Төбет собака




Презентация қосу
Қарашаның жиырма бесі
Сынып жұмысы

Сабақтың тақырыбы:

Ахмет Байтұрсынұлы.
“Иттің достығы” мысалы.

9 “м” сыныбы
Сабақ мақсаты:
1. Білімділік: Қазақ халқының бір тума ұлы Ахмет
Байтұрсынұлының қазақ әдебиетіндегі орнын
таныту. Мысал жанры туралы түсінік
қалыптастыру. Әдебиет теориясынан білімдерін
тереңдету.
2. Дамытушылық: Оқушылардың әдеби білік –
дағдыларын: ауызша сөйлеуін, мәнерлеп оқуын,
түсініп оқуын, өз ойын жүйелі айта білуін,
шығарманы талдай алу және шығармашылық
қабілеттерін дамыту.
3. Тәрбиелік: Ахмет Байтұрсынов тұлғасын үлгі
ете отырып білімге, ізденімпаздыққа баулу.
Мысалдың мазмұнын айқындай келе, достыққа
тәрбиелеу. Достықтың белгісі адалдық, әділік
екендігін ұғындыру.
Сабақтың айдары:
“Жақсы дос ашып
айтар, жаман дос қасып
айтар”

“Білім шыңы”
сайысы
Іске сәт
КЕЛЕСІ АСУ
Төбет– собака
Әдепті-вежливый

Жомарттық –щедрость

Сараңдық – скупость

Араздық – ссора, размолвка

Майлы сүйек – жирная кость

Салды тісті - (здесь) кусались
Төбет собака
Әдепті вежливый
Жомарттық щедрость
Сараңдық скупость
Араздық ссора, размолвка
Майлы сүйек жирная кость
Салды тісті (здесь) кусались
1 топ – 1,2,3,4 2 топ – 5,6,7,8,9
шумақтар шумақтар
Мысал
шешімі
Автор шешімі

Иттерге таласса да жарасады,
Әйтпесе ит ит әдетінен адасады.
Дос болған адамдарға қарап тұрсақ,
Биікпен тең деп болмас аласаны.
Сүйектей арасына нәрсе түссе,
Иттерден олар артық таласады.
КЕЛЕСІ АСУ
Мәтінді сюжеттік талдау: мәтін негізінде
Сұрақтар Мәтіндегі жауап
- төбеттер нені сөз
қылды?
- Нені қолға алды?
- Дүниеде артық не бар
екен? (Мойнақ сөзі)
- Екеуі бір-біріне не
істеді?
- Олардың жанына не
келіп түсті?
- Көрген соң майлы
сүйек ит не істеді
- Достықтың бұзылуына
не себеп болды?
КЕЛЕСІ АСУ
БАСТА
Достықтың белгісі Қастықтың белгісі
КЕЛЕСІ АСУ
Шығарамашылық жұмыс: деңгей
бойынша жеке-жеке тапсырмалар

1 деңгей – шығарманың, өлеңнің
баламасын табу;
2 деңгей –Крылов шығармасымен
салыстыру;
3 деңгей – мақал- мәтелді толықтыру,
аудармасын табу
ІІІ деңгей тапсырмалары
1) Берілген мақал-мәтелді тиісті сөздерді қойып
толықтыр, мағынасын түсіндір.
ІІІ деңгей тапсырмалары
2) Берілген мақал-мәтелді тиісті сөздерді қойып
толықтыр, мағынасын түсіндір.
ІІІ деңгей тапсырмалары
3) Берілген мақал-мәтелдердің орысша, ағылшынша баламасын
жаз! (мағыналық)

Қазақша Орысша Ағылшынша
1)Жүз сомың
болғанша, бір
досың болсын

2)Дұшпан күлдіріп
айтады,
Дос жылатып
айтады.
ІІІ деңгей тапсырмалары
4) Берілген мақал-мәтелдердің орысша, ағылшынша баламасын
жаз! (мағыналық)

Қазақша Орысша Ағылшынша
1)Жолдасы көптің-
олжасы көп

2)Жолдасы жақсы –
жолды болар,
Жолдасы жаман –
қолды болар.
ІІ деңгей тапсырмалары
1) Берілген Крыловтың мәтінінің аудармасын А.Байтұрсынов
шығармасынан тап

КРЫЛОВ БАЙТҰРСЫНОВ Үндестігі Айырмаш
ылығы

..... Барбос ответствует
ему.-
Давно, Полканушка, мне
было самому,
Что, бывши одного двора с
тобой собаки,
Мы дня не проживем без
драки;
И из чего? Спасибо
господам:
Ни голодно, ни тесно нам!
ІІ деңгей тапсырмалары
2) Берілген Крыловтың мәтінінің аудармасын А.Байтұрсынов
шығармасынан тап

КРЫЛОВ БАЙТҰРСЫНОВ Үндестігі Айырмаш
ылығы
....Не знают с радости, к
кому и прираняться:
«Орест мой!»- «Мой
пилад!» Прочь свары,
зависть, злость!
Тут повар на беду из кухни
кинул кость. Где делся и
совет и лад?
С Пиладом мой Орест
грызуться,
Лишь только клочья вверх
летят:
Насилу,наконец, их
розлили водою.
ІІ деңгей тапсырмалары
3) Берілген Крыловтың мәтінінің аудармасын А.Байтұрсынов
шығармасынан тап

КРЫЛОВ БАЙТҰРСЫНОВ Үндестігі Айырмаш
ылығы
..... Свет полон дружбою
такою. Про нынешних
друзей льзя молвить, не
греша,
Что в дружбе все они едва
ль не одинаки:
Послушать, кажется, одна
у них душа,-
А только кинь им кость,
так что твои собаки!
ІІ деңгей тапсырмалары
3) Берілген Крыловтың мәтінінің аудармасын А.Байтұрсынов
шығармасынан тап

КРЫЛОВ БАЙТҰРСЫНОВ Үндестігі Айырмаш
ылығы
..... У кухни под окном
На солнышке Полкан и
Барбос, лежа, грелись.
Хоть у ворот перед двором
Пристойнее б стеречь им
было дом;
Но как они уж понаелись –
И вежливые ж псы притом
Ни на кого не лают днем !
І деңгей тапсырмалары
1) Асты сызылған сөздердің баламасын тауып (синоним) жаз, оқы.

Бір байдың Төрткөз, Мойнақ төбеттері,
Өздері ит болса да, әдепті еді.
Түнде үріп, күндіз үрмей, жай жататын
Болады әдепті иттің әдеттері.
І деңгей тапсырмалары
2) Асты сызылған сөздердің баламасын тауып (синоним) жаз, оқы.

Не келіп, тірі жүрсің, не кетпейді?
Араз боп екеуімізге не жетпейді?
Тамақ тоқ, өркені өссін иеміздің!
Тиіссіз сөгіп, соқпай құрметтейді.
І деңгей тапсырмалары
3) Мына шумаққа балама жаз

Көрген соң майлы сүйек ит тұра ма?
Құшағын жазып ала жүгірісіті.
Достықты, айтқан сертті былай қойып,
Екеуі бір-біріне салды тісті.
І деңгей тапсырмалары
4) Мына шумаққа балама жаз

Иттерге таласса да жарасады,
Әйтпесе ит әдетінен адасады.
Дос болған адамдарға қарап тұрсақ,
Биікпен тең деп болмас аласаны.
білім
Білімді бекіту

Шығарманың тақырыбы:

Көтерілген проблема:

Аллегориялық образдар:

Шығарманың жанры:

Ұқсас жұмыстар
Тізімдерді шығару тәсілдері
Екі нүктенің арасындағы түзу
Қазақстандағы когнитивтік лингвистиканың бағыт-бағдары концептерге талдау жасаған зерттеулердің үшінші тобы
Мұнар күн
Шерхан Мұртаза 1932 жылы
Ежелгі грек жазбасы
"Елім менің"
Үлбір өндірісі
Қай уақытта
Жамбыл Жабаев туралы
Пәндер