Бунақденелілер класы. Бунақденелілердің дамуы және пайда-зияны
Презентация қосу
Сабақтың
тақырыбы:
Бунақденелілер
класы. Бунақденелі-
лердің дамуы және
пайда-зияны.
№2 Аманқарағай орта мектебінің биология пәні мұғалімі
Есенгалиева Айгүл Төлепқызы
10/12/17 1
Сабақтың мақсаты:
• Бунақденелілер класына жататын
жәндіктердің негізгі ерекшеліктерін
айқындау. Бунақденелілер туралы білімдерін
тереңдету және кеңейту.
• Оқушылардың интеллектуалдық,
шығармашылық қабілеттерін дамыту.
• Тірі ағзаларға деген қамқорлық қарым-
қатынасқа тәрбиелеу.
10/12/17 2
ІІ Үй тапсырмасын тексеру :
1.Зәршығару жүйесі –жасыл бездер
2.Ұзын және қысқа мұртшасы
болады
3.Жүретін 8 аяғы бар
4.Зәршығару жүйесі -сатанбез және
мальпигий тамырлары
5.Тыныс алу мүшесі-желбезек
6.Тыныс алу мүшесі- өкпе
Шаянтәріздестер Өрмекшітәріз- қапшығы және демтүтік
дестер
7.Астың ішектен тыс қорытылуы
тән
8.Хитинде нәруыз көбірек болады
9.Хитинге әктенген заттар көбірек
сіңеді
10.Көздері қарапайым құрылысты
11.Циклоп,дафния,таңқышаян
10/12/17 12.Кене, құршаян,бүйі 3
Сәйкестігін тап:
Мамықкене Мөлшері 0,2-1,0 мм ,өрмек бездері болады
Қышыма кене Түрлі өсімдіктердің шырынын сорады
Алма кенесі Мал шаруашылығына зиян келтіреді
Тайгалық кене Азық-түлік қорын бүлдіреді
Қамба кенесі 7-9 рет ұрпақ береді;алма,алхорыны
зақымдайды
Нәзікбас кене әкаяқ ауруын туғызады
Берішкене адамда қышыма ауруын туғызады
Өрмеккене энцефалит ауруын жұқтырады
10/12/17 4
ІІІ Жаңа тақырып бойынша жұмыс
Бунақденелілер класы
тармағы
Класс
тармағы
Класс
Туақанатсыздар Қанаттылар
35 отряд
700 000 /млн./ жуық түрлері бар
10/12/17 5
Сипаттамасы
*Дене бөліктері: бас,көкірек,құрсақ
*Барлығы 6 аяқты
*Екі мұртша,күрделі және жай құрылысты
көздер мен көзшелер баста орналасады
*Жұтқыншақ үсті,жұтқыншақ асты
түйіні,
құрсақ жүйке тізбегі екі жұп түйін –ганглий
түзеді.
* Демтүтік арқылы тыныс алады
* Басым бөлігінде қанаттары болады
* Қантарату жүйесі-ашық жүйе
* Зәршығару жүйесі – мальпигий
түтікшелері
*Тіршілік ортасы: жер беті,ауа,су,адам және
жануарлардаы ң ақ
Энтомология-буна ғзасы, топыра
денелілерді қ асты
зерттейтін
ғылым /гректің “ентома”-бунақдене+
10/12/17 “логос”-ғылым/. 6
Бунақденелілердің ауыз мүшесінің
құрылысы
• Шыбын
Қоңыздар Балара Маса Көбелек
Сүзіп Кеміруші Кеміріп- Шаншып Түтік
жалаушы жалаушы -сорушы тәрізді
10/12/17 7
Бунақденелілердің даму жолдары:
• Тура даму
• Шала түрленіп даму
• Толық түрленіп даму
10/12/17 8
Тура даму
Жұмыртқа имаго
Имаго /латынша имаго / – ересек
жәндік/
10/12/17 9
Шала түрленіп даму
Жұмыртқа дернәсіл имаго
10/12/17 10
Шала түрленіп дамитындар
дәуіттер
инеліктер шегірткелер
ұзаубастар
б10/12/17 11
Толық түрленіп даму
Жұмыртқа дернәсіл қуыршақ имаго
10/12/17 12
Толық түрленіп дамитындар
Көбелектер
қоңыздар шыбындар
10/12/17
құмырсқалар масалар 13
баларалар
Бунақденелілердің маңызы
• Өсімдіктерді тозаңдандырады
• Топырақты қопсытады,топырақ түзуге
қатысады
• Зиянкестерді жояды
• Бал және балауыз береді
• Жібек алу үшін өсіріледі
• Санитарлық қызмет атқарады
• Тағам ретінде пайдаланылады
10/12/17 14
Пайдалы бунақденелілер
Қанқыз Балара
Құмырсқа
10/12/17 15
Жібек көбелектері жібек алу үшін
өсіріледі
10/12/17 16
Зиянды бунақденелілер
Бүрге
Маса
Бит
Тарақан
10/12/17 17
Азиялық шегіртке ауыл шаруашылығына өте қауіпті,зиянкес жәндік.
Азиялық шегіртке Шегірткелердің үйірлі және
• саяқ түрлері болады .
Үйірлі шегірткелер
дернәсілдердің тығыз
топтасуынан –
жаушоғыл,ересектерінің
жинақталуынан үйір түзеді .
Жаушоғыл түзетін қанатсыз
дернәсілдер жаяушегіртке деп
аталады.
10/12/17 18
Бекіту
Сандық диктант 1 – “ иә”
0- “ жоқ”
• 1.Бунақденелілер буынаяқтылар типіне жатады
• 2.Дене бөлімдері: баскөкірек және құрсақ
• 3.Демтүтік арқылы тыныс алады
• 4.Масаның ауыз мүшесі-кеміріп-жалаушы.
• 5.Толық түрленіп даму 4 сатыдан тұрады.
• 6.Имаго-дернәсілдің бір түрі.
• 7.Инелік толық түрленіп дамиды.
• 8. Қанқыз –зиянды жәндік.
• 9.Жаяушегірткелер -қанатсыз дернәсілдер
• 10.Энтомология –бунақденелілерді зерттейді
10/12/17 19
Диктант жауаптары: Бағалау
шкаласы :
1-1
дұрыс бағасы
2-0
жауап саны :
3-1
4-0
5-1 0-2 “2”
6-0 3-6 -”3”
7-0 7-8 -”4”
8-0 9-10 - “5”
9-1
10-1
10/12/17 20
Қорытынды бөлім
1.Сипаттаңыз
2.Салыстырыңыз
3.Ұсыныс жасаңыз
10/12/17 21
Үйге тапсырма: § 47; тапсырмалар 1,2 / 223 бет/
10/12/17 22
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz