
Аудиториялық сабақтарына қатысу және даярлық
30
Оқытушы электрондық журналда оқушының тек сабаққа қатыспау фактісін көрсетеді
Практикалық жұмыстарды орындау(есеп, қорғау)
9
Оқушылардың дене тәрбиесін ұйымдастыру
15
Практикалық сабақта
10
Басқару қызметі принциптері мен әдістері
15
Практикалық сабақта
11
Мектепішілік басқару
15
Практикалық сабақта
12
Орындауын бақылау мен тексеру
15
Практикалық сабақта
13
Есепке алу мен есеп беру
10
Практикалық сабақта
14
Дене шынықтыру мен спортты материалды-техникалық жабдықтар
15
Практикалық сабақта
15
Көрнекілік принципі
15
Практикалық сабақта
Студенттің өздік жұмысы
9-11
Дене шынықтыру мен   спортты жетілдіруді жоспарлау
30

Сабақ кестесіне сәйкес
12-13
Балалардың спорт дайындығының ерекшеліктері
20
Сабақ кестесіне сәйкес
14-15
 Дене тәрбиесі ілімі оның мазмұны мен құрылымы
25
Сабақ кестесіне сәйкес
9 апта мен 15 апта аралығында оқу нәтижелері бойынша балдардың барлығы
30+270

Емтихан балдарының барлығы
400

Академиялық мерзімде балдардың барлығы 
1000


Студенттердің білім бағалау шкаласы:

Әріптік жүйе бойынша баға
Балдардың сандық эквиваленті
Проценттік мазмұны
Дәстүрлі жүйе бойынша баға
А
4,0
95-100
Өтежақсы
А-
3,67
90-94
-<<-
В+
3,33
85-89
Жақсы
В
3.00
80-84
75-79
-<<-
В-
2,67

-<<-
С+
2,33
70-74
Қанағаттанарлық
С
2,00
65-69
-<<-
С-
1,67
60-64
-<<-
Д+
1,33
55-59
-<<-
Д
1,00
50-54
-<<-
Ғ
0,00
0-49
Қанағаттанарлықсыз
ӘДЕБИЕТ
Негізгі әдебиеттер:
Матвеев Л.П. Теория и методика физической.  -  М : <<ФиС>>, 1991 г. - 336 с.
Русанов В.П., Колкутин А.М. Основы теории и методики физической культуры и спорта. У- Ка, изд-во ВКГУ, 2003 г.  - 325 с.
Уанбаев Е.Қ. Дене мәдениеті мен спорттың теориясы мен әдістемесі. -Өскемен, ШҚМУ баспасы. 2006 ж. 272 б.
Уанбаев Е.Қ.  Дене тәрбиесінің ңегіздері. -Алматы, <<Санат>>, 2000г  -  125 б.
Уанбаев Е.Қ., Уанбаева Ф.Ж.  Дене мәдениеті мен спорттың ілімі мен әдістемесі. -Өскемен, ШҚМУ баспасы. 2009 ж. 260 б.
Холодов Ж.К., Кузнецов В.С. Теория и методика физического воспитания и спорта. - М.: <<Академия>>,  2002 г. - 478 с.
Теория и методика физического воспитания. / Под редакцией Б.А. Ашмарина - М.: <<ФиС>> 1990 г. - 234 с.
Холодов Ж.К., Кузнецов В.С. Практикум по теории и методике физического воспитания и спорта. - М.: <<Академия>>, 2001 г. - 143 с.
Зациорский В.М. Физические качества спортсмена.  -  М.: <<ФиС>>, 1970 г.
 Матвеев Л.П. Основы спортивной тренировки. - М.: <<ФиС>> 1977 г.
 5 - 11 сыныптарға арналған мектептің дене тәрбиесі бағдарламасы. (С.И. Камысбекова, Ю.Г. Тилеугалиев, С. Тайжанов) -  А-Ата , 2000 г. - 47 с.
  Мананков Н.Е., Колкутин А.М. Физическое воспитание студентов. У-Ка, изд-во ВКГУ, 2001 г. -131с 

Қосымша әдебиеттер:
Уанбаев Е.Қ. Мектептегі дене тәрбиесі жұмыстарын жоспарлау, бақылау және есепке алу. /Е.К.Уанбаев, Ф.Ж.Уанбаева.  -  Өскемен: БАЙ баспасы. 2006  -  225 б. 
Озолин Н.Г. Настольная книга тренера наука побеждать. - М.: изд-во <<Астрель>>, 2002 г. - 854 с.
Аулик И.В. Как определить тренированного спортсмена. - М.: <<ФиС>>, 1977 г. - 195 с.
Филин В.П., Фомин Н.А. Основы юношеского спорта. - М.: <<ФиС>>, 1990 г. - 255 с.
Годик Н.А. Контроль тренировочных и соревновательных нагрузок. - М.: <<ФиС>>, 1980 г.-  136 с.
Ленченков И.С. Физкультурно- оздоровительная и спортивно-массовая работа в образовательных учреждениях. / И.С. Ленченков.  Усть-Каменогорск:  из-во ВКГУ, 2003
Русанов В.П., Беляков Н.И. Модульно- рейтинговая технология физическом воспитании студентов. - У-Ка, изд-во ВКГУ, 2003 г. - 34 с.   







































































Пәндер