Файл қосу

ПДК топырақта зиянды заттар



               ҚАЗАҚСТАН РЕСУПБЛИКАСЫНЫҢ
             БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
                Семей қ. ШӘКӘРІМ атындағы
                МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
                   СМЖ-ның 3 бөлім денгейі
                                   ПОӘК
                                       
                            ПОӘК 042-18-10.1.31
                                              /02-2013
                                   ПОӘК
                   Студенттерге арналған
                     пәннің бағдарламасы
<<Бейорганиткалық зиянды және улы заттарды сараптау>>
                                       
                                18.09.2013ж  
                              №1 басылым
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
            ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                                       
<<БЕЙОРГАНИТКАЛЫҚ ЗИЯНДЫ ЖӘНЕ УЛЫ ЗАТТАРДЫ САРАПТАУ>>
                                       
          5В060600  -   <<Химия>>   мамандығы үшін
       
                                       
                  СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН 
                     ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                  Семей
                                     2013
                                       
                                Кіріспе

 1. ӘЗІРЛЕНГЕН

Құрастырушы  ______ <<  26 >>   тамыз  2013ж   Ж.Т. Лебаева, 

<<Химия>>    кафедрасының  аға оқытушысы                                                                      

2. ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1 <<Химия>>   кафедра  отырысында
<<  28  >>    тамыз  2013ж.,    №   1   хаттама
                     күні
Кафедра  меңгерушісі     ________                      Б.Х Мусабаева 
				       қолы

2.2 Инженерлік-технология факультетінің оқу-әдістемелік бюросының отырысында
<<  12  >>    қыркүйек   2013ж.,  №   1   хаттама
                     күні
Төрайымы  __________________                         С.С. Толеубекова
				       қолы

3. БЕКІТІЛДІ
Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында басып шығаруға мақұлдаған және ұсынылған
<<  18  >>    қыркүйек   2013ж.,  №   1   хаттама
                    күні
ОӘК төрағасы, __________________                  Г.К.Искакова
қолы


4. БІРІНШІ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН














                                Мазмұны



                                    бет
                                       1
Жалпы ережелер	
                                       4
                                       2
Пәндердің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу
                                       5
                                       3
Пәндердің оқып-білу жөніндегі әдістемелік ұсынымдар
                                       6
                                       4
Курс форматы 
                                       7
                                       5
Курс саясаты
                                       7
                                       6
Баға қоюдың саясаты
                                       7
                                       7
Әдебиеттер
                                      10

































1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1.1 Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер
Лебаева Жемис Темиргалиевна, аға оқытушысы 
Кафедра       <<Химия>>
Байланыс ақпараты  -  тел: 35-05-92, оқу ғимараты № 9, кабинет № 418
Сабақ өткізу орны  -  дәрісхана № 416
Берілген пән бойынша кредиттер саны - 3

1.2 Пәндердің мазмұнын қысқаша сипаттау
<<Бейорганикалық зиянды және улы заттардың анализі>> пәні өткен <<Бейорганикалық химия>>, <<Сапалық  анализ>>, <<Сандық анализ>>, <<Физикалық зерттеу әдістері>> курс сабақтарына тұжырым жасайды
1.3 Аталмыш курстың мақсаты студенттердіңоқып аяқтаған бейорганикалық зиянды және улы заттарды анализдеу теориясы және практикасымен танысу. Факторларды қарастыру, олардың көмегімен химиялық реакциялардың процесіне және жүйедегі тепе-теңдік жағдайына әсер етуін пайдаланып, барлық химиялық процестердің сүйеніп тұрған химиялық көрінстерді көз алдына, алған білімдерін пайдалана отырып алуы болып табылады. Сонымен қатар, анализге жататын сапалық және сандық сипаттарының сұрақтарын жақсы қарастыру
1.4 Пәндерді оқып-білудің негізгі міндеті  -  студенттер химияда кең таралған зерттеу әдістерімен жұмыс жасап қолдану негізін жақсы білу болып табылады.
1.5 Оқып-білудің нәтижесінде студент мыналарды:
- химиялық анализінің теориялық негізін; сапалық және сандық анализін жүргізу міндіті мен әдістерін; гравиметрияның, титриметрияның негізін, физика-химиялық анализінің негізгі әдістерін білуі тиіс;
- анализге жататын заттарды химиялық анализ жүргізу үшін ең қолайлы және тиімді жолдарды табуды меңгеруі тиіс;
-  негізгі заңдылықтары жайында теорияныдисперсты жүйелерінің седи-ментациялық тұрақтылығын көрсететін теорияларды игеруі керек;
- Берілген тақырыптарға сай тәжірибелік жұмысты жазып және оны жұмыс жасауға методикалық нұсқауын сынап және істей алуы керек;
- бос беттік энергия жылумен, тығыздықпен беріктікпен байланыста болуын түсінуі керек;  
  - кез-келген кәсіборында жұмыс істей алатын қабілет болу керек және осыған білімі сәйкес болуы керек;
-  қандай да бір коллоидты дисперсты жүйелерды алып, оны әр қарай зерттеп, негізгі теория бойынша салыстырып көрсетіп алуы тиіс. 
1.6 Курстың пререквизиттері:
1.6.1 Бейорганикалық химия
1.6.2 Элементтерді табу әдістері
1.6.3 Химиялық сандық анализ
1.6.4 Химиялық термодинамика, физикалық зерттеу әдістері
1.6.5 Хроматографиялық әдістер
1.7 Курстың постреквизиттері:
1.7.1 Табиғи объектілер мен қоршаған ортаны талдау.
 
