Жиренше шешен – ақыл-парасаттың, тапқырлықтың символы




Презентация қосу
Жубанова Кенжегул Бахитовна
Ақтөбе облысы Байғанин ауданы
№3 Қарауылкелді орта мектебі

Жиренше шешен –ақыл- парасаттың,
тапқырлықтың символы (5-сынып)
1.Аңыз әңгімені оқыта отырып,сөйлеу тілін
дамыту,сұрақ қоя білуге,жауап бере білуге үйрету;
2.Ауызекі сөйлеу дағдысын қалыптастыру,
мәтінді дұрыс түсініп оқуға,практикалық жұмыс
арқылы тілін дамыту;
3.Әңгіме арқылы ұлы адамдар өмірін өнеге
ете отырып,адам бойындағы жақсы
қасиеттерді,ақылдылығы мен тапқырлығын
оқушы бойына дарыту;

Сабақтың түрі: қорытынды сабақ
Өткізу әдісі: Ұжымдық,СТО техноло –
гиясы
Сабаққа қажет
құрал-жабдық: Интерактивті тақта,
Электронды оқулық
(5-сынып)

Сабақтың барысы:
Ұйымдастыру кезеңі.(Топқа бөлу)
Қызығушылықты ояту (Аңыз туралы)
Мағынаны ажырату (Топпен жұмыс)
Ой-толғаныс (Мақалдың мәні)

Аңыз әңгіме

Әз Жәнібек хан бір топ нөкерлерімен серуен
құрып келе жатса,алдынан7-8 жасар бала шығады.
Үсті-басы жұлым-жұлым екен. Хан одан:
-Бұл елсізде неғып жүрген баласың?
-Сүтін ішіп жүрген жалғыз інгенім бар еді,содан
айрылып қалып,осы даладан іздеп жүрмін.
-Інгенді тұсап қойсаң етті?
-Тұсап жүруші едім,тұсауы үзіліп кетті.
Жәнібек те баланың айтқан жұмбағын түсіне
қойыпты.
-Е-е,шешең өліп,ана сүтінен айрылған жетім бала
екенсің ғой,кел, атыма мінгес,-деп Жиреншені
үйіне апарып жуып-шайып,киіндіреді.
Ауыл адамдары оны түсіне қарап “Жиренше бала”
атап кетіпті.

1-тапсырма
1.Жиреншенің жігітке қойған жұмбағын
айтып,түсіндіріп беріңіз.
2.Жиреншенің жолдасынан бөлек үйге
түсуіне не себеп болды?
1.Қыздың Жиреншеге айтқан жұмбағын
айтып,түсіндіріп беріңіз.
2. Жиренше қыздың ақылды екенін алғаш қалай сынады?

2-тапсырма
1. Жиреншенің тапқырлығын көрсеткен
жерін тауып оқыңыз.
2. Жиреншенің кедейлігін көрсеткен
тұсын әңгімеден тауып оқыңыз.
1.Қарашаштың тапқырлығын көрсеткен
тұсын тауып оқыңыз.
2. Қарашаштың ақылдылығын әңгімеден
тауып оқыңыз.

Концептуалдық кесте
Аңыз
кейіпкері

Адамгерші- Іс-әрекеті
лік қасиеті

Өз бағаң
Себебі

3- тапсырма
Өзің ұнаған бір кейіпкерге хат жаз.

Салыстыру
Жиренше

Хан

Салыстыру
Жиренше

Қарашаш

4- тапсырма
Ой-толғаныс
Қандай оқиғаға байланысты айтылған?
Көрініс көрсету
1.Есірген хан елді ермек етер.
2.Кедейлігіне қарама,кісілігіне қара.
Көрініс көрсету
1. Ердің жақсысы елімен ойласады.
Әйелдің жақсысы ерімен ойласады.
2.Шешеннің сөзі мерген,
Шебердің көзі мерген

Бес жолды өлең
1. Зат есім (кім?)
2. Сын есім (қандай?)
3. Етістік (қайткен?)
4. Сөйлем (Өлең мазмұны)

Аңыз әңгімеде кейіпкер кім?
а) адамдар В) жануарлар с)құстар
Жиренше туралы әңгіме ауыз әдебиетінің қай
түріне жатады?
А) ертегі в)өлең-жырлар с)аңыз әңгімелер
Жиренше қандай адам?
А)ақылсыз в)ақылды с)бай
Жиренше қандай үйде тұрды?
а) қараша үйде в)ақ үйде с)зәулім үйде
Жиренше Қарашашқа неге қызықты?
А)сұлулығына в)кедейлігіне с)ақылдылығына
Бай неге Жиреншеге қызын бергісі келді?
А)кедей болған соң в)ақылына с)көркіне

Үйге тапсырма:
Жиренше-даналық иесі
(ойтолғау)
Бағалау


Ұқсас жұмыстар
ҚАЗАҚ ШЕШЕНДІК ӨНЕРІНІҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
"XXI ғасыр көшбасшысы" ойыны
Шешендік сөздер туралы
Шешендік сөздер
Шешендік сөздер (Дидактикалық материал)
Шешендік сөздер. Жәнібек пен Жиренше
Сұратқан хан ақымақ па,сұраған сен ақымақ па?
(1841 – 1889) Ыбырай Алтынсарин ағартушылық қызметі, өлеңдері
Шешендік сөйлеу
Бостандықтың қадірін Мал кеткенде білерсің
Пәндер