Файл қосу

Қазіргі қазақ әдебиеті. Пәнді оқытудың мақсаты



                                       
ҚАЗАҚСТАН    РЕСПУБЛИКАСЫ  БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ  МИНИСТРЛІГІ 
ШӘКӘРІМ  АТЫНДАҒЫ СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ


3-деңгейдегі СМЖ құжат

                                       
                                   ПОӘК


<<Қазақ әдебиеті сынының тарихы>>
пәнінің студенттерге арналған жұмыс бағдарламасы

                                       
                               _________2013 ж.
                              №2 басылым

ПОӘК 042-14-5-05.01.20.39/02-2013






           ПӘННІҢ ОҚУ - ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
  <<Қазақ әдебиеті сынының тарихы>>   <<Филология: қазақ тілі>> мамандықтарына арналған
                                       
СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                               СЕМЕЙ, 2013


1 ҚҰРАСТЫРҒАН:
Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік  университетінің қазақ филологиясы
кафедрасының доцент.м.а. Құрмамбаева Қарлығаш Солтанбекқызы

2 КЕЛІСІЛДІ:
2.1 Қазақ  филологиясы кафедрасының  отырысында  қаралып, талқыланды.
Хаттама     №___  <<___>> ___________20__жыл.

Кафедра меңгерушісі: _______________ 
































МАЗМҰНЫ

1 Жалпы ережелер
2 Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулықтары
3 Курс саясаты мен форматы
4 Бағалау саясаты
5 Пәннің мазмұны және сағаттарды сабақ түріне шағу
6 ОСӨЖ және СӨЖ мазмұны
7 Пән бойынша оқу үрдісінің күнтізбелік кестесі 

































1  ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
1.1 Оқытушы туралы жалпы мәлімет:
Құрмамбаева Қ.С., доцент м.а.
Кафедра:Қазақ әдебиеті
Кафедраның мекен-жайы :Шугаева, ;  
Ақпараттық  қатынас:  телефон : 53-06-70
Кафедрада болатын уақыты: дүй.:8.00-17.00; сей.:9.00-16.00; сәр.:10.00-15:00; бей.:9.00-17.00; жұм.8.00-15.00.
Сабақ өтетін орын:      аудитория
Кредит саны: 2

1.2 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме

1 Кесте  -  Оқу жоспарынан көшірме
Курс
Семестр
Кредит
ДС (сағ)
СПС (сағ)
Лаб. (сағ)
                                   ОСӨЖ
                                   (сағ)
СӨЖ(сағ
Бар
(сағ)
                             Бақылу түрі
                                       1
                                       2
                                       3
                                       4
                                       5
                                       6
                                       7
                                       8
                                       9
                                      10
                                       3
                                       6
                                       2
                                      15
                                      15
                                       
                                      30
                                      30
                                      90
                                Емтихан

1.3Пәннің қысқаша мазмұны:
Бұл пән бойынша мынандай маңызды теориялық және практикалық мәселелер қарастырылады: Қазақ әдебиеті сынының тарихының даму және қалыптасу кезеңіндегі қазақ әдебиеті сынының негізін салушылар мен Алаш арыстары шығармашылықтарының әдеби айналымға оралуы, осы кезеңдегі әдебиеттану мен әдеби сын, тәуелсіз қазақ елі және тоқсаныншы жылдардан басталған жаңа әдеби даму үдерісі.  Сын тарихының зерттелу жайы. Сынның әлеуметтік және эстетикалық міндеттері.
1.4 Пәнді оқытудың мақсаты: 
Қазақ әдебиті сынының тарихының әдеби даму жолдарының қыр-сырын аңғару, талдау процесімен  тікелей байланысты болғандықтан сынның туу және қалыптасу кезеңдерін әдебиет тарихына жанастыра көрсету.  Қазақ әдебиеті сынының жеткізген бүгінгі табыстары негізінде студенттерге барынша толық, тиянақты білім беру.

