Файл қосу

Құстардың қоректенуі



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
ШӘКӘРІМ атындағы СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
                     3 деңгейлі СМЖ құжат
                                   ПОӘК
                          П 042-18.22.1.135/02-2013
   ПОӘК                                       <<Орнитология>>
пәнінің  студентке арналған оқу жұмыс бағдарламасы
                                     №   
                                       
                                       
                                       





                                       
            ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

                          <<Орнитология>>
050803-<<Аң өсіру және аңшылық>> мамандығына арналған
                                       
СТУДЕНТКЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ОҚУ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       








                                       

                               СЕМЕЙ - 2013
                                Кіріспе

1. ӘЗІРЛЕНГЕН

Құрастырған  Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университеті <<Мал шаруашылығы және аңшылықтану морфология негіздерімен>> кафедрасының аға оқытушысы   Айткалиев Б.М. <<_____>>_________2013 ж
								
2. ТАЛҚЫЛАНҒАН

2.1.Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университеті <<Мал шаруашылығы және аңшылықтану морфология негіздерімен>> кафедрасының мәжілісінде.
<<___>> _________2013г., № __     хаттама.

Кафедра меңгерушісі __________	  Тугамбаева С.М.

2.2.Аграрлық факультетіның оқу - әдістемелік бюросының мәжілісінде.

<<___>> _________2013г., № __     хаттама.

Төрағасы _________	Тлеубаева А.В.
	
3. БЕКІТІЛГЕН

Университеттің оқу - әдістемелік кеңесі мәжілісінде мақұлданып, басылымға ұсынылған.
<<___>> _________2013г., № __     хаттама.

ОӘК төрағасы, 
бірінші проректор ___________ Г. Искакова 

Алғаш рет еңгізілген















                                Мазмұны


1. Колдану саласы.

2. Ереже белгілейтін сілтемелер

          3.   Жалпы ереже

          4.   Курс форматы

          5.   Курс саясаты 

          6.   Пәннің оқу-әдістемелік картасы

          7.   Әдебиеттер

                                       
                                       























* 	ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕ
  + Пән және оқытушы жайлы жалпы мәліметтер 
Айтқалиев Бейбіт Мақсұтқанұлы, аға оқытушы
Кафедра <<Мал шаруашылығы мен аңшылықтану морфология негіздерімен>>
Байланыс ақпараттары  -  тел. 53-19-70, № 7 оқу ғимараты, 210 аудитория
Сабақ өткізу орны   -  110 аудитория 
Кредит саны  -  3 (үш)


1.2. Пәннің қысқаша сипаттамасы:
 <<Орнитология>> пәні  --  студенттерге құстар туралы білім береді, олардың табиғаттағы және адам өміріндегі маңызын түсініп білуге көмектеседі. Еліміздегі құстар фаунасының түрлерімен таныстырады, олардың ішінде аңшылық объектісі болатын түрлерді, және сирек кездесіп аулауға тыйым салынған құстарды танып білдіреді.

1.3. Пәннің мақсаты:
   	Пән мақсаты  --  болашақ мамандардың құстар биологиясын меңгеру, іс жүзінде табиғи жағдайда құстарды анықтау дағдыларын игеру, осы білімдерін кәсіби аңшылық құстарды тиімді пайдаланудың биологиялық негіздерін жасағанда пайдалану. 

1.4 Пәнді зерделеудің негізгі міндеттері: 
биолог-саяткерлерді біздің еліміздің аңшылық-кәсіпшілік құстарын толық және тиімді пайдалануда тұракты құралы, берік теориялық білімдермен қаруландыру, олардың жіктелуін, құстар әлемі ресурстарын тиімді пайдалану принциптерін; құстардың биологиялық және экономикалық маңызын оқып білу.

1.5. Пәнді зерделеу нәтижесінде студент міндетті:   
- пәнді оқу нәтижесінде студенттер құстардың жүйелік, морфологиялық және физиологиялық ерекшеліктерін және кұстардың табиғи жіктелуінің негізгі принциптерін; 
 - кұстар сыныбын, тобырын, тұқымдастарын, туыстарын және түрлерін анықтау тәсілдерін; 
 - құстар сыныбының жалпы сипаттамасын, олардың үқсастық және ерекшелік белгілерін; қоршаған ортаға, қоректенуге және жылдық айналымдарының маусымдық құбылыстарына бейімделуіне байланысты құстардың негізгі экологиялық топтарын; 
 - құстардың мінез-құлқын, биологиясын және экологиясын білуі керек.
Пәнді оку нәтижесінде студенттер:
 - анықтауыш кітаптарды пайдалануды және коллекциялық деректер бойынша кұстар сыныбын, тобырын, тұқымдастарын, туыстарын, түрі мен түршелерін анықтауды; 
 - табиғи жағдайда құстарға бақылау жүргізуді және оны іс жүзінде өз қызметіне пайдалануды; ауланатын құстардың мелшерін анықтауды; 
 - өсіру, биотехникалық және шаруашылық шараларын сауатты жасауды игеруі керек.
  

1.6. Курстың пререквизиті:
 <<<<Орнитология>> пәнін меңгеру үшін студент мектеп курсындағы <<Биология>> пәнін,  <<Жануарлар систематикасы>>, <<Зоология>>,   пәндерін білуі қажет.
1.7. Курстың постреквизиті:  
<<Орнитология>> пәнін меңгере отырып, болашақта бірнеше пәнге қолдана алады: <<Аңшылық жануарларды есепке алу>>, <<Аңдар мен құстарды аулау техникасы>>, <<Биотехния және жабайы аң мен құс өсіру>> <<Кәсіптік аңдар мен құстардың биологиясы>>, <<Аңшылықты ұйымдастыру>>.

2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚТАР ТҮРЛЕРІ БОЙЫНША БӨЛІНУІ

                                      №
                                     п/п
                        Тақырыптың атауы
                              Сағат саны
                                       
                                       
Д
ТӘЖ
СОӨЖ
СӨЖ
                             Әдебиеттер
                                       1
                                       2
                                       3
                                       4
                                       5
                                       6
                                       7
            1 модуль  Құстар систематикасы
       1 блок  Құстардың жалпы сипаттамасы
                                       1
Кіріспе. Орнитология  -  құстар туралы ғылым
                                       1
                                       1
                                       2
                                       
                                   1,2,4,5,6
                                       2
Құстар систематикасы. Олардың шығу тегі мен эволюциясы. 
                                       1
                                       2
                                       2
                                       
                                   1,2,4,5,6
                                       3
Құстар класының жалпы сипаттамасы
                                       1
                                       2
                                       3
                                      10
                                   1,2,4,5,6
                                       
2 блок Құстардың экологиялық ерекшеліктері
                                       6
Құстардың географиялық таралуы және саны
                                       1
                                       2
                                       2
                                      10
                                   1,2,4,5,6
                                       7
Құстардың экологиялық ерекшеліктері. Қозғалу түрлері. 
                                       2
                                       2
                                       
                                       
                                   1,2,4,5,6
         2 модуль. Құстардың  физиологиясы
1 блок. Құстардың қоректенуі мен зат алмасуы
                                       8
Құстардың қоректенуі
                                       1
                                       3
                                       3
                                       
                                   1,2,4,5,6
                                    1 МБ
                                       9
Тыныс алу және газ алмасуы. Тұз және су алмасуы
                                       1
                                       1
                                       2
                                      10
                                   1,2,4,5,6
2 блок.  Құстар өміріндегі мезгілдік құбылыстар
                                      10
Құстардың көбеюі
                                       2
                                       2
                                       3
                                     17,5
                                   1,2,4,5,6
                                      11
Құстардың миграциясы. Түлеу
                                       2
                                       2
                                       2
                                      10
                                   1,2,4,5,6
                                       
                3 модуль. Құстардың маңызы
                                       
      1 блок. Құстардың практикалық маңызы
                                      13
Құстардың практикалық маңызы.
                                       1
                                       1
                                       2
                                       
                                   1,2,4,5,6
        2 блок. Құстар класына жүйелік шолу
                                      14
Қазтәрізділер отряды.
                                       1
                                       6
                                       
                                       
                                   1,2,4,5,6
                                      15
Тауықтәрізділер отряды. 
                                       1
                                       6
                                       
                                       
                                   1,2,4,5,6
                                       
МБ 2 
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
Барлығы
                                      15
                                      30
                                     22,5
                                     67,5
                                       

