Файл қосу

Ғылыми зерттеудің методологиялық зерттеулері



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
ШӘКӘРІМ атындағы  МЕМЛЕКТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
3 деңгейлі СМЖ құжаты
ПОӘК
                                       
ПОӘК 042-18.31.45/01-2014
                                       
Студентке арналған пәннің жұмыс оқу бағдарламасы
<<Мектепке дейінгі тәрбие мәселесі бойынша ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру>>
№2 басылым 11.09.2014ж., 05.09.2013ж. №1 басылым орнына



                                                                               
                                                                               
                                                                               
                                       
                                       
                                       
                                       
<<МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ ТӘРБИЕ  МӘСЕЛЕСІ БОЙЫНША ҒЫЛЫМИ ЗЕРТТЕУЛЕРДІ ҰЙЫМДАСТЫРУ>> ПӘНІ БОЙЫНША
                  ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
5В010100-<<Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу>> 
мамандығының 2 курс студенттеріне арналған
                                       
СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС ОҚУ  БАҒДАРЛАМАСЫ



                                        
                                                                                       






Семей
2014


ПОӘК 042-18.31.45/01-2014
                                       
№2 басылым 11.09.2014ж.
                            10 беттің 2-сі

1  ӨҢДЕЛДІ
Құрастырушы__________ Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің "Педагогикалық психология" кафедрасының аға оқытушысы Адильжанова К.С.                                                               <<25>> маусым  2014  ж.

2   ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1. <<Педагогикалық психология>> кафедрасының отырысында
 Хаттама №1  <<03>> қыркүйек  2014   жыл

Кафедра меңгерушісі: _____ Г.К.Джумажанова 

2.2. Педагогикалық факультеттің  оқу-әдістемелік бюросының отырысында 
Хаттама №1  <<05>> қыркүйек  2014 жыл

Төрайымы _______ п.ғ.к. Ахметова Т.Ш.

3  БЕКІТІЛДІ
3.1. Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында мақұлданды және баспаға ұсынылды
Хаттама №1  <<11>>  2014  жыл

ОӘК төрағасы _______саясат. ғ.д. Искакова Г.К.

4  №1 Баспа орнына 05.09.2013ж.

           
                                       
                                       










ПОӘК 042-18.31.45/01-2014

№2 басылым 11.09.2014ж.
                            10 беттің 3-сі
                                       

                                Мазмұны
 

1  Қолданыс аясы										4
2  Нормативті сілтемелер									4
3  Жалпы ережелер										4
4  Оқу пәндерінің мазмұны (модулдер)							6
5  Студенттердің өздік жұмысы үшін тақырыптар тізімдері 				7
6  Пән бойынша оқу-әдістемелік карта							8
7  Оқу-әдістемелік әдебиет картасымен қамтамасыздандыру				10
8  Әдебиеттер										11

                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
ПОӘК 042-18.31.45/01-2014

№2 басылым 11.09.2014ж.
                            10 беттің 4-сі

1  ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
1.1. Оқытушы және пән туралы жалпы мәлімет
Адильжанова Куралай Советхановна, педагогика ғылымдарының магистрі, психология кафедрасының аға оқытушысы
Кафедрада болу уақыты: кесте бойынша
1.2 Пән бойынша мәліметтер
Атауы: <<Мектепке дейінгі тәрбие мәселесі бойынша ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру>>
2014-2015 оқу жылы, 2 семестр, кредит саны - 3
Сабақ өтетін орын: 2 ғимарат,  №308 аудитория

Курс
Семестр
Кредиттер
Дәріс сағаты
Семинар сағаты
БОӨЖ
БӨЖ
барлығы
Басқару
формасы
2
4
3
30
15
22,5
67,5
135
емтихан

Оқу курсы студенттердің біліміне кәсіби іс-әрекетке болашақ субъект ретінде білімге деген қажеттілікті ынталандыруға, өзіндік тәрбиелеуге және өзіндік жетілуге және мамандардың жалпы және кәсіби психологиялық мәдениетін қалыптастыруға бағытталған. 
	<<Мектепке дейінгі тәрбие мәселесі бойынша ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру>> оқу курсы айқын интегративті және қолданбалы бағытқа ие.Оның негізіне эмпирикалық психология туралы заманәуи көзқарастар қарастырылған, психологиялық зерттеудің теориясы мен практикасын кейінгі жетістіктері ескерілген. <<Мектепке дейінгі тәрбие мәселесі бойынша ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру>> курсы білім алушыларды курстық жұмысты және біліктілік жұмыс қорытындыларын, студенттердің өзбетінше ғылыми жұмыстарын даярлауда тікелей практикалық мәнге ие.  
<<Мектепке дейінгі тәрбиемәселесі бойынша ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру>>  курсы зерттеу-ізденіс ойларын қалыптастыруға қабілетті  тұлғалық-даму жүктемесіне ие. Курсты оқу барсыныда студенттер психология мәселелері бойынша зерттеуді өзбетінше ұйымдастырудың практикалық дағдыларын алады. 


Курсты оқу барсыныда студенттер психология мәселелері бойынша зерттеуді өзбетінше ұйымдастырудың практикалық дағдыларын алады. 

1.3. Пәнді оқу  мақсаты 
Студенттерде ғылыми технологияны жоспарлау және психологиялық зерттеуді ұйымдастыру, әдістерін жиынтығын таңдау және мәліметтерді өңдеу, алынған нәтижелерді безендендіруді қалыптастырудан тұрады.

1.4  Пәнді оқып-зерттеудің негізгі міндеттері:
- алынған теоретикалық білімнің интеграциясы және оны зерттеу жұмысы барысында қолдана білу іскерлігін қалыптастыру;
- жоспарлаудың практикалық дағдыларымен қалыптастыру және психологиялық зерттеудің барлық кезеңдерін ұйымдастыру;
- ізденістік ойлаудың дамуы, эмпирикалық зерттеуге қызығушылық және шығармашылық.

ПОӘК 042-18.31.45/01-2014

№2 басылым 11.09.2014ж.
                            10 беттің 5-сі

- Алынған білім, дағдыларды қолдануға даярлықты қалыптастыру және психологтың практикалық іс-әрекетіндегі зерттеу жұмысының іскерлігі.

1.5 Оқытудың  нәтижесі:
Студенттер курсты оқу нәтижесінде білу керек 
Білуі:
▪ психологияның қазіргі әдістерін және оны әртүрлі зерттеу тапсырмаларында жетістікке жету үшін қолданылатын мүмкіншіліктері;
 ▪ психологиялық зерттеу логикасы және құрылымы, оның негізгі кезеңдерінің мазмұны
▪ психологиялық зерттеуді жүргізудің этикалық нормалары;
Игеруі керек:
▪ психологиялық-педагогикалық зерттеуді құру әдістерін;
▪ психологиядағы зерттеу мәдениетін;
▪ ғылыми зерттеудің әдістемелік құралдарымен;
▪пәннің категориялық аппаратымен.
Меңгеруі керек:
▪ мәселені іздеуді жүзеге асыру, тақырыпты таңдау және зерттеу бағдарламасын өңдеуді;
▪ зерттеу өзектілігін нақтылау, ғылыми болжамды аргументті түрде алға жылжыту жәнезерттеу туралы ойлардықұру;
▪ психологиялық зерттеу әдістерін нақтылау мен талдау және алынған мәліметтерді өңдеуді;
▪ эмпирикалық мәліметтер жиынтығын ұйымдастыру және зерттеу нәтижелерінің дұрыстығын қамтамасыздындыру.
Түсінуі керек:
▪ психологиялық зерттеуді ұйымдастыру принциптері;
▪ жоспарлауға талап және психологиялық зерттеудің барлық кезеңдерін ұйымдастыруды.
Иемдену керек:
▪ методология  және психологиялық зерттеуэтикасы туралы көзқарастар;
▪ психологиядағы эмпирикалық білім жайлы және оны қазіргі ғылымда, бизнесте, қоғамдық өмірде және саясатта қолдануды;
Практикалық іскерлік пен дағдыларды меңгеру:
▪ зерттеудің теоретикалық моделдерін құру;
▪ ізденісті, өңдеуді, классификацияны ғылыми-теоретикалық жүйелілікті және эмпирикалық ақпаратты;
▪ даярлық, безендендіру және жүргізілген зерттеу туралы презентацияларды.


