Туған жері




Презентация қосу
Аты-жөні: Жұмағазиева Бибінұр
Шалекейқызы
Туған жері: БҚО Жәнібек ауданы
Туған күні: 27.11.1974
Білімі: Жоғары
Бітірген оқу орны: БҚМУ 1996 ж.
Мамандығы: Қазақ тілі және әдебиеті
Санаты: І санат
Еңбек өтілі: 15 жыл
Жұмыс орны: Федоров қазақ ЖОББМ
Бүгінгі күні жеке тұлғаны Қазақстандық патриотизм мен отансүйгіштік рухта тәрбиелеу білім беру
ұйымдарындағы көкейкесті мәселе болып табылады. Балаларды Отанды, туған жерді, өзінің халқын
сүюге тәрбиелеу – мұғалімнің аса маңызды, аса жауапты да қадірменді парызы” – деген
Елбасымыздың сөзіне үңілсек,онда Қазақстан мемлекетінің егемен ел болып қалыптасып,дербес
мемлекет болуы және өркендеп гүлденуі мұғалімдердің еңбегіне байланысты екенін көруге болады.
Жастарға патриоттық тәрбие берудің бағдарлы идеяларын Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың “Қазақстан – 2030 ”
атты еңбегінің “Қазақстан мұраты” деп аталатын бөлімінде: “…біздің балаларымыз бен немерелеріміз…
бабаларының игі дәстүрін сақтай отырып қазіргі заманғы нарықтық экономика жағдайында жұмыс
істеуге даяр болады. Олар бейбіт, абат, жылдам өркендеу үстіндегі күллі әлемге әйгілі әрі сыйлы өз елінің
патриоттары болады” – деп, үлкен үміт артты.
Егемендік алған бастапқы күндерден-ақ патриотизм ұғымы, оның мазмұны төңірегінде пікірталас жүріп
келеді. Одан “ұлттық патриотизм”, “қазақстандық патриотизм” деген екі ұғымның туындағаны белгілі
“Қазақстандық патриотизм” деген ұғымды – педагогика ғылымдарының докторы, профессор
А.Құсайынов: “Қазақ елін шексіз сүю деп түсінемін”, – дей келе, “Отан сүю” сезімі – халқының келешегі
үшін күресумен, ол үшін аянбай еңбек етумен етене қабысып жатқан сезім, Қазақстанның келешегі үшін
ақ жүрек, адал ниетпен қандай салада болмасын өз шама-шарқы келгенше аянбай еңбек етуді мен
Қазақстандық патриотизмнің бүгінгі шынайы көрінісі дер едім”, – дейді. Қазақстандық патриотизм
ұғымының жалпы патриотизм ұғымынан алыс кетпейтіні, бұл жерде өз алдына дербес мемлекет атанған
іргелі елдің өз құндылықтары бар екендігі,жас ұрпақтың сол құндылықтар негізінде тәрбиеленуі
қажеттігі ескеріліп отырғаны анық.
Этнопедагогикалық Ұлттық салт-дәстүр,
тәрбие әдет-ғұрып
Қазақ халқының
әдеби мұралары

Қазақстан халқының
Мемлекеттік
бірлігі мен тұтастығы
рәміздер
идеясы

Тұлғаның
Патриоттық Мінез-құлқына
патриоттық
іс-әрекетін патриоттық
сана-сезімін
ұйымдастыру сипат беру
қалыптастыру
1. Батырлар жыры және көне түркі жазба ескерткіштері (Күлтегін,Білгеқаған,Тоныкөк,т.б.)
1. Батырлар жыры және көне түркі жазба ескерткіштері (Күлтегін,Білгеқаған,Тоныкөк,т.б.)

“Елтеріс қағанның алғырлығы,еліне деген сүйіспеншілігі Күлтегіннің қанына ана сүтімен сіңді”-деген көне жазу
қазақ халқының бойындағы ұлттық патриотизм сезімдері бүгін ғана пайда болған жоқ,ол ежелден-ақ
туындап,дамып келе жатқан қасиет деуге болатындығын көрсетеді.
Кедей халықты бай қылдым,
Аз халықты көп қылдым…
Түркі иелігінен
айырылған халықты
Ата-баба мекеніне орнатты…
– делінген, бұл жерде патриотизм - халықты көбейту,байыту үшін еңбек ету,ата-мекеніне ие болып отыру жолында
жан аямау,діл бірлігін қорғау екендігін көруге болады.

