Сөзде қанша




Презентация қосу
Берілген Сөйлемдегі мағынасы
сөйлемді түсініксізсөздердің
оқы мәнін анықта

Жазу кезінде Сөздердің
сөздегі әрбір айтылуы
буынды іштей мен жазылуын
қайталап айт салыстыр
ЗАТ ЕСІМ ЕТІСТІК
кім? не? не істеді?

СӨЗ
ТАПТАРЫ

СЫН ЕСІМ САН ЕСІМ
қандай? қанша?
қай? неше?
1. Сөйлемдегі қимылды, 2. Сөйлемдегі қимыл,
іс-әрекетті білдіретін іс-әрекеттің иесін
сөзді тап. Оған не істеді? анықта.Сол сөзге
не қылды? қайтті? сұрақ қой. Осы
сұрақтарын қой. сұрақтарға жауап
Осы сұрақтарға жауап беретін сөз баяндауыш
беретін сөз болады. Баяндауыштың
баяндауыш болады. астын екі сыз
Баяндауыштың
астын екі сыз.

Оқушылар серуенге шықты.
~~~~~~ _____________

3. Сөйлемдегі өзге
сөздерге сұрақ қой.
Олар сөйлемнің 4. Сөйлем мүшелерінің
тұрлаусыз мүшесі байланысын сызбамен
болады. Тұрлаусыз көрсет
мүшелердің астын
ирек сызықпен сыз.
1. Түбір сөзді тап. 2. Жұрнақты тап.
Ол үшін сөзге сұрақ Ол түбір сөзден
қойып, оның кейін келіп,
Өзгермейтін жаңа сөз
мағыналы жасайды.
бөлігін анықта. Оған мынадай
Оған мынадай белгі қой:
белгі қой: күйші

3. Жалғауды тап.
Ол түбір сөзге де,
Жұрнақтан кейін
де жалғанады.
Жалғауға
мынадай белгі қой:

күйшілер
Сөзде қанша
Берілген сөздерді жаз буын бар екенін жаз

Үлгі: жеміс – 2 буынды сөз;
5 дыбыс, 5 әріп бар;
дыбыстардың 2-еуі
дауысты,
3-еуі дауыссыз;
дауыссыздар: ж – ұяң,
м – үнді, с- қатаң.

Дауыссыз
Сөзде неше дауысты дыбыстардың
дыбыс, неше дауыссыз қайсысы қатаң,
дыбыс бар екенін жаз. қайсысы ұяң
не үнді екенін айт.
жуан жіңішке

а,о,ы,ұ,у ә,е,ө,і,ү,и

қатаң ұяң үнді

п,ф,к,қ,т,с,
б,в,г,ғ,д,ж,з р,л,й,у,м,н,ң
ш,щ,х,ц,ч
Әж
Ата е Әке

Сіңлі

Ана

Отбасы
мүшелері
қарын бала
дас

аға
іні Әпк
е
Анасы мен екі қызы
велосипед теуіп жүрген.
Велосипедтердің барлығы
7 доңғалағы бар. Екі
доңғалақты және үш
доңғалақты қанша
велосипед болған?

Тауықтың 7 балапан- әтештері
жүр. Әр әтештің бір қарындасы
бар. Тауықтың қанша балапаны
бар?
Сары және көк үйлердің пәтерлер саны
бірдей.
Сары үйдегі пәтерлер саны сұр үйдегіден
артық.
Ал қызыл үйдегі пәтерлер саны көк
үйдегіден артық.
Қай үйде пәтерлер саны артық, қызыл үйде
ме әлде сұр үйде ме?

9 майшам жанып тұр еді. 4 майшам
сөніп қалды. Қанша майшам қалды?
. :

3 1 2

80-(60-45):3
2 1 3

18+12*3-19 + -
1кг=1000г 1т=10ц
1ц=100кг 1т=1000кг

1км=1000м 1дм=10см
1м=10дм 1м=100см

1мин = 60с 1жыл = 12 ай
1сағ = 60мин 1жыл = 365 не 366 тәулік
1тәулік =24 сағ 1мүшел = 12 жыл
1апта = 7 тәулік 1ғасыр = 100 жыл
3см

3см

3см+3см+3см+3см= 3см*4=12см
Периметрі 12 см

3см * 3см = 9 см2
Ауданы 9 см2
>

=

<
8- 3 - өрнек
5+3 - өрнек 8- 3 – қосынды
5+3 – қосынды 8-3=5
5+3=8 8- азайғыш
5- қосылғыш 3- азайтқыш
3- қосылғыш 5- айырманың мәні
8- қосындының мәні 5 - өрнектің мәні
8 - өрнектің мәні

15: 3 - өрнек
5* 3 - өрнек 15: 3 – бөлінді
5* 3 – көбейтінді 15: 3= 5
5* 3=15 15- бөлінгіш
5- көбейткіш 3- бөлгіш
3- көбейткіш 5- бөліндінің мәні
15-көбейтіндінің мәні 5 - өрнектің мәні
15 - өрнектің мәні
1. Есепті мәнерлеп оқы.
2. Есептің берілген шартын, көз алдыңа елестет.
3. Есептің шартын қысқаша жаз.
4. Есептің шешуін жаз.
5. Есептің жауабын жаз.
6. Есепті тексер.
Егерде есепті шығара алмасаң- мына сұрақтарға жауап бер:
1. Есептің ең маңызды сұрағын анықта.
2. Оған жауап беру үшін, не білу қажет.
3. Есептің шартында берілген сандармен не істеу қажет?
4. Не белгілі? Не белгісіз?
5. Белгісізді тап.
6. Жауабын жаз.
Есептің қысқаша жазылу шартына мына белгілерді жаз:

}қосындыны анықтауда бір сан екінші саннан қаншаға

артық немесе кем
Есеп: Бір себетте 12 алма, ал екінші себетте 10 алма болды. Екі себетте
барлығы неше алма?
І – 12 а.

ІІ- 10 а. }?

Шешуі: 12+10= 22 (а.)
Жауабы: екі себетте барлығы 22 алма
Тексеру: 22-10 = 12 (а.)
Анаграмма «К» әрпіне к
к
• Кісінің аты
• Ұя салмайтын құс к
• Жанғыш пайдалы қазба к
• Тағам түрі
• ... білім бұлағы к
• Жер қазатын құрал к
• Қыста ұйықтайтын жануар
• Спорт түрі к
• Жәрдем жасау к
• Машина, автобус, трамвайдың жалпы атауы
к
к
Тапсырма
к
Төмендегі дауыссыз дыбыстардың ортасына оң
жақтағы дауысты дыбысты
араластырып, қосып оқыңдар. Сонда бір
жұмбақ шығады. Шешуі не?

ЖПНДБРНР- Аааіә
СБРУЗЖБҚ, Еааыаы
ШЛРМЗГЛНД Аыаеііе
БУРНЖЗП, Аыаы
ШНДТЛПЖТ- Ііеоыо,
КНҚЗНСБР, Ааыаыа
ҚРКҚППИД- Оеыаа
ЛНРТММХЛҚ, Аааааы

Сәйкестендіру тесті
1. Қанша? Неше? 1. жиырма сегіз
2. Нешінші? 2. екеу, жетеу.
3. Нешеу ? 3. жеті, он бір.
4. Дара сан есім: 4. он, алты.
5. Күрделі сан есім: 5. бесінші, алтыншы.
6. Есептік: 6. бірінші, оныншы
7. Реттік: 7. бір, екі, үш
Тапсырма
Берілген сөздерді алфавит ретімен жаз.
А) Семей, Астана, Қарағанды, Өскемен.
Ә) Әсем, Сырым, Райгүл, Айбек
Б) Қалам, дәптер, өшіргіш, сызғыш
А) __________________________
Ә) __________________________
Б____________________________

Дыбысы жоқ болса да,
Алфавитте орны бар.
Оқылмайтын жазса да,
Қай белгі ол табыңдар.
Шешуі _______ ____
Тапсырма
Өлеңді оқып, әр дыбыстың өз орнын тап.
«А» дегенің –Ана,
«Б» дегенің-бала.
«Б» дегенің –баға,
«Бестен» басқа алма.

У - дыбысының жазылуы
У - әрпі кейде дауысты, кейде дауыссыз дыбысты білдіреді.
Уыс –дауыссыз, өйткені дауыстының алдында тұр.
Суға -дауысты дыбыс, екі дауыссыздың ортасында тұр.
Тауық -екі дауыстының ортасында келсе, дауыссыз дыбыс.
У дыбысына біткен қимылды білдіретін сөздерге у дыбыс қосылғанда
екі у жазылады. Мысалы: Жуу, қуу, буу
Тапсырма
Берілген сөздердегі у қандай дыбыс екенін айт.
Уәзір, аудан, уыз, баяу, елу, саумал, зәулім, оқу, қурай, қауын, кесу, уық,
сатушы, уыс.
Дауысты : __________________________________
Дауыссыз : __________________________________
Қазақстанның
қызыл кітабы
Серый Желтобрюхий полоз
варан Снежный
барс

Кудрявый Джейран Дрофа
пеликан

Архар Кулан
Дикообраз
Мал өсірсең –қой өсір Өнімі оның көл көсір,
Кисең киім, ішсең ас,Іздесең мұндай табылмас
Ыстық-ыстық сүт ішсең,
Дәмі кетпес таңдайдан
Бой жадырап кенеттен
Буы шығар маңдайдан
Малды бақсаң,сиыр бақ
Сүт кетпейді шарадан.
Маң-маң басқан, маң басқан,
Шудаларын шаң басқан,
Шөл даланың кемесі
Төрт түліктің төресі
Дертке дауа болатын
Шұбаты бар киелі.
Қазы, қарта, жал, жая,
Сүрет, шұжық балдай, ә?!
Қақтыратын таңдайды
Бал қымызы қандайды!
тау адам

тас Өзен Өсімдік жануар

Ұқсас жұмыстар
Шешеннің сөзі – мерген,  шебердің ісі – мерген. 7 сынып
Түбір мен қосымша
Бірінші ойыншыны іріктеу сұрағы
Қатысушы топтар
Түбір мен қосымша туралы
Көңілді информатика. Cыныптан тыс іс-шара
Сабақ - мақсатты-дамытпалы құрылым
Қазақ данасы Ұлы Абайдың қарасөздері
Абай Құнанбаев қара сөз кітабының авторы
Сөздердің байланысу түрлерін табу
Пәндер