Файл қосу
Абайдың өмірі мен шығармашылығы
5 В 011700: -<<Қазақ тілі мен әдебиеті>> мамандығына арналған <<Абайтану>> пәнінің ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ СЕМЕЙ 2013 Кіріспе 1 ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ Құрастырған __________ Еспенбетов А.С. Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің қазақ әдебиеті кафедрасының докторы, профессор <<___>> ______2013жыл 2 КЕЛІСІЛДІ 2.1 Қазақ әдебиеті кафедрасының отырысында қаралып, талқыланды Хаттама №___ <<___>> ___________2013жыл Кафедра меңгерушісі_______________А.С.Ақтанова 2.2 Филология факультетінің оқу- әдістемелік бюросында талқыланып, бекітілді Хаттама №___ <<___>> ___________2013 жыл Төрайымы_________________Мұқанова Қ.Қ. 3 БЕКІТІЛДІ Университеттің оқу-әдістемелік бюросында бекітілді Хаттама №___ <<___>> ___________2013жыл ОӘК төрағасы _________________Искакова Г.К. 4 <<____>> __________ 20___ж. шыққан ПОӘК-нің 1 БАСЫЛЫМЫ Мазмұны 1 Жалпы ережелер 2 Оқу жұмыс жоспарының мазмұны, сағаттарға шағу 3 Пәнді оқытудағы әдістемелік нұсқаулықтар 4 Курс форматы 5 Курс саясаты 6 Бағалау саясаты 7 Әдебиеттер 1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 1.1 Оқытушы мен пән туралы жалпы мәлімет Еспенбетов А.С., ф.ғ.д., профессор Кафедра <<Қазақ әдебиеті>> Кафедраның мекен-жайы: оқу ғимараты № 8, 221 кабинет Кафедрада болатын уақыты: сәрсенбі: 15:00 Сабақ өтетін орын:213 аудитория Кредит саны: 3 1.2 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме Кесте 1 Курс Сем-естр Кредит Дәріс (сағ) Семинар (сағ) Лаб. (сағ) ОЖСӨЖ (сағ) СӨЖ(сағ) Барлығы (сағ) Бақылау түрі 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 4 8 3 30 15 - 22,5 67,5 135 емтихан 1.3 Пәннің қысқаша сипаттамасы Абайдың көркем ой-танымы, шығармашылық мұрасы - ұлттық әдебиетіміздегі дәстүр мен жаңашылдықтың, әдеби дамудың зор белесі. Абайдың ақындық шалқарын, тарихи - философиялық мұраларын бірлікте алып қарастыру арқылы арман - мұратын анық танып алмай Абайдың өмірі мен шығармашылығын, ақындық дәстүрін өз биігінде межелей алмаймыз. <<Абайтану>> жоғары оқу орындарында арнайы курс ретінде енгізілуі біртуар ақынның шығармашылық еңбегінің өміршеңдігі мен өз шығармашылығында шығыс пен батыс ақындарының дәстүрімен жарастыра білуінде. Аталмыш пән Абай шығармаларынын рухани қуатын зерделей отырып бүкіл бір ұлттың болмысын, көркемдік дүниетанымын саралауға жол ашуымен құнды. Абайдың шығармашылық мұрасын зерттеу, талдау жасауда ғалымдардың пікірлерін үнемі дәйектеуден гөрі студенттің ой-тұжырымдар жасауы өзіндік ғылыми құндылық болып табылмақ. Бұл орайда студенттерге қойылар талап Абайтану турасындағы әр алуан пікірлерді бір жүйеге келтіріп, бүгінгі ұлттық мүдде тұрғысынан қарастыру маңызды. Абайтану ғылымына арналған бақылау - пысықтау тапсырмаларының тақырыптық мазмұнын ашуда студенттер көрсетілген әдебиеттер тізімімен ғана шектелмей, қосымша деректер мен ақпарат көздерін ұтымды пайдаланған жағдайда ғылыми құндылығы артады. 1.4 Пәнді оқытудың мақсаты Арнаулы курс Абайдың даналық ғаламаты мен ақындық айналасын, олардың шығармашылық қуатын, сол арқылы бүкіл бір халықтың әдеби өміріне жаңа өрнек, тың леп әкелгендігін үйретуді алғы мақсаты етіп қояды. Абайдан кейінгі қазақ поәзиясының ұлы ақын салған дәстүрмен дамуы әдебиетіміздегі шын мағынасындағы ақындық мектептің қалыптасқандығын айқындайды. Әсіресе, бұл ерекшелік Семей өңірі ақындарына тән әдеби құбылыс. Абайдың ақын шәкірттері Шәкәрім, Ақылбай, Мағауия, Көкбай, Әріп, Уәйіс, Әрхам, Кәкітай сынды ақындардың өмірі мен шығармашылығын танып білу - ұлы Абайдың даналығын түсінуге алып барар бірден - бір жол. 1.5 Пәнді оқыту міндеттері Абайдың қазақ әдебиетіндегі орнын айқындау; Ұлттық сөз өнеріне қосылған Абай шығармаларын талдаудың ғылыми принциптеріне теориялық тұрғыдан дәйекті дәлелдеу; Абайдың шығармашылық мұрасын зерттеу, талдау жасауда қоғамдық ой-санамен қабаттастыра зерделеу; Студенттердің рухани жетілуіне және оның қоғамдық-саяси, әлеуметгік көзқарасын қалыптастыруға Абай мұрасының әсерін пайымдауға үйрету көзделеді. 1.6 Курстың соңында студент мыналарды білуі керек: * Абайтану ғылымының қалыптасу, даму кезеңдері жайлы мағлұмат алады; * Абай шығармашылығының өзіндік ерекшеліктері туралы терең білім алады; * Абай шығармаларының мәтінімен танысып, олардың идеялық-әстетикалық құндылықтары туралы өзіндік пікір қалыптастырады; * Теориялық білімді практикада қолдана білуді үйренеді; * Зерттеу жұмысына икем-дағдысы қалыптасады; * Кәсіби қарым-қатынас жағдайларын меңгереді. 1.7 Курстың пререквизиттері: 1.7.1 Әдебиеттануға кіріспе; 1.7.2 Халық ауыз әдебиеті; 1.7.3 Ежелгі дәуір әдебиеті; 1.7.4 Әлем әдебиетінің тарихы 1.8 Курстың постреквизиті: 1.8.1 Әдебиет теориясы; 1.8.2 Қазақ әдебиетінің сынының тарихы 2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚТАРДЫҢ ТҮРІ БОЙЫНША САҒАТТАРҒА БӨЛУ Кесте 1 Тақырып атауы Сағат саны Дәріс Семинар ОЖСӨЖ СӨЖ Әдебиеттер 1 2 3 4 5 6 1. Абайдың өмірі мен шығармашылығы. 3 1 2,5 7,5 7.1.3 7.1.11 7.1.4 2. Абайдың шығармашылық өмірбаяны: зерттелу, жүйелену мәселелері. 4 2 2,5 7,5 7.1.6 7.1.2 7.1.10 7.2.4 3. Абай өлеңдеріндегі оқу-ағарту және ғылым тақырыбы. 3 2 2,5 7,5 7.1.6 7.2.3 4. Абайдың эстетикалық тағылымы. 3 2 2,5 7,5 7.1.8 7.1.3 5. Сатиралық лирикасы. 3 1 2,5 7,5 7.1.11 6. Табиғат лирикасы 3 2 2,5 7,5 7.2.3 7. Абай поэмаларының тарихи, көркемдік негіздері. 