СЫНЫП ЖЕТЕКШІЛЕРДІҢ ҚИЫН БАЛАЛАРМЕН ЖҰМЫС ЖАСАУ




Презентация қосу
СЫНЫП ЖЕТЕКШІЛЕРДІҢ ҚИЫН
БАЛАЛАРМЕН ЖҰМЫС ЖАСАУ
ЖҮЙЕСІНІҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ-
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ


САБАҚ ЖОСПАРЫ:

МҰҒАЛІМДЕР МЕН АТА- АНАЛАРДЫҢ
БІРЛЕСКЕН ІС-ӘРЕКЕТТЕРІ
ҚИЫН БАЛАЛАР ТӘРБИЕСІ БОЙЫНША
МЕКТЕПТЕН ТЫС ҰЙЫМДАРМЕН ӨЗАРА
ӘРЕКЕТТЕСТІК
ҚИЫНДЫҚТЫҢ АЛДЫН АЛУ
ШАРАЛАРЫ


Қиын балалардың отбасындағы беріктігі
және өнегелі отбасында өнегелі ұрпақ
тәрбиеленетіні сөзсіз. Қиындықты
шешудің негізгі жолы-отбасында қарым-
қатынастарды орнату.
В.Сухомлинский тәрбиені отбасы
жағдайын зерттеуден бастайды. Ол
баланың сабақ үлгерімінің жақсаруымен
қоса денсаулығының мықты болуына ,ой-
өрісінің кеңеюіне көңіл бөлді және
балалардың 3-4 сыныптарға деиін
бірқалыпты ,тәртіпті болып келіп, 4-
сыныптан кейін бастайтындығын
түсіндірді. Ересек кезең – бала
тәрбиелеудегі ең қиын кезең екендігін айта
келіп, ата-аналарды балалармен
сырласуға шақырады.

2.Отбасы мен
1.ата-аналармен мектептің қоятын
тұрақты байланыс да талаптарының
орнату бірлігін
қамтамасыз ету

Ата-аналармен
жүргізілетін
сынып
жетекшісінің
негізгі міндеттері

4. ата-аналардың
педагогикалық
3.Ата –аналар білім дәрежесі
ұжымын құру мен мәдениетін
үнемі арттырып
отыру

СЫНЫП ЖЕТЕКШІНІҢ АТА-АНАЛАРМЕН ЖҰМЫС ЖАСАУ
ҚАЖЕТТІЛІГІ НЕДЕ?
-Баланың өмірін ұйымдастыруда , оның тәрбиесіне қатысты мәселелерді шшуде
ортақ көзқарастың болуында;

- Баланың отбасы мен мектеп жағдайындағы дамуын және әлеуметтенуін тиімді
ұйымдастыру мақсатында тәрбиенің бірыңғай ұстанымдарын қоюда;

-баланың әлеуметтік – педагогикалық және психологиялық даму жағдайын ескере
отырып , тәрбиенің мақсаты мен міндеттерін дұрыс анықтау,оларды жүзеге асырудың
болуында
- Баланың жан-жақты үйлесімді дамуы үшін тәрбиелік ықпалды тиімді және нәтижелі
ұйымдастыруда;

- Балаға мектеп пен мектептен тыс тәрбие мекемелерінің , ата-аналар мен
жұртшылықтың педагогикалық қолдануын ұйымдастыруда;
- Баланы әртүрлі ортада , әртүрлі жағдайда жан-жақты жақсы танып білу үшін;

- Балаға ықпал етудің жалпы тәсілі мен техникасын ойластыруда, әртүрлі өмір
жағдайында оның тұлғасына әсер етуде күш-жігерді біріктіру үшін;

Сынып жетекшісі, оқушылар және ата-аналардың жағымды көңіл күйін , өзара
жағымды түсіністік пен ынтымақтастық қарым-қатынасын орнықтыруда т.с.с.


Сынып жетекші жоғарыда аталып кеткен
міндеттерге сай атқаруы тиіс 5 қызметі
• 1.Ата –аналарды сыныптағы оқу-тәрбие процесінің
+ мазмұны мен әдістемесімен таныстыру

• 2.Ата-аналармен педагогикалық және психологикалық
+ ағарту жұмыстарын ұйымдастыру

• 3.Ата-аналарды балалармен бірге әрекетке қатыстыру *
+

• 4.Отбасы тәрбиесіне қатысты ата-аналарға
+ педагогикалық –психологиялық кеңес беру

• 5.Ата-аналармен белсенділермен жұмыс және ата-аналардың
әртүрлі қоғамдық ұйымдармен ,жұртшылықпен өзара
+ әрекеттесуі


сабақтарына ,
Балалардың
олимпиада
апталарға
кештерге,
т ыс лік
Ба а н би е
клу лала т
ақ тәр ға
бта рды б
Са рлі лар ру
ры ң а
н қ ула р тү ара сты
ұру ә ш ты
ға қа

Мектеп
тәжірибесінде
Мектептің кәсіптік
Мектептің және ата-аналарды
бағдар
сынып кеңетерінің баларды бірге
жұмыстарына
жұмыстарына әрекетке
қатысу
қатыстырудың
формалары
е се ма Өзде
нем деу сай мнды рінің
п тің жөн а, фа қта
кте тың рын ру ж к ул ры
е
М нып ста ды а жұ әне ьтати на
шараларын
сыныптың
Мектептің

мы үй
сы ұмы дан рын сы ірм втік
өткізуге
немесе

әртүрлі

ж гал та нж е
кө мыс үрг
ізу
жұ

СЫНЫП ЖЕТЕКШІСІНІҢ АТА-АНАЛАРМЕН ЖҮРГІЗІЛЕТІН
ЖҰМЫСЫНЫҢ ФОРМАЛАРЫ МЕН ӘДІСТЕРІ

Ата –аналар жиналысы

Ата-аналармен жеке кездесу

Ата-аналар үшін әңгімелер мен дәрістер

Ата-аналар белсенділерімен жұмыс

Конференция өткізу


Ата-анлар жиналысының хаттамасы
/Күні,айы,жылы.Уақыты/
Кімдер қатысты........................................................
Тақырыбы..................................................................

/Немесе/ Күн тәртібі:

1) ..........................................
2) ..........................................
3) ..........................................

Жарыссөзге қатысқандар.........................................
Ұйымдастыру және басқа да сұрақтар...................
Ата-аналардың сұрақтары ,ескертпелері, ұсыныстары...........
Қабылданған шешім.....................................................................

Төраға................................./
Хатшы................................./


ҚИЫН ОҚУШЫЛАРДЫҢ ПАЙДА БОЛУЫНА СЕБЕПТІ ФАКТОРЛАР

Тұрмыстағы Баланың табиғи
ұрыс-жанжал психологиялық
ерекшелігін
ескермеу

Ата-ананың
Баланың біреуінің
жан болмауы
дүниесіне
Отбасындағы көңіл
ажырау және бөлмеу
жаңа
адамның
келуі Бақылау-
Ата-ананың сыздық Баланың
бос көзінше теріс
уақытының қылықтар
болмауы жасау

ҚИЫН БАЛАЛАРМЕН ЖҰМЫС ІСТЕУДІҢ НЕГІЗГІ
ШАРТТАРЫ:


«Қиын» деген оқушының өзі бұзылған, бала емес екенін ескеру керек. Сондықтан
да «қиын» бала тәрбиесінде тәрбиеші мына жайттарды ерекше назарда ұстаған
жөн:

Баланың жас ерекшелігін ескере отырып, рухани дүниесін терең зерттеп білу,
жүрегіңізбен сезініп, оған қайырымды болу керек.
Баланың ішкі дүниесі мен қылықтарын, іс-әрекеттерін білу керек, мінезін
түсіну үшін оның дамуына қажетті не екенін білу керек.
Мейірім мен сүйіспеншілік – екі жақты да адамдық сипатқа жеткізетінін
ұғыну керек.
Психологиялық түзету кезеңінде тек қана төзімділік керек.
Тәрбиелік іс-әрекет кезінде сабырлы, ілтипатты, салқынқанды, ұстамды болу
қажет.
Баланың саналы түсінгендігіне сенім көрсетіп, әділетті болу керек.
Құр уағыз айтып, мезі етіп, жанын жараламай, қателігін үнемі бетіне баспау
керек.
Орынсыз жазаламау керек.
Жан жылуын зәруліктен құтқару, бала құқығымен санасу.
Жеке тұлға ретінде дамуына ықпал ету жағын ескеру қажет.
Осы жағдайлардың бәрін ескере отырып, тәрбиеленуі қиындардың
әрқайсысына әр түрлі қатынас жасап, оларды жеке-жеке бақылап, зерттеп, өзіне
лайықты шара қолданып, тәрбие жұмысын жүргізу керек.

