АСТАНА МОТОРС ЖШС-нің маркетинг ортасын талдау




Презентация қосу
«АСТАНА
МОТОРС»
ЖШС-НІҢ
МАРКЕТИНГ
ОРТАСЫН
ТАЛДАУ
Біздің бүгінгі тіршілігімізді автомобильсіз көзге елестету қиын.
Біреулер үшін автомобиль – жай ғана көлік, басқалар үшін – табыс
көзі, ал тағы біреулер үшін – бүкіл ғұмырының құмары. Алысты
жақындата отырып, автомобильдер біздің өмірімізді еркінірек әрі
жайлылақ етеді. Армандаған жерлерге жетуімізге мүмкіндік бере
отырып, олар біздің бос уақытымызды қызықты өткізуімізге
көмектеседі. Біз Қазақстанның нарығында дүние жүзіне әйгілі бес
автомобиль брендін ұсынамыз. Олардың ешқайсысы да бір біріне
ұқсамайды – сәнді BMW, танымал Toyota, тамсандырған Subaru,
көпшіліктің қалтасына сай Hyundai және мың құбылған Nissan.
Жаңа автомобиль сатып алуды туралы шешім қабылдағанда, біз
түрлі мәселелерді назарға аламыз: бағасы мен сапасының
арақатынасы, маркасының танымалдығы, техникалық
сипаттамалары, сервистік қызмет көрсетілуі, несиеге алу
мүмкіндігі, тіпті қызметкерлердің қарым-қатынасы да рөл
атқарады. «АСТАНА МОТОРС» - автомобиль үлгілерінің ауқымды
қатары, шегерімдер мен жеңілдік шаралары, ең озық жабдықта
іске асырылатын кепілді қызмет көрсету және жөндеу, несие беру
бағдарламаларының болуы, республикамыздың 16 ірі қаласында
орналасқан көркем де кең автоорталықтар. Еліміздің ресми
автомобиль нарығының үштен бірі, «Жыл таңдауы» фестиваль-
конкурсындағы «Қазақстандағы № 1 автодилер» деген беделді
марапаттар, «Жылдың ең үздік автодилері» атағы және
«Қазақстан тұтынушыларының лигасы» берген «Мінсіз» деген
халықтық сапа белгісімен марапатталған.
1993 жылы Toyota автомобильдерін тікелей жеткізу туралы алғашқы
келісімшарттарға қол қойылды. Тұңғыш арнайы автосалон ашылды.
1994 жылы ВАЗ, ГАЗ, КамАЗ, УАЗ автомобильдерін қамтамасыз етуге арналған
қосалқы бөлшектер басқармасы құрылды. Жапон автомобильдеріне техникалық
қызмет көрсету мен жөндеу бойынша тұңғыш арнайы сервистік станция ашылды.
1995 жылы Қазақстандағы тұңғыш TASS (Toyota Authorized Service Station) ашылды.
«Mobil Oil» компаниясымен дистрибьюторлық келісімге қол қойылды.
1996 жылы «Стандарт Ойл» ЖШС – Қазақстан Республикасындағы «Mobil» ресми
дистрибьюторы құрылды. «3-ші таксомоторлық парк» ААҚ акцияларының бақылау
пакеті сатып алынды. Ғимараттың реконструкциясы.
1997 жылы Астана қаласында «Астана Моторс» ҚМК филиалы тіркелді.
Автосалонның ашылуы. Оған ҚР Президенті Н. Ә. Назарбаевтың келуі. «3-ші
таксомоторлық парк» ААҚ-на іске пайдалану үшін Tofas Sahin таксилерінің алғашқы
партиясын жеткізу. «Toyota Vehicleavan» Мәскеу – Алматы бірінші автосайысына
қатысу. Компанияның қызметі басталғаннан бері 5 000 автомобиль сатылды.
1998 жылы «Целин-Лада» ААҚ-ның (Астана қаласы) акцияларының бақылау пакеті
сатып алынды. «Toyota Vehicleavan» Алматы– Тбилиси екінші автосайысына қатысу.
«3-ші таксомоторлық парк» ААҚ-на іске пайдалану үшін 100 Hyundai Sonata III
