Файл қосу

Балалар әдебиеті пәнінің оқытушыға арналған жұмыс бағдарламасы 2013 жылғы



ҚАЗАҚСТАН    РЕСПУБЛИКАСЫ  БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ  МИНИСТРЛІГІ
СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ  АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
3-деңгейлі СМЖ
құжаты
                                       
                                   ПОӘК


ПОӘК 042-18-28.1.23/01-2013

ПОӘК 
<<Балалар әдебиеті>>
пәнінің оқытушыға арналған жұмыс бағдарламасы

______ 2013 жылғы 
                             № 1 басылым 


      <<Мектепке дейінгі оқыту мен тәрбие>>  
                   мамандығына арналған 
                      <<Балалар әдебиеті>>
                                        
          ПӘНІНІҢ ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК  КЕШЕНІ
ОҚЫТУШЫҒА  АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                  СЕМЕЙ
                                     2013
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                Кіріспе
1 ӘЗІРЛЕГЕН
Құрмамбаева Қ.С.  -  қазақ әдебиеті кафедрасының доценті, ф.ғ.к.
_____________    <<___>> ___________20___ жыл.
2 КЕЛІСІЛДІ
2.1   Қазақ әдебиеті кафедрасының  отырысында  қаралып, талқыланды.
Хаттама     №___  <<___>> ___________20___ жыл.
Кафедра меңгерушісі _______________ Ақтанова А.С 
2.2  Филология   факультетінің оқу- әдістемелік бюросында талқыланып,  бекітілді.
Хаттама     №___  <<___>> ___________20___ жыл.

Төрайым _________________Мұқанова Қ.Қ

3 БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқу-әдістемелік  кеңесінде бекітілді.
Хаттама     №___  <<___>> ___________20 ___жыл.
                  
ОӘК төрағасы   _________________Искакова Г.К. 

4  <<____>> __________  20___ж.  шыққан ПОӘК-нің 
№ 1 БАСЫЛЫМЫ  























1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
1.1  Оқытушы туралы жалпы мәлімет:
Құрмамбаева Қарлығаш Солтанбекқызы, доцент м.а., ф.ғ.к.
Кафедра: <<Балалар әдебиеті>>
Кафедраның мекен-жайы:  2 ғимарат
Ақпараттық  қатынас:  телефон: 87757570676
Сабақ өтетін орын: 418 аудитория
Кредит саны: 3
       
1  ҚОЛДАНЫС АЯСЫ 
        
<<Балалар әдебиеті>> пәнінің оқу-әдістемелік кешенінің құрамына кіретін оқытушыға арналған пәннің жұмыс бағдарламасы <<5В 050117>>   <<Қазақ тілі мен әдебиеті>>,  5 В 020500 <<Филология>>, В 012100 Қазақ тілінде оқытпайтын мектептердегі қазақ тілі мен әдебиеті мамандығына арналған мамандығының студенттеріне арналған.
2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР
Осы <<Балалар әдебиеті>> пәнінің оқытушыға арналған жұмыс бағдарламасы берілген пән бойынша оқу үрдісін ұйымдастырудың тәртібін төмендегі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асырады: 
	- Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігінің бекітілген және қолданысқа енгізілген ҚР МЖМБС 3.08.275-2006 Мемлекеттік білім беру стандарты;
- 5В 050117>>   <<Қазақ тілі мен әдебиеті>> мамандығының типтік оқу жоспары; 
- СТУ 042-СГУ-5-2013  <<Пәннің оқу-әдістемелік кешендерін әзірлеуге және ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар>> университет стандарты;
- ДП 042-1.07-2013 <<Пәннің оқу-әдістемелік кешенінің мазмұны мен құрылымы>> құжаттық іс-жосығы.

3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
3.1  Пәннің қысқаша мазмұны:
Бұл пән бойынша мынандай маңызды теориялық және практикалық мәселелер қарастырылады: әдебиет туралы ғылым және оның салалары; әдебиеттану ғылымының қосалқы салалары; әдебиеттің халықтығы, ұлттығы мен жалпыадамзаттық сипаттары; көркем шығарманың тақырыбы мен идеясы, сюжеті мен композициясы; көркем бейне оның жасалу жолдары; көркем туынды тілі, өлең құрылысы. әдеби процесс, әдебиеттің тектері мен түрлері, көркемдік әдіс, ағым, бағыттар.