1.6  Курс пререквизиттері:  психология және адам дамуы, педагогика, философия.
1.7 Курстың постреквизиті:  психодиагностика негіздері, ҒЗЖ практикасы











ПОӘК 042-18.31.45/01-2014

№2 басылым 11.09.2014ж.
                            10 беттің 6-сі

2  Пәннің мазмұны және сабақтардың түрі бойынша сағаттарға бөлу  

№
Тақырып атаулары
Сағаттар саны
Әдебиеттер


Дәріс
Тәжірибе
лік
БОӨЖ
БӨЖ

 1
Білім берудегі ғылыми зерттеулер
4






1,2,3,4,5
2
Зерттеушінің методологиялық мәдениеті

3


2,3,4
3
Ғылыми зерттеудің методологиялық зерттеулері. Психологиялық-педагогикалық зерттеулерді жүргізудегі методологиялық талаптары.

2

№1
2,3,4,6
4
Ғылыми зерттеудің категориалды-түсіндірмелі аппараты

2

№2
1,2,3,4,5,6
5
Психологиялық-педагогикалық зерттеуді ұйымдастырудың логикасы
Психологиялық-педагогикалық зерттеудің ғылыми аппаратының компоненттері
6




1,2,3,5,6,7,8
6



Психологиялық-педагогикалық зерттеудің әдістері

4

№3
5,6,8,9,12
7
Зерттеудің эмпирикалық әдістері
10


№4

5,6,8,9,12
8
Нәтижені бағалау критерийлері
Өлшеу, мәліметтерді сұрыптау және таңдау

4


5,6,8,9,12
9
Психологиялық-педагогикалық зерттеуді жүргізудің әдістемесі
5



1,2,3,5,6,7,8
10
Зерттеу нәтижесін көрсету формалары
5


№5
1,2,3,5,6,7,8

3  ПӘНДІ ОҚЫТУДЫҢ ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАРЫ
Студент аталған  курс бойынша мынадай теориялық және практикалық мәселелерді игеруі керек. Оқу жоспарының көшірмесінде бөлініп берілген әр сабақ түрлері сағатқа шағылған, пәннің қысқаша мазмүны, мақсаттары мен міндеттері көрсетілген. ОӘК оқу пәнін меңгерудің барлық талаптарына сай келеді. Негізгі және қосымша әдебиеттер тізімі бар. Оқушылар мен студенттерге арналған жүмыс бағдарламасы берілген. Студентке 
арналған жүмыс бағдарламасында оқылуға тиісті тақырыптар мен жүмыс түрлерінің тізімі әдебиеттердің көрсетілуімен айқындалған. Әр дәріс сабағы бойынша қысқаша 
мәлімет берілген. Тәжірибелік сабақтардың тақырыптары және әр тақырыпта қарастырылатын мәселелер жоспар түрінде нақты көрсетілген.  БӨЖ және БОӨЖ 
ПОӘК 042-18.31.45/01-2014

№2 басылым 11.09.2014ж.
                            10 беттің 7-сі

тапсырмаларын өткізудің мерзімі, тақырыптары және әдебиеттері жазылған. Студенттердің білімін бағалау әдістемесі бар.Өткен дәріс материалдары бойынша үнемі, жүйелі жұмыс жасау қажет,соңғы материалдарды түсіну үшін міндеттті түрде алдыңғы дәрістерді меңгеру қажет.Әдістемелік кешенде берілген материалды зер салыпоқуларыңызды ұсынамыз және тақырып бойынша берілген сұрақтарға жауа берулеріңізді сұраймыз.Тақырыппен жұмыс оны нақта түсініп, меңгергенге дейін жүргізілуі қажет, егер тақырыппен жұмыстан кейін сұрақтар туындаса, оқытушымен келесі дәрісте талқылау керек.
БӨЖ тапсырмасы дәріске дейін орындалуы керек. Дәрісте алынған өздік білім тереңдетіліп, кеңінен оқытылады.
 Семинар сабағындағы келтірілетін сұрақтар көлемі тақырыптың толық мазмұнын аша алмайды.Сондықтан да студенттің ары қарайғы тереңдету және кеңейту жұмысы БОӨЖ барысында жүзеге асады.Сонымен қатар БОӨЖ-на қосымша сұрақтар кіреді, яғни студентке түсінуге қиындық тудырған тақырыптар мазмұны қарастырылады. Конспект, кесте, схема құру білімді бекітудің негізгі формалары болып табылады.
	Конспект <<Психологиялық ғылым мәселесі бойынша ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру>> курсының мазмұнын үйретудегі студенттердің өздік жұмыстарының негізгі формаларының бірі болып табылады.
	Конспектіні орындаудың мақсаты болып, студенттердің қарастырылып жатқан пәннің аумағында қазіргі көзқарастарды білдіретін  сұрақтармен тереңірек танысуы жатады.Сонымен қатар жұмыс дағдыларын ғылыми және әдістемелік әдебиеттермен бекіту болып табылады. Мұның барлығы студенттің ғылыми ойлауының дамуына, оның теоретикалық даярлығының жоғарылауына, ойлаудың өзбетінше қалыптасуына сәйкес келуі керек. 
 Берілген тақырыпты конспектілеу.
                       Негізгі талаптар:
* Жазып отырған тақырыптан алшақтамай, оның мазмұнын нақты ашуға талпыну.
* Артық баяндау, қажетсіз дәлелдемелер мен көп сөзділікке жол бермеу.
* Міндетті түрде жоспар болуы және тақырып мазмұнын жоспарға сай рет-ретімен жүйелі баяндауы қажет.
* Жұмыс түсінікті, мағыналы, орамды тілмен жазылуы тиіс.
* Барлық айтылған ойды жинақтап, тұжырымдап, тиісті қорытынды жасау.


4. КУРС ФОРМАТЫ
Семинарға дайындық кезінде студент мұғалімнің дәрісін назарға ұстай отырып, біршама ізденіс жұмыстарын жасау қажет. Ғылыми мақалалар мен монографиялар, сондай-ақ интернет желісінен алынған материалдардағы керекті деректер конспектіленіп алынады. Семинар студенттің ізденіс жұмысы болғандықтан,  бір емес бірнеше дереккөздерді пайдалануға тиісті. Курс бойынша білуге тиісті терминдер мен шартты ұғымдарды оқытушы қамтып, түсіндіреді. БӨЖ тақырыптары берілген сұрақтарды қамти отырып, жазбаша және ауызша жұмыс түрінде орындалады. БӨЖ-ді конспект түрінде дәптерге жазып өткізу қажет. Сабақ барысында студенттің теориялық  білімі, белсенділігі,  ынтасы және шығармашылық шешім таба білу дағдысы бағаланады. Бірігіп талқылау және демонстрациялық эксперименттерді пайдалана отырып  дискуссиялармен, бейнежазбаларды пайдаланумен байланысты оқытудың белсенді формалары ұсынылады.



ПОӘК 042-18.31.45/01-2014

№2 басылым 11.09.2014ж.
                            10 беттің 8-сі

5  КУРС САЯСАТЫ
1. Курс компоненттеріне және оны оқытудағы негізгі талаптар:
* Дәрісті босатқан жағдайда өз бетімен материалды келесі сабаққа оқып келу;
* Студент сабақты босатпау керек, семинар сабақтарында және топта БӨЖ орындауда белсенділік көсетуі қажет.
* Жұмысты тапсыру және кеңес алу мерзімін қатаң сақтау;
* Талдау барысында тыңдау және басқалар көзқарасын құрметтеу;
* БОӨЖ міндетті түрде қатысып, тапсырманы уақытында орындау;
* Практикалық сабақты өзі айтып қана қоймай, басқаларды тыңдап,олардың жауабын бағалап, жаңа ақпараттарды жазып отыруы керек
* Берілген тапсырманы уақытында орындау.
2. Сабақтағы тәртіп ережесі:
-  Сабаққа кешікпеу;
- Негізгі және қосымша әдебиеттерді оқып, сабаққа үнемі дайындалып келу.
- Сырт киімді гардеробқа өткізу;
- Столда сабаққа қажетті заттар ғана тұруы қажет, сумка, артық нәрселерді алып тастау керек;
- Мобильдік телефондарды өшіру;
- Сабақ уақытында сұрануға және аудиториядан шығуға рұқсат етілмейді.
-  Сабаққа екі рет кешігу бір рет сабақ босатылғанға теңгеріледі. Оқу үрдісіне белсенді түрде қатысу қажет.
-Емтиханға қатыспауға болмайды

6. БАҒАЛАУ САЯСАТЫ

      Бақылау түрі бойынша ұпайларды бөлу

                            Бақылау түрі

%

Ұпайлар

Барлық ұпайлар
100
300
Аудиториялық сабақтарға даярлық және қатысу-бұл ұпайлар электрондық журналға енгізілмейді, оқытушы оқытылуышының тек сабақта болмағанын ғана көрсетеді
10
30
Практикалық (семинар) зертханалық сабақтардағы білімін тексеру-ауызша, жазбаша, тест-бақылау, дискуссия және т.б.
26-33
80-100
Оқытылушының өздік жұмысы (БӨЖ)  - үй тапсырмаларын орындау, (курстық жұмыс, жоба) есептік-графикалық жұмыс, реферат және т.б.
27-47
80-140
Компьютерлік тестілеу бақылау әдісін жүргізу жағдайындағы рубеждік бақылаудағы бөлінген бағалар оқытушы көмегімен <<Компьютерлік тестілеу>> бағанасына енгізіледі
17-30
50-90

Академиялық кезеңде ұпайлардың жалпы саны 1000 ұпайды құрайды.
Аудиториялық сабақтардың барлық түрлеріне қатысуға (дәрістік, практикалық, зертханалық)  30 ұпай беріледі.Оқытушы электрондық журналға босатылған сабақтарды ғана енгізеді, ал жүйе сабаққа қатынасқан ұпайлар санын автоматты түрде өзі есептейді.

	
ПОӘК 042-18.31.45/01-2014

№2 басылым 11.09.2014ж.
                            10 беттің 9-сі

Оқытушы оқытылушының пәнді оқу барысындағы орындаған жұмыс түрлеріне байланысты  қалған 270 ұпайды өзі бөледі, ол 6 кестеде көрсетілген.
	Бірінші рубеждік бақылау 7 аптада, екінші рубеждік бақылау 15 аптада жүргізіледі.

                                       
<<Мектепке дейінгі тәрбие мәселесі бойынша ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру>> пәні бойынша ұпай бөлінісі
                                                             
                                   Апта
                            Бақылау түрі
                              Ұпай жиыны
                                Ескерту
                                       1
                                       2
                                       3
                                       4
                                       
