Шығармашылық ұғымы жөнінде




Презентация қосу
Тақырыбы:
«Қазақ тілі мен әдебиет
сабағында оқушылардың
шығармашылық қабілеттерін
арттырудың тиімді әдіс-
тәсілдері»

ова Мад ин а
Ши л им б ет
МАҚСАТЫ:

Өздігінен әрекет етуге
ұмтылатын жеке тұлға
даярлау
Міндеті:
1.Шығармашылық жұмыстың тиімді жолдарын
жүйелеу.
2.Сабақ барысында оқушыларға ынтымақтастық
атмосферасын қалыптастыру.
3. Оқушыларды өзара жиі араластыру арқылы
пәндегі қиындықтарды жеңілдету.
4. Топтық жұмыстың тиімділігін арттыра
отырып, кейбір оқушылардың оқу белсенділігін
арттыру.
5.Оқушылардың өзара әрекеттестігін арттыра
отырып, сөйлеу мәдениетін, сөздік қорын
қалыптастыру.
Шығармашылықпен жұмыс жасайтын
адамның негізгі іс - әрекеті ақыл - ойға, әрі
алған білімді басқа таныс емес іс - әрекетте
тасымалдай алуға негіздейді.
«Шығармашылық» ұғымы жөнінде
Қазақстан Республикасы Орта білімді дамыту
тұжырымдамасында: «Шығармашылық - бұл
адамның өмір шындығында өзін - өзі тануға
ұмтылуы, ізденуі. Өмірде дұрыс жол табу үшін
адам дұрыс ой түюі, өздігінен сапалы, дәлелді
шешімдер қабылдай білуге үйренуі қажет.
Сабақ үстінде ұжымдық шығармашылық қалыптасуы үшін
оқушылардың міндеттерін көрсетсек:

- өзіндік пікірлерін дәлелдеу;
- пікірталастар мен талқылауларға қатысуы қажет;

- өзінің жолдасына мұғалімдерге сұрақ қоюы;
- жолдасының жауабына пікір айту;
- сыныптасының жауабы мен жазбаша жұмысын бағалау;
- үлгерімі нашар сыныптастарын оқытумен айналысу;
- үлгермеушілерге түсініксіз жерін түсіндіру;
- өз бетімен қиындау тапсырмаларды таңдау;
- танымдық тапсырманың шешімдерін табуда бірнеше
нұсқасын көрсету;
- өзіндік бағалауға жағдай туғызу өзінің танымдық және
практикалық әрекетін талдау;
- танымдық тапсырмаларды шешуде бұрыннан білетін әдісті
қолдану арқылы орындау.
Шығармашылық сабақтардың
оқушылар үшін маңызды жақтары:
- оқушының танымдық іздемпаздығы қалыптасады;
- сұрақтарды, мәселелерді терең талдауға үйренеді;
-шығармашылық ой - өрісі артады;
- кітаппен жұмыс, көркем және ғылыми әдебиеттер, баспа материалдармен жұмыс істеу
біліктерін қалыптастырады;
- ұжымдық ой - пікірлері жетіледі, топ мүшелерінің пікірлерімен ортақ тұжырым жасауға
үйренеді;
- мұғаліммен оқушылардың қарым - қатынасы ынтымақтастықта болып, сенімділіктері
артады;
- оқушы өз ойын еркін айтуға, сөз мәдениетіне үйренеді;
- білімін жүйелі түрде толықтыруға;
- өз әрекетіне сын тұрғысынан қарауға;
- тұжырым жасап қорытындылауға үйренеді;
- оқу міндеттерін тиімді шешу мүмкіндігін тудырады.
Жаңа материалдарды түсіндіруде ақпарат беруші қызметінде ғана қалмай, мұғалім баланың
танымдық дербестігін қалыптастырудағы әрекеттерін негізгі міндеттеріне тоқталсақ:
- білімді шығармашылықпен меңгеру дағдыларын қалыптастыруы;
- білімді шығармашылықпен қолдануға дағдыландыру және оқу проблемаларын шешу
шеберліктерін арттыру;

- ғылыми дүниетанымды қалыптастыру т. б.
Психологиялық дайындық
1. Адамда жақсы қасиет болмаса, оған бақ та, бақыт та
қонбайды.
Сен өзіңнің жақсы адам екендігіңді ұмытпа!
2. Арманыңа жеткің келе ме? Бүгінгі істі ертеңге қалдырма! Өз
өміріңе бүгіннен бастап жол сал. Ақыл, сенім, қайрат, жігер,
мақсат-мұраттарды өзіңе серік етсең, алынбайтын асу жоқ.
3. Кездескенде кім бірінші болып сәлем берсе, сол адам тәңір
алдында да иманды адам. Иманның жақсысы сабырлы
және кеңпейілді болу.
4. Бойыңда бір жаман дағды пайда болса, бүгіннен бастап күрес,
ертеңге қалдырма.
5. Жаман достардан алыс жүріп, жақсылардан үлгі алып,
ұнамды әдеттерге еліктеу, жақсыдан үйреніп, жаманнан
жирену.
Диктор болғым келеді
ɑоө

әеэ
ы
қыл ды
ар тар міз
лу быс дей
ы
а шы ы ды стар
кең ст бы
ы ы
т ың дау ты д ы қ ық
ш
қ н с л
а
Ж алға ауы е то ды а із
с д ән тар ейм
жа ық й ж с д
аш л а ыб ы т а р
ты д с
ар тін ыбы
Ж не
л е ты д
ө ңге ауыс
д д
Сөз бен қосымшаның
жігінде немесе сөз бен
сөздің аралығында кейінгі
дыбыстың алғашқы
дыбысқа әсер етуін
кейінді ықпал дейміз.

