Файл қосу

Балалар психология пәні. Пәннің постреквизиттері



                                       





                                       
           ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ 
                 <<Балалар психологиясы>> 
5В010100 - <<Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу>> 
                          мамандығы үшін
                                       
                                       
                                       
                                       
      ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘН БАҒДАРЛАМАСЫ
                                       

                                       



                                       
                                       
                                       

                                       

                                       
                                  Семей
                                     2014


                                Алғы сөз
1 ҚҰРАСТЫРЫЛҒАН
Құрастырушы__________ <<25>> 06. 2014 ж., п.ғ.к. Н.А.Кулмышева педагогикалық психология кафедрасының аға оқытушысы                                                               

2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1. Педагогикалық психология кафедрасының мәжілісінде қаралып, талқыланды.
 Хаттама №1  <<03>> қыркүйек  2014 ж.

Кафедра меңгерушісі  _____  Г.К.Джумажанова 

2.2. Педагогикалық факультеттің  оқу-әдістемелік бюросының отырысында қарастырылды 
Хаттама №1  <<05>> қыркүйек  2014 ж.

Төрайым  _______  Т.Ш.Ахметова 

3. БЕКІТІЛГЕН
3.1. Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесі мәжілісінде қаралып, баспаға ұсынылды
Хаттама №1  <<11>> қыркүйек  2014 ж.

ОӘК төрайым  _______  Г.К.Искакова 




4  № 2, баспа <<11>> 09.2014 ж., № 1 баспа 05.09.2013 ж.   орнына













                                Мазмұны

*  Қолдану саласы 
*  Нормативтік сілтемелер
*  Жалпы ережелер
4 Оқу пәнінің (модулдің) мазмұны
*  Студенттердің өздік жұмыстарының тақырыптарының тізімі
*  Оқу-әдістемелік әдебиетімен қамтамасыз ету картасы
*  Әдебиеттер



















1 ҚОЛДАНУ САЛАСЫ
       <<Балалар психологиясы>> пәні бойынша оқу-әдістемелік кешеннің құрамындағы оқытушыға арналған  5В010100-<<Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу>> мамандығының студенттеріне арналған бағдарламасы. ПОӘК студенттерді курс мазмұнымен, оның өзектілігімен, курс саясатымен, оқу үдерісі барысындағы студенттердің білуге және істеуге тиіс білімдерімен таныстырады. Оқу-әдістемелік кешен пәнді оқудағы негізгі құрал болып табылады.
	
2 НОРМАТИВТІ СІЛТЕМЕЛЕР

	Аталған оқытушыға арналған бағдарлама <<Балалар психологиясы>> пән бойынша оқу үдерісін ұйымдастыру тәртібін келесі құжаттардың талаптары мен ұсыныстарына сай бекітеді:
 - Білім берудің тиісті деңгейлерінің мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттары;
- ҚР МЖМБС 5.04.019-2011 Қазақстан Республикасы білім және ғылым министрлігінің бұйрығымен бекітілген және күшіне енгізілген. 5В010100 <<Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу>> мамандығының  типтік оқу жоспары;  
-СТУ 042-ГУ-4-2014 Университет стандарты <<Пәндердің оқу-әдістемелік кешендерін әзірлеу және рәсімдеу жалпы талаптары>>;
- ДП 042-1.01-2014 Құжатталған рәсімдеме <<Пәндердің оқу-әдістемелік кешендерінің құрылымы және мазмұны>>.

3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

3.1  Пәннің қысқаша мазмұны:
	Балалар психологиясы  --  жас ерекшелігі психологиясының негізгі бөлімі. Ол адам өміріндегі тұтас бір кезең болып табылатын балалық шақтың психикалық даму заңдылықтарын зерттейді. Жас ерекшелігі психологиясының іргетасы болған. Бала психологиясы 19 ғасырдың аяғында дербес пән ретінде өмірге келді. Бала психологиясының негізін қалаған  --  неміс ғалымы В.Прейер. Ол бала психологиясын зерттеуде тұңғыш рет интроспекция әдісінен объективті бақылауға өтуді жүзеге асырды. В.Прейердің <<Бала жаны>> атты кітабы - бала психологиясын жүйелі зерттеуді бастап берген психологиялық еңбек. Бала психологиясының пәні  --  балалық шақтағы психикалық дамудың жалпы заңдылықтарын онтогенезде ашу, осы дамудың жас кезеңдері мен оған өту себептерін анықтау. Бала психологиясы үшін басты мәселе  --  баланың психикалық дамуының факторларын, психикалық даму шарттарын түсіндіру.

