Бақтығұл тағдыры




Презентация қосу
Сабақтың тақырыбы:
Мұхтар Әуезов
“Қараш-қараштағы”
Бақтығұл тағдыры
Сабақтың мақсаты:
А) Білімділігі: Бақтығұл тағдыры
арқылы берілген негізгі идеялық
мазмұнды ашу;
Ә) Дамытушылығы: хикаяттың идеясын
талдай отырып, сыни тұрғыдан ойлап,
өз пікірін қорғауға дағдыландыру;
кейіпкер іс-әрекеті арқылы мінездеме,
баға беруге, өз ойларын жеткізе білу;
Б) Тәрбиелігі: әділеттілік пен адалдық-
қа, жақсы қасиеттерге баулу.
Сабақтың типі: Бекіту сабағы.
Сабақтың түрі: ой дамыту,іздену,
зерттеу сабағы.
Сабақтың әдісі: Ұжымдық оқыту,
концептуалды кесте, топтастыру,
семантикалық карта, дискуссиялық
карта, РАФТ, СЭНКУЭН.
Ұйымдастыру кезеңі
Бәле қуған бәлеге жолығады,
Жала қуған жалаға жолығады.
Хикаяттың мазмұндау
жоспары:
1. Кек
2. Сәтсіздік
3. Пана іздеу
4. Адасу
5. Сатқындық
6. Өш алу
Қызығушылықты ояту
кедейшілік жалғыздық жала

Әлеуметтік теңсіздік

қанау үстемдік жоқшылық
зорлық көреді бас кейіпкер

Бақтығұл

жалғыз жалшы кедей
Концептуалды кесте
Кейіпкер Сырт Әлеуметтік Мінез
келбеті жағдайы ерекшелігі

Бақтығұл 1.

Семантикалық карта
Р/ Шығармадан үзінді Бақтығұл Тектіғұл Сәлмен Жарасбай Сәт
с
1 “Қой күзеті-сенікі,
қойдың жарымы ығып
кетсе,сен ақы-пұлыңды
тілеп әбігер саласың!”
2 “Кескен теректей
құлатты ғой мені. Қу
жоқшылық бір құл-
атты. Нем қалды?...
3 -Ендеше,тауып ал сол
ұрыңды да, құрыңды
да.
4 -Кіргізіп ал,несі бар
дейсің? Өз тасыңның
аңы екен.
5 -Інің соққыдан өлер
болса,осыдан үш ай
бұрын ......
Семантикалық карта
Р/ Шығармадан үзінді Бақтығұл Тектіғұл Сәлмен Жарасбай Сәт
с
1 “Қой күзеті-сенікі,
қойдың жарымы ығып
+
кетсе,сен ақы-пұлыңды
тілеп әбігер саласың!”
2 “Кескен теректей
құлатты ғой мені. Қу
+
жоқшылық бір құл-
атты. Нем қалды?...
3 -Ендеше,тауып ал сол +
ұрыңды да, құрыңды
да.
4 -Кіргізіп ал,несі бар
дейсің? Өз тасыңның
+
аңы екен.
5 -Інің соққыдан өлер
болса,осыдан үш ай
+
бұрын ......
Мен қай жерде қателестім?
Соған долданған Жарасбай бай
Тектіқұлды бес жігітке алып
соққызып, өкпеге тепкілеп,
бауыр-сыртын дүрелеп
жазалайды. Қара түнде, қаскөй
дауылға лыпасыз саламмын
деп, далаға айдап жібереді .
Кімнің сөзі?
“Қой күзеті – сенікі, қойдың
жарымы ығып кетсе, сен ақы-
пұлыңды тілеп әбігер саласың!”-
дейді де боқтықтың астына алады.
Тек қана жылы киім сұраған
жайын ұғындырып айтам деген
Тектіқұлды сыбап боқтай береді.

(Жарасбай,Сәт, Сәлмен, Сәрсен)
Дискуссиялық карта

“Иә” “Жоқ”
Сабақты бекіту
1-қатар. РАФТ әдісі.
Рөл – халық
Аудитория–Жарасбай болыс
Форма - өтініш
Тақырып - әділдік
2-қатарға Бес жолды өлең
1. Зат есім
2. Екі сын есім
3. Үш етістік
4. Төрт сөзден құралған
сөйлем
5. Синоним
3-қатар.
Егер сен Бақтығұлдың
орнында болсаң, не істер
едің?
Сонымен, бүгінгі сабақ барысында
шығармаға арқау болған
әділетсіздік шырмауына
шырмалған Бақтығұл тағдыры
арқылы, біріншіден, сол заманның
әлеуметтік саяси өмірі мен тартыс
әділетсіздікті көрсек, екіншіден,
тарихта болған шындық оқиғаның
көркем шығарма арқылы
байқадық.
Прототиптер:
Бақтығұл – Рысқұл
Жылқайдарұлы рухы күшті, қайраты
мол, қажырлы кісі екен.
Сейіт – Тұрар Рысқұлов.
Мемлекет қайраткері.
Жарасбай болыс – Саймасай
Үшкемпіров.
Оқиғаның орны – Қараш
тауында өткен.
Рысқұл Жылқайдаров
1859-1907
20 жасындаТүркістан АССР-і үкімет басшысы.
Түркістан республикасының шынайы саяси-
мемлекеттік егемендігі жолындағы саяси
күрескер болды. Республиканы түркі тілдес
халықтардың “ұлттық мемлекеттігіне”
айналдыру мақсатын қойып, осы бағытта
социалистік революция жариялаған “ұлттардың
өзін-өзі билеу құқығын” өмірге демократиялық
жолмен енгізу үшін қажырлы күрес жүргізді.
Тұрар Рысқұловтың Түрік республикасын құру
идеясының дұрыстығын кеңестік Қазақстанның
және кеңестік түркілердің кейінгі тағдыр-тарихы
Тұрар Рысқұлов дәлелдеп берді. “Түркі тілдес түгел бол!”
1894-1938 Бұл – аяулы арысымыз, бүкіл түркі тектес
халқымыздың ұлы перзенті Тұрар Рысқұловтың
ұраны, ұстанған бағыты. Мұраты, мияты.
Сонымен бірге кейінгі ұрпаққа мұраға қалдырған
ұлы өсиеті.
Сабақты қорыту: “ДЖИГСО-2”
V - + ?
(білемін) (білмей- (мен үшін жаңа (мені
мін) ақпарат) таңғал-
дырды)
Үй тапсырмасы:
Эссе жазу.

Ұқсас жұмыстар
Мұхтар Әуезов Қараш-қараштағы Бақтығұл тағдыры
Мұхтар Әуезов. “Қараш-Қараш оқиғасы” (хикаяттан үзінді) (1897-1961)
Әдебиет сабақтарында көркем шығармамен жұмыс істеу кезеңдері
Абай жолы. Сабақтың түрі
Еңбекке ақы төлеу
Кеңгірбай қай шығарма кейіпкері
Мұхтар Әуезов повестері
Мұхтар Әуезов (1897-1961)
Елбасы Нұрсұлтанның бастамасы
Сабақтас құрмалас сөйлем
Пәндер