Қазіргі мультфильмдердің бала өміріндегі рөлі




Презентация қосу
Жобамның тақырыбы:
Қазіргі мультфильмдердің
бала өміріндегі рөлі
:
Дайындаған Ақмағанбетова Жанель 6сынып оқушысы
Жетекшісі: қазақ тілі мен әдебиет мұғалімі: Смагулова Б.Б.
Зерттеу мақсаты:

Қазіргі мултьфильмдердің бала өміріне тигізетін
әсерін анықтау.Шетел мултьфильмдерінің бала
тәрбиесіне әсерін зерттеу.Анимацияның ұлт
болашағы-ұрпақ тәрбиесінде рөлі зор екенін
дәлелдеу.Балаларды ұлттық нақыштағы
мултьфильмдерге қызықтыру.Тәрбиелік мәні зор,
ұлтжандылыққа, кішіпейілдікке үйрететін
мултьфилмдерді көруге бағыт-бағдар беру
Зерттеу объектісі:

Зерттеу жұмысының басты объектісі –
қазіргі мультфильмдерінің бала
психикасына әсері.
Мультипликациялық кино
дегеніміз (латын
тілінде multіplіcatіo – көбею;
ағылшын тілінде –
жандандыру) – cуреттердің,
қуыршақтардың қозғалыс
кезеңдерінің фазаларын
жеке кадрларға түсіріп,
ретімен көрсетуден туатын
кино өнерінің бір түрі.
Бүлдіршіндердің қолдары

ойыншықта болса,
Балалардың қазіргі cүйікті
шетел мультфильмдеріне
тәжірбие жасадым
№1 тәжірбиемде .Балалардың сүйікті
туындысына айналған «Спанч Бобқа» көз
тіктім.Бұл мультфильмді аяғына дейін
көрдім.Көрген соң, мынадай ой түйдім:
мән-мағынасы жоқ, айтар ойы беймәлім,
оқиға сюжеті де қызығарлық емес.Тіпті
кейіпкерлердің кескін-келбеті де
түсініксіз.Жалпы шығарма мазмұнында
іліп-алар дүние жоқ. Әйтеуір оспадар
күлкі мен мағынасыз әңгімеге толған
Рас,мультфильмнің оқиға желісі
қызық.Тіпті өзің де соның ішіне
қалай еніп кеткеніңді аңғармай
қаласың.Бірақ, біздің
дәстүрімізге, тарихымызға сай
келетін ештеңе жоқ.Басты
кейіпкерлердің өзі – адам көріп-
білмейтін жандар, яғни
құбыжықтар
• №2 тәжірибе «Том мен Джерриді»
және «Ну, погодиді» салыстырайық.
Бұл мультфилімде қасқыр мен қоян,
мысық пен тышқан бірде-дос бірде
қас болып жүреді. Осыған қарап
балалар бірін-бірі алдауды,сатып
кетуді үйреніп алады.
№3 тәжірибемде : Алдаркөсе ертегілері мен
мультфилімдерін тамашалау Нәтиже:
телеарнаны ашпасаңыз да алдыңыздан
Алдардың киносы, не Алдардың мультфильмі
шығады. Бұл қуантарлық жайт. Десек те, қазіргі
Алдардың бейнесі Шәкен Айманов сомдаған
парасатты, қу да болса, елдің қамын ойлаған
Алдардан өзгеше. Бүгінгі Алдарда сол
парасаттылықтан еш нәрсе қалмағандай. Бір
сөзбен айтқанда Алдаркөсе , қазіргі заманның
нағыз алаяғы сияқты көрінеді.
• №4 тәжірбиемде «Шректегі» құсты
троль әйел өлең айтып жарып
жіберетін, оның үш жұмыртқасын
қуырып жейтін немесе құрбақа мен
жыланды шар қылып үрлеп ұшырып
жіберетін эпизодты бәріміз білеміз.
Сонда бала санасында қоршаған орта
мен табиғатты аялау керек деген ой
қайдан пайда болсын?
• №5 тәжірибе «Тасбақа-ниндзялар»
«Аватар»«Трансформер»
мултьфильмдерін көре отыра:
• I. Балалардың атыс-шабысқа, төбелеске
деген құмарлығы артады. II.
Аяушылық,қайырымдылық,қамқорлық
сияқты қасиеттерді ұмытады. III.
Мультфилім қаһармандарына еліктеп биік
жардан, терезеден немесе этаждардан
секіруге қорықпаймын деп, өздерін
зақымдап алуы мүмкін. IV. Өзінен
кішілерге, әлсіздерге күш көрсетіп, немесе
өзгелерден батырсынып қорғаймын деп
еіктеушілік қабілеттерін көрсетуі мүмкін. V.
Түстерінде ертегі кейіпкерлерін
көріп,шошып оянуы мүмкін
• Қазір қазақ тілінде шыққан мултьфильмдер
аз.Сондықтан балалар шет елдерінің
мултьфильмдерін көреді.Түсірілген қазақ
мультфильмдерде ұлттық мән- мағынасы
түсініксіз.Совет дәуірінде шыққан «Қарлығаштың
құйрығы неге айыр?» , «Ақсақ құлан» сияқты
сапалы мултьфильмдер жоқтың қасы.Қазір
батырларымыз туралы мультфильм аз.
Кішкентай баладан
Алпамыс,Қобыланды,Қажымұқан,Бауыржан
Момышұлы кім деп сұрасаңыз, жауабын айта
алмай мүдіреді. Бала біздің болашағымыз
дейміз. Оны тәрбиелеуге келгенде енжармыз.
Неге Қажымұқан туралы мултьфильм
түсірмеске.
1967 жылы шыққан Әмен
Қайдаровтың «Қарлығаштың
құйрығы неге айыр?» мультфильмі
Зерртеу жұмысына кейін 2-4 сынып
білім алушыларынан сауалнама
алдым.Сауалнамада мынадай сұрақтар
қойылды: Сен мултьфильм
көресіңбе?,қандай елдердің
мултьфильмдерің көресің?т.б.
Сауалнама нәтижесінде балалардың
көпшілігі мултьфильмдерді көп
көреді.Шетел елдерінің
мультфильмдерін көп қарайтынын
байқадым.
• Балалардың шетел
мултьфильмдерін көп
көруі,менің ойымша
психикасына,дамуына әсер
етеді.
Бала бойында
Эмоционалдық Интеллектуалдық
дамуында кедергі
эпилептикалық
күйі өзгеріске құбылыстар
болады
ұшырайды пайда болады