таксиін жеткізу.
1999 жылы «3-ші таксомоторлық парк» ААҚ-на қала маршруттарында іске пайдалану
үшін 20 Hyundai County автобусын және 70 Hyundai H-100 микроавтобусын жеткізу.
2000 жылы Астана қаласында жаңа автоорталықтың ашылуы.
2001 жылы «Fuji Heavy Industries» (Жапония) компаниясымен Қазақстанға
Subaru маркалы автомобильдерін тікелей жеткізу туралы келісімге қол қойылды.
2002 жылы «Subaru Center Kazakhstan» автоорталығының ашылуы.
2003 жылы «Hyundai Center Kazakhstan» ЖШС – «Hyundai Motor Company»
компаниясының ресми дистрибьюторы құрылды. Hyundai маркалы автомобильдерін
тікелей жеткізу және сату басталды. Қала маршруттарында пайдалану үшін 50
Hyundai County автобусының жеткізілуі.
«Арт-Центр Алматы» галереясының ашылуы. «Toyota Center Almaty»
автоорталығының аумағында outdoor place ашылуы. Қостанай қаласында автосалон
ашылды.
2004 жылы Ақтау, Ақтөбе, Атырау, Қарағанды, Өскемен және Шымкент
қалаларындағы филиалдардың ашылуы. «Fuji Heavy Industries» компаниясы
мен «Subaru» бөлімшесының арасында эксклюзивті дистрибьюторлық
келісімнің жасалуы.
«Hyundai Motor Company» және «Hyundai Center Kazakhstan»
компанияларының арасында эксклюзивті дистрибьюторлық келісімнің
жасалуы. Қазіргі заманғы «Hyundai Center Kazakhstan» автосалонының
тұсаукесері. «Subaru Kazakhstan» төтенше айдау мектебінің ашылуы. «Астана
Моторс» спорт командасының құрылуы. «Жыл таңдауы» фестиваль-
конкурсында жеңіске жету. «Қазақстандағы № 1 автодилер» атағына ие болу.
Қазақстандағы автомобиль компаниясының клиенттерінің тұңғыш ресми
ұйымы – «Астана Моторс» клубының тұсаукесері. 2 400 Toyota, Subaru және
Hyundai автомобилі сатылды. Осылайша, республиканың автомобиль
нарығындағы компанияның үлесі 30%-дан асты.
Кәсіпорынның маркетингтік қызметі маңызды бөлімдердің бірі болып
табылады. Өйткені онда қарама-қайшылығы көп әлеуметтік-экономикалық
объектіні, яғни нарықты алдын-ала болжау элементі бар. Жағдайлық
талдаудың мазмұны мен формалары шаруашылық құрылымға, ішкі және
сыртқы жағдайларға тәуелді болады және маңызды түрде ерекшеленеді.
Нарықтың ішкі және сыртқы жағдайларын, тауарды, тұтынушыларды,
бәсекелестерді және басқаларын зерттегеннен кейін өндіруші кәсіпорынның
және оның тауарының нарықтағы орнын жақсарта алады, нарықта нық тұра
алады, сонымен бірге тұтынушылармен байланысты жақсартып, белгіленген
мақсаттарға қол жеткізе алады. Табысты ұлғайту, пайда алу, өткізу көлемін
және сәйкесінше өндіріс көлемін ұлғайту. Нәтижесінде ол нарық жағдайында
өмір сүруге және кәсіпорынның маркетингтік стратегиясын дайындауға
мүмкіндік береді.
Маркетинг қызметін функционалды сипатына таңдалып алынған тауар түрлері
және нарық саны ең алдымен фабриканың өзіне тиімді болуы тиіс. Бұл
ұйымдастыру түрінде тауарлар нарықтары бірқалыпты болады.
1 – сурет - «Астана Моторс» ЖШС-нің маркетинг бөлімінің құрылымы

