Шығармашылық ұғымы жөнінде



Шилимбетова Мадина
Тақырыбы: «Қазақ тілі мен әдебиет сабағында оқушылардың шығармашылық қабілеттерін арттырудың тиімді әдіс- тәсілдері»

МАҚСАТЫ:
Өздігінен әрекет етуге ұмтылатын жеке тұлға даярлау

Міндеті:
1. Шығармашылық жұмыстың тиімді жолдарын жүйелеу.
2. Сабақ барысында оқушыларға ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру.
3. Оқушыларды өзара жиі араластыру арқылы пәндегі қиындықтарды жеңілдету.
4. Топтық жұмыстың тиімділігін арттыра отырып, кейбір оқушылардың оқу белсенділігін арттыру.
5. Оқушылардың өзара әрекеттестігін арттыра отырып, сөйлеу мәдениетін, сөздік қорын қалыптастыру.

Шығармашылықпен жұмыс жасайтын адамның негізгі іс - әрекеті ақыл - ойға, әрі алған білімді басқа таныс емес іс - әрекетте тасымалдай алуға негіздейді. «Шығармашылық» ұғымы жөнінде Қазақстан Республикасы Орта білімді дамыту тұжырымдамасында: «Шығармашылық - бұл адамның өмір шындығында өзін - өзі тануға ұмтылуы, ізденуі. Өмірде дұрыс жол табу үшін адам дұрыс ой түюі, өздігінен сапалы, дәлелді шешімдер қабылдай білуге үйренуі қажет.

Сабақ үстінде ұжымдық шығармашылық қалыптасуы үшін оқушылардың міндеттерін көрсетсек:
- өзіндік пікірлерін дәлелдеу; - пікірталастар мен талқылауларға қатысуы қажет; - өзінің жолдасына мұғалімдерге сұрақ қоюы; - жолдасының жауабына пікір айту; - сыныптасының жауабы мен жазбаша жұмысын бағалау; - үлгерімі нашар сыныптастарын оқытумен айналысу; - үлгермеушілерге түсініксіз жерін түсіндіру; - өз бетімен қиындау тапсырмаларды таңдау; - танымдық тапсырманың шешімдерін табуда бірнеше нұсқасын көрсету; - өзіндік бағалауға жағдай туғызу өзінің танымдық және практикалық әрекетін талдау; - танымдық тапсырмаларды шешуде бұрыннан білетін әдісті қолдану арқылы орындау.

Шығармашылық сабақтардың оқушылар үшін маңызды жақтары:
- оқушының танымдық іздемпаздығы қалыптасады; - сұрақтарды, мәселелерді терең талдауға үйренеді; -шығармашылық ой - өрісі артады; - кітаппен жұмыс, көркем және ғылыми әдебиеттер, баспа материалдармен жұмыс істеу біліктерін қалыптастырады; - ұжымдық ой - пікірлері жетіледі, топ мүшелерінің пікірлерімен ортақ тұжырым жасауға үйренеді; - мұғаліммен оқушылардың қарым - қатынасы ынтымақтастықта болып, сенімділіктері артады; - оқушы өз ойын еркін айтуға, сөз мәдениетіне үйренеді; - білімін жүйелі түрде толықтыруға; - өз әрекетіне сын тұрғысынан қарауға; - тұжырым жасап қорытындылауға үйренеді; - оқу міндеттерін тиімді шешу мүмкіндігін тудырады. Жаңа материалдарды түсіндіруде ақпарат беруші қызметінде ғана қалмай, мұғалім баланың танымдық дербестігін қалыптастырудағы әрекеттерін негізгі міндеттеріне тоқталсақ: - білімді шығармашылықпен меңгеру дағдыларын қалыптастыруы; - білімді шығармашылықпен қолдануға дағдыландыру және оқу проблемаларын шешу шеберліктерін арттыру; - ғылыми дүниетанымды қалыптастыру т. б.

Психологиялық дайындық
Адамда жақсы қасиет болмаса, оған бақ та, бақыт та қонбайды.
Сен өзіңнің жақсы адам екендігіңді ұмытпа!
2. Арманыңа жеткің келе ме? Бүгінгі істі ертеңге қалдырма! Өз өміріңе бүгіннен бастап жол сал. Ақыл, сенім, қайрат, жігер, мақсат-мұраттарды өзіңе серік етсең, алынбайтын асу жоқ.
3. Кездескенде кім бірінші болып сәлем берсе, сол адам тәңір алдында да иманды адам. Иманның жақсысы сабырлы және кеңпейілді болу.
4. Бойыңда бір жаман дағды пайда болса, бүгіннен бастап күрес, ертеңге қалдырма.
5. Жаман достардан алыс жүріп, жақсылардан үлгі алып, ұнамды әдеттерге еліктеу, жақсыдан үйреніп, жаманнан жирену.

Диктор болғым келеді


Жақтың кең ашылуы арқылы жасалған дауысты дыбыстарды ашық дауысты дыбыстар дейміз
Жартылай және толық дөңгеленетін дыбыстарды ашық дауысты дыбыстар дейміз
ɑ о ө
ә е э

Сөз бен қосымшаның жігінде немесе сөз бен сөздің аралығында кейінгі дыбыстың алғашқы дыбысқа әсер етуін кейінді ықпал дейміз.
Түбір өзгерсе кейінді ықпал
Жанпейіс -Жампейіс Ақ лақ-ағ лақ

Кеңесімді тыңдап көр
Меруерттің көңілі ештеңеге толмайды. Тіпті ол бәйек болып жүретін ата-анасының, жақындарының мейірімі мен қамқорлығын сезінбейді де. Меруерт өзінің бұл қылығына еш қиналмайды.
Меруерттің немқұрайлылығының себебі неде?
Меруерттің бойында қандай қасиеттер жетпейді деп ойлайсыңдар?

Сенің шешімің қандай?
Айгүл мен Айнаш сыныптас. Олардың әдебиет кітаптары біреу. Оқытушы оқулықтан ертең оқып келуге тапсырма берді. Олардың арасында оқулықпен бірінші сабаққа дайындалуы қажет екендігі жөнінде келіспеушілік пайда болды.

Кіріспе: 1- топ С. Сейфуллин «Ақсақ киік» шығармасы бойынша болжам кестесін толтыр
Не білемін?
( киік туралы)
Не білгім келеді?
( киік туралы)
Саны азайған жануарлар қатарына жатады
Қызыл кітапқа енген
Мүйізі ем және құнды
Киікті атуға болмайды
Киелі жануар
Неге аяғы ақсақ болды?
Тірі қалды ма?
Ақын не айтпақ болды?
Шығарманы кімге арнаған?
Киіктер қай жерде мекендейді?

Негізгі бөлім: 2- топ С. Сейфуллиннің « Ақсақ киік» шығармасы бойынша таныстырылым кестесін толтырыңдар
Шығарма сюжеті
Қүрылысы
Кейіпкер образы
Арқадағы Бетпақдала суреті
Шөлдегі сұлу киіктер бейнесі
Мейірімсіз аңшылар әрекетін сынау
Оқ тиіп жараланған киік көрінісі
Тілсіз қиналған киік жанының күйзелісі
Аяныш сезімі жоқ бір қазақ- ау
17 шумақты, 4 қатарлы, 11 буынды, 2 бунақты қара өлең ұйқасына құрылған. (аа, ба)
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz