Файл қосу

Маркетинг ортасының түсінігі



              ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ 
             БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
СЕМЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ 
                    3 деңгейлі СМЖ құжаты
                                   ПОӘК
ПОӘК 042-18-2.1.007/01-2014
                                   ПОӘК
<<Маркетинг және менеджмент негіздері>> оқытушыға арналған пәнінің бағдарламасы
                             Басылым № 1
                                11.09.2014 ж.
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       

           ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК  КЕШЕНІ
                                       
   <<МАРКЕТИНГ ЖӘНЕ МЕНЕДЖМЕНТ НЕГІЗДЕРІ>> 
                                       
5В050731 <<Тіршілік қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау>> мамандығы
                                       
                                       
      ОҚЫТУШЫЛАР ҮШІН ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ























Семей  -  2014

АЛҒЫ СӨЗ                   

Қазіргі нарықтық қатынас жоғары білікті мамандарды, олардың бәсекеге сай даярлануын талап етеді. Ол үшін әр білікті маман нарықтық қатынастардың механизмдері мен негізгі қағидаларын, экономикалық конъюнктура мен заңдылықтарды, әсіресе өз жұмысын ұйымдастыруда стратегиялық жоспарлау, бәсекелестердің қабілетін анықтау, нарықты зерттеу ережелерін білуі шарт. Осы сияқты нарыққа бейімделу ережелерін менеджмент және маркетинг пәндері үйретеді. 

1 ӘЗІРЛЕГЕН
Құрастырушы: ____________________   <<_29__>>____08____ 2014 - _ж.  
Темиргалиева Айгүл Сержанқызы, аға оқытушы <<Менеджмент және маркетинг>> кафедрасы, Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті 


2 ТАЛҚЫЛАҒАН
2.1. Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің <<Менеджмент және маркетинг>> кафедрасының отырысында. 
<<__29__>> __08__ 2014_ж., № _1_ Хаттама 


	Кафедра меңгерушісі:					Г.Орынбекова                

2.2. Экономика, құқық және гуманитарлық ғылымдар факультетінің Оқу-әдістемелік Бюросының отырысында. 
<<__09__>>___09____ 2014__ ж., № 1_Хаттама 

	ОӘБ төрағасы: 						С.Тойкин

3 БЕКІТІЛДІ
Университеттің Оқу-әдістемелік Кеңесінің отырысында шығаруға мақұлданған  және ұсынылған. 
      <<__11__ >>____09___ 2014 ж. № __1_Хаттама 


ОӘК төрағасы						Г.Искакова
















                                МАЗМҰНЫ

1. Қолданылу аумағы
2. Нормативтік сілтемелер
3. Жалпы ереже
4. Оқу пәнінің (модульдің) мазмұны 
5. Студенттердің өздік жұмыстары үшін тақырыптар тізімі
6. Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз ету картасы
7. Әдебиеттер











































1 ҚОЛДАНЫЛУ АУМАҒЫ

<<Маркетинг және менеджмент негіздері>> пәнінің оқу-әдістемелік кешенінің ішіне кіретін пән бағдарламасы 5В050731 <<Тіршілік қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау>>  мамандығының студенттеріне арналған.
Ол студенттерді курс мазмұнымен, оның көкейкестілігі және қажеттілігімен, курс саясатымен таныстырып, студенттердің оқу процесінде меңгеретін талаптары мен дағдыларын арттыруға мүмкіндік береді. Оқу-әдістемелік кешен пәнді оқып үйренуде негізгі құрал болып табылады.

2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР 
Оқытушыға арналған пән бағдарламасы <<Маркетинг және менеджмент негіздері>> пәнін оқу процесінде ұйымдастырудың негізгі ережелерін келесі құжаттар бойынша жүйеленіп, реттеледі:  
- Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігінің 23 тамыз 2012 жылғы, ҚР ПП № 1080 бұйрығымен бекітілген; 
- СТУ 042-ГУ-4-2014 <<Пәннің оқу-әдістемелік кешенін жасау және ресімдеудің жалпы талаптары>> университет стандарты;
- ДП 042-1.01-2014 <<Пәннің оқу-әдістемелік кешенінің құрылымы және мазмұны>> құжатталған процедура. 

3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕ 
3.1 Пәннің қысқаша мазмұны. 
Курстың мазмұны басқарудың негізгі теориясын, түрлерін, ақпарат функцияларын үйретумен қатар студенттерді, сондай-ақ қандайда бір ситуациялық жағдайларда дұрыс шешім қабылдай білуге, тиімді басқару әдістерін үйретеді. Екіншіден нарықтық экономиканың негізгі жүйесі нарықты және ондағы тауарларды өткізуге қатысты маркетингтік зерттеулердің түрлерін, жалпы маркетинг пәнінің теориялық негіздерін, нарықтың жіктелуін, тауарларды өткізу және баға саясатын қалыптастыру, оларды бақылау және басқару негізгі қажетті категорияларды өтеді. 
	3.2 Пәнді оқытудың мақсаты. Басқару саласында және басқарудың әлеуметтік саласында қандай да бір дұрыс көзқарас қалыптастыру. Сондай-ақ тәжірибеде басқару қағидалары мен маркетингтік зерттеудің элементтерін қолдана білуін меңгерту. 
3.3 Пәнді оқытудың негізгі міндеті. Менеджмент сөзінің түсінігін, оның қалыптасу кезеңдерін, жұмысшыларды басқару, келіспеушілік жағдайларды өршітпеу, басқарушылық шешім қабылдау мәселелерін қарастыру; маркетинг функциялары мен қағидаларын, олардың нарық талаптарына сай тәсілдері мен әдістерінің теориялық негізін үйрету.
3.4 Оқыту нәтижелері:
Пәнді оқыту нәтижесінде студент:
* маркетинг және менеджменттің теориялық негізін, маркетинг және менеджмент ғылымдары туралы негізгі анықтамаларды, өндірісті басқару әдістерінің және тауарды өткізу жүйесін білуі керек;
* өндірісті басқару құрылымын жобалау және талдау, маркетингтік зерттеу, коммуникациялық процесті тиімді басқару, басқарушылық шешімдерді іске асыруды дағдылану қажет;
* басқарушылық персоналды қабылдау және орналастыру жүйесін, басқару процесін ақпаратпен қамтамасыз етуді игеруі керек;
* болашақ маман ретінде маркетинг және басқару саласында өзінің ойын білдіру және қазіргі кезеңде тиімді баға беруді үйренуі керек;
* кәсіпорында басқару қағидаларын, заңдылықтарын, экономикалық мәселелерді қарастыру және бағалауды; тауардың нарықтағы орнын, маркетинг кешінін түсінуі керек;
* ұйымда басқарушылық шешімдерді жасау және қабылдау әдістері мен құралдары туралы кешенді көзқарасты қалыптастыруы қажет;
* ұйымда мотивация жүйесін жасау, шиеленісу және келіспеушілікті тиімді басқарудың тәжірибелік, маркетинг стратегиясын құрастыру бойынша дағдыларды қалыптастыруы қажет.
3.5 Курстың пререквизиттері:
* Экономикалық теория негіздері.
		3.6 Курстың постреквизиттері:
* жоқ
3.7 Жұмыс оқу жоспарынан көшірме
                                                                  Кесте 1 
Курс
Семестр
Несие
Дәріс
Прак.
СОӨЖ
СӨЖ
Барлығы
Бақылау
Формасы
                                       2
                                       4
                                       3
                                      30
                                      15
                                      45
                                      45
                                      135
                                емтихан

          4 ОҚУ ПӘНІНІҢ (МОДУЛЬДІҢ) МАЗМҰНЫ
                                       
Кесте - 2 Пәннің мазмұны. Сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу
Тақырып аттары және оның мазмұны 
Сағат саны
                         Дәріс сабақтары
Модуль 1 Маркетингтің теориялық-әдістемелік негіздері
Тақырып 1. Маркетингтің теориялық негіздері және концепциялары
Маркетинг түсінігі және мәні. Маркетингтің даму кезеңдері. Маркетингтің негізгі қағидалары.
                                       2
Тақырып 2. Маркетингтің мәні және мазмұны
Маркетингтің негізгі қызметтері. Маркетинг кешенінің түсінігі.
                                       2
Тақырып 3. Маркетингтің қоршаған ортасы
Маркетинг ортасының түсінігі. Микроорта және оның негізгі факторлары. Макроорта және оның негізгі факторлары. Бақыланатын және бақыланбайтын факторлар.
                                       2
Тақырып 4. Нарықты сегменттеу
Сегменттеудің түсінігі. Сегменттеудің негізгі белгілері. Нарықтың нысаналы сегменттерін таңдау. Тауарды нарықта жайғастыру. Нарық және конъюнктура.
                                       2
Тақырып 5. Тауар және тауар саясаты
Тауардың жалпы сипаты. Тауардың жіктелуі. Тауардың өмірлік циклі (ТӨЦ). Тауар саясатының міндеттері.
                                       2
Тақырып 6. Баға саясаты
Нарық жағдайындағы баға. Бағаның негізгі қызметтері. Нарықтың құрылымы және баға жасау. Баға жасаудың міндеттері.	
                                       2
Тақырып 7. Тауардың жылжуы мен үйлестіруін ұйымдастыру
Өнімді өткізудің мәні. Тарату арналары  және оның қызметтері. Делдалдарды таңдау.
                                       2
Тақырып 8. Маркетингті жоспарлау және бақылау
Стратегиялық жоспарлаудың мәні және түсінігі. Стратегиялық маркетингті құрастыру үлгілері. Маркетингілік жоспарлау. Маркетингілік басқару
                                       2
Модуль 2 Менеджменттің теориялық-әдістемелік негіздері
Тақырып 9.Менеджмент туралы түсінік, оның мазмұны
Менеджмент туралы түсінік. Менеджер және оның  міндеттері
Менеджменттің даму кезеңдері.
                                       2
Тақырып 10. Менеджмент       туралы  ғылымды қалыптастыру және дамыту
Менеджмент мектептері. Ғылыми басқару мектебі. Классикалық немесе әкімшілік мектебі. Бихиевиоралдық қарым-қатынас мектебі. Сандық ықпал ету мектебі.
                                       2
Тақырып 11. Басқару процесінің  мақсаты.
Басқару процесінің ұғымы. Басқару процесінің мақсаты  және негізгі сипаттамалары. Мақсатты анықтау процесі.
                                       2
Тақырып 12. Менеджмент қызметтері (функциялары)
Жоспарлау функциясы. Ұйымдастыру функциясы. Ынталандыру (мотивация) функциясы. Бақылау функциясы.
                                       2
Тақырып 13. Менеджменттің байланыстыру құрамдас бөліктері
Басқару шешімінің мәні, қасиеті, ролі. Шешімдерді жіктеу. Шешімдерді шығару және қабылдау теориясы. Басқарудағы коммуникацияның ролі және оның түрлері. Коммуникация процесі. Ұйымдық қарым- қатынас кедергісі және оны жою әдістері. Вербалсыз қатынас құралдары
                                       2
Тақырып 14. Менеджметтегі келіспеушілік
Келіспеушілік табиғаты мен себептері. Келіспеушілікті жіктеу. Келіспеушілік жағдайды реттеу.
                                       2
Тақырып 15. Баскару еңбегінің  мәдениеті  мен этикасы
Басқару еңбегінің мазмұны, сипаты және ерешеліктері. Басшы іс - әрекетінің психологиясы. Басшы жұмысын жоспарлау.
                                       2
                   Практикалық сабақтары
                                       
