Адасқан сөйлемдер




Презентация қосу
Қостанай облысы
Жангелдин ауданы
Қ.Топаев атындағы орта мектебі

Қазақ тілі
Ашық сабақ
Тақырыбы: Хабарлы сөйлем

Өткізген: Ақау Гүлбану
Мұсақызы
Бастауыш сынып мұғалімі
Сабақтың мақсаты:
Білімділігі: Модельдеу/ тірек-сызба,хабарлы
сөйлемнің белгілерін рет-ретімен анықтау арқылы
ереже шығару/ арқылы хабарлы сөйлем туралы
топтастырылған ұғым қалыптастыру
Дамытушылығы: Оқушылардың танымдық оқу
әрекеті арқылы теориялық ойлауын,тілін дамыту.
Тәрбиелілігі: Топпен жұмыс істей
отырып,бірлесіп,топтасып еңбектенуге
үйрету,қамқорлыққа,адамгершілікке тәрбиелеу:
Сабақтың көрнекілігі:
о қ ы ту
та
Дамы гиясы
ло
техно
БЛУМ әдісі
1.Білім

2.Түсіну

3.Қолдану

4.Талдау

5.Жинақтау
Психологиялық дайындық:
Сәттілік тілеу
• Ашық болсын күніміз
• Жарқын болсын жүзіміз
• Жақсы оқушы болайық
• 4 пен5 –ке оқып біз
1.Білім.

Үй тапсырмасын
тексеру
Сөйлем
167 -жаттығу
Өткен сабақты қайталау.
Сұрақ-жауап әдісін ұйымдастыру
СӨЙЛЕМ

Бір-бірінен бөлек жазылатын Бірінші сөзі бас әріптен
сөздерден құралады басталып жазылады

Аяқталғаннан кейін тыныс
белгісі қойылады

Сұрау
Нүкте /./ Леп белгісі /!/
белгісі/?/
СӨЙЛЕМ

Айтылу мақсаты мен сазына қарай

Хабарлы сөйлем

Сұраулы сөйлем

Лепті сөйлем
• -Сөйлем дегеніміз не?
• -Сөйлем тиянақты ойды білдіреді.
• -Сөйлемнің неше түрі бар?
• -Үш түрі бар.
• -Олар қалай аталады?
• -Хабарлы,лепті,сұраулы
Сыныпты екі топқа бөлу
“Төрт түлікті құтқару” ойыны
• -Төрт түліктің
жауы не?
• -Балалар төрт
түлікті құтқаруға
көмектесесіңдер
ме?
“Адасқан сөйлемдер”
• 1.Өсімдік көктейді
• 2.Түйені бұйдалайды
• 3.Балам,өркенің өссін
• 4.Дала қандай аппақ
• 5.Қамшы деген не?
• 6.Кірпі қалай дыбыстайды
• .
• ?
• !
Жаңа сабақ 2.Түсіну
• Жұмбақ шешу
• Өзім сөзден тұрамын
• Аяқталған ойды құрамын.
• -Сонымен ,аяқталған
• ойды білдіріп тұрған бұл
қандай сөйлем?
• -Хабарлы сөйлем
• Суретпен жұмыс .
• Сөйлем құрастыр .

• .
Ережені меңгерту

ХАБАРЛЫ СӨЙЛЕМ

Аяқталған ойды білдіреді

Сөйлем аяқталған соң нүкте /./
қойылады
Ережені хормен оқыту
• Бірдеңенің жайын хабарлау мақсатымен
айтылған сөйлемді хабарлы сөйлем
дейміз. Хабарлы сөйлемнің соңынан
нүкте / . / қойылады.
• Оқушылар мұражайға барды.
3. Қолдану
• Ребус шешу
• Кітаппен жұмыс
• 169-жаттығу
• а/ Мәтінді түсініп оқы
• ә/ Әр сөйлемде не туралы айтылған?
• б/Сөйлем соңына қандай тыныс белгісі
қойылған?
• в/ Мәтінге не деп ат қоюға болады?
Топтастыру
170-жаттығу “Балық
аулау”ойыны
• Тапсырманы дұрыс
орындаған оқушы
бір-бір балықтан
алады
• а/ мәтінді оқу
• ә/ Мәтінді тиісті
тыныс белгісін
қойып ,көшіріп жазу
• б/ Мәтінге ат қою.
Бұлбұл –кішкентай құс ол тәңертең
ағашқа қонып алып сайрайды бұлбұлдың үні
құлаққа өте жағымды
Сұрақ-жауап әдісі
• 1.Адамның досы
• 2.Сұлу құс
• 3.Әнші құс
• 4.Орман дәрігері
• 5.Түнде ұшатын құс
• 6.Өз атын өзі айтатын құс
• 7.Сирағы ұзын құс
Сергіту сәті
• Шебер ұста боламыз,
• Балтамен ағаш шабамыз.
• Сүргімен оны жонамыз
• Киіз үйлер құрамыз
“Ойлан тап”ойыны
Бір әріптен басталатын сөздерден сөйлем құрастыру
• Б Б Б
• С С С
• М М М
• Ж Ж Ж
• Қ Қ Қ
• Ш Ш Ш
• Мысалы: 1.Балалар баққа барды.
• 2.Марат машинаға мінді.