2 ПӘНДЕРДІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚ ТҰРЛЕРІ БОЙЫНША САҒАТТАРДЫ БӨЛУ
                                                                  1 кесте 
                     Тақырыптардың атауы
                           Сағаттар саны
                             Литература

                                     ДС
                                    СПС
                                     ЗХ
                                   СОӨЖ
                                    СӨЖ
                                       
                                       1
                                       2
                                       1
                                       2
                                       1
                                       2
                                       
1. Химиялық бейорганикалық зиянды заттар жайында жалпы мәлімет                                                                  
2. Химиялық зиянды заттардың өнеркәсібті көзі. 
Тау жыныс өнеркәсібі.  
Жылуэнергетика.  
Металлургиялық және металлөңдеу өнеркәсібі. 
Химиялық өнеркәсібі.  
Мұнайды алу, жеткізу және өңдеуі. 
Атомды  өнеркәсібі.  
3. Тасымалдау арқылы пайда болатын ластану                                  
4. Ауылшаруашылық ластану            
Минералды тынайтқыштар.   
Органикалық тынайтқыштар. 
     Пестицидтер.
5. Күкірт, фосфор, азот қосылыстары 
Күкірт қосылыстары. 
Фосфор қосылыстары. 
Азот қосылыстары. 
6. Галогендер. Озон . Фреондар. Көміртек оксидтері және көмірсутектер
Хлор қосылыстары. 
Иод  қосылыстары. 
Бром қосылыстары. 
Фтор қосылыстары. 
    Көміртек оксидтері және көмірсутектер          
Көміртек диоксиды. 
Көміртек оксиды (II). 
Көмірсутектер. 
7. Селен. Аауыр металлдар                                                        
Темір. 
Қорғасын. 
Сынап. 
Хром. 
8. Ароматтық қосылыстар. Мұнай және мұнай өнімдері
Полициклдық  ароматтық қосылыстар. 
Фенолдар
     Мұнай және мұнай өнімдері
9. Табиғи сулардағы детергенттер 
    Пестицидтер
    Радиоактивты қалдықтар   
 10. Концепция ПДК                                                         
     ПДК ауада зиянды заттардың                     
     ПДК су ортасындағы зиянды заттар
11. ПДК топырақта зиянды заттар                  
      ПДК азық-түлік өнімдерінің зиянды заттар      
 12. Химиялық анализдегі қолданылатын реактивтер. Химиялық бейорганикалық және зиянды заттармен жұмыс жасағанда негізгі тәсілдер мен әдістер   
                                       1
                                       
                                       
                                       1
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       1
                                       
                                       1
                                       
                                       
                                       
                                       1
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       1
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       1
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       1
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       2
                                       
                                       
                                       
                                       3
                                       
                                       
                                       
                                       1
                                       
                                       
                                       
                                       1
                                       
                                       -
                                       
                                       
                                       -
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       -
                                       
                                       -
                                       
                                       
                                       
                                       -
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       -
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       -
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       -
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       -
                                       
                                       
                                       
                                       -
                                       
                                       
                                       
                                       -
                                       
                                       
                                       
                                       -
                                       2
                                       
                                       
                                       3
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       3
                                       
                                       2
                                       
                                       
                                       
                                       3
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       3
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       2
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       3
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       2
                                       