3.2  Пәнді оқу мақсаты: 
  	Білімалушылардың мектепке дейінгі балалардың психологиялық ерекшеліктері туралы білімдерін меңгертіп, мамандыққа сәйкес білім-біліктілік дағдыларын қалыптасыру.
3.3 Пәнді оқудың негізгі міндеттері:
* студенттерді психологиялық кәсіби білімдермен қамтамасыз етеді.
* мектеп жасына дейінгі балалардың психикасының дамуын, қалыптастыру жай-күйлерін, қасиеттерін жас ерекшеліктерімен салыстыра отырып меңгертеді.
* оқыту мен тәрбиелеу іс әрекетінде әдіс-тәсілдердің өзекті мәселелерін психологиялық тұрғыда негіздеу.
* Студенттерге балалардың мектеп жасына дейінгі жас ерекшеліктеріне сәйкес, психикалық даму жайында қажетті мағұлматтар беру.

3.4 Білім алу нәтижесі:
Пәнді оқу нәтижесінде білімалушы міндетті:
 - білуі: Бала психологиясының кезеңдері бойынша сипаттама бере білуге, және алған білімдерін іс- тәжірибеде қолдана алуға үйрету;
- игеру: Әрбір кезеңнің өзіне ғана тән ерекшелігі болатындықтан танымдық үдерісінде жеке психологиялық ерекшеліктерін  ескеріп отыруды; 
- ұғып алу: Дамудың әр кезеңіндегі қарым-қатынас, қоғаммен, отбасы мүшелерімен, ұстаздармен, өз құрбыларымен қарым-қатынас ерекшелік  түрлерінің бала дамуына әсерлерін анық ұғып алуды.
- түсіну: Білім берудегі психологиялық тәжірибені жүзеге асыруда педагогтармен бірлесе жұмыс жасауды жоспарлаудың тәсілдерін түсіну.
- меңгеруі: Балалар психологиясы пәнін меңгеру мақсатында білім беру үдерісінде инновациялық жетістіктерді қолдану;
- орындау: Білім қорларын іс-тәжірибеде жүзеге асыруға жүйелі жоспар құрумен орындай алу.
- қолдана алу: Балалар психологиясы  пәнінің іс-тәжірибеде қолдана алуды.

3.5  Пән пререквизиттері:
 Педагогикалық мамандыққа кіріспе, психология және адам дамуы, мектепке дейінгі педагогика
3.6 Пәннің постреквизиттері:
Өзін-өзі тану, этнопедагогика, қарым-қатынас психология, мектепке дейінгі тәрбие мәселелері бойынша ғылыми зерттеу жұмысты ұйымдастыру, 
3.7. Жұмыс оқу жоспарынан үзінді
                                                                   1 кесте
Курс
Семестр
Кредит
     

Дәріс
сағ.
Практ
сағ.
Зертх. сағ.

БОӨЖ
сағ.
БӨЖ
сағ.
Жалпы сағ.
Қорытынды
бақылау
түрі
1
2
3
30
15
                                       -
22,5
67,5
135
емтихан