4 2 2,5 7,5 7.1.8 7.1.3 8. Қарасөздері. 3 2 2,5 7,5 7.1.11 7.1.3 7.1.9 9. Абай шығармалары -- замана айнасы. 4 1 2,5 7,5 7.1.8 7.2.5 Барлығы 30 15 22,5 67,5 3 ПӘНДІ ОҚЫТУДЫҢ ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАРЫ Абайдың шығармашылық мұрасын зерттеу, талдау жасауда ғалымдардың пікірлерін үнемі дәйектеуден гөрі студенттің ой-тұжырымдар жасауы өзіндік ғылыми құндылық болып табылмақ. Бұл орайда студенттерге қойылар талап абайтану турасындағы әр алуан пікірлерді бір жүйеге келтіріп, бүгінгі ұлттық мүдде тұрғысынан қарастыру маңызды. Абайтану ғылымына арналған бақылау - пысықтау тапсырмаларының тақырыптық мазмұнын ашуда студенттер көрсетілген әдебиеттер тізімімен ғана шектелмей, қосымша деректер мен ақпарат көздерін ұтымды пайдаланған жағдайда ғылыми құндылығы артады. Абайтануға арналған тапсырмаларды орындауда ғылыми әдебиеттерден, мерзімді баспасөздерден үзінді келтірген жағдайда сілтеме көрсету міндетті. Тапсырманы орындауда студент есте тұтар дүние негізсіз ой шұбалыңқылығына ұрыну, көп сөзділікке салыну жұмыстың ғылымилығына нұқсан келтіреді. Абайтану курсының ғылыми мәнін ашу үшін әдеби -тарихи жағдайларға тоқталудың маңызы зор. Әрбір әдебиет маманы Абай шығармаларының сыр -сипатын, табиғатын саналы түрде түсініп алмай, шын мағынасындағы білікті әдебиетші болуы мүмкін емес. Ойшыл ақынның өзі айтқандай әрбір сөздің құндылығын сын көзбен қарап, ой таразысына салмақтамай, ақынның жан сөзін ұғынуға қол жеткізем деу ұшқары түсінік болмақ. Орындауға ұсынылатын жұмыс тақырыптары бүгінгі қазақ әдебиеті тарихындағы әдеби - ғылыми мәні ауқымды мәселелерді қарастыра отырып, теориялық және әдеби сын зерттеулермен шұғылданудың алғы шарты іспеттес. 4 КУРС ФОРМАТЫ Курсты оқу барысында алынған барлық ұпайлар жинақталып, бір-біріне қосылады. Осы курстан алған ақтық бағаны шығару үшін әрбір тапсырма мен аралық және қорытынды бақылаудан алынған баға және емтихан бағаларының қорытындысы бойынша орташа ұпай есептеледі. Барлық тапсырмаларды көрсетілген уақытында өткізу қажет. Барлық тапсырмаларды қабылдап алу екінші аттестацияға дейін аяқталады. Барлық тапсырманы өткізбеген студенттер емтиханға кіргізілмейді. Жұмысты кеш тапсырсаңыз: қосымша тапсырма беру арқылы жұмыс көлемі ұлғайтылады. Тапсырмалар оқытушы тағайындаған уақытта қабылданады. Емтиханға келмесеңіз, орынды себеп болса, бұрынғы орындалған жұмыстарыңыз есепке алынады; орынсыз себеп болса, тапсырманы орындауыңыз қажет және осы мәселеге қатысты университет саясаты есепке алынады. Әрбір тақырыпты қайталау және өтеу міндетті.