1.5 Пәнді оқытудың міндеттері: 
- Қазақ әдебиеті сынының тарихы мен процесінде айрықша орны бар сыни мақалалар мен көрнекті сыншы ғалымдардың өмірбаянын, шығармашылық ізденістерін, олар туралы ілгері зерттеулер мен еңбектерді барынша толық қамту болып табылады. Көркемдік дамудағы жалғастық пен жаңашылдықты ескере отырып, пәнді оқыту барысында студенттерді қазақ әдебм сынының пайда болу, қалыптастыру жолдарынан хабардар ету, әдебиеттің дамуы сыншыл ой-пікірлердің дамуына қатыстылығын аңғарту. 
1.6  Курс аяқталғансоң студент:
* әдебиеттіңдамуын сын тарихыменбірліктеталдаудыңғылымипринциптерінигереді,
*  әдебиет сынының  тағылымдық, көркемдік-эстетикалық және ұлттық мәнін оқып, игереді;
* әдебиеттану ғылымын құрайтын ұғымдармен, категориялармен танысып, олардың сыншы ғалымдардың еңбектерінде қолданылу ерекшелігін  оқып, біледі;
* Қазақ әдебиеті сынының әр кезеңіндегі дамуымен танысады;
* әдебиет жанрлар мен тарихи проза, поэма, т.б. түрлерінің көркемдік өсу жолын меңгереді;
* Осы кезең сыншы ғалымдардың  шығармаларын оқып, біледі.
* Қазақстан тәуелсіздігі және әдеби үрдістердегі жаңашылдықтың мәнін ұғынады.
* Сыншылдық қабілеті бар студенттердің еңбектерін баспа беттеріне жариялатуға бағдар жасалады.

1.7  Курстың пререквизиттері
1.7.1 ХІХ ғасыр әдебиеті
1.7.2 ХХ ғасырдың алғашқы кезеңіндегі қазақ әдебиетінің дамуы (1900-1940)
1.8 Курстың постреквизиті:  
1.8.1 ХХ ғасырдың 60-жылдарынан кейінгі әдебиет (1960-2000)
1.8.2  Әдебиет теориясы 
1.8.3 Қазіргі қазақ әдебиеті 

2. ПӘНДІ ОҚЫТУДЫҢ ӘДІСТЕМЕЛІК  НҰСҚАУЛЫҚТАРЫ
Пән мазмұнына негізделген білім дағды және шеберлік . Осы пәнді игеру жолында студент өзінің білімінің дағдылық, іскерлік қабілетін дамытып, сын жанрының табиғатының тереңдігін тануы, қазақ әдебиеті сынының дамып, өркендеуіне талпыныс жасауы керек. Сонымен қатар пәнді игеру барысында студенттер қазақ әдеби сынының пайда болу, даму кезеңдерімен танысып, өзіндік сыни пікірлер айта білуге дағдылануы керек.
3. КУРС САЯСАТЫ МЕН ФОРМАТЫ

Курсты оқу барысында алынған ұпай жинақталып. жалпы саны шығарылады. Жиынтық бағаны шығару үшін әрбір тапсырма, сабаққа қатысуы, СӨЖ, ОСӨЖ тапсырмаларын, тиісті жаттығу жұмыстарын орындағаны жөніндегі  ұпай жиынтығы, кезеңдік, қорытынды бақылау нәтижелері т.б. түгел ескеріледі. Барлық тапсырмаларды көрсетілген уақытында өткізу қажет. Барлық тапсырмаларды қабылдап алу емтиханға 7 күн қалғанда аяқталады. Барлық тапсырманы өткізбеген студенттер емтиханға кіргізілмейді. Жұмысты кеш тапсырсаңыз: қосымша тапсырма беру арқылы жұмыс көлемі ұлғайтылады; Емтиханға келмесеңіз: орынды себеп болса, бұрынғы орындалған жұмыстарыңыз есепке алынады; орынсыз себеп болса, тапсырманы орындауыңыз қажет және осы мәселеге қатысты университет саясаты есепке алынады. Әрбір тақырыпты қайталау және өтеу міндетті. Өтілген материалды меңгеру деңгейі тест арқылы тексеріледі. Тест алдын- ала ескертілмей өткізіледі. Аудиториялық сабақтарды босатпау, кешікпеу міндетті. Себепсіз сабақтан қалсаңыз: қосымша шығармашылық жұмыс беріледі (реферат, көркем мәтінге талдау т.б.);  Сабаққа екі рет кешігу бір рет сабақ босатылғанға теңгеріледі. Курсты оқу барысында алынған барлық баллдар жинақталып, бір-біріне қосылады.  Осы курстан алған ақтық бағаны шығару үшін әрбір тапсырма мен рейтинг бақылауынан алынған баға мен емтихан бағаларының қорытындысы бойынша орташа балл есептеледі.