Түбір өзгерсе
кейінді ықпал

Жанпейіс –Жампейіс
Ақ лақ-ағ лақ
Кеңесімді тыңдап көр
Меруерттің көңілі ештеңеге толмайды. Тіпті
ол бәйек болып жүретін ата-анасының,
жақындарының мейірімі мен қамқорлығын
сезінбейді де. Меруерт өзінің бұл қылығына еш
қиналмайды.

Меруерттің немқұрайлылығының себебі неде?
Меруерттің бойында қандай қасиеттер жетпейді деп ойлайсыңдар?
Сенің шешімің қандай?

Айгүл мен Айнаш сыныптас. Олардың
әдебиет кітаптары біреу. Оқытушы
оқулықтан ертең оқып келуге тапсырма
берді. Олардың арасында оқулықпен
бірінші сабаққа дайындалуы қажет екендігі
жөнінде келіспеушілік пайда болды.
Кіріспе: 1- топ
С. Сейфуллин «Ақсақ киік» шығармасы
бойынша болжам кестесін толтыр

Не білемін? Не білгім келеді?
( киік туралы) ( киік туралы)
Саны азайған жануарлар Неге аяғы ақсақ болды?
қатарына жатады Тірі қалды ма?
Қызыл кітапқа енген Ақын не айтпақ болды?
Мүйізі ем және құнды Шығарманы кімге арнаған?
Киікті атуға болмайды Киіктер қай жерде мекендейді?
Киелі жануар
Негізгі бөлім: 2- топ
С. Сейфуллиннің « Ақсақ киік» шығармасы
бойынша таныстырылым кестесін толтырыңдар

Шығарма сюжеті Қүрылысы Кейіпкер образы

Арқадағы Бетпақдала суреті Шөлге көнген, жусап өрген,
Шөлдегі сұлу киіктер бейнесі 17 шумақты, 4 қатарлы , байқұс киік, екі көзі мөлдір
Мейірімсіз аңшылар әрекетін 11 буынды, 2 бунақты қара, сұлу аң, екі танауы
сынау қара өлең ұйқасына желбіреген, елеңдеп жас балаша
Оқ тиіп жараланған киік көрінісі құрылған. (аа,ба) жаутаңдайды, басын иген,
Тілсіз қиналған киік жанының қиналып ентігеді, ақ денесі
күйзелісі қанға боялған,әлі
Аяныш сезімі жоқ бір қазақ- ау кеткен,моншақтап тері тамған.
Қорытынды : 3- топ
С. Сейфуллиннің «Ақсақ киік» шығармасы бойынша
тұжырым кестесін толтырыңдар

Автор ойы Менің ойым Оқырман бағасы

Саны азайып кеткен Аяғы ақсақ, қалжырап Ақбөкенді атпаңдар.
киіктің тағдыры жатқан киіктің өмірі Сәкен ағаның өлеңін,
адамдардың қолында алаңдатады. Мәңгі есте сақтаңдар.
екенің ескертеді. Туған жердің аң-құсын
Адамдардың аялау керек.
жанашырлық сезімін Ақ бөкендер де
оятады. табиғаттың перзенті.
Ә.Тәжібаев “Толағай”

1-топ Ертегіні өзге топтарға баяндап
береді
2-топ Ертегі бойынша тезис жазады
3 топ “Керқұла атты Кендебай” ертегісі
мен “Толағай” ертегісін салыстырады
4-топ “Толағай” ертегісін “Егерде мен
жазушы болсам” айдарымен ертегіні өз
қиялымен басқаша мазмұнда
аяқтайды.
Ұжымдық
жұмыс жасай
отырып,
пәндегі
Оқушылар қиындықтарды
топта өзара шешуді
араласа үйренеді Үлгерімі төмен
отырып, оқушылар топта
өздеріне деген араласа отырып,
сенімділіктері белсенділігі
артады артады, өзіне
деген сенімділігі
нығаяды

Оқушылар өз
Кез-келген істі
бетінше әрекет ете
шығармашы-
отырып өмірге
лықпен
бейімделеді, жеке
орындауға
тұлға
дағдыланады
қалыптасады

Ұқсас жұмыстар
Құқықтың нысаны
Биология пәні бойынша қалыптасатын биологиялық ұғымдарды одан әрі биология курсында дәйекті дамытуға бағытталған қызметін жоспарлау
Педагогикалық технологияның негізгі деңгейлерімен танысу
Портфолио - оқу жетістіктерін жинақтап бағалау
Педагогикалық құзыреттілік ұғымы
Портфолио оқушылар жетістіктерін бағалау құралы ретінде
Таным дегеніміз не
Оқыту үрдісінде Блум таксономиясын қолдану жолдары
ҚҰЗІРЕТТІЛІК ТУРАЛЫ ТҮСІНІК
Махаббаттың мәнін
Пәндер