                                       
                                       
                                       3
                                       
                                       
                                       
                                       2
                                       
                                       
                                       
                                       3
                                       
                                       3
                                       
                                       
                                       4
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       4
                                       
                                       4
                                       
                                       
                                       
                                       5
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       3
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       5
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       3
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       4
                                       
                                       
                                       
                                       3
                                       
                                       
                                       
                                       4
                                       
                                       
                                       
                                       2
                                       
                                       3
                                       
                                       
                                       4
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       4
                                       
                                       4
                                       
                                       
                                       
                                       5
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       3
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       5
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       3
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       4
                                       
                                       
                                       
                                       3
                                       
                                       
                                       
                                       4
                                       
                                       
                                       
                                       2
                                       
                                    [3] [8]
                                       
                                       
                                    [3] [7]
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                    [3] [8]
                                       
                                    [3] [4]
                                       
                                       
                                       
                                    [3] [4]
                                       
                                       
                                       
                                    [1] [3]
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                    [2] [3]
                                    [5] [8]
                                       
                                       
                                       
                                    [3] [5]
                                    [3] [6]
                                       
                                       
                                       
                                       
                                 [1] [3] [8] 
                                       
                                       
                                      [3]
                                    [3] [8]
                                       
                                       
                                    [3] [7]
                                    [3] [7]
                                    [3] [6]
                                       
                                    [3] [4]
                                    [5] [8]
                                       

3 ПӘНДЕРДІҢ ОҚЫП-БІЛУ ЖӨНІНДЕГІ ӘДІСТЕМЕЛІК ҰСЫНЫМДАР

<<Бейорганикалық зиянды және улы заттардың сараптау>>  пәнін оқу алдында бағдарламада қарастырылғандай әрбір тақырыптың көлемімен танысу қажет. Әрбір тақырыптың сұрақтары оқу барысында жұмысші дәптерге қысқаша конспектілеу  керек, үй жұмысының дайындығын, әрбір  материалдардың  ұғу дәрежесін тексеру  үшін  есеп шығару керек.

4 КУРС ФОРМАТЫ

Оқу жүгін семестр бойына бірқалыпты орналастыру, тапсырманы әр студенттін міндетті түрде орындай алатын мөлшерде беру керек, олардың орындалуын қатан қадағалап, бақылаулар жүргізуге тиісті. Осыған байланысты  кафедрада әр түрлі формаларда бақылаулар болу керек. Оқу құралдарын регламентациялау, әр дисциплина бойынша өздік жұмыстарының сағат мөлшерін құрау, басқа дисциплина арқасында СРС мөлшері аспауын қадағалап отыру қажет. 
Студенттің уақыт мөлшерін анализдеу арқылы ескерілмеген уақыттардың мөлшері бар болуы анықталды. Сондықтан көптеген студенттер өз уақыттарын жоспарлай алмай жүргендеріне шағымданады. Көптеген студенттерде  уақытты тиімді пайдалана алмайды, оларда күнделікті жоспарлары жоқ. 
1.Оқу материалын берілген пән бойынша өткен материалдың  басқа дисциплиналармен байланысын және кезектігін ескерген жөн.
2.Тақырыпқа байланысты сабақтын өту әдісі және талқыланатын сұрақтары жоспарланады. Көптеген пән сұрақтары  аланда немесе арнайы клиникалық лабораторияларда түсіндірген кезде оңай қабылданады.
3.Курстық теориялық білімдері лабораториялық  -  практикалық сабақтардың арқасында негізделеді.

5 КУРС САЯСАТЫ

Практикалық сабақтар белгілі бір тақырыптарды лекцияда талқылаған соң жүргізіледі. Әрине, сабақтарды бұлай өткізу  студентте анализдеу, салыстыру және ойлау қабілеттері жоғарлайды. Пән аралық  жүйе студенттің  ғылым негізін және танырлық әрекетін белсендіруге арналған. 
Пән аралық жүйені ескере отырып, мұғалім белгілі бір дисциплинаға байланысты  студенттің қаншалықты білімін біле отырып, оқу материалын жоспарланған мөлшерден тыс  бере алады.
  Белгілі бір лекция немесе лабораториялық  -  практикалық сабақты жоспарлай отырып, мұғалім алдын ала сабақтын өткізілу әдісін және жерін, тәртібін ойластыру керек.