Тәрбиелеуі «қиын» жасөспірімдерді тәрбиелеу проблемасы көп
факторлы құбылыс, оны психологиялық жағынан бақылап
зерттеу, педагогтар мен психологтарға, заң қызметкерлеріне
жүктеледі.
Ол үшін баламен жұмысты қалай жүргізуге болады:

“тәрбиеші және бала” – бір-біріне деген сенім атмосферасының
қалыптасуы;

мемлекет тарапынан әлеуметтік қолдау және баланың балалық шағын
қорғау туралы үрдістерді іске қосу;

баланың жанұясымен үнемі тығыз байланыста болу;

үнемі әлеуметтік қорғау туралы қосымша мағлұматтармен, құжаттармен
танысу


Қиын оқушыларды тәрбиелеу процесіндегі әдістік –
тәсілдерді әдістемелік жағынан қолданудағы тәрбиелеу
жүйесінің кезеңдері:


Әңгімелесу әдісі

Қиын балалармен
Сауалнама әдісі жұмыс жасау Сұхбаттасу әдісі
әдістері

Тест әдісі Құжаттарды тексеру


Әңгімелесу әдісі – бұл баламен сөйлесу арқылы
оның ішкідүниесіне ену, проблемасын білу, түсіну
және оны шешуге бағыт-бағдар сілтеу


Сауалнама жазу арқылы бала туралы ақпарат жинау.
Сауалнаманың мазмұнында негізгі проблема ғана
болуы тиіс.

ойы
мінезі
әлеуметтік демографиялық жағдайы
белгілі бір бағыт бойынша қызығушылығы

Сұрақтар мынандай түрде болуы мүмкін:
сұрақ (дайын жауаптардан керегін бала өзі
таңдайды)
өз бетімен жауап беру
тура жауаптар
жанама жауаптар

Сұхбаттасу әдісі – алдын-ала дайындалған
сұрақтарға жауап алу. Бұл әдісте мына
жағдайларды есте ұстаған абзал:

қарапайым жағдайда сөйлеу

баланың үнемі болатын ортасында
сұхбаттасу

жауап беру мүмкіндігін есксру;

белгілі бір уақыт ішінде жауап беру
керектігін айту;

үшінші адамның көмегінсіз әңгімелесу

Тест әдісі — стандартты
тапсырмалар арқылы
зерттеу. Дамыту,
графикалық, ассоциациялық
тестер болуы мүмкін.
Жауаптарды белгілі бір
жүйе арқылы сараптау,
талдау қажет.


Құжаттарды тексеру – бұл әдісті үнемі
қолдануға болады. Құжаттар мынандай түрде
кездеседі:
жеке, жанұялық және сыныптық т.б.
алғашқы (бақылау немесе әңгімелесу кезінде
алынған жауап), соңғы (сараптаудан өткен
нәтиже)
негізделген және негізделмеген
Бұл әдісті қолдану бала туралы ақпараттарды тез
арада жинауға көмектеседі, бірақ
ақпараттың кейбір түрлері белгілі бір уақытқа
қана жарамды болады, оны жаңартып отыру
қажеттігі туындайды. Сонымен қорытындылай
келе, тәрбиесі «қиын» жасөспірімдерді тәрбелеу
проблемасын ата-аналар, психологтар,
педагогтар болып бірігіп қолға алуымыз қажет.
Өйткені, тәрбие саласында жүрген
кемшіліктерді уақыт өткен соң қайыра қалпына
келтіру қиын.


Жас шыбықтың шорт сынбай, қайырылса да қайта орнына келгенінің
жақсы болатыны секілді, қиюы келіспесе де қиын баланы тәрбиелеу
қажырлы, қайратты еңбекті талап етеді.
Ұрпағымыздың жұмсақ мінезді, мейірімді, байланыс жасауда қиындық
тудырмауы үшін, өмірдің қатал сынына төзбей «қиын бала» атанған бауыр
етіміз балалардың тәрбиесіне бір жеңнен қол, бір жағадан бас шығарып
іске кірісуіміз қажет.


НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!!!



Ұқсас жұмыстар
Әлеуметтікпедагогтарға арналған көмекшіқұрал
Психолог және мұғалімдер ұжымы
Ата - аналарға арналған психологиялық кеңес беру пункті жұмысын ұйымдастыру
Сынып жетекшісінің қызметін ұйымдастыру
Сынып оқушыларының жетістіктері
Психопрофилактика
Қиын бала деген кім
2008-2009 оқу жылында жүргізілген тәрбие жұмыстары
қиын балаларға жүргізілетін психопрофилактикалық жұмыс
Макаренко және педагогикалық психология
Пәндер