* Пәнді оқу бойынша әдістемелік нұсқаулар
Оку үрдісіне белсенді қатысу, уй тапсырмасын ынтамен орындау, сабакта карама-карсы байланысты колдау, ұжымдық жұмыска жәрдемдесу, ұқыпты және міндеті болу қажет. Курстарыен және оқытушылармен ашық, шыдамды да, мейірімді болған жөн.
Оқылатын дәрісте кейінгі ғылымның көкейтесті мәселелері, қазіргі жетістіктері мен жаңалықтары айтылады. Өткізілетін практикалық сабақтарда организмнен алынып, жасалған жасушалар, препараттарын тікелей зерттеп, электронды микроскопта көрінетін микробейнелерді талдап, зерделейсіздер. Пәннiң әр дәрiсiнен кейiн ұсынылған сұрақтар мен тестерге жауап берiп, оған қайтаратын жауапты жинақтап қорытып, күмәндiк туса, алдын ала дәрiстен оқып, оны толық түсiнiп, дәрiске, сабаққа дайын болып келген жөн. 
4 Курс  форматы
Қатысу: дәрiс, зертханалық сабақтарға мiндеттi түрде қатынасу керек. Егерде қандайда болмасын себептермен сiз оларға қатынаса алмасаңыз, онда барлық меңгере алмаған материалға жауапкер боласыз. 
Үй жұмысы: Үй жұмысы міндетті түрде орындалып, әр апта сайын сабақтың сонында тапсырылуы тиіс. Үй тапсырмасы откен материалды бекіту үшін арнайы әзерлеген.
Мiнез  -  құлық: Студент ар кодексiн: мiнез-құлық этикасын сақтауы керек. Сабаққа кешiгу кешiрiлмейтiн қылық. Сабақ үстiнде оқу тәртiбiн жиi бұзушылар дәрiсханадан шығарылып жiберiледi, немесе бүкiл курс бойынша <<қанағаттанарлықсыз>> бағамен жазаланады. 
Бақылау тапсырмалары. Олар сөзсiз орындалып, белгiленген мерзiмде тапсырылуы қажет. Кешiгiп орындалған жұмыстардың бағасы өзiнен - өзi төмен болады. 
Межелiк бағалау: Межелiк бағалаудың қортындысы сабақ қатысуы мен үлгерiмiне, студенттердiң белгiленген мерзiмге өз бетiмен жұмыс орындауына, сабақта ауызша немесе жазбаша түрде берген жауабына, межелiк бақылау қортындысына байланысты қойылады. Көшiрiп алу және бiреудiң шығармасын толық немесе жарым-жартылай өз атымен ұрлап пайдалану: Қандай да болмасын көшiрiп алу немесе бiреудiң шығармасын толық, не жарым-жартылай өз атымен ұрлап пайдалану (басқа студенттерден дайын тапсырма және шешiмдер көшiрмесiн пайдалану) дәрiсханадан шығарумен тоқтатылады немесе <<қанағаттанарлықсыз>> бағамен жазаланады. Ұрлап пайдалану мен алдауды болғызбау керек. 
Ұялы телофон: Сабақ үстiнде оны үзiп тастау, немесе ұялы телефонмен байланысты болғызбау керек. 
     Бағалау. Емтихан: Қортынды емтихан барлық студенттер емтихан беруге рұқсат етiлгеннен кейiн емтихан сұрақтары жазылған ауызша, не тест арқылы өткiзiледi. Қорытындысы бойынша бағалау баллдары қойылады. Емтихан кезінде дәріс дәптерді және кез келген кітапарды қолданылуға тыйым салынады.
5. Курс саясаты
"Орнитология" пәні бойынша студенттердің білімін бақылау келесідей  формаларда іске асырылады:  
  - Күнделікті (ағымдағы) бақылау, тыңдау, өздік жұмыс талдау, ауызша сұрау;                     
- Межелік бақылау: екі межелік бақылау жасалады, мұнда жазбаша бақылау жұмысы немесе тестілерге жауап беріледі;
- Қорытынды бақылау: ауызша емтихан  
Идеальді студент :
1. Барлық сабаққа қатысу  1 аптадан 7 аптаға дейін -30 балл, 8 аптадан 15 аптаға дейін -30 балл. Семестр бойынша -60 балл
2. Зертханалық және тәжірибелік сабақта жұмыс жасау: 1 аптадан  6 аптаға дейін  -  16 балл, 8 аптадан  14 аптаға дейін  -   15 балл, 7 және 15 апталар рубеждік бақылау -  60 балл. Бірінші аттестацияға дейін студент  300 балл алу керек,  екінші  аттестацияға дейін  -  300 балл. Жалпы семестр бойынша  - 600 балл. Емтихан- 400 балл. 
3. СОӨЖ жұмыс жасау  1 аптадан  6 аптаға дейін - 7 балл, 8 аптадан   14 аптаға дейін   -   5 балл.  Бірінші аттестацияға дейін студент   - 42 балл алу керек, екінші  аттестацияға дейін  -  35 баллов. Семестр бойынша - 77 балл.
4. СӨЖ семестр бойынша -142 балл
       



