Файл қосу

Химиялық кинетиканы оқытудың әдістемелік аспектілері



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ 
СемЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
                    3 деңгейлі СМЖ құжаты
                                   ПОӘК
                        ПОӘК 042-18-34.1.76/02-2014
                                       
                                   ПОӘК
 <<Физикалық химияны және электрохимияны оқытудың әдістемелік аспектілері>> 
                                пәнінің
   магистранттарға арналған  бағдарламасы
                                       
                                       
                                11.09.2014 ж.
                             № 1 басылым
                                       
                                       
                                       
	
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
            ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                                       
<<Физикалық химияны және электрохимияны оқытудың 
               әдістемелік аспектілері>> 
           6М011200  -  <<Химия>> мамандығы үшін
                                       
МАГИСТРАНТТАРҒА АРНАЛҒАН  ПӘН БАҒДАРЛАМАСЫ
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
	
                                       
                                       
                                       

                                 Семей  
                                     2014
                                Алғы сөз
1 ӘЗІРЛЕНГЕН

Құрастырушы _______ <<__02__>>___09____2014 ж.  А.К. Сапакова,  б.ғ.к.,
доцент м.а., <<Химия және география>> кафедрасы

2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1 <<Химия және география>> кафедрасының отырысында

<<__02___>>___09______2014 ж., № 1 хаттама

Кафедра меңгерушісі  _________ Д.Р. Онтагарова 

2.2 Жаратылыстану ғылымдар факультетінің оқу-әдістемелік бюросының 
отырысында

<<__03___>>____09_______2014 ж., №1  хаттама

Төрайымы_________ З.В.Абдишева

3. БЕКІТІЛДІ
Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында басып шығаруға
мақұлданған  және ұсынылған

<<___11__>>___09______2014 ж., №1 хаттама

ОӘК төрайымы ____________  Г.К. Искакова

4. АЛҒАШҚЫ РЕТ ЕҢГІЗІЛІП ОТЫР












                                Мазмұны

* Жалпы ережелер 
* Оқу пәннің  мазмұны және сабақтардың түрі бойынша сағаттарды бөлу
* Пәнді оқу бойынша әдістемелік нұсқаулар 
* Курс форматы
* Курс саясаты
* Баға қою саясаты
* Әдебиет































* ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1.1 Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер:
Сапакова Айгуль Касенкановна, биология ғылымдарының кандидаты‚ доцент м.а.
Химия және география  кафедрасы
Байланыс ақпараты  -  тел: 77-33-58, оқу ғимараты №3, кабинет №418
Сабақ өткізу орны  -  дәрісхана  № 407
Берілген пән бойынша кредиттер саны - 3

1.2  Пәннің  қысқаша мазмұны:
<<Физикалық химияны және электрохимияны оқытудың әдістемелік аспектілері>> пәні магистранттарды дайындау барысында маңызды орын алады және <<Химия>> мамандығында оқитын магистранттар  үшін  кәсіптік пәндер блогының таңдаулы бөлігі болып табылады. <<Физикалық химияны және электрохимияны оқытудың әдістемелік аспектілері>> құралы шығармашылық ойлау, магистранттарға ғылыми көзқарас қалыптастыру, химияның өмірмен байланысын ашу, болашақ ғылыми маманды теориялық және профессионалды дайындықтын жоғары білім деңгейімен қаруландыру, белсенді ғылыми-педагогикалық әрекет үшін білім мен білікті қалыптастыруға көмегін тигізуі керек. Бұл пәнде магистранттар физикалық химия мен электрохимияның әдістемелік аспектілерін оқып меңгереді.

1.3 Пәнді оқып-білудің мақсаты: магистранттар физикалық химия мен электрохимияның әдістемелік негіздерін оқып білу тиіс. 

1.4 Пәнді оқып-білудің негізгі міндеті физикалық химия мен электрохимияның негізгі тарауларын: химиялық термодинамика, фазалық тепе-теңдік, бейэлектролиттер мен электролиттер ерітінділері, химиялық кинетика, катализ, электрохимия оқып білуі.  