      6 БАҒА ҚОЮДЫҢ САЯСАТЫ

<<Бейорганикалық зиянды және улы заттардың сараптау>>
            пәні бойынша ұпайдың таралымы

                                                                  2 кесте 
Апта
                            Бақылау түрі
                      Ұпайлардың барлығы
                                Ескерту
                                       1
                                       2
                                       3
                                       4
                                       1
1-7 апта аралығында дәріс сабақтарына қатысу мен дайындалу
                                      30
Оқытушы сабақта студенттің жок екнін белгілейді 
                                       2
ЗС орындау <<Судың анализы және дистилденген судың анализы>>. <<Металдардың улы катиондарын ашу. Қрғасын, барий катиондарын ашу>>. Конспект, есеп, бақылау сұрақтары
1 дәріс сұрау
реферат
                                      15
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       5
                                      15
                                  ЗС 1,2а
                                       
                                       
                                       
                                       
                                   СОӨЖ
                                    СӨЖ 1
                                       3
ЗС орындау <<Металдардың улы катиондарын ашу. Мырыш, стронций, кадмий, кобальт, никель катиондарын ашу>>. Конспект, есеп, бақылау сұрақтары
2 дәріс сұрау
реферат
                                      15
                                       
                                       
                                       
                                       5
                                      15
                                   ПС 2б
                                       
                                       
                                       
                                   СОӨЖ 
                                   СӨЖ 2
                                       4
ЗС орындау <<Металдардың улы катиондарын ашу. Алюминий, мыс, сынап, хром катиондарын ашу>>. Конспект, есеп, бақылау сұрақтары 
3 дәріс сұрау
реферат 
                                      15
                                       
                                       
                                       
                                       5
                                      20
                                   ЗС 2в
                                       
                                       
                                       
                                   СОӨЖ 
                                   СӨЖ 3
                                       5
ЗС орындау <<Улы аниондарды (нитрит- и нитрат-иондар) ашу>>. Конспект, есеп, бақылау сұрақтары
4 дәріс сұрау
                                      20
                                       
                                       
                                       5
                                    ЗС 3
                                       
                                       
                                   СОӨЖ 
                                       6
ЗС орындау <<Сынапты сандық анықтау>>. Конспект, есеп, бақылау сұрақтары
5 дәріс сұрау
реферат
                                      20
                                       
                                       5
                                      25
                                    ЗС 4
                                       
                                   СОӨЖ 
                                   СӨЖ 4
                                       7
ЗС орындау <<Анализденетін ерітіндідегі барий құрамын анықтау>>. Конспект, есеп, бақылау сұрақтары
6 дәріс сұрау
Межелік бақылау 1  -  1-7 аптаның дәрісі бойынша тестілік бақылау
                                      20
                                       
                                       
                                       5
                                      60
                                     ЗС 5
                                       
                                       
                                   СОӨЖ 
                                    ЗС 5
Итого баллов по результатам обучения с 1 по 7 неделю
                                      300

                                       
8-15 апта аралығында дәріс сабақтарына қатысу мен дайындалу
                                      30
Оқытушы сабақта студенттің жок екнін белгілейді 
                                       9
ЗС орындау <<(ІІІ) хром иондарын сапалық және сандық анықтау>>. Конспект, есеп, бақылау сұрақтары
7 дәріс сұрау
реферат
                                      15
                                       
                                       
                                       3
                                      15
                                    ЗС 6
                                       
                                       
                                   СОӨЖ 
                                   СӨЖ 5
                                      10
ЗС орындау <<Бос аммиакты сапалық және сандық анықтау>>. Конспект, есеп, бақылау сұрақтары
8 дәріс сұрау
реферат
                                      15
                                       
                                       
                                       4
                                      15
                                    ЗС 7
                                       
                                       
                                   СОӨЖ 
                                   СӨЖ 6
                                      11
ЗС орындау <<Бейорганикалық улы заттардың анализы>>. Конспект, есеп, бақылау сұрақтары
9 дәріс сұрау
реферат
                                      15
                                       
                                       
                                       3
                                      15
                                    ЗС 8
                                       
                                       
                                   СОӨЖ 
                                   СӨЖ 7
                                      12
ЗС орындау <<Бейорганикалық улы заттардың анализы>>. Конспект, есеп, бақылау сұрақтары
10 дәріс сұрау
реферат
                                      15
                                       
