Катонқарағай ауданы




Презентация қосу
7- сынып
Алгебра

Сабақтың тақырыбы:
Рационал өрнектер
тақырыбын қорытындылау
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Рационал өрнектерге амалдарды аралас
қолдана білу, өрнектерді ықшамдай білу
бейімділіктерін қалыптастыру. Кері
пропорционалдық фуникцияның графиктерін сала
білу дағдыларын жетілдіру.
Дамытушылық: Ойлау, есте сақтау қаблеттерін, тіл
байлығын қалыптастыру, пәнге қызығушылығын
дамыту.
Тәрбиелік: Жүйелі жұмыс істеуге, өз ойын айта
білуге, қиындықты жеңе білуге, жергілікті жер
материалын пайдалану арқылы туған өлкеге деген
сүйіспеншілігін арттыруға тәрбиелеу.
Сабақтың барысы:
1.Ұйымдастыру
2.Үй тапсырмасын тексеру.
3.Білімді бекіту есептері.
4.Білім мен іскерлікті тексеру.
5.Сабақты қорытындылау,
бағалау.
6.Үйге тапсырма.
1.Ұйымдастыру «Туған өлкеге саяхат» сабағы.

Катонқарағай
Катонқарағай ауданы
ауданы 1928
1928 жылы
жылы 11 тамызда
тамызда құрылған,
құрылған,
бір
бір жылдан
жылдан кейін
кейін 1929
1929 жылы
жылы 2020 қыркүйекте
қыркүйекте Шыңғыстау
Шыңғыстау
ауданы
ауданы Катонқарағай
Катонқарағай ауданының
ауданының құрамына
құрамына енді.
енді. 1932
1932 жылы
жылы
Катонқарағай
Катонқарағай ауданы
ауданы Шығыс-Қазақстан
Шығыс-Қазақстан облысының
облысының
құрамына
құрамына кірді.
кірді. 1997
1997 жылы
жылы 2323 наурызда
наурызда Большенарым
Большенарым
ауданы
ауданы жойылып,
жойылып, Катонқарағай
Катонқарағай ауданының
ауданының әкімшілік
әкімшілік
орталығы Большенарым селосына көшірілді.
«Туған өлкеге саяхат» сабағының соқпақтары

1. Катонқарағай
Катонқарағай
МҰТП
МҰТП бөлімшесі
бөлімшесі
2. Берел
Берел қорымы
қорымы Мұзтау
3. Көккөл
Көккөл кеніші
кеніші
4. Мұзтау
Мұзтау

Көккөл кеніші

Берел қорғаны

АРШАТЫ
2. Үй тапсырмасын тексеру.
«Катонқарағай МҰТП
бөлімшесі» -100теңге-

Өр Алтай ел аузында жыр болып жырланған, ән болып
шырқалған жер жанаты. Катонқарағай оның алтын алқасы
іспетті, сонымен бірге аргеолог ғалымдарды табындырған
көне тарих көзі болып отыр. Осы өңірдің барша байлығын
сақтап, табиғи ажарын тоздырмай, келер ұрпаққа аман
жеткізу мақсатында Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2001
жылғы 17 шілдедегі қаулысымен Катонқарағай
Мемлекеттік Ұлттық табиғи паркі құрылды. Оның негізгі
аумағы 643477 гектарды алып жатыр. Парктің барлық
аймақтары туризм мен демалысты ұйымдастыруда табиғат
кешенінің экологиялық жағдайы ескеріліп, табиғи және
мәдени құнды обьектілерге залал келтірмеу жағы
ойластырылып айрықша қорғауға алынған.
Үйге берілген есепті тексеру
№293(3)

№297(2,4)

Жауабы:
№297(4)

Жауабы
:
3. Екінші саяхат
жасау орны.
«Берел қорымы»
- 200теңге-

Археолог-
Археолог- ғалым
ғалым Зейнолла
Зейнолла Самашев
Самашев жетекшілік
жетекшілік еткен
еткен экспедиция
экспедиция Берел
Берел қорымын
қорымын
бұдан
бұдан 2400
2400 жыл
жыл бұрын
бұрын жерленген
жерленген сақ
сақ патшасы
патшасы мен
мен әйелінің
әйелінің табыттағы
табыттағы мүрделері,
мүрделері,
көптеген
көптеген құнды
құнды заттар
заттар мен
мен әшекейлер,
әшекейлер, өрнектелген
өрнектелген ағаш
ағаш бұйымдар,
бұйымдар, киіз
киіз бен
бен
жүннен
жүннен жасалған
жасалған қолөнер
қолөнер жәдігерлері,
жәдігерлері, ер-тоқыммен
ер-тоқыммен бірге
бірге жерленген
жерленген 13
13 жылқының
жылқының
мүрделері,
мүрделері, көптеген
көптеген қажетті
қажетті әр
әр түрлі
түрлі заттары
заттары бар
бар патшаның
патшаның қабірханасы
қабірханасы бар.
бар.
Көптеген
Көптеген заттар
заттар алғашында
алғашында алтын
алтын фольгамен
фольгамен қапталғандығы
қапталғандығы анықталды.
анықталды.
Жылқылардың
Жылқылардың ер-тұрман
ер-тұрман әбзелдері
әбзелдері алтынмен
алтынмен қапталған
қапталған ұзын
ұзын мүйіздермен
мүйіздермен
әшекейленген.
әшекейленген. Табылған
Табылған жәдігерлер,
жәдігерлер, соның
соның ішінде
ішінде органикалық
органикалық материалдар,
материалдар,
киімдер
киімдер мен
мен тұрмыста
тұрмыста қажетті
қажетті заттар
заттар өте
өте жақсы
жақсы сақталынған,
сақталынған, өйткені
өйткені ежелгі
ежелгі
көшпелілер
көшпелілер жергілікті
жергілікті табиғи-климаттық
табиғи-климаттық жағдайларды
жағдайларды жөнімен
жөнімен пайдалана
пайдалана отырып,
отырып,
мәңгі
мәңгі тоң
тоң басқан
басқан мұздықтарды
мұздықтарды қолдан
қолдан жасай
жасай білді.
білді. Бұл
Бұл факт
факт «мәнгі
«мәнгі тонның
тонның
астында
астында феноменін»
феноменін» қалыптастырды.
қалыптастырды. Әлі Әлі толық
толық зерттелмеген
зерттелмеген обалар
обалар бар.
бар. Бұл
Бұл
қорымды
қорымды ғалымдар
ғалымдар «патшалар
«патшалар алқабы»
алқабы» деп
деп отыр.
отыр.
Мына
Мына сымдағы
сымдағы сызықтар
сызықтар нені
нені білдіреді,
білдіреді, анықта
анықта
у = х2 у = х3 у
=
а) Бұлар қандай функция графиктері?
ә) Графиктерін схемалы түрде орналастыр
в) Графиктердің өспелі, кемімелі болатынын көрсет.
с) Қасиеттерін айт.
Үшінші саяхат жасау орны.
«Көккөл кеніші» -500теңге-

Аумақтық геологиялық маршрутты жүргізу кезінде 1936 жылы
ашылған. Негізінен вольфрам мен молибден алынып, Ұлы Отан
соғысы жылдарында танктердің броні үшін пайдаланылған.
Тасқорымды асудың үстінде қысы жазы боран борап тұратын
желдің өтінде, 3000 метр биіктіктен біздің бабаларымыз бен
әкелеріміз қолмен кен қазған.
Кеніш 1954 жылға дейін жұмыс істеп келген.Салқын
климаттың арқасында кеніш құрылысы қазір де жақсы
сақталған. Ашық аспан астындағы музей десе де болады. Сол
кеніште жұмыс істеген ауылдағы Шоматова Қамаш апа, Изекова
Жазира апалар, олардың немерелері осы сыныпта оқиды.
Біздің кеніміз оқу. Ендеше тапсырмалар орындайық.
Тапсырмалар:

1-топқа

2-топқа

3-топқа
4. Төртінші
саяхат жасау
орны.
«Мұзтау».
-1000теңге-

Алтай тауының төріне орналасқан шырқау шыңы түйенің өркешіндей
қос шоқы: шығысындағының биіктігі 4506 метр, батысындағысының
биіктігі 4435 метр. Мұзтаудың басы мен етегі мәңгі қар, мұздақтар.
Мұздақтардың жалпы көлемі 70 шаршы километр. Оның төңірегінде
162 мұздақ бар.Мұзтауға ғарыш сәулелері сынбай, шашырамай таза
өзгеріссіз күйінде түседі. Сондықтан Мұзтау қасиетті, “Киелі тау” деп
есептеледі. Жер шарының энегетикалық өрісі осы Мұзтауда тоғысқан
деген сенім бар. Ол энегетикалық өріс ғарышпен байланысты. Сол
арқылы бұл аймаққа келген адамдарға Мұзтау қуат беріп, жан сарайын
тазартады, денсаулығын түзейді. Осы себепті Мұзтау жер ананың
кіндігі саналады. Енді тестік тапсырма орындайық.
Тестік
I
тапсырмалар
деңгей тапсырмалары II деңгей тапсырмалары
5 2
3a 16b
2 2
у у х х2

1. Өрнекті х х 9 у 9 у
ықшамда: 1. Өрнекті ықшамда:2
b 9 a
ху хх 22 уу хуху 8b 3 4b 4b 2
2 3
ху ху 2 4b
А) ху
В) С)3 Д) А) 2 В) 2 С) 2 Д)
33 3 3 3 a 3a a a 2
9 а2 9 4а 2 1
2.Бөлшекті қысқарт:
2а 6
2.Бөлшекті қысқарт:16a 8
а 3 а 3 2а 1 а2 1 2а 1 2а 1
А) а 3 В)
С) Д)
а 3 А) В)
8а 1
С)
4 Д)
2 2 2 2 4
6х 25 х 2
7 х ( х 3)( x 3)
х 5 18 х 2
х
3.Көбейтуді орында: 3 14 х 3.Көбейтуді орында: х 2 5х
3 х х 3
х 3 х 3 х 5 х 5 х 5
2х 2х 3x 3х
А) В) С) 7х Д)2 А) 3x В) С) Д)
2 2
х 2х 1 х 1 49 14 х х 2 49 х 2
: 2
:
х 1 х 7х х х
4.Бөлуді
2 орында:
х 1 7 х

х х 1 х 4.Бөлуді орында:
7 х 7 х
х х

А)х 1
x 1 х 1 1
хД) 7 х
В) С) 5х 1 3 3х
4х 2 3 х А) В)
С)
х 2
2 х Д)

x 1 x 1
5.Өрнекті ықшамда: 2 2 4 4
5 5 3x 1 3х 5
2 х
5.Өрнекті х 2 2 х
ықшамда: х 2
1 х 2 х 1 х 1 x 1
А) В) С) Д)
Тестік
тапсырмалар
жауаптары
I I деңгей
деңгей
1. А
1. С 2. Д
2. А 3. С
3. Д 4. А
4. Д 5. В
5. С
«5» (1000) - 5 дұрыс болса
«4» (500) - 4 дұрыс болса
«3» (200) - 3 дұрыс болса
6. Үйге тапсырма.
IV тарау. §12-§15, 300 (1,2) , тест
тапсырмаларын қарау.

Ә. Асқаровтың «Мұнар тауды, мұзарт
шыңдарды аңсаймын» кітабы,
Катонқарағай МҰТП материалдары
з ға
ң ы
ы
р т
л а е
з ар м
а ах
Н р
Аты жөні: Абильмажинова Мақташ
Мамандығы: математика пәні мұғалімі
Білім деңгейі: Жоғарғы
Ұстаздық өтілі: 40 жыл
Санаты: бірінші
Тұрғылықты жері: Шығыс Қазақстан облысы
Катонқарағай ауданы
Аршаты ауылы

Осы жылдардағы еңбектері ескеріліп 1990 жылы қажырлы еңбегі үшін
«Еңбек ардагері» медалімен, 2004 жылы «Тәуелсіз Қазақстанның даму
жолындағы қол жеткен табыстары және оның гүлденуіне қосқан үлесі үшін»
ҚР Білім және ғылым министрлігінің Вице- министрінің Құрмет
грамотасымен және бірнеше рет аудандық оқу бөлімі мен мектептің
әкімшілігінің Құрмет грамоталарымен марапатталды. 2009 жылы І біліктілік
санатын қорғады. ҰБТ қорытындысы бойынша оқушылары жоғарғы нәтижеге
қол жеткізгені үшін облыстық білім департаментінің Құрмет грамотасымен
марапатталды.

Ұқсас жұмыстар
Қашқын шоқысы
Шығыс Қазақстан облысының аумақтарында емдік туризмді дамытудың алғышарттары
Туризм мамандығы туралы
Әлібек Қаңтарбаев шығармашылығына зерттеу
Қазақ тілді мектептер проблемасы
ШҚО кластері
Қос сөз
Оралхан Бөкей Апамның астауы
Ұжымдастыру кезінде
БҰЙРАТАУ ҰЛТТЫҚ ТАБИҒИ ПАРКІ ТОБЫ
Пәндер