1.5 Оқып-білудің нәтижелелері:
	Пәнді оқып-білудің нәтижесінде магистрант мыналарды:
* әдебиеттермен жұмыс істеу дағдысын жетілдіру;
* физикалық химия мен электрохимияның негізгі бағыттарын білу;
* теориялық білімдерін тәжірибемен байланыстыра білу;
* тұрақты даму жағдайларындағы химиялық процестерді құрастыруының негізгі бағыттарын білу; 
* гетерогенді  катализдің заманауи теорияларын білу; 
* термодинамиканың негізгі  заңдарын меңгеру тиіс;
*  электролиттер мен бейэлектролиттер ерітінділердің қасиеттерінің ерекшеліктерін білу тиіс; 
* үрдістердің химиялық ктнетикасын талдау білу;
* электрохимияның әдістемелік аспектілерін білу;
* алынған білімдерін және дағдыларын ғылыми зерттеу жұмыстарын орындауында қолдана білу. 


1.6 Курстың пререквизиттері:
1.6.1 Жалпы және бейорганикалық химияны оқытудың әдістемелік аспектілері

1.7 Курстың постреквизиттері:
1.7.1 Жалпы химиялық технология курсын оқытудың әдістемелік аспектілері
1.7.2 Қазіргі таңдағы химияның өзекті мәселелері


2 Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу
                                                                   1 кесте
                                      №
                                     т/б
                        Тақырыптың атауы
                               Сағаттар 
                                Әдебиет 


                                  Дәріс
                                     ПС
                                   ОБӨЖ
                                    БӨЖ
                                       
1.
Химиялық термодинамиканы оқытудың әдістемелік аспектілері.

                                       3
                                       4
                                       4
                                      10
7.1.1-7.1.5
7.2.1 -7.2.5
2.
Фазалық тепе-теңдік және физико-химиялық талдауды оқытудың әдістемелік аспектілері.
                                       1
                                       4
                                       3
                                       9
7.1.1-7.1.5
3.
Бейэлектролиттер ерітіндісін оқытудың әдістемелік аспектілері. 

                                       2
                                       4
                                       4
                                      10
7.2.1 -7.2.5
4.
Электролиттер ерітіндісін оқытудың әдістемелік аспектілері. 

                                       3
                                       4
                                       4
                                      10
7.1.1-7.1.5
5.
Химиялық кинетиканы оқытудың әдістемелік аспектілері.
                                       2
                                       6
                                       3
                                      10
7.2.1 -7.2.5
6.
Катализ. 

                                       2
                                       4
                                       2
                                      10
7.1.1-7.1.5
7.2.1 -7.2.5
7.
Электрохимия.  

                                       2
                                       4
                                      2,5
                                      8,5
7.1.1-7.1.5
7.2.1 -7.2.5

БАРЛЫҒЫ:
                                      15
                                      30
                                     22,5
                                     67,5
                                      135

3 ПӘНДІ ОҚУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР
<<Физикалық химияны және электрохимияны оқытудың әдістемелік аспектілері>>  пәнің оқыту өзара байланысты төрт форманы қажет етеді: дәріс, практикалық жұмыс және БӨЖ  -  білім алушының өздік жұмысы. 
Дәрістер конспектілері материалды игеруге негіз болып табылады. Дәрісте конспект жазуға әрбір студент міндетті. Конспектті оқулықтардан және оқу құралдарынаналынған материалмен толықтырып, жазып алған өте пайдалы. Конспектті лектор беретін кеңестер кезінде де толықтыруға болады. Практикалық сабағына дайындалуда келесі қажет болады: практикалық сабақтың тақырыбына сәйкес оқу құралдардан және дәріс материалы бойынша ұсынылған теориялық материалдарды зерттеу; практикум немесе нақты әдістемелік нұсқаулардан жұмыстың мазмұнымен, қажетті құралдармен таңысу; алғашқы сабаққа жіберілу алыңған соң жеке тапсырма орындау; қорытындысымен орындалған жұмыстың есебін жазу және оны қорғау. СӨЖ күнделікті және міндетті дайындықты талап етеді, нақты тапсырма бойынша орындалады және күнделікті оқытушымен тексеріледі. Аудиториядан тыс өздік жұмыста студенттер әдебиетпен жұмыс істеп, үй тапсырмасын орындап, практикалық сабақтарға дайындалады.  