Шетел
мультфильмдерінің
бала психикасына
әсері
Әртүрлі
құбылыстарды
бойына тез
Бүлдіршіннің Балалардың сіңіреді
бойында бойында
қатігездік ұялшақтық,ойын
қалыптасады ашық жеткізу
бәсеңсиді.
Мультфильм баланы
өзіне тәуелді
етіп қояды
Бала бойына үрей
туғызады
Ұлттық нақыштағы мультфильмдер
дамыса, балалар соны қызықтап
көреді.Сонда балардың мынадай
қасиеттері дамитын еді.
Бала бойында Біздің
бауырмалдық, өзгеге батырларымызды,
қамқор болу сияқты тарихымызды, салт-
асыл қасиеттер дәстүріміз бен
қалыптасады мәдениетімізді
мультфильм арқылы
Ұлттық меңгереді
туындыларым
ыздың бала
дамуына әсері
Нағыз қазақ
Мультфильм баласының
тамашалап болған дүниетанымына оң
соң бала көтеріңкі әсерін тигізетін
көңіл күйде жүреді қасиеттер-рух, жігер
Балалар шындықты
пайда болады
сезінеді, сезім
эмоциялары
дамиды
Ата – аналарға берер кеңесім:
Ата –ана мультфильмді балаға көрсетпес бұрын өзі қарап
алу қажет.
Қай мультфильмді қараса да , ата анасы мүмкіндігінше
бірге көргені абзал. Түсініксіз жерін түсіндіріп, жаман
кейіпкерлерінің жаман жерін , жақсы кейіпкердің ұлгі
аларлық тұстарын айтып отырғаны дұрыс.
Мультфильм кезінде баланың көңіл- күйін бақылау.
Мультфильм көруге ыңғайлы кез күндіз болғандықтан, түс
мезгілінде қарау.
Баланың жас шамасын ескеру, 3 жасқа дейінгі балаларға
жануарлары ,қысқаша өлеңдері бар мультфильмдерді
көрсету.
3 жастан жоғары балаларға адалдық, достық, адамдар
арасындағы тату тәтті қарым- қатынас жайлы
мультфильмдер көрсету.
Мультфильм аяқталған соң оны міндетті түрде талқылау.
• Мултьфильм жайлы зерттей келе және
балалардың ұсыныстары мен пікірлерін
тыңдай келе менің мынадай ұсынысым
бар.
Алпамыс, Қобыланды,
Қажымұқан, Қамбар
сияқты
батырларымыздың Шетел
қаһармандығы туралы мультфильмдерін
толық метражды
телеарналарда
мультфильм түсірсе
көрсетуге тиым
салса

Ертегілеріміз Таусоғар,
Көлтауысар, Желаяқ
сынды кейіпкерлерді
Менің
Қазақтық тамырға балта
мультфильмдік образға
айналдырса ҰСЫНЫСЫМ шаппас үшін ұлттық
нақыштағы,
бүлдіршіндерімізге ұлттық
пен ұлттық намыс
дарытатын мультфильмдер
Өзіміздің Тазша өмірге әкеліп, көгілдір
балаларымыз бен алып экранымызды т үзеуіміз кере
Алпамысты, қайсар
Қобыландыны көрсетіп,
ұлдарымызды
ұлтжандылыққа,
қыздарымызды қылықты
• Мултьфильмге қосқан үлесім ретінде
балалардан және өзім құрған
сценарилерді ұсынамын
Қорыта келгенде айтарым ...

Қазақтың баласы тамырынан қол үзіп қалмасын
десек, ұлттық нақыштағы, бүлдіршіндерді
қызықтыра білетін, бір көргенде елітіп әкететін
мультфильмдер түсіру керек.
Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
ҒЫЛЫМИ ЖОБА ТАҚЫРЫБЫ АНИМАЦИЯЛЫҚ РОЛИКТЕР
Әрбір бала
Балалар психологиясының даму тарихы, теориялары туралы негізгі түсініктер
Адам өміріндегі ерте балалалық шақ және мектепке дейінгі кезеңнің ролі
Баланың өмірге қадам басардағы алғашқы қимыл-әрекеті
Тұлға өміріндегі отбасы және туыстық қатынастардың рөлі
Қыз бала - ұлттың ұяты, халықтың шырайы
Балалар психологиясына кіріспе
Эмоциялар және эмоционалдық интеллект
Мектеп жасына дейінгі балалардың дамуындағы ойынның психологиялық - педагогикалық ерекшелігі
Пәндер