2. Ұлы дала ойшылдары (Қорқыт Ата,Әл-Фараби,Жүсіп Баласағұни,Махмұд Қашқари,т.б.)
2. Ұлы дала ойшылдары (Қорқыт Ата,Әл-Фараби,Жүсіп Баласағұни,Махмұд Қашқари,т.б.)

Туған жерге деген ыстық сезім,атамекенге деген құрмет пен қадір қасиет тұту,
Ұлы далаға сүйіспеншілік,сол далада туғаны үшін мақтаныш сезім –патриотизмнің жарқын көрінісі.
3. Ақын-жыраулар шығармашылығы(Бұқар,Шалкиіз,Ақтамберді,Шал ақын,т.б.)
3. Ақын-жыраулар шығармашылығы(Бұқар,Шалкиіз,Ақтамберді,Шал ақын,т.б.)

Негізіг идея- халықтың береке-бірлігін,Отанға адалдығын сақтау,намысты қолдан бермеу,өз Отанын жаудан аянбай
қорғау-қазақ баласының қаситетті борышы.
Жауға шаптым ту байлап
Шепті бұздым айғайлап.
Дұшпаннан көрген қорлыққа,
Жалынды жүрек қан қайнап
Ел-жұртыңды қорғайлап,Өлімге жүрміз бас байлап.Шал ақын

4. ХІХғасыр І жартысы. Махамбет Өтемісұлы
4. ХІХғасыр І жартысы. Махамбет Өтемісұлы

Халқын бақытқа жеткізу идеясы.Исатай бейнесі,халық ерлігі,күрескерлік рух

5. ХІХғасыр ІІ жартысы және қазақ ағартушылары(Шоқан,Абай,Ыбырай,Шәкәрім)
5. ХІХғасыр ІІ жартысы және қазақ ағартушылары(Шоқан,Абай,Ыбырай,Шәкәрім)

Халқының табиғаты,әлеуметтік жағдайы,тұрмыс-тіршілігін айта білу де -патриотизм көрінісі Ш.Уәлиханов”Менің
патриоттық сезімім ірбіт сандығындай,мен ең алдымен өз отбасымды,туған-туыстарымды қадірлеймін,одан соң ауыл-
аймақ,ел-жұртым, руластарымды,одан соң халқымды,одан соң Сібір орыстарын,Ресей жұртын қадірлеймін.
Яғни,Париотизм –халықаралық мәдени қатынастардың да негізі екендігін ұғындыру.
Абай “Адамзаттың бәрін сүй,бауырым деп”-ешкіммен де жауласпай,тату-тәтті өмір сүру-ел тыныштығы
6.Алашорда қайраткерлері А.Байтұрсынов,М.Дулатов, М.Жұмабаев,
С.Торайғыров, Т.Рысқұлов,Ә.Бөкейханов, М.Шоқай)

Отанға пайдалы азамат болуға,өз алдына тәуелсіз ел болуға үндеу,сауатты,салауатты,саналы ұрпақ тәрбиелеу .“Көзіңді
аш,оян,қазақ,көтер басты”
А.Байтұрсынов:
– Қазағым елім!
Қайқайып белің,
Сынуға тұр таянып.
Талауда малың,
Қамауда жаның,
Аш көзіңді оянып… – десе,
М.Дулатов:
“Көзіңді аш, оян, қазақ, көтер басты” – дейді. Ал.С.Торайғыров:
Қараңғы қазақ көгіне
Өрмелеп шығып күн болам!
Қараңғылықтың кегіне,
Күн болмағанда кім болам? – деп, жастарды өнер-білім алып, жарыққа талпыну Отанға пайдалы азамат болу екендігін сан
қайталап еске салады. Алаштың осы – біртуар ұлдарының бұратана халық болмаймыз, өз алдымызға тәуелсіз ел боламыз
деп қазақ елі, қазақ жастарына қалдырған өсиеттері өз иесіне енді-енді ғана жетіп жатыр.

7.Ұлы Отан соғысы тақырыбы және Бауыржан Момышұлы
7.Ұлы Отан соғысы тақырыбы және Бауыржан Момышұлы

Б.Момышұлының анықтамасы бойынша ұлттық патриотизм мыналардан тұрады:өз халқына сүйіспеншілік,өз халқымен
қан жағынан байланысын сезіну,шыққан тегін сезіну,тұрып жатқан өлкесі,ана тілі,тұрмыс-тіршілігі,мінез-құлқы,тарихи дәстүрі,
психологиялық ерекшелігін сақтап,дамытуға,оны өз ұрпақтарына өткізіп беруге бейімділік.
Кеше Бүгін

Қалыптасқан ұғым бойынша елін,жерін “Қазақстандық патриотизм”-қазақ елін шексіз сүю.
сүйіп,соған шексіз берілген адамды “Отанын сүю” сезімі- халқының келешегі үшін
әдетте “патриот” дейміз. күресумен,ол үшін аянбай еңбек етумен етене қабысып
“Патриотизм”деген гректің жатқан сезім,Қазақстанның келешегі үшін ақ жүрек,адал
“отандас,Отан,туған жер”деген сөзі. ниетпен қандай салада болмасын өз шама-шарқы
Патриот-Отанын,халқын,жері мен суын келгенше аянбай еңбек етуді мен Қазақстандық
шынайы сүйетін,халық мүддесі үшін бар патриотизмнің бүгінгі шынай көрінісі дер едім”,-дейді
кұш-жігерін,қабілетін аямайтын адам педагогика ғылымдарының докторы,профессор
А.Құсайынов.
Қазақстандық патриотизм ұғымы біздің
тәуелсіздігімізбен қоса туған жаңа сөз болып еліміздегі
саяси-әлеуметтік ахуалдың ерекшелігін көрсетеді.
Шығарманы тарихи
оқиғамен тұтастықта
қарастыру,тарихи
Жырды,өлеңді міндетті
деректерге негізделген
түрде дауыстап мәнерлеп,
шығарма реализмін ашу Кейіпкер бейнесін ашу,
мақамдап,өр рухпен терең
талдау,салыстыру,жыр
түсініп оқу
идеясымен байланыстыру

Батырдың қамқоршылары-
ақылды жар,адал дос,
сенімді серігі-
тұлпарларының
Шығарманың негізгі бейнесі не үшін
берілген –тақырыпты Жыр немесе ақын
идеясын танытатын
ашуға жетелеу шығармашылығы
үзінділерді таңдап бойынша ой-толғау
таба білу жаздырту
Оқушы батырмен жеңіске жеткенде
бірге айқасқа, бойын мақтаныш
майданға кіргендей сезім билегендей

Күтілетін
нәтиже:

кейіпкермен бірге
жеңіс қуанышы мен
қиналып, бірге
жеңіліс күйінішін
қуанғандай әсер алу
бірге кешкендей
П Батырлар бойындағы: П Ұлы ойшылдар мен ағартушылар
А А бойындағы:
Т Ірілік Т
Р Р Елін,халқын сүю
И Турашылдық И
О О
Ағарту жолында еңбек ету
Т Өршілдік Т
И
Б Адамгершілік З Жат пиғылды сынау
О М
Л Д
У Күрескерлік, І Ел,жер тағдырын ойлау
Г
А Шамшылдық
Қ
А Ел болашағына алаңдау
Т Л
ә Намысқойлық Ы
Елдің амандығын,жердің бүтіндігін тілеу
Р П
Б Т
И Өжеттілік А Озбырлыққа,әділетсіздікке,
Е С
отаршылдыққа қарсы шығу
Л Батылдық
Т
Е Ы
Й Р Жақсылыққа үндеу
Батырлық
Д А
І Д
Ерлік ы Ертеңгі күнге сенім арту
өзара сын

толғаныс пікіралысу

Ынталы топ-оқу,
жаттау Бейім топ-салыстыру,
байланыстыру

Беделді топ-іздену
бағытында
Егемен ел жағдайында жастарды отансүйгіштікке тәрбиелеу, олардың елін-жерін
сүйетін, ана тілін ардақтайтын, ұлтын пір тұтатын азамат болып өсуін қамтамасыз
ету бүгінгі әдебиет сабақтарының басты мақсаты деуге болады.
Біздіңше патриотизм – ол өзінің туған жеріне, ана тіліне, мемлекетке деген
сүйіспеншілік сезімі, сол мемлекеттің, Отанының гүлденуіне, өсіп өркендеуіне өз
үлесін қосу, қызмет ету.
Еліміз егемендігіне қол жеткізіп,тәуелсіздіктің туын желбіретіп отырған бүгінгі
күн ұрпақ тәрбиесінде ерекше назар аударуды қажет етеді.Ұлттық сана мен
ұлттық рухты тәрбиелемейінше,ұлттық мемлекет қалыптастыру дегеніміз мүмкін
емес екендігі баршаға аян.Ұлттық рухты биік бағалайтын мықты ұрпағы бар ел
ғана қандай да болмасын мәдени,саяси және экономикалық дағдарыстан мойымай
өтері хақ.
Елбасымыз Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаевтың Қазақстандық
патриотизмге,отансүйгіштікке тәрбиелеу ісін мемлекеттік идеологияның аса
маңызды міндеттерінің бірі ретінде алға тартуының сыры осында жатыр.
Тәуелсіздігін жариялаған, кемелді келешегін ойлаған елдің ұрпағын
отансүйгіштік арнада тәрбиелеу қажеттігі де осындай мақсаттардан туындап
отыр.
Патриоттары көбеймеген халық елдігінен
айырылады және елдігін сақтап қала алмайды.

Ұлтына деген құрмет – патриотизмнің
ажырамас бөлігі

Патриоттық сезім адамдарға генетика арқылы
беріліп,ойына мықтап орнығады.Алайда оған
күтім мен қамқорлық,ұдайы шыңдап отыратын
тәлімгерлік те қажет.
Бақытжан Момышұлы
Патриотизм сабақтары 10-сынып
ҚР Тәуелсіздігінің 20 жылдығына 20 сабақ

1.ХІХ ғасыр І жартысы.Ұлт болашағын ойлау(шолу сабақ)
2.Махамбеттің жалынға толы жырлары
3.Махамбет өлеңдеріндегі Исатай бейнесі
4.Махамбет өлеңдеріндегі романтикалық сарын
5.Махамбет және Тәуелсіздік ұғымы
6.Дулат Бабатайұлы-тәуелсіздік жаршысы
7.Дулат “Еспембет” дастаны
8.Шортанбай ақын және отарлау саясаты
9.Мұрат Мөңкеұлы шығармаларындағы отаншылдық тақырыбы
10. Ерлік,елдік- Сүйінбай шығармаларының алтын арқауы

11.ХІХғасыр ІІ жартысы.Ұлттық мүддені қорғау
12.Шоқан-тұңғыш ғалым
13.Ыбырай және қазақ халқының әлеуметтік тақырыбы
14.Ы.Алтынсариннің қазақ халқының рухани қалыптасуындағы орны
15.Абай үні –дәуір үні
16.Абай және тұтас ұлт ұғымы
17.Қалың елім,қазағым,қайран жұртым
18.Адамдық борышың-халқыңа еңбек қыл(Шәкәрім шығармашылығы)
19.Абыл,Майлықожа,Қашаған шығармаларындағы отаншылдық тақырыбы
20.Қазақстандық патриотизм және әдебиет

Ұқсас жұмыстар
"Әркімнің өз жері – мысыр шаһары"
Тү йіндеме
Өсімдіктің қоректенуі
Өмірбаян қандай құжат
Туған жеріңе сүйіспеншілігіңді сөзбен жеткізе алмайсын
С. Сейфуллин, Наурыз. 4 сынып
Архимед мектебі
Тарих пәнінен сайыс сабақ
Азаматтық қарым-қатынасты реттейтін құжат Өмірбаян
Қазақстан Республикасының азаматтығы
Пәндер