1-7 апта бойы 
дәріске қатысу
                                      30

                                      1-2
-



                                       
Семинар
                                      25


БӨЖ №1,2
                                      20

                                       4
-
                                       

                                       5
Семинар
                                      30


БӨЖ №3,4
                                      25

                                       6
Семинар
                                      45


БӨЖ №5,6,7
                                      35

                                       7
1 Рубеждік бақылау
                                      90

1-7 апта бойынша барлық ұпай саны
                                      300

                                       
8-15 апта бойы дәріске қатысу
                                      30

                                       8
-
                                       

                                       9
Семинар
                                      15


БӨЖ №8,9
                                      10

                                      10
-
                                       

                                      11
Семинар
                                      20


БӨЖ №10,11
                                      20

                                      12
-
                                       

                                      13
Семинар
                                      30


БӨЖ №12,13
                                      20

                                      14
Семинар
                                      35


БӨЖ №14,15
                                      30

                                      15
2 рубеждік бақылау
                                      90

8-15 апта бойынша барлық ұпай саны
                                      300

Емтихан ұпайы 
                                      400

Академиялық мерзімге жиынтық ұпай
                                     1000


7 Әдебиеттер тізімі:
7.1 Негізгі әдебиеттер:
7.1.1 Брызгалова С.И. Введение в научно-педагогическое исследование. Изд. Калининградского государственного университета, 2009
7.1.2 Борытко Н.М., Моложавенко А.В., Соловцова И.А. Методология и методы психолого-педагогических исследований.  -  М., <<Академия>>, 2010
7.1.3 Волков Б.С., Волкова Н.В., Губанов А.В. Методология и методы психологического исследования: Учебное пособие для вузов.  -  М.: Академический Проект; Фонд <<Мир>>, 2011.
7.1.4 Образцов П. И. Методы и методология психолого-педагогического исследования.  --  СПб.: Питер, 2009. 
7.1.5 Клеев С.А. Педагогическая технология учителя. - Новосибирск, 1998
7.1.6 Карандышев В.Н. Квалификационные работы по психологии: реферативные, курсовые и дипломные: Учеб.-метод. пособие.  - М.: Смысл, 2011
7.1.7 Палецкий С.В. Педагогическая технология освоения учащимися исследовательской деятельности: Учебно-методическое пособие.  -  Омск, гос. ун-т, 2011

  7.2  Қосымша әдебиеттер: 
7.2.1  Александров И.О., Максимова Н.Е. Основы теории психологического ис - следования. (Экспериментальная психология). - М., 2010.
7.2.2 Анастази А. Урбина С. Психологическое тестирование.  - СПб.: Питер, 2003.
7.2.3 Анцупов А.Я., Помогайбин В.Н., Пошивалкин О.А. Методологические проблемы военно-психологических исследований: обзор диссертаций  - XX век.  - М.: СГИ, 2000.
7.2.4 Бурлачук Л.Ф. Морозов  С.М. Словарь-справочник по психодиагностике.  - М.: Питер, 2001.
7.2.5 Гудвин Дж. Исследование в психологии: методы и планирование. -СПб.: Питер, 2004.
7.2.6 Дорфман Л.Я. Методологические основы эмпирической психологии: от понимания к технологии: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений.  - М.: Смысл, ИЦ <<Академия>>, 2009.
7.2.7 Девис Дж. Исследования в рекламной деятельности: теория и практика.  - М., ИД <<Вильямс>>, 2009.
7.2.8 Дружинин Н.В. Экспериментальная психология.  - СПб.: Питер, 2010.
7.2.9 Евенко С.Л. Методы математической статистики в психологии: Сборник задач: Учеб. пособ.  - М.: ВУ, 2005.
7.2.10 Загвязинский В.И., Атаханов М.Н. Методология и методы психолого-педагогического исследования. -М.: Изд. центр "Академия", 2009.
7.2.11 Киселев А.С. Методические рекомендации по оформлению курсовых, дипломных, научных (конкурсных) работ и рефератов. Учебно-методическое пособие.  -  М.: ВУ, 2010.
7.2.12 Корнилова Т.В. Введение в психологический эксперимент: Учебник.  - М.: Изд-во МГУ, 2010.

Пәндер