Қазақстандағы балалар құқығы, тарихы және қазіргі заман




Презентация қосу
Қазақстандағы балалар
құқығы, тарихы
және қазіргі заман
Жоспар:
Балалардың негізгі құқықтары мен
міндеттері
Тарихы
Қазіргі заман
Қазақстан
Республикасы-ның ұлттық
саясатының басты
бағыттарының бірі -
балалардың құқықтары
мен заңды қызығушылық-
тарын қорғау. Мұның
дәлелі Елбасымыз
Нұрсұлтан Назарбаевтың
қоғамдағы өмір сүруді,
оның ішінде балалардың
өмірін жақсартуға бағыт-
талған «Қазақстан халқы-
ның әл-ауқатын арттыру -
мемлекеттік саясаттың

басты мақсаты» атты Қазақстан халқына жолдауы болып табылады.
Мемлекетте ересек адамдар балалардың жайлы да жа қсы өмір с үруіне
бағытталған барлық жұмыстарды атқаруда.
Қазақстан Республикасында көп жылдар қатарында бала құқығын
қорғауда әлеуметтік жағына көңіл бөлінсе, бүгінгі таңда құқықтық
қорғауға ауысып жатыр.
БАЛАНЫҢ НЕГIЗГI
ҚҰҚЫҚТАРЫ МЕН МIНДЕТТЕРI
8-бап. Баланың денсаулық сақтауға құқығы
9-бап. Баланың даралық ерекшелiкке және
оны сақтауға құқығы
10-бап. Баланың өмiр сүруге, жеке басының
бостандығына, қадiр-қасиетiне және
жеке өмiрiне қол сұғылмауға құқығы
11-бап. Баланың сөз және ар-ождан бостандығына, ақпаратқа,
қоғамдық өмiрге араласуға құқығы
12-бап. Баланың қажеттi тұрмыс деңгейiне құқығы
13-бап. Баланың мүлiктiк құқықтары
14-бап. Баланың тұрғын үйге құқығы
15-бап. Баланың бiлiм алуға құқығы
16-бап. Баланың еңбек бостандығына құқығы
17-бап. Баланың мемлекеттiк көмекке құқығы
19-бап. Баланың дем алуға және бос уақытын пайдалануға
құқығы
20-бап. Баланың мiндеттерi
ТАРИХЫ
Жалпы. Әлемдегі бірін-
ші Балалар құқықтарын
қорғау ұйымы 1919 жылы
пайда болды, 1924 жылы
Ұлттар Лигасының бала
құқықтары жөніндегі Женева декларациясы,
1959 жылы БҰҰ Бас Ассамблеясының бала
құқықтары декларациясы қабылданып, 1979
жыл халықаралық балалар жылы болып
жарияланды, осыдан 10 жыл өткен соң Бала
құқықтары туралы Конвенция қабылданды.
Қазақ АКСР кезінде. 1923 жылғы мамыр айында
республиканың Халық Комиссарлары Кеңесі
«Қазақ АКСР» бірыңғай еңбек мектепртерінің
жарғысын» қабылдады. Мектеп құрылысында
біржылдық және екіжылдық мектепртерінің үлес
салмағын кемітіп, «үшжылдық» және
«төртжылдық» мектептердің үлес салмағын
көбейтуге бағыт алынды. 1930-31 оқу жылында –
отырықшы аудандарда, 1931 жылдың көктемінен
бастап көшпенді халқы бар аудандарда жалпыға
бірдей оқу енгізілді. Қазақстан үкіметі халыққа
ілім беру ісіне қаржы бөлуді едәуір ұлғайтты;
оқушыларға интернаттар, жатақханалар желісін
кеңейту, стипендиялар беру, оқулықтармен, оқу
құралдарымен, аяқ киіммен, киім-кешекпен,
көлікпен тегін жабдықтау түрінде материалдық
көмек көрсету көзделді.
Қазіргі уақыт. Бүгінгі күні Қазақстан Республикасының тәуелсіздік
алғанына 20 жыл толып отыр, қалыптасқан нары қты қ экономика қо ғам
мен мемлекетіміздің алған бағыттарына көтермелеуші ы қпал жасау ға,