4 ОҚУ ПӘНІНІҢ (МОДУЛДІҢ) МАЗМҰНЫ 
                                                                  2 кесте 
        Тақырыптардың аталуы және мазмұны
Сағат саны
                                       1
                                       2
                         Дәріс сабақтары
1 модуль.  Балалар  психология пәні. Міндеттері мен жалпы мәселелері.
 Балалар  психология пәні. Міндеттері мен жалпы мәселелері.
                                       2
Балалар психикасының даму заңдылықтарын зерттеу әдістері.
                                       2
Психологиялық даму заңдылықтары.
                                       2
Жас кезеңдерге бөлу теориялары. Дағдарыстар.
                                       2
2-модуль. Нәрестелік және сәбилік кезеңдегі балалардың танымдық үрдістерін дамытудың ерекшеліктері.
Нәрестелік және бөбектік кезеңнің дамуына сипаттама.
                                       2
Нәрестелік кезеңдегі бала психикасына даму ерекшеліктері
                                       2
Сәбилік кезең.
                                       2
Сәбилік кезеңнің соңында жаңадан пайда болатын әрекеттер.
                                       2
Сәбидің қабылдауы, ойлауы, есі мен зейінінің дамуы.
                                       2
3-модуль. Мектепке дейінгі кезеңдегі балалардың танымдық үрдістерін дамытудың ерекшеліктері.
Мектепке дейінгі баланың психологиялық даму ерекшеліктері.
                                       2
Мектепке дейінгі шақта ойын баланың басты әрекеті
                                       2
Мектеп жасына дейінгі кезеңдегі баланың ойлау, сөйлеу, ес, қиял үдерістерінің дамуы.
                                       2
Мектеп жасына дейінгі балалардың ерік және сезімінің ерекшеліктері.
                                       2
4-модуль. Баланы  мектепке  психологиялық  даярлаудың ерекшеліктері
Баланы  мектепке  психологиялық даярлаудың теориялық мәселелері.
                                       2
Баланың мектеп психологиялық дайындаудың диагностикасы.
                                       2
                   Зертханалық сабақтары
                                       
                                       -
                                       -
          Практикалық (семинар) сабақтары
                                       
1 модуль.  Балалар  психология пәні. Міндеттері мен жалпы мәселелері.
 Балалар  психология пәні. Міндеттері мен жалпы мәселелері.

                                       1
Балалар психикасының даму заңдылықтарын зерттеу әдістері.
                                       1
Психологиялық даму заңдылықтары.
                                       1
Жас кезеңдерге бөлу теориялары. Дағдарыстар.
                                       1
2-модуль. Нәрестелік және сәбилік кезеңдегі балалардың танымдық үрдістерін дамытудың ерекшеліктері.
Нәрестелік және бөбектік кезеңнің дамуына сипаттама.

                                       1
Нәрестелік кезеңдегі бала психикасына даму ерекшеліктері
                                       1
Сәбилік кезең.
                                       1
Сәбилік кезеңнің соңында жаңадан пайда болатын әрекеттер.
                                       1
Сәбидің қабылдауы, ойлауы, есі мен зейінінің дамуы.
                                       1
3-модуль. Мектепке дейінгі кезеңдегі балалардың танымдық үрдістерін дамытудың ерекшеліктері.
Мектепке дейінгі баланың психологиялық даму ерекшеліктері.

                                       1
Мектепке дейінгі шақта ойын баланың басты әрекеті

                                       1
Мектеп жасына дейінгі кезеңдегі баланың ойлау, сөйлеу, ес, қиял үдерістерінің дамуы.

                                       1
Мектеп жасына дейінгі балалардың ерік және сезімінің ерекшеліктері.

                                       1
4-модуль. Баланы  мектепке  психологиялық  даярлаудың ерекшеліктері
Баланы  мектепке  психологиялық даярлаудың теориялық мәселелері.

                                       1
Баланың мектеп психологиялық дайындаудың диагностикасы.

                                       1



* . Білімалушылардың өздік жұмыстар  тақырыптарының тізімі
5.1. Балалар психологиясының даму  тарихы, теориялар туралы негізгі түсініктер.
5.2.  Шет елдік психологияда ойынның теориясына Г.В.Плехановтың сынауы, Я.Коменский, Ж.Руссо, Р.Оуэн ойлары.
5.3. Бақылау және сараптау, тест, әлеуметтік қарым-қатынасты зерттеу әдістерін күнделікті іс-тәжірибемізде қолдана білу.
5.4. В.Штерннің сынау концепсиясы.
5.5. Ж.Пиаже және оның мектебі.
5.6. Бала психикасының дамуына әсер етуші факторлар
5.7. Ойын түрлеріне сипаттама.
5.8. Әр жас кезеңінде  жас дағдарыстарының болу  себептері
5.9. Д.Б.Эльконин бойынша балалардың даму деңгейі
5.10. Нәрестелік кезеңдегі  психикалық дамуға  шартты және шартсыз рефлекстердің ықпалы
5.11. Ерте сәбилік шақ. Сәбидің дамуының басты  белгілері. Үш жас кезеңіндегі  жаңадан пайда болатын әркеттер.
5.12. Мектеп жасыны дейінгі баланың мінез- құлық мотивтерін дамыту және өзінің санасынын қалыптастыру.
5.13. Іс-әркеттердің бала психикасының дамуына тигізетін әсері.
5.14. Мектепке дейінгі кезеңде тілді  қатынас құралы ретінде  пайдалана  білуі. Мектепке дейінгі кезеңдегі  балалардың сенсорлық дамуы
5.15. Кіші мектеп оқушыларының танымдық процестерінің дамуы.

6 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ
                                                                                                          3 кесте
Әдебиеттер және оқу-әдістемелік құжаттар
Экземплярлар саны 
Студенттердің саны
Қамтамасыздық пайызы
                                       1
                                       2
                                       3
                                       4
Нығметова Р., Дүйсенова Н. Балалар психологиясы Алматы, 2012 ж.
10
                                       6
100%
Детская психология: учебное пособие /Д.Б.Эльконин; ред.сост. Б.Д.Эльконин .-6-е изд., стер..- / - 2011
5
                                       6
90 %
Возрастная психология: учебник для бакалавров / Л.Ф. Обухова / - 2014
15
                                       6
100 %
Детская психология: учеб. пособие / Г.А. Урунтаева / - 2013
5
                                       6
90 %
Психология детей младшего школьного возраста: учебник и практикум для бакалавров / [Айгумова З.И., Васильева Н.Н., Вачков И.В. и др.]; под общ. ред. А.С.Обухова / - 2014
10
                                       6
100 %
Психология дошкольного возраста: учебник для вузов / Г.А. Урунтаева / - 2014.
10
                                       6
100%

7. ӘДЕБИЕТТЕР 
7.1 Негізгі әдебиеттер: 
7.1.1 Балалар психологиясы: оқулық / Ж.Қ.Дүйсенова, Қ.Н.Нығметова / - 2012. 
7.1.2 Детская психология: учебное пособие /Д.Б.Эльконин; ред.сост. Б.Д.Эльконин .-6-е изд., стер..- / - 2011
7.1.3 Возрастная психология: учебник для бакалавров / Л.Ф. Обухова / - 2014
7.1.4 Психология детей младшего школьного возраста: учебник и практикум для бакалавров / [Айгумова З.И., Васильева Н.Н., Вачков И.В. и др.]; под общ. ред. А.С.Обухова / - 2014
7.1.5 Детская психология: учеб. пособие / Г.А.Урунтаева / - 2013
7.1.6 Психология дошкольного возраста: учебник для вузов / Г.А.Урунтаева / - 2014.

7.2  Қосымша әдебиеттер:
7.2.1 Возрастная и педагогическая психология. Тексты.- М Изд-во Московского    университета, 1999 г.
7.2.2 Хрестоматия по возрастной и педагогической психологии Под ред. И.И.Ильясова, В.С.Ляудис-М., 1981 г.
7.2.3 Выготский Л.С. Психология развития как феномен культуры- М.,1996 г.
7.2.4 Мухина В.С. 6- жастағы  мектеп А. Мектеп 1989 ж.
7.2.5 Сейдалиев К.Б. Тәрбие теориясы. А ., 1986 ж.
7.2.6 Люблинская А.А. Мұғалімге бастауыш мектеп оқушысының психологиясы    жөнінде. А.,1981 ж.
7.2.7 Немов Р.С. Психология в 3-х книгах. Кн.2. Психология образования. М. Владос,1998 ж.
7.2.8 Блонский П.П. Психология младшего школьника М., 1997 ж.
7.2.9 Петровскии А.В. Возрастная и педагогическая психология. Просвещение 1986 г.  
7.2.10 Мухина В.С. Мектеп жасына дейінгі балалар психологиясы. Мектеп 1986 ж. 
7.2.11.Каптерев П.Ф. Детская и педагогическая психология М-Воронеж 1999 ж.
7.2.12 Обухова Л.Ф. Возрастная психология М. 2000 ж.
7.2.13 Абрамова Г.С. Возрастная психология М.,1997 г.
7.2.14 Лисина М.И. Общение, личность и психика ребенка - М., 1997 ж.
7.2.15 Менчинская Н.А. Психическое развитие ребенка от рождения до 10 лет -М., 1996 г.
7.2.16 Хрестоматия по возрастной психологии-М., 1996 ж.
және т.б.














Пәндер