4   КУРС ФОРМАТЫ
<<Физикалық химияны және электрохимияны оқытудың әдістемелік аспектілері>>  -   3 кредит.
Курс бойынша 50 минуттық дәріс, 100 минуттық практикалық сабақ аптасына 1 рет болады. Дәрістерге, практикалық сабаққа қатысуға магистрант міндетті. Себепсіз босатылған сабақтар қайталап оқытылмайды. Жазбаша үй тапсырмалары (ЖҮТ) көрсетілген уақытта өткізілмесе, қабылданбайды, сондықтан студент белгілі бір балын жоғалтады. Практикалық сабақтар магистрантты өздігінен жұмыс істеуге үйретеді, ойлау қабілетін арттырады, сондықтан сабаққа нұсқаудағы сұрақтарға толық жауап беріп және тәжірибе жүргізу үшін кейбір физико-химиялық параметрлердің мәнін анықтамалық кітаптан тауып, химиялық реакциялар тендеуін жазып келуі керек. Сол жағдайда ғана тәжірибелік жұмысқа толық қорытынды жасауға болады. Сабаққа дайын емес магистрант практикалық сабаққа жіберілмейді, қосымша сабақ жүргізілмейді.

5 курс саясаты
	Магистрант пәнді оқып-білу үрдісінде белсенді және өздік қабілеттерін көрсету міндетті, қалып келу, себепсіз сабақтан қалу, дер уақытта жұмыстарды тапсырмау және оқу үрдісінде пассивті болуда баллдарды алу түрінде штрафтар салынады. 

6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ
Пән бойынша емтихан бағасы модульдар бойынша, межелік бақылау бойынша және соңғы  аттестация бойынша (60%) көрсеткіштер мен емтихан нәтижесінің (40%) қосынды балы түрінде қорытылады, қосындысы 100% құрайды.
Апта және бақылау түрлері бойынша баллдардың таратылуы кестеде келтірілген 
                                        
                                       
<<Физикалық химияны және электрохимияны оқытудың әдістемелік аспектілері>>  пәні бойынша балдардың таралуы
                                                                   2 кесте
                                   Апта 
                            Бақылау түрі
                       Балдардың барлығы
                                Қосымша 
                                      1-7
Аудиториялық сабақтарына қатысу және даярлық
                                      30
Оқытушы электрондық журналда оқушының тек сабаққа қатыспау фактісін көрсетеді
Практикалық жұмыстарды орындау (есеп, қорғау)
                                       2
Тұздың еру жылуын анықтау. 
                                      20
                     Практикалық сабақта
                                       3
Ерітіндідегі гомогенді реакцияның химиялық тепе-теңдігін зерттеу.
                                      20
                     Практикалық сабақта
                                       4
Екі әрекеттеспейтін сұйықтықтардың бір-біріндегі ерігіштігін анықтау.
                                      20
                     Практикалық сабақта
                                       5
Сірке қышқылының электролиттік диссоциация константасы мен дәрежесін фотоколориметрлік анықтау. 
                                      20
                     Практикалық сабақта
                                       6
Сірке қышқылының электролиттік диссоциация константасы мен дәрежесін фотоколориметрлік анықтау. 
                                      20
                     Практикалық сабақта
                                       7
Межелік бақылау №1.
                                      90
                  Сабақ кестесіне сәйкес
           Білім алушылардың өздік жұмысы
                                       4
                                       