4БАҒАЛАУ САЯСАТЫ

  Әріп 
бойынша
   баға жүйесі.
Ұпайдың
 санды
баламасы
Пайыздық
  баға
Дәстүрлі
 жүйе 
бойынша
  баға.
   1
аттестация
Студенттердің
  жинайтын
    ұпайы


                                      А
     4,00
  95-100
 Үздік
  22-7
91-93,5
                                      А-
     3,67
   90-94        
 Өте жақсы
20-21
86-90
                                      В+
     3,33
   85-89      
Жақсы
  18-19
  81-85
                                      В
      3,00
    80-84
 Жақсы
    16-17
   76-80
                                      В-
       2,67
     75-79
  Жақсы
    14-15
    71-75
                                      С+
       2,33
     70-74
 Қанағаттанарлық

     13
    66-70
                                      С
     2,00
     65-69
Қанағаттанарлық

      12
    61-65
                                      С-
     1,67
    60-64
Қанағаттанарлық
      11
     56-60
                                      Д+
    1,33
 55-59
    өту ұпайы
   10
    51-55

                                      Д
     1,00
 50-54
     өту ұпайы
     9
      48-50
                                      Ғ
     0,00
  0-49
      өту ұпайы
      8
       47

Әр түрлі жұмыстарды бағалау шкалалары мен критерийлері:
1- аралық бақылау
1.Дәріс  -  0 балл
2.Практикалық сабақтардағы жауап -30 балл
5.СӨЖ   - 15 балл.
6.СӨОЖ  -  15 балл.
Барлығы: 270 балл
2-аралық бақылау 
1.Дәріс  -  0 балл
2.Практикалық сабақтардағы жауап -32 балл
5.СӨЖ   - 15 балл.
6.СӨОЖ -15 балл.
Барлығы: 270 балл

Апта
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Дәріс
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Семинар
30
30
30
30
30
30
30
30
32
32
32
32
32
32
32
ОСӨЖ
0
0
0
0
0
0
15
0
0
0
0
0
0
15
0
СӨЖ
0
0
0
0
0
0
0
15
0
0
0
0
0
0
15
Барлығы
30
30
30
30
30
30
45
45
32
32
32
32
32
47
74
Аралық бақылау







270






540

5. ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САҒАТТАРДЫ САБАҚ ТҮРІНЕ ШАҒУ

2 Кесте  -  Пәннің мазмұны. Сағаттарды сабақ түріне шағу

Тақырыптың атауы


ДС
СПС
ОСӨЖ
СӨЖ
1-дәріс: Сыни ой-пікірлердің тууы мен дамуы.

2

1
1
2-дәріс: Сын арналары.

1

1
1
3-дәріс: Баспасөз және сын.

1

1
1
4-дәріс: Абайтануасулары.

1

1
1
5-дәріс: Заман және көркемдік мұрат.

1

1
1
6-дәріс: Дарындар сын додасында.

1

1
1
7-дәріс:Өркендеу өзегі-көркемдік әдіс. 

1

1
1
8-дәріс: Көркемдік тәжірибе-қисын негізі.

1

1
1
9-дәріс: Ұйымдастырудың қияметі мен қиястығы.

1

1
1
10-дәріс: Эстетикалық-социологиялық сын.

1

1
1
11-дәріс: Дәйектеме сын.

1

1
1
12-дәріс: Әдеби өркендеудегі тарихи сабақтастық.

1

1
1
13-дәріс: Әдебиет үлгілерін зерттеу.

1

1
1
14-дәріс: 70-80 жылдардағы сын мәселелері. 

1

1
1
15-дәріс: Қазіргі қазақ әдебиеті сынының жай-күйі.

1

1
1
1-семинар: Көне дәуірдегі сүбелі ойлар.

1
1
1
2-семинар: Әдебиет үлгілерін зерттеу.

1
1
1
3-семинар: Сынның сара бағыты.

1
1
1
4-семинар: М.Әуезов зерттеулері.

1
1
1
5-семинар: Р.Бердібай және фольклортану.

1
1
1
6-семинар: Р.Нұрғали  -  зерттеуші.

1
1
1
7-семинар: "Түркістан уалаяты" газетіндегі сыни ойлар.

1
1
1
8-семинар: "Дала уалаяты " газеті.

1
1
1
9-семинар: "Айқап" журналындағы зерттеулер.

1
1
1
10-семинар: С.Қирабаев  -  зерттеуші.

1
1
1
11-семинар: Публицистикалық сын.

1
1
1
12-семинар: Проблемалық мақала.

1
1
1
13-семинар: Ғұмырнама.

1
1
1
14-семинар: А.Нұрқатов және әдеби сын.

1
1
1
15-семинар: 90-жылдардағы сыни еңбектер.

1
1
1
                                              Барлық сағат саны:
15
15
30
30



6 ОСӨЖ ЖӘНЕ СӨЖ МАЗМҰНЫ

3-Кесте ОСӨЖ және СӨЖ жоспарлары

ОСӨЖ
СӨЖ
Аудиториялық
Аудиториядан тыс

1
2
3
* Әл-Фарабиәдебиеттуралы









Әдеби сын мен әдебиеттану тарихы және қазіргі әдеби үрдістің жаңашылдық қырлары. 
1-тапсырма: Ғ.Мүсіреповтің "Авдейдің ат қорасынан бастайық", "Очерк көркем шығармадай болсын " атты очерктеріне талдау жасау. 

* А.Байтұрсынов  -  қазақ әдебиеттану ғылымының негізін салушы

Жарнама сын формаларының көрініс беруі
2- тапсырма: Қазақтың халық ауыз әдебиетін зерттеу саласындағы қадамдар мен нигилистік көзқарастарға саралау жасау. 

* Қазақтың ұлы ағартушы демократтарының сыншылдық ой-пікірлері

М.Қашқари-поэзиялық інжу-маржандарды жинаушы.
3- тапсырма: Қазақ әдебиетінің  тарихын дәуірлеу мәселесіндегі болжамдар мен гипотезалар, қалыптасқан концепциялар, ғылыми қателіктер мен кемшіліктер барысына саралау жасау.

4. Ж.Аймаутов - әдебиетсыншысы
Қ.Жалаири еңбектерінің танымдық сипаты.
4-тапсырма: Отызыншы жылдардағы оқулықтардың жай-күйіне сараптама жасау.
* Кеңес өкіметінің алғашқы жылдарындағы әдебиет туралы айтыстар

 С.Мұқановтың "Қара тақтаға жазылып жүрмеңдер, шешендер" мақаласын талдау.
5- тапсырма: С.Адамбековтың "Қайта соққан боран" мақаласын талдау.
* КазАППтұсындағытұрпайысоциологиялықсындар

Абайдың ақын-шәкірттері төңірегіндегі айтыс.

* Соғысқа дейінгі дәуірде әдеби мұраны игеру мәселесі



6-тапсырма: Әбдрахман Байдилдин шығармашылығына шолу.

8. С.Сейфуллин - әдебиетсыншысы
Е.Ысмаилов әдебиет сыншысы.

* Қазақ әдебиетінің оқулықтарын жасау  -  сыншылдық ойлардың өрісті арнасы



7- тапсырма: ТемірғалиНұртазиншығармашылығы.
*  Рецензия

С.Торайғыов әдебиет туралы.


* Шолу


8- тапсырма: БелгібайШалабаевшығармашылығы.

12. Б.Кенжебаев - әдебиетсыншысы
Абайтанудағы Қ.Мұхамедханов зерттеулерінің маңызы.

13. М.Қаратаев - әдебиетсыншысы

9-тапсырма: ҚажымЖұмалиевшығармашылығы.

14. <<Тоқыраужылдарындағыәдеби сын
КазАПП тұсындағы әдеби сын.


* Қазақәдебиетіндегіақтандақтардыңигерілуі


10-тапсырма: Мекемтас Мырзахметов еңбектеріндегі "кемел" адам теориясы.


7  ҚАЗАҚ ӘДЕБИЕТІ СЫНЫНЫҢ ТАРИХЫ ПӘНІ БОЙЫНША ОҚУ ҮРДІСІНІҢ КАЛЕНДАРЛЫҚ КЕСТЕСІ


4-Кесте Қазақ әдебиеті сынының тарихы  пәні бойынша оқу үрдісінің календарлық кестесі

Апталар
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
                                Бақылау
                                   түрі
Д
С
О
С

Д
С
ОС
Д
С
ОС
Д
С
ОС
Д
С
ОС
Д
С
О
С
Д
С
ОС
Д
С
О
С
АБ
Д
С
О
С
Д
С
О
С
Д
С
О
С
Д
С
О
С
Д
С
О
С
Д
С
О
С
Д
С
О
С
АБ2
Балдар
30
30
30
30
30
30
45
45
(270)
32
32
32
32
32
47
47
(540)





                                                                               
Пәндер