Файл қосу

Емдік гимнастиканың негізі



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ 
ШӘКӘРІМ атындағы СемЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
                    3 деңгейлі СМК құжаты
                                   ПОӘК
                           ПОӘК 042-18-35.1. 77
                                   /02-2013
                                       
                                   ПОӘК
Студенттерге арналған  пәннің   бағдарламасы
<<Емдеу және бейімделү дене тәрбие мәдениеті>>
                                       
                                       
                             № 1 басылым
                                      2013 ж.

                                       
                                       
                                       
                                       
            ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
<<Емдеу және бейімделү дене тәрбие мәдениеті>>
                                       
<<5В0108>>  -  <<Дене шынықтыру және спорт>>  мамандығы үшін
                                       
СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН  ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       

	
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                               Семей  -2013
                                       

1.ӘЗЕРЛЕГЕН

Құрастырушы______<<__>>___ 20___ж., аға оқытушы Кунанбаева С.К.

     <<Биология>> кафедрасы
	

2.	ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1. Биология кафедрасында отырысында
 <<____>>___________ 20___ж.№____хаттама

Кафедра менгерушісі_______Калиева С.К.
2.2. Жаратылыстану ғылымдар факультетінің оқу-әдістемелік бюросының отырысында
<<____>>___________ 20___ж. №____ хаттама

Төрайымы____________ Абдишева З.В.
3. БЕКІТІЛДІ
Университетінің Оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында басып шығаруға мақұлданған және ұсынылған
<<____>>___________ 20___ж. №____ хаттама

ОӘК төрайымы____________ Искакова Г.К.

4.БІРІНШІ  РЕТ КІРГІЗЕЛГЕН



                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       

МАЗМҰНЫ:
                                      1.
Жалпы ережелер
                                      2.
Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу
                                      3.
Пәнді оқып білу жөніндегі әдістемелік ұсынымдар
                                      4.
Курс форматы 
                                      5.
Курс саясаты
                                      6.
Баға қоюдың саясаты
                                      7.
Әдебиет тізімі

1. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
1.1 Пәннің қысқаша мазмұны: 
Емдік гимнастика, дұрыс қолданса, денені жылдам сергітіп, ауруға төзімділігін арттырып, қорғаныс қабілетін нығайтып, сырқаттың жылдам айығуына ықпал етеді.
Емдік гимнастика адам денесіне әсер еткенде күрделі құбылысқа сүйенеді. Ол-жоғары нерв жүйесі мен гуморальды (денедегі сұйық зат) реттеуші күштер моторлы-висцералдық рефлекстер.
Негізінде емдік гимнастиканың төрт механизмі бар: денені әлдендіру (сергіту), қоректендіру, орнын толтыру, бірыңғайлау немесе бұрынғы қалпына келтіру. Бұлардың бәрі бір-бірімен тығыз байланысты.
Жоғарыда айтылған емдік гимнастиканың механизмдері бір-бірімен тығыз байланыста. Солардың әсерінен емдік гимнастиканың бірнеше қыры мен сырын ашуға болады. Олар: бірінші-ден, бүкіл денеге әсер ететін өзгеше терапиялық ңасиеті; екіншіден, аурудың асқыну процестеріне жол бермейтін патогендік қасиеті; үшіншіден, денедегі әр мүшенің қызметін, іс-әрекетін қатарға қосып, қалпына келтіретін функционалды қасиеті; төртіншіден, кемтар болган мүшеге сүйемелдеу, соған бейімделу, науқастың көңілін көтеру қасиеті; бесіншіден, емдік-педагогикалық қасиеті  --  ол ауру адамның алдына бір мақсат қойып, барлық ынта-жігерімен, сана-сезіммен жат-тығуларды орындауында.
Осындай дене гимнастикасының жан-жақты әсерінен сырқат адам толығымен қатарға қосы-лады. Оның ой-өрісі, еңбекке қабілеті артып, өз мамандығын меңгеретін, әлеуметтік, экономика-лық қажетке жарайтын бағалы қызметкер болуы-на мүмкіндік туады.
Емдік гимнастикасының тәсілдері
Емдік гимнастикасының тәсілдеріне жаттығулар жиынтығы және та-бигат факторлары (ауа, су, күн сәу-лесі) жатады. Бұлардың ішіндегі негізгісі жатты-ғулар жиынтыгы. Олар гимнастикалың, спорттық-қолданбалы, ойын түрлері болып үшке бөлінеді.
1.2 Пәннің мақсаты:
-Аурулар мен жарақаттын салдарынан болған адам ағзасындағы морфофизиологиялық өзгерістерді ЕГ мен массаж арқылы қалпына келтіру.
-емдік гимнастика мен массаж  -  жеке дара медициналық пән. әртүрлі ауруларды, жарақаттарды емдеу үшін дене тәрбиесінің тәсілдері мен массаждың түрлерін, әдістерін қолданады. 
-емдік гимнастика мен массаждың негізгі бөлімдерін клинико-физиологиялық негіздері, емдік гимнастиканың механизмдері, ЕГ мен массаждың әдістемелері, ішкі ағзалар, буын-тірек, хирургиялық, жүйке-жүйесі қолданатын дәйекті нақты тәсілдер.
-ЕГ мен массажды спортшыларға, мектеп жасындағы балалар мен жасөспірімдерге, егде тартқан адамдарға қолдану ерекшелігі.
Аурулар мен жарақаттын салдарынан болған адам ағзасындағы морфофизиологиялық өзгерістерді ЕГ мен массаж арқылы қалпына келтіру.