  6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ
<<Орнитология>> пәні бойынша студенттердің білімін бақылау келесідей  формаларда іске асырылады:  
                                                                                                        Кесте 2
                                   Апта
                            Бақылау түрі
                           Барлық балдар
Ескерту
                                       1
                                       2
                                       3
                                       4
                                       
Барлық сабаққа қатысу  1 аптадан 7 аптаға дейін
                                      30

                                       1
Ағымды бақылау  16 балл. СОӨЖ 7 балл, СӨЖ 12 балл
                                      35

                                       2
Ағымды бақылау  16 балл. СОӨЖ 7 балл, СӨЖ 12 балл
                                      35

                                       3
Ағымды бақылау  16 балл. СОӨЖ 7 балл, СӨЖ 12 балл
                                      35

                                       4
Ағымды бақылау  16 балл. СОӨЖ 7 балл, СӨЖ 12 балл
                                      35

                                       5
Ағымды бақылау  16 балл. СОӨЖ 7 балл, СӨЖ 12 балл
                                      35

                                       6
Ағымды бақылау 16 балл. СОӨЖ 7 балл, СӨЖ 12 балл
                                      35

                                       7
1 Рубеждік бақылау  
                                      60

1 аптадан 7 дейін оқыту нәтижесі бойынша жиынтық балл
                                      300

                                       
Барлық сабаққа қатысу  8 аптадан 15 аптаға дейін
                                      30

                                       8
Ағымды бақылау  15 балл. СОӨЖ 5 балл, СӨЖ 10 балл
                                      30

                                       9
Ағымды бақылау  15 балл. СОӨЖ 5 балл, СӨЖ 10 балл
                                      30

                                      10
Ағымды бақылау  15 балл. СОӨЖ 5 балл, СӨЖ 10 балл
                                      30

                                      11
Ағымды бақылау  15 балл. СОӨЖ 5 балл, СӨЖ 10 балл
                                      30

                                      12
Ағымды бақылау  15 балл. СОӨЖ 5 балл, СӨЖ 10 балл
                                      30

                                      13
Ағымды бақылау  15 балл. СОӨЖ 5 балл, СӨЖ 10 балл
                                      30

                                      14
Ағымды бақылау  15 балл. СОӨЖ 5 балл, СӨЖ 10 балл
                                      30

                                      15
Межелік бақылау  2
                                      60

8 аптадан 15 дейін оқыту нәтижесі бойынша жиынтық балл
                                      300

Емтихан үшін жиынтық балл
                                      400

Академиялық кезеңдегі жиынтық балл
                                     1000

	7.  ӘДЕБИЕТТЕР 
Негізгі
* Б.Е. Есжанов, С.С. Көбегенова, С.Т. Нұртазин.  Орнитология.  -  Алматы, <<Дәуір>>, 2011
* Ильичев В.Д. Карташев Н.Н. Шилов И.А. Общая орнитология. - М.: Высшая школа, 1982.
* Карташев Н.Н. Систематика птиц.  -  М., 1974.
* Михеев А.В. Биология птиц. М., 1962.
* <<Птицы Советского Союза>>, Том 1-5, под редакцией Дементьева Г.П., и Гладкова Н.А.  <<Советская наука>>  М. 1951г.
* Долгушин И.А. <<Птицы Казахстана>> Том I-V , Издательство АН КазССР.  Алма-Ата  1960г.
* Иванов А.И., Штегман Б.К. <<Краткий определитель птиц СССР>> Ленинград <<Наука>> 1978 г.

 Қосымша
* Колосов А.М., Михеев А.В., Лавров Н.П. <<Биология промыслово-охотничьих птиц СССР>> Москва <<Высшая школа >> 1983г
* Кузьмина М.А. <<Тетеревиные и фазановые СССР>> Алма-Ата 1977г.
* <<Птицы>> С введением Уилсона. Под редакцией Степаняна и Хаютина. Москва << Мир>> 1983г.
* <<Охотничьи птицы Казахстана>> Издательство АН КазССР Алма-Ата 1969г
* Гаврилов Э.И., Гисцов П.Л. <<Сезонные перелеты птиц в предгорьях Западного Тянь-Шаня>> Алма-Ата <<Наука>> 1985г.





Пәндер