Маркетинг директоры

Маркетингті Баға Өткізу Жарнама Маркетингті
зерттеу бөлімі бөлімі бөлімі бақылау
Кәсіпорынның маркетинг бөлімінің құрылымына талдау жасасақ:
Маркетингті зерттеу бөлімінде – мұнда ең бастысы, ол әлеуетті тұтынушыларды
анықтауы тиіс, олардың қажеттерін зерттеу,
нысаналы нарықты таңдап алу үшін тауарларға бүгінгі және болашақтағы
сұранысты белгілеу, әсіресе нарыққа жаңа тауарларды дайындау, оны өңдеп
шығаруда маңызды орын алады.
Баға бөлімінде – тұтынушының, тауардың, сату орнының ерекшелігіне қарай,
түпкі бағаны белгілеп, оның деңгейін маркетингтік ортаның факторларына
қарай анықтайды. Сонымен қатар тұтынушыларға баға арқылы жеңілдіктер
жасайды.
Өткізу бөлімінде - өндірістің дамуына және тұтынушылардың қажеттіліктеріне
байланысты, өткізу кезінде тұтынушының талғамы мен қалауына да көңіл
бөледі. Сонымен қатар көзделген табысқа жету үшін қанша өткізу арналарын
ұйымдастырады. Мысалы: көтерме сауда, бөлшек сауда, т.б.
Жарнама бөлімінде - өндірісті өткізу, тауарды сатып алушыларға қарай
жылжыту, тауарды тартымды көрсету барысында жарнама тарату құралдырын
пайдалану және оған көбірек көңіл бөлу. өнімдер туралы тұтынушыларға
ақпараттар тарату үшін баспа, электронды ақпарат тарату құралдарын, сыртқы
жарнама түрлерін қолданады.
Маркетингті бақылау бөлімінде – бұл бөлім арқылы өз мақсаттарына жету
үшін маркетингтік іс-әрекеттердің барлығын бақылайды. Бұл бақылау үшін үш
жағдай жүргізіледі: жылдық жоспардың орындалуы, пайда деңгейі және
стратегиялық бақылаулар жүргізіледі. «Астана Моторс» ЖШС-нің қызмет
көрсететін оның нарыққа ұсынған тауарларына, нарық жағдайына байланысты.
Неғұрлым кәсіпорын жұмысы күрделі болса, соғұрлым құрамы да көп болып,
тұтынушының қанағатын қанағаттандырады.
«Астана Моторс» компаниясының автокөліктері әлемдегі ең танымал
брендтердің көліктерін осы Қазақстанда сатуда. Компания сататын
автокөліктері жоғарғы категория қатарына жатқызуға болады. «автокөліктерді
Мәскеумен салыстырғандағы сатылу бағасы» көрсетілген.
1 – кесте - Алматы және Мәскеу қалалары автоорталықтарындағы Ниссан
автокөлігін сатылу бағалары және түрлерге бөлінуін салыстыру
2008-2009 жж
ауытқу %
Алматы
қаласындағы1 Мәскеу қаласындағы1 2008-2009 жж
Автокөліктердің моделі
автокөліктің құны автокөліктің құны $ ауытқу
$

MICRA K12b
124
Micra 1.2 3dr Comfort MT 13 390 16579 3189
107
Micra 1.4 3 dr Luxury AT 18 630 19908 1278
NOTE
113
Note 1.4 5 dr Comfort MT 15 790 17883 2093
113
Note 1.6 5 dr Comfort MT 18 080 20383 2303
ALMERA Classic LVC07
114
Almera Classic PE MT 14 590 16579 1989
Tiida C11 LVC08
111
Tiida 1,6 Comfort MT 19 290 21429 2139
TEANA LVC07
102
Teana 2.3i AT Luxury 34 100 34938 838
103
Teana 3.5i CVT Premium 44 990 46188 1198
Qashqai LVC07
116
1,6l 2 WD 5 MT XE AA 21 900 25383 3483
132
2,0l 2WD 6 MT XE AA 24 400 32317 7917

123
X-Trail 2.0 Wagon Columbia MT 30 190 37133 6943

113
X-Trail 2.5 Wagon Columbia Pack MT 37 170 41946 4776
NEW PATHFINDER R51C LVC07

112
Pathfinder 4.0 G Wagon LE 5A/T FAE-G 58 550 65583 7033

112
Murano 3.5 V6 Wagon CVT Z50C 57 490 64413 6923
PATROL

112
Patrol 4.8 Wagon LE AT 65 690 73375 7685
Ескертпе: Кәсіпорын мәліметтері бойынша есептелген
ОСЫ КЕСТЕДЕ КӨРІП ОТЫРҒАНЫМЫЗДАЙ ЕКІ ҚАЛАНЫН АВТОКӨЛІКТЕРІН МАРКЕТИНГТІК ЗЕРТТЕУ БОЙЫНША
САЛЫСТЫРУДА. ҚАЗАҚСТАННЫҢ НАРЫҒЫНДА АВТОКӨЛІК БІРШАМА АРЗАН ЕКЕНІН КӨРУГЕ БОЛАДЫ.