1. <<Фазалық тепе-теңдік және физико-химиялық талдау>> тақырыбы бойынша жазбаша түрде конспект жазу:
* Негізгі ұғымдары.
* Фазалар, компоненттер және бостандық дәрежелер.
* Фаза ережесі.
* Эвтектика.
* Қатты ерітінділер.
2. <<Бейэлектролиттер ерітіндісі>> тақырыбы бойынша жеке есептерді шығару.
3. Глоссарий құрастыру
                                      40
                  Сабақ кестесіне сәйкес
                                       
                                       6
                                       
1. <<Электролиттер ерітіндісі>> тақырыбы бойынша жазбаша түрде келесі сұрақтарға жауап беру:
* Осмостық қысым, изотондық коэффициент және оның диссоциация дәрежесі мен байланысы.
* Кольрауш заңы.
* Электрофоретикалық және релаксациондық эффектілер.
* Писаржевский-Фальден формуласы.
2. <<Электролиттер ерітіндісі>> тақырыбы бойынша жеке есептерді шығару.
3. <<Электролиттер ерітіндісі>> тақырыбы бойынша кластер құрастыру.
                                      40
                  Сабақ кестесіне сәйкес
                                       
1 апта мен 7 апта аралығында оқу нәтижелері бойынша балдардың барлығы
                                    30+270
                                       
                                     8-15
Аудиториялық сабақтарына қатысу және даярлық
                                      30
Оқытушы электрондық журналда оқушының тек сабаққа қатыспау фактісін көрсетеді
Практикалық  жұмыстарды орындау (есеп, қорғау)
                                       8
Белсенді көмірдегі еріген заттардың адсорбциясын анықтау. 
                                      15
                     Практикалық сабақта
                                       9
Ацетонның йодталу реакциясының жылдамдығын анықтау.  
                                      15
                     Практикалық сабақта
                                      10
Ацетонның йодталу реакциясының жылдамдығын анықтау.  
                                      15
                            Практикалық
                                сабақта
                                      11
Тростник қантының инверсия жылдамдығының константасын анықтау.
                                      15
                     Практикалық сабақта
                                      12
Тростник қантының инверсия жылдамдығының константасын анықтау.
                                      15
                                       
                                      13
Мыстың электрохимиялық эквивалентін анықтау.
                                      15
                            Практикалық
                                сабақта
                                      14
Мыстың электрохимиялық эквивалентін анықтау.
                                      10
                            Практикалық
                                сабақта
                                      15
Межелік бақылау №2
                                      90
                  Сабақ кестесіне сәйкес
           Білім алушылардың өздік жұмысы
                                      10
1. <<Катализ. Биокатализ. Ферменттер>> тақырыбы бойынша глоссарий құрастыру және жазбаша түрде конспект жазу.
2. Тақырыптық тест құрастыру (20 сұрақтан 5 жауабымен).
3. Тақырыптық жеке есептерді шығару.

                                      40
                                       
                  Сабақ кестесіне сәйкес
                                      14
* <<Электрохимия>> тақырыбы бойынша келесі сұрақтарға жазбаша түрде жауап беру және глоссарий құрастыру:
* Электродтық тепе-теңдік.
* Электродтық потенциал.
* Стандартты электродтық потенциал.
* Электрохимиялық кинетика.
* Фарадей заңы.
* Электродтық полярлену туралы ұғым.
* Химиялық және диффузионды поляризация. 