Өтілген материалды меңгеру деңгейі тест арқылы тексеріледі. Тест алдын ала ескертілмей өткізіледі. Аудиториялық сабақтарды босатпау,кешікпеу міндетті. Себепсіз сабақтан қалсаңыз: қосымша шығармашылылық жұмыс беріледі (реферат, көркем мәтінге талдау,эссе т.б.);Сабаққа екі рет кешігу бір рет сабақ босатылғанға теңгеріледі.Оқу үрдісіне белсенді түрде қатысу қажет. 5 КУРС САЯСАТЫ <<Абайтану>> пәні бойынша 15 аптаға бөлінген дәріс, практикалық, ОСӨЖ, СӨЖ тапсырмаларының ұпай саны берілген. Әр аптада қойылған ұпайлар бойынша 7-15 апталарда межелік бақылау тапсырмаларының қорытындысы қойылады. 7-15 апталарда ең жоғарғы көрсеткіші - 270 ұпайдан жинау шарт. 6 БАҒАЛАУ САЯСАТЫ <<Абайтану>> пәні бойынша ұпайлардың бөлінісі Кесте -2 Апталар Бақылау түрі Барлық ұпайлар Ескерту 1 2 3 4 1-7 апталардағы аудиториялық сабақтарға қатысу 30 1 0 0 Студенттер тапсырма алып үлгермейтіндіктен 2 Прак-15,ОСӨЖ-10 25 3 Прак-15,СӨЖ-25 40 4 Прак-15,ОСӨЖ-10 25 5 Прак-20,СӨЖ-25 45 6 Прак-20,ОСӨЖ-10 30 7 Прак-20, СӨЖ-25 45 1-аралық бақылау 60 1-7 аралық бақылау нәтижесі 300 8-15 апталардағы аудиториялық сабақтарға қатысу 30 8 0 0 9 Прак-15 15 10 Прак-15,ОСӨЖ-10 25 11 Прак-15,СӨЖ-25 40 12 Прак-15,ОСӨЖ-10 25 13 Прак-15,СӨЖ-25 40 14 Прак-15,ОСӨЖ-10 25 15 Прак-15,СӨЖ-25 40 2-аралық бақылау 60 8-15 аралық бақылау нәтижесі 300 Емтихан ұпайларының нәтижесі 400 Академиялық аралықтың ұпай қорытындысы 1000 7 ӘДЕБИЕТТЕР 7.1 Негізгі әдебиеттер 7.1.2.Абай шығармаларының академиялық басылымдары.(1945,1954,1957,1977 және 1995 ж.ж толық жинағы) 7.1.3 . Абай энциклопедиясы. - Алматы. Атамұра, 1995.-720 б. 7.1.4 Абайдың өмірі мен творчествосы.Жинақ.-Алматы, 1954. 7.1.5 Ахметов З. Абайдың ақындық әлемі-Алматы:Ана тілі,1995.-272 б. 7.1.6 Әуезов М. Абай Құнанбаев. Монографиялық зерттеу, мақалалар 20 томдық.- Алматы: Жазушы,1987. 7.1.7 Әуезов М. Абайды білмек парыз ойлы жасқа.-Алматы: Санат,1997.- 416 б. 7.1.8 Әуезов М. Абайтану дәрістерінің дерек көздері.- Алматы: Санат,1997. - 448 б. 7.1.8.Әуезов М. Шығармаларының елу томдық жинағы. - Алматы, 1997- 2004. 7.1.9 Сүйіншәлиев Х. Абайдың қара сөздері.- Алматы:ҚМКӘБ, 1956-151 б 7.1.10.Мұхаметханов Қ.Абайдың ақын шәкірттері. - Алматы: Дәуір, 1993-224 б. 7.1.11.Мырзахметов М. Абайтану тарихы. - Алматы: Ана тілі, 1994.-132 б. 7.1.12. Мырзахметов М. Абайтану. Библиограф. көрсеткіш .- Алматы: Ғылым, 1988. 7.2 Қосымша әдебиеттер 7.2.1 Әлімқұлов Т.Жұмбақ жан.-Алматы:Жазушы , 1993-223 б. 7.2.2.Байғалиев Б. Абай өмірбаяны архив деректерінде. Алматы:Арыс,2001. 7.2.3 Базарбаев М.Өлең- сөздің патшасы,сөз сарасы.- Алматы. Жазушы, 1973-254 б 7.2.4 Байтұрсынов А. Қазақтың бас ақыны 7.2.5.Картаева А. Абай мұрасы "Абай жолы" роман-эпопеясында. Алматы, 2005.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz