Тура толықтауыш




Презентация қосу
Сабақтың тақырыбы:

5555++++++++++++
Тұрлаусыз мүше. Толықтауыш
8- сынып
Қазақ тілі сабағы
Ержанова Мейрамгүл
Нұрымғалиқызы
Сабақтың барысы:
• 1.Оқушыларға психологиялық ахуал туғызу.
• 2.Үй тапсырмасын сұрау.
• 3.Жаңа тақырып.
• 4.Қызығушылықты ояту.
• 5.Мағынаны ажырату.
• 6.Жаттығу жұмыстары.Шығармашылық жұмыс
• 7.Қорытынды. Венн диаграммасы.
• 8.Үйге тапсырма.
• 9.Бағалау.
• 10.Рефлексия.
Мақсаты:

Толықтауыш туралы
Толықтауыш туралы түсініктерін
түсініктерін кеңейту,
кеңейту,
түрлерін таныту;
түрлерін таныту;тұрлаулы
тұрлаулы мүшеден
мүшеден
айырмашылығын ажырату,
айырмашылығын ажырату,
АКТ- ны
АКТ- ны тиімді
тиімді пайдалану
пайдалану..
Оқу нәтижесі:

Толықтауыш
Толықтауыш
Толықтауышты
Толықтауышты АКТ-ны
АКТ-ны
сұрағын
сұрағын
ажыратаалады
ажырата алады пайдаланаалады.
пайдалана алады.
қоябіледі
қоя біледі. .
І. Оқушыларға психологиялық ахуал
туғызу
Балаларға арналған жаттығулар әніне
билетемін.
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау

1.Бастауыш дегеніміз не?
2.Баяндауыш дегеніміз не?
3.Бастауыш пен баяндауыштың
арасына қандай
жағдайларда сызықша қойылады.
ІІІ. Жаңа тақырып
Толықтауыш болатын сөздердің
негізгі белгілері мыналар:

Толықтауыш атау және ілік септіктерден басқа септіктерде тұрып,
затты нұсқайды. Кейде толық мағыналы сөзден кейін туралы, жөнінде,
жайында деген септеулік шылаулардың бірі қосақталып тұрады
Сұраулары; атау мен ілік септігінен басқа септік
сұрақтары.
Толықтауыш болатын сөз заттық
мағынаны білдіреді. (көбінесе баяндауышпен байланысқа түседі)

Байланысу түрі –меңгеру,
жанасу. (ереже шығартылады
Толықтауыш тұратын
септіктер және
Толықтауыштың сұрақтары
толықтауыштың
түрлері
Тура толықтауыш
Табыс септігінде Кімді? Нені?

Жанама толықтауыштар
Барыс септігінде Кімге? Неге?
Жатыс септігінде Кімде? Неде?
Шығыс септігінде Кімнен? Неден?
Көмектес септігінде Кіммен? Немен?
Жаттығу жұмыстары

І топ 65- жаттығу ІІ топ 66-жаттығу
Постер қорғау

Тұрлаусыз мүше.
Толықтауыш
Постерді құрып,топтан
бір адам шығып
қорғайды.
Тапсырма 1.Көп нүктенің орнына тиісті
толықтауыштарды қойып жазыңдар.
1.......... көне қалалар туралы әңгіме болды.
2.Мұрат ....... жақсы оқиды.
3.Ол ....... құрметтейді,бағалайды.
4.Кітапханаға ол ...... бірге сабақ қарауға барды.
5.Әр адам ....... құқылы.
6.Бүгін сабақта өтілген ....... мен өте жақсы түсіндім.
7........ мен сыйлаймын, құрметтеймін, аялаймын.
8. ..... тәрбиені жастан беру керек.
9........ кеше кітапханадан көрдім.
10.Құрметтеу керек .......
Тапсырма 2. Жанама толықтауыштарды
бір бөлек,тура толықтауыштарды бір
бөлек жазыңдар.

Мұғалімде,ананы,оқушыда,мектепте,досыммен,ата-
анадан,әжеммен,
жұмыстан,туысқанды,малды,ұстазға,сабақтан,үйден,
аюды,
киноны,мұғалімге,ұстаздан.кітапты,дүкеннен,інімді,
Айгүлмен, құрдаспен,мұғаліммен,кітапханадан.
Тапсырма 3. Сызбаны толтырыңыз
Тура толықтауыш Жанама толықтауыш
Шығармашылық жұмыс.Бес жолды өлең.

1. Сын есім
2. Етістік
3. Зат есім
4. Толықтауыш-(3 сөз тіркесі)
5. Қорытындылау 5 сөзден тұратын сөйлем
IV.Қорытындылау

Венн диаграммасы

Бастауыш пен баяндауыш Толықтауыш
V.Үй тапсырмасы

Ереже 60 бет. 67-
жаттығу.
«Толықтауыштың өзіндік
ерекшеліктері»
тақырыбында шағын пікір
жазып келу.
VІ.Бағалау

25-20=5
19-14=4
13-8=3.
Бағалау парақшалары
оқушылардың алдына ұсынылады
Рефлексия.Екі жұлдыз, бір тілек
Сабақ аяқталды,
сау болыңыздар!

Ұқсас жұмыстар
Толықтауыш болатын сөздердің негізгі белгілері мыналар
Жанама толықтауыштар
Көне түркі тілі: сөйлем мүшелері
Жеті ата
Тіл туралы нақыл сөздер
Трансляция түсінігі. Формальды граматика
Сөйлем мүшелерін қайталау
Мақал -мәтелдер синтаксисі
Ауыспалы келер шақ Сен ерте кетпекшісің
Қазақ тілі біліміне тест
Пәндер