1.3 Пәннің міндеттері. - емдік дене тәрбие құралдары мен тәсілдерінің дағдыларын және машықтықты қалыптастырып, білім беріп оларды денсаулықты нығайтып жұмыс қабілетті жоғарлату 
-студенттерге түрлі аурулар мен жарақаттардың  себебі, өту барысы мен белгілерінен мәліметтер берү
- оқыған материалға анализ жасай білү;
- алынған мәліметтерді дурыс бағалау. 
1.4  Оқып-білудің нәтижелелері
Пәнді оқып-білудің нәтижесінде студент мыналарды:
* өздік жұмыстарды белсендіру;
* білім сапасын көтеру; 
* негізгі қолданатын әдістерін білу;
.
1.5 Курстың пререквизиттері:
-анатомию
-биомеханику
-биохимию
-физиологию ФКиС
-гигиену ФКиС
-возрастную физиологию и школьную гигиену
-массаж
3.6 Курстың постреквизиттері:
Педагогикалық практика.Болашақ маман спортта қолдану

2 Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу
                                                                   1 кесте
                                      №
                             Тақырыптар
                                    Лек 
                                   Прак 
                                   СРСП
                                    СРС
                                      1.
Жалпы және жеке патология негіздері.
                                       1
                                       1
                                       1
                                       4
                                      2.
Жеке патология негіздері. 
                                       1
                                       
                                       2
                                       4
                                       3
Емдік гимнастиканың  негізі. 
                                       1
                                       2
                                       1
                                       4
                                       4
 Ішкі ағзалар ауруына қолданатын емдік гимнастика.
                                       1
                                       2
                                       1
                                       4
                                       5
І шкі ағзалар ауруына қолданатын емдік гимнастика.
Ас қорыту ағзалар ауруында, зат алмасу бұзылғанда берілетін емдік гимнастика.
                                       1
                                       3
                                       2
                                       6
                                       6
Орталық және шеткері жүйке жүйесі ауруларына берілетін жаттығулар.
Ми және жұлын зақымданғанда қимыл-қозғалыстын бұзылуы.
Емдік жаттығулар жинағы.
                                       1
                                       4
                                       2
                                       6
                                       7
Тірек-буын зақымданғанда берілетін емдік гимнастика.
                                       1
                                       3
                                       2
                                       6

Хирургиялық аурулар мен жарақаттарда тағайындалатын емдік гимнастика.
                                       1
                                       


                                       8
Хирургиялық аурулар мен жарақаттарда тағайындалатын емдік гимнастика.
Кеуде және құрсақ ішіне операция жасағанда қолданатын емдік гимнастика.
 Үсігенде және күйгенде қолданатын емдік гимнастика.

                                       3
                                       2
                                       6
                                       9
Арнайы медициналық топтарға арналған емдік гимнастика
Оқу орны мен мектептерде арнай медициналық топтарды құрастыру.
                                       1
                                       
                                       
                                       2
                                       2
                                       6
                                       

                                      10
                                      20
                                      15
                                      45

3 ПӘНДІ ОҚУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР
Емдеу және бейімделү дене тәрбие мәдениеті курсын оқыту өзара байланысты төрт форманы қажет етеді: дәріс, практикалық сабақ, ОСӨЖ-оқытушының студентпен өздік жұмысы, және СӨЖ- студенттің өздік жұмысы. 
Дәрістер конспектілері материалды игеруге негіз болып табылады. Дәрісте конспект жазуға әрбір студент міндетті. Конспекті оқулықтардан және оқу құралдарынаналынған материалмен толықтырып, жазып алған өте пайдалы. Конспекті лектор беретін кеңестер кезінде де толықтыруға болады. практикалық сабағына дайындалуда келесі қажет болады:  сабақтың тақырыбына сәйкес оқу құралдардан және дәріс материалы бойынша ұсынылған теориялық материалдарды зерттеу; практикум немесе нақты әдістемелік нұсқаулардан жұмыстың мазмұнымен, қажетті құралдармен танысу; алғашқы сабаққа жіберілу алыңған соң жеке тапсырма орындау; қорытындысымен орындалған жұмыстың есебін жазу және оны қорғау. ОСӨЖ және СӨЖ күнделікті және міндетті дайындықты талап етеді, нақты тапсырма бойынша орындалады және күнделікті оқытушымен тексеріледі. Аудиториядан тыс өздік жұмыста студенттер әдебиетпен жұмыс істеп, үй тапсырмасын орындап, практикалық сабақтарға дайындалады.  
4   КУРС ФОРМАТЫ
<<Емдеу және бейімделү дене тәрбие мәдениеті>>  -  2 кредит.
Курс бойынша 50 минуттық дәріс аптасына 1 рет болады, 50 минуттық практикалық сабақ  аптасына 2 рет болады. Дәрістерге, пракикалық сабаққа, ОСӨЖ-ге қатысуға студент міндетті. Себепсіз босатылған сабақтар қайталап оқытылмайды. Жазбаша үй тапсырмалары (ЖҮТ) көрсетілген уақытта өткізілмесе, қабылданбайды, сондықтан студент белгілі бір балын жоғалтады. Практикалық сабақтар студентті өздігінен жұмыс істеуге үйретеді, ойлау қабілетін арттырады, сондықтан сабаққа нұсқаудағы сұрақтарға толық жауап беріп және тәжірибе жүргізу үшін кейбір кітаптан тауып, жазып келуі керек. Сол жағдайда ғана тәжірибелік жұмысқа толық қорытынды жасауға болады. Сабаққа дайын емес студент практикалық сабаққа жіберілмейді, қосымша сабақ жүргізілмейді.
5 курс саясаты
	Студент пәнді оқып-білу үрдісінде белсенді және өздік қабілеттерін көрсету міндетті, қалып келу, себепсіз сабақтан қалу, дер уақытта жұмыстарды тапсырмау және оқу үрдісінде пассивті болуда баллдарды алу түрінде штрафтар салынады. 
6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ
Пән бойынша емтихан бағасы модульдар бойынша, межелік бақылау бойынша және соңғы  аттестация бойынша (60%) көрсеткіштер мен емтихан нәтижесінің (40%) қосынды балы түрінде қорытылады, қосындысы 100% құрайды.
Апта және бақылау түрлері бойынша баллдардың таратылуы кестеде келтірілген 
 <<Емдеу және бейімделү дене тәрбие мәдениеті>> пәні бойынша балдардың таратылуы
                                                              Таблица 2.
Рейтинг шкаласы.
1 аттестация баллдары.
Сабақ түрі 
                                   Апта
1 рейтинг
саны

1
2
3
4
5


                               Баллы мах

Лекции
2
2
2
2
2
10
Практич 
8
8
8
8
8
40
Меж бақ




4
4
СОӨЖ графику

3

3

6
СӨЖ графику


3

3
6

Жалпы  модулге
66 б


2 аттестация баллдары.
Сабақ түрі 
                                   Апта
1 рейтинг
балл
саны

1
2
3
4
5


                               Баллы мах

Лекции
2
2
2
2
2
10
Практич 
8
8
8
8
8
40
Меж бақ




4
4
СОӨЖ графику

3

3

6
СӨЖ графику


3

3
6

Жалпы  модулге
66 б

Жалпы курс 
132

Студенттердің білім бағалау шкаласы:
                Әріптік жүйе бойынша баға
            Балдардың сандық эквиваленті
                      Проценттік мазмұны
               Дәстүрлі жүйе бойынша баға
                                      А
                                      4,0
                                    95-100
                               Өтежақсы
                                      А-
                                     3,67
                                     90-94
                                     -<<-
                                      В+
                                     3,33
                                     85-89
                                  Жақсы
                                      В
                                     3.00
                                     80-84
                                     75-79
                                     -<<-
                                      В-
                                     2,67

                                     -<<-
                                      С+
                                     2,33
                                     70-74
                        Қанағаттанарлық
                                      С
                                     2,00
                                     65-69
                                     -<<-
                                      С-
                                     1,67
                                     60-64
                                     -<<-
                                      Д+
                                     1,33
                                     55-59
                                     -<<-
                                      Д
                                     1,00
                                     50-54
                                     -<<-
                                      Ғ
                                     0,00
                                     0-49
                     Қанағаттанарлықсыз


7.ӘДЕБИЕТ

7.1Негізгі эдебиеттер.
1. Икиманова ГК. Саулық пен сымбат. Алматы. 1991ж.
2. Попов СН Лечебная физическая культура.  - М 1988г.
3.Дубровский ВИ. Лечебная физическая культура. М 2001 год.
4. ЗаконРК. <<Об охране здоровья граждан в РК>>
     Казахстанская правда.   19.05.1997.
5. Дубровский ВИ. Массаж. М-2001год.
6. Брехман ИИ. Валеология  - наука о здоровье.

                                       
Қосымша эдебиеттер.
1. Васичкин ВН. Лечебный и гигиенический массаж.  - Минск 1996 год.
2. Правосудов ВП. Лечебная физическая культура. М-1980год.

                                       
3.   Білімді бағалау бойынша ақпарат:

3.1. Студенттердің түрлі сипаттағы тапсырмаларды орындауының рейтинг бағасы. 
* Тапсырма орындаған жоқ  -  0 балл.
* Тапсырма үлгі бойынша орындалған  -  3балл.
* Тапсырма қайта құрылды  -  2балл.
*  Тапсырма шығармашылықпен орындалды, жұмыстын жаңа амалы ұсынылды  -  4 балл.                      
3.2. Студенттің сабақтағы жұмысының рейтинг бағасы.
* Сабақта оқу жұмысына қатысқан жоқ  -  0 
* Сабақта оқу жұмысына ауық-ауық қатысты  -  1
* Студенттің оқу жұмысының мазмұнымен ұйымдастырылуы талаптандырылды түзетуден ретке келтіруді қажет етеді  -  1
* Оқу жұмысына белсене қатысты  -  1

Рейтинг шкаласы.
Бақылау нысаны 
Баллдары
Аралық (1-2 межелік бақылау)
132 (66+66)
Емтихан 
40
Қорытынды баға   
60+40
Барлығы 
100
                        


РЕЙТИНГ КӨРСЕТКІШІ.
Аымдағы бақылау
(Л,ПР,ОСӨЖ)
Үй жұмысы бақылауы
 (СӨЖ) 
Аралық бақылау.
(аттестация)
Руқсат рейтингісі
(сессияға)
Қорытынды бақылау
(емтихан)
Жиынтық бақылау
10-20
5-10
15-30
30-60
20-40
50-100

АТТЕСТАЦИЯЛЫҚ  БАҒАНЫҢ КӨРСЕТКІШІ. (0-30)

АТТЕСТАЦИЯ
0-14
15-22
23-26
27-30
БАҒА
Қанағаттанарлықсыз
қанағаттанарлық
жақсы
өте жақсы

ЕМТИХАН БАҒАСЫНЫҢ КӨРСЕТКІШІ.(0-40 БАЛЛ)

БАЛЛ
0-19
20-29
30-36
37-40
БАҒА
қанағаттанарлықсыз
қанағаттанарлық
жақсы
өте жақсы

                                       3.3.Курстын саясаты мен реті:
* Сабаққа кешікпей келу.
* Босатылған дәрісті келесі сабаққа дейін өздігінен оқу.
* Тапсырманы уақытында орындап отыру.
* Практикалық сабағын босатқан жағдайда келесі сабаққа дейін тапсыру қажет.
* Емтиханға кешікпей  келу.





Пәндер