                                       
                                       5
                                      15
                                    ЗС 8
                                       
                                       
                                   СОӨЖ 
                                   СӨЖ 8
                                      13
ЗС орындау <<Дәрі-дәрмектердің сапасын бақылау>>. Конспект, есеп, бақылау сұрақтары
10 дәріс сұрау
реферат
                                      15
                                       
                                       
                                       5
                                      15
                                    ЗС 9
                                       
                                       
                                   СОӨЖ 
                                   СӨЖ 9
                                      14
ЗС орындау <<Дәрі-дәрмектердің сапасын бақылау>>. Конспект, есеп, бақылау сұрақтары
11 дәріс сұрау
                                      15
                                       
                                       
                                       5
                                    ЗС 9
                                       
                                       
                                   СОӨЖ 
                                      15
ЗС орындау <<Ұшқыш>> улы заттарды анықтау>>. Конспект, есеп, бақылау сұрақтары
12 дәріс сұрау
Межелік бақылау 1  -  1-7 аптаның дәрісі бойынша тестілік бақылау 
                                      15
                                       
                                       
                                       
                                       5
                                      60
                                    ЗС 10
                                       
                                       
                                       
                                   СОӨЖ 
                                    ЗС 10
8-15 апта аралығындағы нәтиже бойынша қорытынды балл саны
                                      300

              Емтихан қорытынды балл саны
                                      400

Академиялық мерзімінің қорытынды балл саны
                                     1000

Студенттердің өздік жұмыстарына арналған тақырыптардың тізімі 
1 Шикізаттың сапасы, өндіріс процесінің бақылауы, шығаратын өнімнің сапасы.
2 Әртүрлі аналитикалық катион және анион топтардың  сапалық анализі. Жеке заттардың анализы.
3 Аналитикалық реакцияның сезімталдығы.
4 Ерітіндіде негізгі иондарды ашу жағдайы.
5 Компоненттердің және өнеркәсібті объектілердің және өнімдердің химиялық әдістері
6 Гравиметриялық анализінің операциялары. Тұнбаға тұсудің теориясы. 
7 Ттитрлеу процесінің барысындағы сутекті көрсеткішінің өзгеруі.
8 Электрохимиялық әдістер 
9 Оптикалық әдістер.
10 Хроматография.
Студенттердің оқытушымен өздік жұмыстарына арналған тақырыптардың тізімі 
1 Тау жыныс өнеркәсібі. Металлургиялық және металлөңдеу өнеркәсібі. 2 Химиялық өнеркәсібі. Мұнайды алу, жеткізу және өңдеуі. Атомды  өнеркәсібі.  
3  Минералды тынайтқыштар. Органикалық тынайтқыштар
4 Күкірт қосылыстары. Фосфор қосылыстары. 
5    Көміртек оксидтері және көмірсутектер. Көміртек диоксиды. Көміртек оксиды (II). 
6 Селен. Аауыр металлдар
7 Полициклдық  ароматтық қосылыстар. Фенолдар
8 Радиоактивты қалдықтар
9 Концепция ПДК
10 ПДК топырақта зиянды заттар
11 ПДК азық-түлік өнімдерінің зиянды заттар
12 Химиялық анализдегі қолданылатын реактивтер
13 Химиялық бейорганикалық және зиянды заттармен жұмыс жасағанда негізгі тәсілдер мен әдістер   

7 ӘДЕБИЕТТЕР 

7.1 Негізгі әдебиеттер
7.1.1 Алексеев В.Н. Количественный анализ.  - Москва: Химия, 1972.
7.1.2 Крешков А.П. Основы аналитической химии.  - Москва: Химия, 1976.   - т.1,2
7.1.3 Садовникова Л.К. и др. Экология и охрана окружающей среды при  химическом загрязнении.  - Москва: Высшая школа, 2006.
7.2 Қосымша әдебиеттер
7.2.4 Цитович И.К. Курс аналитической химии.  - Москва: Высшая школа, 1977.
7.2.5 Ярославцев А.А. Сборник задач и упражнений по аналитической  химии.  - Москва: Высшая школа, 1973.
8.2 Дополнительная литература
7.2.6 Крешков А.П. Основы аналитической химии.  - Москва: Химия, 1976. - т.3
7.2.7 Логинов Н.Я. и др. Аналитическая химия.  - Москва: Просвещение  1987.
7.2.8 Васильев В.П. Аналитическая химия. В 2 ч.  - Москва: Высшая школа, 1989.
7.2.9 Ольшанова К.М. и др. Аналитическая химия.  - Москва: Химия, 1980.
Пәндер