*  <<Электрохимия>>  тақырыбы бойынша тест сұрақтарын құрастыру (20 сұрақтан, 5 жауабымен). 
* Тақырыптық жеке есептерді шығару.
                                      40
                  Сабақ кестесіне сәйкес
                                      15
Межелік бақылау 2- 8-15 апта дәріс материалдары бойынша кешендік тестілеу
                                    90 б.
                  Сабақ кестесіне сәйкес
8 апта мен 15 апта аралығында оқу нәтижелері бойынша балдардың барлығы
                                    30+270
                                       
Емтихан балдарының барлығы
                                      400
                                       
Академиялық мерзімде балдардың барлығы 
                                     1000
                                       


Магистранттардың білім бағалау шкаласы:

                Әріптік жүйе бойынша баға
            Балдардың сандық эквиваленті
                      Проценттік мазмұны
               Дәстүрлі жүйе бойынша баға
                                      А
                                      4,0
                                    95-100
                               Өте жақсы
                                      А-
                                     3,67
                                     90-94
                                     -<<-
                                      В+
                                     3,33
                                     85-89
                                  Жақсы
                                      В
                                     3.00
                                     80-84
                                     75-79
                                     -<<-
                                      В-
                                     2,67

                                     -<<-
                                      С+
                                     2,33
                                     70-74
                        Қанағаттанарлық
                                      С
                                     2,00
                                     65-69
                                     -<<-
                                      С-
                                     1,67
                                     60-64
                                     -<<-
                                      Д+
                                     1,33
                                     55-59
                                     -<<-
                                      Д
                                     1,00
                                     50-54
                                     -<<-
                                      Ғ
                                     0,00
                                     0-49
                     Қанағаттанарлықсыз

* ӘДЕБИЕТ
7.1 Негізгі әдебиет

    o Жайлау  С.Ж.  Физикалық және коллоидтық химия: оқу құралы / С.Ж. Жайлау.- 2-ші бас.- Алматы, 2004.- 225 б.
    o Физикалық химия: оқулық / Х.Қ. Оспанов, Д.Х. Қамыспаева, Е.Х. Абланова, Г.Х Шәбікова.- Өскемен: ШҚМУ, 1997.- 576 б. 
    o Эткинс П. Физикалық химия. Т.1. Тепе- теңдік термодинамика: оқулық / П. Эткинс, Дж. де Палуа; қаз.тіліне ауд. Шабикова Г.Х. Тусупбекова А.Г.- Алматы: Полиграфкомбинат, 2012.- 593 б. 
    o Қоқанбаев Ә.Қ.  Физикалық және коллоидтық химия: оқулық / Ә.Қ. Қоқанбаев; ҚР білім ж/е ғылым м-гі.- Алматы: Дәуір, 2011.- 488 б. 
    o Физикалық химия: оқулық / Х.Қ. Оспанов, Д.Х. Қамыспаева, Е.Х. Абланова, Г.Х Шәбікова.- Алматы: Қазақ ун-ті, 2002.- 689 б. 
7.2. Қосымша әдебиет

7.2.1 Түсіпбекова А.С. "Физикалық химия" курсы бойынша бағдарламалар және есептер: Оқу құралы / А.С. Түсіпбекова; М.Ғ.Мырзағалиева.- Алматы: Қазақ ун-ті, 2006.- 102 б. 
7.2.2 Минаев Ю.А. Физикалық химия. Ертіңділердің термодинамикалық теориясы. 2-бөлім [Текст]: оқу құралы / Ю.А. Минаев; Симбинова, К.Ж. = Физическая химия. Термодинамическая теория растворов.- Алматы: Рауан, 1991.- 174 б. 
7.2.3 Минаев Ю.А. Физикалық химия. Химиялық термодинамика. 1-бөлім [Текст]: оқу құралы / Ю.А. Минаев; Симбинова, К.Ж. = Физическая химия. Химическая термодинамика.- Алматы: Рауан, 1991.- 205 б.
7.2.4 Қоқанбаев Ә.  Физикалық химияның қысқаша курсы: оқу құралы / Ә. Қоқанбаев.- Алматы: Білім, 1996.- 224 б. 
7.2.5 Жаңабаев Б. Физикалық химия: оқу құралы / Б. Жаңабаев; Б. Өтелбаева.- Алматы: Республикалық баспа кабинеті, 1994.- 236 б. 



Пәндер