2 – КЕСТЕ - АЛМАТЫ ЖӘНЕ МӘСКЕУ ҚАЛАЛАРЫ АВТООРТАЛЫҚТАРЫНДАҒЫ ХЮНДАЙ АВТОКӨЛІГІН САТЫЛУ БАҒАЛАРЫ
ЖӘНЕ ТҮРЛЕРГЕ БӨЛІНУІН САЛЫСТЫРУ

2008-
Алматы Мәскеу 2009 жж
қаласындағы1 қаласындағы1 2008-2009 ауытқу
Автокөліктердің моделі
автокөліктің автокөліктің жж ауытқу %
құны $ құны $

Getz 1,4 MT GL 13 100 13913 813 106
Getz 1,6 MT GLS 15 500 17413 1913 112
NF 2,4 MT 24 500 36871 12371 150
TG 3,3 AT 36 000 51454 15454 141
Coupe 2,7 MT GLS 25 000 40329 15329 161
Elantra 2,0 MT GLS 20 100 28538 8438 142
Elantra 1,6 MT GLS 17 000 20413 3413 120
Matrix 1,6 MT GLS 17 500 18329 829 105
Matrix 1,8 AT GLS 19 000 20954 1954 110
Santa Fe 2,7 MT GLS 31 800 43746 11946 138
Tucson 2,0 AT 24 900 26913 2013 108
Tucson 2,7 AT 27 900 36288 8388 130
H-1 12 мест 28 000 42038 14038 150
Ескертпе: Кәсіпорын мәліметтері бойынша есептелген
кесте - Алматы және Мәскеу қалалары автоорталықтарындағы Субару автокөлігін сатылу бағалары және түрлерге бөлінуін салысты

2008-
2009 жж
Алматы Мәскеу
ауытқу
қаласындағы1 қаласындағы1 2008-2009 жж
Автокөліктердің моделі %
автокөліктің автокөліктің ауытқу
құны $ құны $