3.2 Пәнді оқытудың мақсаты: 
Курсты өту барысында әдебиет теориясы ауқымындағы поэтика, стиль, жанр тәрізді негізгі мәселелермен шектелмей, әдебиеттанудың өэге салалары: әдебиет тарихын зерттеу аялары мен жолдары, историография, библиография пәндерінің мән, сыры, текстология мен әдебиет сынының теориялық, практикалық ерекшеліктерін ашып беру.    
3.3  Пәнді оқытудың міндеттері: 
<<Балалар әдебиеті>> бұрын өтілетін <<Қазақ әдебиетінің тарихы>> пәнінде қысқаша баяндалып кететін ұғымдар  мен категорияларды эстетика қағидаларымен тамырлас алып, жан-жақты терең қамтуға тиіс. Әдебиет туралы теориялық ой-пікірлердің қалыптасу кезеңдерін қазіргі дәуірге дейінгі аралықта мейлінше толымды жүйелеп саралау қажет. Көркем шығармаға талдау жасаудың ғылыми принциптерін игеру, әдебиет пен фольклорды зерттеп үйренуге қажетті біліммен қаруландыру; әдеби шығарманың мазмұны мен пішінінің арақатынасының сырын ұғыну; әдебиеттану ғылымын құрайтын ұғымдармен, категориялармен танысып, игеру; әдеби даму процесі, оның заңдылықтары, көркемдік тәжірибе дәстүрі мен жаңашылдық мәселелерін көркемдік тұрғыда қабылдай білу; көркемдік, оның өзіндік болмысын, көркемдік өлшемдерін біліп, танитын талғам қалыптастыру; әдеби туындының ішкі, сыртқы аспектілерін саралай алып, түрлі қырынан талдай білуге жаттықтыру. 

3.4 Курс аяқталған соң студент:

* Көркем шығарманы талдаудың ғылыми принциптерін игеріп, әдебиет тарихы мен көркем туындыны зерттеуге қажетті біліммен қаруланады.
* әдебиеттану ғылымын құрайтын ұғымдарды, категорияларды теориялық тұрғыда терең игереді.
* өз бойында көркемдікті танитын талғам қалыптастырады.
* әдеби туындының ішкі, сыртқы аспектілерін саралап, түрлі қырынан талдауды үйренеді.  
* қазіргі әдебиеттанудың  өзекті мәселелерімен таныс болады.
* теориялық білімді практикада  қолдана білуді үйренеді.
* зерттеу жұмысына икем-дағдысы қалыптасады.
* кәсіби қарым-қатынас жағдайларын меңгереді.

3.5 Курстың пререквизиттері
 Әдебиеттануға кіріспе
 Әлем әдебиетінің тарихы
Қазақ әдебиетінің тарихы 

3.6 Курстың постреквизиті:  
 Қазақ әдебиеті сынының тарихы
Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі


2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚТАРДЫҢ ТҮРІ БОЙЫНША  САҒАТТАРҒА БӨЛУ 
                                                                  1 Кесте 
№
Тақырыптар атауы
                               сағаттар
                             әдебиеттер


Дәріс
Тәжір
ОСӨЖ
СӨЖ

                                       1
                                       2
                                       3
                                       4
                                       5
                                       6
                                       7
                                       
1Модуль. Халық ауыз әдебиеті  -  балалар әдебиетінің бастауы.
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
1 
Халық ауыз әдебиеті  -  балалар әдебиетінің бастауы.
2
1
1,5
5
16, Б. 3-9
12, Б. 3-8
3, Б. 3-11
4, Б. 3-12

2
ХІХ ғасырдағы қазақ балалар әдебиеті.
2
1
1,5
5
1, Б. 12-23
2, Б. 8-37
3, Б. 11-20
4, Б. 12-23
3
Махамбет Өтемісұлы жырларының халықтық негізі.
2
1
1,5
5
16, Б. 25-37
4, Б. 64-68
8, Б. 23-38
9, Б. 63-67 







4
Ы.Алтынсарин  -  қазақ балалар әдебиетінің атасы 
2
1
1,5
5
15, Б. 37-53
4, Б.38-78
5, 24-28
5
Ы.Алтынсарин өлеңдерінің идеялық, көркемдік ерекшеліктері
2

1,5
5
2, Б. 53-61
4, Б. 80-92 
5, Б. 20-24
6
Абайдың тәрбие мәселесіне байланысты педагогикалық көзқарастары. Қазақ балалар әдебиеті тарихында Абай Құнанбайұлының орны. Абай қарасөздеріндегі оқу, білім.
2
1
1,5
5
2, Б.63-68
9, Б.92-125
5, Б. 25-37
7
ХХ ғасыр басындағы қазақ балалар әдебиеті
Шәкәрімнің балаларға арналған туындылары
С.Көбеевтің "Үлгілі бала", "Үлгілі тәржімә" атты оқу құралдарының жанрлық ерекшеліктері.
2
1
1,5
5
2, Б. 52-68; 79-132
4, Б. 126-134; 134-166
7, 38-41







8 
А.Байтұрсыновтың қазақ балалар әдебиетіне қосқан үлесі. 
М.Дулатовтың балаларға арналған шығармаларындағы әлеуметтік тақырып
2
1
1,5
5
8, Б.133-148
4, Б. 166-183
5, Б. 42-45
9 
Ж.Аймауытовтың ағартушылық, педагогикалық бағыттағы ғылыми еңбектерінің мәні.
С.Торайғыров және балалар әдебиетіндегі жаңа бағыт.
2
1
1,5
5
2, Б. 148-164
7, Б. 183-190
16, Б. 46-48
10 
Қазақ кеңес балалар әдебиеті.
М.Жұмабаевтың ақындық табиғаты.
 С.Сейфуллиннің "Бандыны қуған Хамит" әңгімесінің идеясы, тәрбиелік мәні
2
1
1,5
5
12, Б. 164-178
14, Б. 191-207
16, Б. 95-120
11 
М.Әуезов және балалар әдебиеті.
І.Жансүгіров өлеңдеріндегі эстетикалық тәрбие
2
1
1,5
3,5
3. Б. 179-200 
4, Б. 207-222
6. Б. 121-132