Модуль 1 Маркетингтің теориялық-әдістемелік негіздері
Тақырып 1. Маркетингтің теориялық негіздері және концепциялары
Маркетинг түсінігі және мәні. Маркетингтің даму кезеңдері. Маркетингтің негізгі қағидалары.
                                       1
Тақырып 2. Маркетингтің мәні және мазмұны
Маркетингтің негізгі қызметтері. Маркетинг кешенінің түсінігі.
                                       1
Тақырып 3. Маркетингтің қоршаған ортасы
Маркетинг ортасының түсінігі. Микроорта және оның негізгі факторлары. Макроорта және оның негізгі факторлары. Бақыланатын және бақыланбайтын факторлар.
                                       1
Тақырып 4. Нарықты сегменттеу
Сегменттеудің түсінігі. Сегменттеудің негізгі белгілері. Нарықтың нысаналы сегменттерін таңдау. Тауарды нарықта жайғастыру. Нарық және конъюнктура.
                                       1
Тақырып 5. Тауар және тауар саясаты
Тауардың жалпы сипаты. Тауардың жіктелуі. Тауардың өмірлік циклі (ТӨЦ). Тауар саясатының міндеттері.
                                       1
Тақырып 6. Баға саясаты
Нарық жағдайындағы баға. Бағаның негізгі қызметтері. Нарықтың құрылымы және баға жасау. Баға жасаудың міндеттері.	
                                       1
Тақырып 7. Тауардың жылжуы мен үйлестіруін ұйымдастыру
Өнімді өткізудің мәні. Тарату арналары  және оның қызметтері. Делдалдарды таңдау.
                                       1
Тақырып 8. Маркетингті жоспарлау және бақылау
Стратегиялық жоспарлаудың мәні және түсінігі. Стратегиялық маркетингті құрастыру үлгілері. Маркетингілік жоспарлау. Маркетингілік басқару
                                       1
Модуль 2 Менеджменттің теориялық-әдістемелік негіздері
Тақырып 9.Менеджмент туралы түсінік, оның мазмұны
Менеджмент туралы түсінік. Менеджер және оның  міндеттері
Менеджменттің даму кезеңдері.
                                       1
Тақырып 10. Менеджмент       туралы  ғылымды қалыптастыру және дамыту
Менеджмент мектептері. Ғылыми басқару мектебі. Классикалық немесе әкімшілік мектебі. Бихиевиоралдық қарым-қатынас мектебі. Сандық ықпал ету мектебі.
                                       1
Тақырып 11. Басқару процесінің  мақсаты.
Басқару процесінің ұғымы. Басқару процесінің мақсаты  және негізгі сипаттамалары. Мақсатты анықтау процесі.
                                       1
Тақырып 12. Менеджмент қызметтері (функциялары)
Жоспарлау функциясы. Ұйымдастыру функциясы. Ынталандыру (мотивация) функциясы. Бақылау функциясы.
                                       1
Тақырып 13. Менеджменттің байланыстыру құрамдас бөліктері
Басқару шешімінің мәні, қасиеті, ролі. Шешімдерді жіктеу. Шешімдерді шығару және қабылдау теориясы. Басқарудағы коммуникацияның ролі және оның түрлері. Коммуникация процесі. Ұйымдық қарым- қатынас кедергісі және оны жою әдістері. Вербалсыз қатынас құралдары
                                       1
Тақырып 14. Менеджметтегі келіспеушілік
Келіспеушілік табиғаты мен себептері. Келіспеушілікті жіктеу. Келіспеушілік жағдайды реттеу.
                                       1
Тақырып 15. Баскару еңбегінің  мәдениеті  мен этикасы
Басқару еңбегінің мазмұны, сипаты және ерешеліктері. Басшы іс - әрекетінің психологиясы. Басшы жұмысын жоспарлау.
                                       1

5 СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫ ҮШІН ТАҚЫРЫПТАР ТІЗІМІ
                                                                  Кесте 3 
СӨЖ тақырыптары
Тапсыру мерзімі
Маркетинг және қоғам - эссе
2 апта
Семей қаласының кәсіпорындарына негізгі мінездемелерді құрастыру
4 апта
Тауар саясаты тақырыбы бойынша шағын сұрау жүргізу, негізгі түрлерін талдау, кесте жасау
6 апта
<<Өткізу саясатына>> сөзжұмбақ құрастыру
8 апта
Қазақстандағы менеджменттің дамуы - эссе
10 апта
Қазіргі заманғы менеджер моделі - эссе
12 апта
Басқарудың шетелдік тәжірибесін зерттеу қажеттілігі - эссе
14 апта

6 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ
                                                                  Кесте 4 
Оқулықтар, оқу-әдістемелік әдебиеттердің аттары
                              Жалпы саны
                         Студенттер саны
                Қамтамасыз етілу пайызы,%
Ахметов Қ.Ғ. Менеджмент негіздері (Оқу құралы), А.: <<Білім>>, 2005ж
                                      10
                                       5
                                     100%
 Рахимбаев А.О,Сабатаева Б.О, Менеджмент, Алматы. 2006
                                       5
                                       5
                                     100%
Есімжанова Г.К. Маркетинг негіздері. Алматы, 2005
                                      15
                                       5
                                     100%
Жакенова Б.и др. Менеджмент негіздері.  -  Астана: Фолиат, 2010.  -  258 б
                                       5
                                       5
                                     100%
Сатыбалдыұлы С. Маркетинг және менеджмент негіздері.  -  Астана: Фолиат, 2011.  -  319  б
                                       5
                                       5
                                     100%
                                       