116
Legacy 2.0R 4D 4WD 4AT 30800 35738 4938
135
Legacy 3.0R 4D 4WD 5AT 42500 57208 14708
116
Outback 2.5i 4WD 4AT 37100 43063 5963
0,99
Impreza 1.5 5D 4WD 4AT 25500 25375 -125
112
Impreza 2.0R 5D 4AT 28700 32058 3358
167
Impreza 2.5WRX 5D 5MT 37000 61804 24804
107
Forester 2.0 X 4AT 36000 38483 2483
119
Forester 2.5XT 4AT 37100 44071 6971
126
Tribeca 3.6 5AT-S 5 seater 56500 71333 14833
134
Tribeca 3.6 5AT-S 7 seater 55100 73658 18558
Ескертпе: Кәсіпорын мәліметтері бойынша есептелген
Ал мына кестеде автокөліктің ең арзан маркаларын
көрсетілген. Хюндай Getz 1,4 MT GL Алматы
қаласында 13 100 АҚШ доллар болса, ал Мәскеу
қаласында 13913 АҚШ доллары тұрады. Субару
Legacy 2.0R 4D 4WD 4AT автокөлігі Алматы
қаласында 30800 АҚШ доллары тұрса, ал Мәскеу
қаласындағы күрт қымбат тұрады Хюндай автокөлігіне
қарағанда 4962 АҚШ доллары қымбаттырақ тұрады.
Осы кестеде көрсетілгендей тек БМВ автокөліктерінің
екеуі ғана басқалар сияқты Алматы авто
орталықтардағы бағаларынан жоғары, тек бір моделі
ғана біздің Қазақстан нарығында қымбаттырақ болып
отыр.
Автокөлік нарығында шетел автокөліктері Мәскеу
қаласынан әлдеқайда арзан және тұтынушыларға
тиімді болып келеді. Өйткені қызмет көрсететін
кәсіпорындарға мемлекет тарапынан басқа
мемлекеттерге қарағанда көмек көрсетіледі. Енді осы
жылы Қазақстан, Ресей, Белоруссия мемлекеттері бір
кедеңдік одаққа бірігуінің себебінен, Қазақстанда
автокөлік нарығында күрт өзгерістер болуы мүмкін.
Автокөлік нарығында шетел автокөліктері Мәскеу
қаласынан әлдеқайда арзан және тұтынушыларға
тиімді болып келеді. Өйткені қызмет көрсететін
кәсіпорындарға мемлекет тарапынан басқа
мемлекеттерге қарағанда көмек көрсетіледі. Енді
осы жылы Қазақстан, Ресей, Белоруссия
мемлекеттері бір кедеңдік одаққа бірігуінің
себебінен, Қазақстанда автокөлік нарығында күрт
өзгерістер болуы мүмкін.
Қазақстанның автокөлік нарығының 2008 жылдан
37% -дан 2009 жылға қарағанда 52% -н «Астана
Моторс» ЖШС-гі қызмет көрсеткенін алып отыр.
Ал аса маңызды бәсәкелестері отандық автокөлік
өндіруші зауыт «Азия Авто», және қызмет
көрсетуде «Меркур Авто» орын алады.
«Астана Моторс» ЖШС-нің маркетингтік
талдамаларына тоқталып өтпес бұрын, ішкі және
сыртқы орталарын зерттеуіміз қажет.
Toyota бренді Қазақстандағы ресми диллерлер арасындағы лидері
болып табылады. Екінші орынды Қазақстан автокөлік нарығында
Mitsubishi бренді иеленіп отыр, ал үшінші орында 12% бен UZ-
Daewoo маркасы, ал Nissan маркасы содан кейін тұр. Hyundai
брендімен Skoda автокөлік маркалары қарапайым халыққа
қолжетімді болып келген соң олар рейтингте ортасында болып тұр.
Wolkswagen автокөлік маркалары және Chevrole Dat автокөлігі
сапасы және бағасы жағынан тұрақты болған соң ол рейтинге
автокөлік нарығының 5-6 % иеленіп жатыр. Ал неміс көліктеріне
келсек Subaru, BMW, Mersedes, Audi сапасы жағынан автокөліктер
нарығында ешкімге жол бермейді, бірақ өнімнің өткізу жағынан
қарапайым халыққа қол жетімсіз болғандықтан артқы қатарларда
орын алады. Peugeot, Ford, Scan Yong, Kia, Land Rover, Renault
автокөлік маркаларына сұранысқа ие болмағаннан кейін олар ең
соңғы орындарды иеленіп отыр.
Нарықты зерттеу – маркетингтік зерттеулердегі өте кең тараған
бағыт. Мамандардың пікірінше, нарықтық зерттеулерсіз нарықтағы
қызметпен байланысқан маңызды шешімдерді қабылдауға арналған
қажетті барлық ақпарытты жүйелі түрде жинақтау, талдау және
салыстыру мүмкін емес. Осы нарықты зерттеу барысында кәсіпорын
нарықта өз орнын табуға тырысады. Нарықта өз орнын тапқаннан
кейін, енді тұтынушылардың талғамын, сұранысын білу қажет, яғни
тұтынушыларды зерттеуі керек. Бұл тауарларды таңдау кезінде
тұтынушылардың жетекшілікке алатын ынталандырушы
факторларының бүкіл кешенін анықтауға және зерттеуге мүмкіндік
береді. Объектілер ретінде жеке тұтынушылар, жанұялар, үй
шаруашылықтары, сонымен бірге ұйымдар қарастырылады.
Осы суретке қарап отырып «Астана Моторс» компаниясының 2008 жылдың көліктің (внедорожник)
сатылу бөлігі нарықтық бағаға қарағанда әлде көтерінкі болып отыр( 52%-дан 37%-ға корреляция
бағыты әсеріне байланысты). Ресейдегі С класстың доминированиясы АВТОВАЗ өндірушілеріне әкеп
соқтырады және де басқада шетел автокөлік өндірушілері. Жалпы айтқанда Қазақстанның автокөлік
нарығында, тұтынушылардың талғамы бойынша орташа кластағы автокөліктерге тенденция өсіп
келеді.
ТАУАРДЫ НАРЫҚҚА ЖЫЛЖЫТУ ЖҮЙЕСІНДЕГІ МАРКЕТИНГТІҢ КЛАССИКАЛЫҚ
ТҰЖЫРЫМДАМАСЫНДА ЖАРНАМАНЫ ЕҢ БІРІНШІ ОРЫНҒА ҚОЯДЫ. ЖАРНАМА ҮНДЕУІ ТАУАР
АРТЫҚШЫЛЫҒЫН АТАП КӨРСЕТУІ, ШЫНАЙЫ БОЛУЫ, ЖАРНАМАЛАНҒАН ТАУАРДЫҢ
БӘСЕКЕЛЕСТЕР ТАУАРЫНАН НЕСІМЕН ЕРЕКШЕЛЕНЕТІНІН АТАП КӨРСЕТУ КЕРЕК. БҰЛ
СЕРІКТЕСТІКТЕ БАСҚА КӘСІПОРЫНДАР СИЯҚТЫ ӨНІМІН ЖАРНАМАЛАЙДЫ.
Серіктестік баспа жарнамасы, баспасөз жарнамасы, жарнама сувенирлері, радио жарнама, сыртқы
жарнама, интернет жарнамасы арқылы өнімдерін өткізіп, жеткізіп отыр. Компаниялардың тауарды
нарыққа жылжыту саясатының қаржылық мүмкіндіктері мен маркетингтік мақсаттарға қатысты
өзіндік ерекшеліктері бар.
Басқарылатын үрдістердің мамандануы, кадрлар құзіретінің нақты түрде анықталуы, тауар
ассортименттерінің аз мөлшерде тұрақты өндірілуі маркетингті ұйымдастырудың функционалды
формасының тиімділігін анықтайды. Ұйымның мұндай формасы номенклатурасы шектеулі орта және
шағын кәсіпорындарға тән. Осындай ұйымдастыру“ Астана Моторс” ЖШС-гі басқаруының
қарапайымдылығына, басқару үрдісінің мамандануы мен стандартталуы, шешім қабылдау тиімділігін
жоғарлатуға, қызметкерлердің кәсіби мамандығының өсуіне, басқару функцияларында қайталанудың
болмауына әсер етеді.
Маркетинг бөлімінің міндеттерін талдай отырып, келесі шешімге келуге болады: кәсіпорындарда осы
бөлім тек өткізушілік міндетін атқарып, басқалары маңызды болғанымен бөлім іскерлігінде көрініс
алмайды. Бірақ маркетингтің барлық міндеттері бірыңғай әрекет еткен кезде ғана ол нәтижелер
береді. Әзірше біздің байқауымызша, өткізу бөлімшелері маркетинг бөлімінде, күрделі зерттеулермен
айналысуы қажет. Сонымен бірге айтып кететін жай, бөлім өз қызметін ақпараттық жүйені
кірістірмейді, бірақ маркетингте уақытылы ақпараттың болуы жемісті қызметтің басты шарты. Нақты
тауарлар рыногын зерттеу нарық жағдайын, оның даму болашағын анықтап, негізгі алға жылжулар
және тұтыну, бәсекелестігін дамуын іздеуге бағытталып, берілген тауарға қолданылатын маркетинг
міндеттеріне қатысты ұсыныстарды өңдеу мақсатында өткізу саясаты, баға, жарнама және де басқа да
нарыққа ұсынылған тауарды жылжыту рәсімдердің ең басты жекеленген тауар бойынша ұсыныстар
жасайды.
САТЫП АЛЫНАТЫН МАТЕРИАЛДАР КӨЛЕМІ ЖӘНЕ ЖИІЛІГІН ТАҢДАУДА ШЕШУШІ ФАКТОР САПА
БОЛЫП ТАБЫЛАДЫ. ЕКІНШІ ОРЫНДА БАҒА ТҰРАДЫ. АВТОКӨЛІК НАРЫҒЫНДА ҚЫЗМЕТ
КӨРСЕТЕТІН КӘСІПОРЫНДАР АРАСЫНДА СӘЙКЕС ҚЫЗМЕТТІ КӨРСЕТІП, ӨНІМДІ ӨТКІЗУШІЛЕР
ҚАТАРЫНДА ЗЕРТТЕЛІП ОТЫРҒАН КӘСІПОРЫН ӘЙГІЛІ БОЛА БАСТАҒАНЫН АТАП ҚАЖЕТ.

Ұқсас жұмыстар
Ескендіров Мұқаш Зұлқарнайұлы
ТУРИСТІК ФИРМАНЫҢ БИЗНЕС ЖОСПАРЫ
Қызмет көрсетудегі маркетингті жетілдіру
Бизнес-жоспар. Ауыл және орман шаруашылықтары үшін машиналар мен жабдықтарды жөндеу және техникалық қызмет көрсету қызметтерін ұсыну
ЖШС Нәтиже сүт фабрикасы
Nuka-Travel туристік компаниясының маркетингтік ортасы
МЕНЕДЖМЕНТ ТҮСІНІГІ. МЕНЕДЖМЕНТ ЭВОЛЮЦИЯСЫ
МАРКЕТИНГТІҢ ҚОРШАҒАН ОРТАСЫ
Toyota Motor Corporation Toyota Jidosha Kabushiki-gaisha
Кәсіпорынның маркетингтік қызметі
Пәндер