2 модуль М.Әуезов және балалар әдебиеті





12 
Кеңес халықтарының ерлік істерінің балалар әдебиетіндегі көрінісі.
2
1
1,5
3,5
2, Б.200-322
4, Б.222-333

8, Б. 12-24
13 
Негізгі тақырып, идея бірлігі, ұлттық рух көрінісі
2
1
1,5
3,5
2, Б. 200-322
4, Б. 222-333
10, Б. 64-71
14 
Өмірі мен жазушылық қызметі
2
1
1,5
3,5
2, Б. 322-331
4, Б. 333-344 7, Б. 72-81
15
Жетім" әңгімесі мен "Көксерек" повестерінің көркемдік-эстетикалық табиғаты.
2
1
1,5
3,5
2, Б. 332-349
4, Б.344-358
5, Б. 82-86

 
7 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ

                                                                  4-Кесте 
     Оқулықтардың, оқу құралдарының атауы
                                   Саны 
                      Студенттердің саны
                   Қамтамасыз ету пайызы
                                       1
                                       2
                                       3
                                       4
С. О. Садырбаев Қазақ халық ауыз әдебиеті, хрестоматия, Алматы, 1992 ж. 

                                      12
                                      12
                                     100%
Б.Қапасова, Қазақ балалар лирикасы /60-90ж.ж./ Павлодар, 2004ж

                                      12
                                      12
                                     100%
Абай өлеңдері, Алматы, 1996 ж.

                                      12
                                      12
                                     100%

                                       
                                       
                                       
Ә.Табылдиев. Халық тағылымы. Алматы, 1992ж.

                                       
                                       
                                     100%
* Қ.Матыжанов, Бөбектерге арналған фольклорлық поэзия жанры. Алматы, 1990ж.

                                       
                                       
                                     100%
Б.Ыбырайым, Сырлы әлем /қазіргі қазақ балалар прозасы/, А. 1997

                                       
                                       
                                     100%
М. Ғабдуллин, Қазақ халық ауыз әдебиеті, Алматы, 1996 ж.

                                       
                                       
                                     100%
М. Әуезов, Әдебиет тарихы, Алматы, 1991 ж.

                                       
                                       
                                     100%
А. Құнанбаев, ІІ томдық өлеңдері мен аудармалары, Алматы, 2002 

                                       
                                       
                                     100%
Пайдаланылатын әдебиеттер және ресурстар
                     Негізгі әдебиеттер
* Ш. Ахметов, Қазақ совет балалар әдебиеті, Алматы, 1976 ж.
* М. Әуезов, Әдебиет тарихы, Алматы, 1991 ж.
* Ә. Қоңыратбаев, Қазақ әдебиетінің тарихы, Алматы, 1994 ж.
* Б.Ыбырайым, Сырлы әлем /қазіргі қазақ балалар прозасы/, А. 1997
* Қазақ әдебиетінің тарихы, ІІІ том, Алматы, 1979 ж. 
* М. Ғабдуллин, Қазақ халық ауыз әдебиеті, Алматы, 1996 ж.
* Б.Қапасова, Қазақ балалар лирикасы /60-90ж.ж./ Павлодар, 2004ж
* А.Ақтанова. Қазіргі қазақ балалар драматургиясы. Семей, 2008ж.
* Қ.Баянбаев, Қазақ балалар кітапханасы. Алматы, 1991ж.
* Қ.Матыжанов, Бөбектерге арналған фольклорлық поэзия жанры. Алматы, 1990ж.
* С. О. Садырбаев Қазақ халық ауыз әдебиеті, хрестоматия, Алматы, 1992 ж. 
Қосымша әдебиеттер тізімі: 
* Ш. Ахметов <<Қазақ балалар әдебиеті>> /хрестоматия/, Алматы, 1974 ж.
* С. Қирабаев, <<мектеп және қазақ әдебиеті>>, Алматы, 1979 ж.
* Қ. Ергөбеков, <<Мейірім шуағы>>, Алматы, 1985 ж.
* С. Көбеев, <<Орындалған арман>>, Алматы, 1954 ж.
* Ы. Алтынсарин, <<Таза бұлақ>>, Алматы, 1988 ж. 
* А. Құнанбаев, ІІ томдық өлеңдері мен аудармалары, Алматы, 2002 
* Абай тағылымы, Алматы, 1986 ж.
* Абай өлеңдері, Алматы, 1996 ж.
* Ә.Табылдиев. Халық тағылымы. Алматы, 1992ж.
* Қ.Мырзалиев. Қазақ балалар кітапханасы. Алматы, 1984ж.

Пәндер