• а/ сөздерді оқы
171-жаттығу
• ә/ Әйелдердің киімін білдіретін сөздерді бір бөлек, ерлердің
киімін білдіретін сөздерді бір бөлек топтастырып жазу.
Әйелдер киімі Ерлер киімі

Жаулық Жейде

Сәукеле Күпі

Қамзол Құлақшын

Шәлі Ішік

орамал шекпен
172-жаттығу
• Алдыңғы жаттығудағы қарамен
жазылған сөздерді қатыстырып сөйлем
құрау. Орамал,құлақшын,қамзол.
• 1.Апам орамал сатып алды
• 2. Мен басыма құлақшын кидім
• 3.Әжем қамзол тікті.
4.Талдау
. ? !

• “Адасқан сөйлемдер” ойыны
• Ойынның шарты: берілген сөйлемдерді айтылу мақсатына қарай өз үйшігіне орналастыру керек.
• Азамат домбыра тартты
• Қардың қалың жаууын-ай
• Сенің атың кім
• Оқушылар серуенге шықты
• Қап,сиямның таусылып қалғаны
• Сен нешінші сыныпта оқисың
• Қымыз –шипалы сусын
• Алақай,әкем шаңғы әкелді
• Сәлеметсіз бе
• Балалар гүл теруге барды
• Ауа-райы қандай жақсы
• Айнұр сабаққа келді ме

5.Жинақтау “Орнын тап”ойыны
• Берілген сөздерден сөйлем құрау
• Балалар қазір жылдың қай мезгілі?
• -Қыс
• Дала қандай?
• -Далада қар жауып тұр
• Қыста біз қардан не жасаймыз?
• -Аққала
• Олай болса балалар мына тапсырманы орындап қана қоймай ,біз аққала
құрастырамыз.Егер тапсырманы дұрыс орындасаңдар ғана аққаланы
құрастырасыңдар.
• 1. Ойнады,балалар,доп.
• 2.Оқыды,Айжан,кітап.
• 3.Мектепке,оқушылар ,келді.
• 4.Салды,Аян ,сурет
• 5.Жанат ,су құйды ,гүлге.
Балалар біз бүгін қандай
тақырыппен таныстық?
• -Хабарлы сөйлеммен таныстық
• -Хабарлы сөйлем дегеніміз не?
Сөйлемнің соңынан қандай тыныс
белгісі қойылады?
• -Хабарлы сөйлем – Аяқталған ойды
білдіреді- Сөйлем аяқталған соң нүкте
қойылады.
Суретпен жұмыс. Сурет бойынша сөйлемдер құрастыру
Бағалау
• Сабаққа жақсы ат салысқан екі топтың
да балаларын мақтап,мадақтау
Хабарлы сөйлем

Үйге 174 -жаттығу
тапсырма

63-64 бет

Ұқсас жұмыстар
Тәуелсізідігімізді қастерлейік
Оқшау сөздерді
Оқшау сөздер. 8 сынып
Жүрек концептісінің схемалық құрылымы
Іргелес салалас құрмалас сөйлемдер
Есімдікті құрама баяндауышты есімді сөйлемдер
ҚҰРМАЛАС СӨЙЛЕМНІҢ ҚАЛЫПТАСЫП ДАМУ ЖОЛДАРЫ
Сұраулы сөйлем
Бұйрықты сөйлем
Мәтіндегі сөйлемдер байланысы
Пәндер