                            7 ӘДЕБИЕТТЕР
                   7.1 Негізгі әдебиеттер:
7.1.1Ахметов Қ.Ғ.  Менеджменттің негіздері (Оқу құралы), Орал. 2005
7.1.2 Рахимбаев А.О,Сабатаева Б.О, Менеджмент, Алматы. 2006
7.1.3 А.К. Бельгебаев, А.Б Рахимбаев, Менеджмент, Алматы. 2006
7.1.4 Бердалиев К. Менеджмент, Алматы. 2005
7.1.5 Рахметов Б.А. Персоналды басқару, Алматы. 2005 
7.1.6 Бердалиев К.Б. и др. Менеджмент: курс лекций. - Алматы: Экономика, 2005.
7.1.7 Бердалиев К.Б. Основы управления экономикой Казахстана. - Алматы: КазГАУ, 1998.
7.1.8 Виханский О.С., Наумов А.И. Менеджмент: Учебник для вузов.  - 3-е изд.  - М.:Гардарика, 1998.
7.1.9 Веснин В.Р. Основы менеджмента.- М.: Институт международного права и экономики им. А.С.Грибоедова, 1999.
7.10 Волков Ю.Е. Социальное управление как вид управленческой деятельности в общественных системах//Социально-политический журнал. 1997№3. С.65-74.
7.1.11 Герчикова И.Н. Менеджмент: Учебник.  -  2-е изд., переработ.и доп.  -  М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 2005
7.1.12 Гинзбург В. Э.Разработка управленческих решений: краткий курс лекций - Хабаровск: ДВА ГС, 2006.
7.1.13 Гольдштейн Г.Я. Основы менеджмента: Конспект лекций (Продвинутый курс). Таганрог: ТРТУ, 1997. Издание второе дополненное, Глава 1. Предмет и задачи курса, Глава 2. Сущность, цели и задачи менеджмента (электронная версия).
7.1.14 Гончаров В.В. Важнейшие понятия и концепции в современном управлении.  - М.:МНИИПУ, 1998.
7.1.15 Десслер Гари Управление персоналом: Учебное пособие для студентов вузов /Пер. с анг.- М.:БИНОМ, 1997.
7.1.16 Жакенова Б.и др. Менеджмент негіздері.  -  Астана: Фолиат, 2010.  -  258 б
7.1.17 Сатыбалдыұлы С. Маркетинг және менеджмент негіздері.  -  Астана: Фолиат, 2011.  -  319  б
7.1.18 Есімжанова Г.К. Маркетинг негіздері. Алматы.,2005
7.1.19 Тойкин С.Х. және басқ. Маркетинг негіздері. Алматы., 2005
7.1.20 Маркетинг: учебно-методическое пособие / И. В. Ильичева. Ульяновск : УлГТУ, 2010.,
7.1.21 Маркетинг и поведение потребителей: практические задания/ Берстенева О.Г. Тамбов : Изд-во Тамб. гос. техн. ун-та, 2007.
7.1.22 Маркетинг торговли: учебное пособие / Брижашева О. В.Ульяновск : УлГТУ, 2012

                   7.2 Қосымша әдебиеттер:
7.2.1 Ахметов Б.К. Основы менеджмента.  -  Алматы, 1998.
7.2.2 Вейлл П. Искусство менеджмента. Новые идеи для мира хаотических перемен. М.: Новости, 1993. 
7.2.3 Диев B.C. Управленческие решения: неопределенность, модели, интуиция. Новосибирск, 1998.
7.2.4 Доусон Р. Уверенно принимать решения. М.: ЮНИТИ, 2006.
7.2.5 Жәкенова Б. Менеджмент негiздерi : (тест тапсыр.жин.) : оқу құралы / Б. Жәкенова, Э. Тәмпiшева, Ж. Слатова.  -  Астана : Фолиант, 2008.  -  92 б.  
7.2.6 Жәкенова Б. Менеджмент негiздерi:оқулы:: [кәсiптiк бастауыш және  орта бiлiм беру ұйымдарына ұсынылған] / Б. Жәкенова,  Э. Тәмпiшева, Л. Мақсатова.  -  Астана : Фолиант, 2007.  -  258 б.
7.2.7 Литвак Б.Г. Экспертные оценки и принятие решений. М.: Патент
7.2.8 Лютенс Ф. Организационное поведение/Пер с изд. на анг. языке.  - М.:ИНФРА-М,1999.
7.2.9 Митин А.Н. Культура управления: Учебное пособие для вузов.  -  Екатеринбург, 2000.
7.2.10 Мамыров Н. К. Менеджмент жәненарық, 2006.  -  134 б.
7.2.11 Филип Котлер: 10 смертных грехов маркетинга. Важнейшие заповеди успеха на современном рынке, 2010 год.
7.2.12 Филип Котлер. Маркетинг от А до Я. 80 концепций, которые должен знать каждый менеджер, 2010
7.2.13 Кумар Н. Маркетинг как стратегия.  -  М.: Претекст, 2008.  -  342 с.
7.2.14 Панкрухин А.П. Маркетинг: Учебник. - М.: ИКФ "Омега-Л", 2009. - 656 с
7.2.15 Хербинг Р. Купер С. Настольная книга директора по маркетингу: маркетинговое планирование. Полное пошаговое руководство.  -  М.: ЭКСМО, 2009.  -  832 с.






Пәндер