адамдардың өмір сүрудегі іс-әрекеттерінің барлық саласына қатысты
жауапкершілікті қалыптастыру ға қабілетті екендігін к өрсетті. Экономика
еркіндігі тұлғааралық қатынастардың да өз де ңгейінде жауапты ж әне
еркін дамуына ықпал ететіні сөзсіз. Жеке адамдарды ң құқы ғы мен
еркіндігі қажеттілікке айналды. Өзіне жауапкершілік ж үктеген мемлекетіміз
де, адамдар да қазіргі кезде ең алдымен әлеуметтік қау қарсыз адамдарды ң,
әсіресе балалардың қадір-қасиетіне қамқорлық жасау ға, оларды ң
құқықтарын жүйелі және тиімді түрде қорғау ға дайын.
Балалардың ең басты мүдделерін қамтамасыз етуде Қаза қстан
Республикасы мақсаты бала құқықтарын қорғау болып табылатын
маңызды конвенцияларға қосылды: Бала құқықтары туралы Конвенция
1994 жылы, Шет елден алимент өндіріп алу туралы Конвенция 1999 жылы,
Жұмысқа қабылдау үшін ең төменгі жас туралы Конвенция 2000 жылы,
Балаларды саудалау ға және балалар зинақорлы ғына қатысты баланы ң
құқықтары туралы конвенцияның факультативтік хаттамасы ж әне
Балалардың қарулы қақтығыстарға қатысуына байланысты баланы ң
құқықтары туралы конвенцияның факультативтік хаттамасы 2001 жылы,
ХЕҰ-ның балалар еңбегінің ең нашар түрлеріне тыйым салу ж әне жою
жөніндегі шұғыл шаралар туралы № 182 Конвенциясы 2002 жылы
бекітілді, ал 2004 жылдың қараша айында Қазақстан Б ҰҰ-ны ң адамдарды
саудалауға қарсы күрес туралы конвенциясы мен оны ң қорытынды
хаттамасына қол қойды.
Қазақстанға берілген ұсыныстардың ішінен негізгі деп айтуға тұратын
мәселелердің бірі ретінде елдегі балалар жағдайын жақсартуға арнал ған іс-
қимылдардың Ұлттық жоспарын әзірлеу және балалардың құқықтарын
қорғау мәселелерін шешуде ведомствоаралық үйлестіруді қамтамасыз ететін
уәкілетті арнайы орган құру қажет екендігін айтуға болады. БҰҰ бала
құқықтарын қорғау жөніндегі Комитетінің ұсыныстарын ескере отырып,
Қазақстан Республикасы Үкіметі 2006 жылы Қазақстан Республикасы Білім
және ғылым министрлігі Балалардың құқықтарын қорғау Комитетін құрды.
Еліміздің бірінші Ханымы С.Назарбаеваның бастамасы және қолдауымен 1998
жылдан бері Республиканың барлық өңірлерінде осы кезеңге дейін әлеуметтік
мекемелерден және тұрмысы төмен отбасыларынан шыққан дарынды
балаларға қолдау көрсетумен айналысқан Қоғамдық балалар қорлары өз
жұмысын жүргізіп келді.

Ұқсас жұмыстар
Баланың еңбек бостандығына құқығы
Қазақ тілі Ғаламдық тақырыптардағы Оқушылар Қазіргі заманның жаһандық мәселелері
ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ
"Елім менің"
Қазақстандағы трайболизм
Білім беру әлеуметтік институт ретінде және оның қазіргі қоғамдағы алғышарттары
Кеңестік тоталитарлық қоғам тұсындағы ұлт мүддесінің аяқ асты болған тұсарын ақиқатты тұрғыда зерттеп, парасатпен зерделеу тарихшылардың басты парызы
Материалдық мәдениет ескерткіштері
Орталық банк
Сыбайлас жемқорлық субъектілері
Пәндер