Қиын бала деген кім




Презентация қосу
Өзім туралы ақпарат
Аты жөні, тегі: Эргашев Жеңісбек Абдрашұлы

Түған күні, айы, жылы: 09.05.1986 ж
Білімі: Жоғары
Бітірген оқу орны: М. Әуезов атындағы ОҚМУ
Мамандығы: Әлеуметтік педагог
Жалпы еңбек өтілі: 9 жыл
Лауазым бойынша еңбек өтілі: 8 жыл
Санаты: ІІ
Ұлты: қазақ
Жұмыс орны туралы мәлімет: ОҚО Қазығұрт ауданы “Комсомол”
жалпы орта мектебі
Проблемалық жұмысымның оқушылардың әлеуметтік жағынан
Әлеуметтік педагог тақырыбы: дамуына жағдай жасап, дұрыс бағытта
бағдар беру

Мекен жайы: Қазығұрт ауданы Қызылқия ауылы
Н.Токтамысов көш №10 үй

Электронды почта: jenis.001@mail.ru
Ұялы телефон: +77053698696
Мектептің әлеуметтік төлқұжаты тұралы ақпарат
Қызылқия ауылы бойынша отбасы саны – 681
Оның ішінде мектепте оқитын балалардың отбасы саны – 465
Мектептегі жалпы оқушылар саны – 964
МАД/тобы 1-4 5-9 10-11
90 354 383 137

• Көп балалы отбасы саны - 33,
ондағы бала саны - 115
• Тұрмыс жағдайы өте төмен отбасы
саны-12, ондағы бала саны-17
• Аз қамтылған отбасы саны - 12,
ондағы бала саны - 17
• Қамқорлыққа алған отбасы саны - 2,
ондағы бала саны – 3
• Жартылай жетім балалар саны - 33
• Мектепішілік есепте тұратын
бала саны – 3
• АІІБ-де есепте тұратын оқушылар–жоқ
• Әлеуметтік жетім балалар саны (әке-
шешесі ажырасқан) – 10
• Мүгедектігі бар бала саны – 4
• Үйден оқитын бала саны - 6
• Тегін ыстық тамақпен қамтылған
оқушы саны – 38
• Демеушілер (ата-аналар) есебінен
ыстық тамақпен қамтылған оқушы саны
- 311
Әдістемелік тақырыбым:

Білім берудің мазмұнын жаңғырту
жағдайында әлеуметтік
педагогикалық қызметті жүргізу
барысында қиын балалармен жұмыс.
Мақсаты:

Оқушылардың өмір, тәртіп
ережелерін дұрыс түсінуіне
жағымсыз жағдайлардан алшақ
болуына тәрбиелеу
Ұрпақ тәрбиесі қай заманның, қай қоғамның болсын
көкейкесті мәселелері болып келгендігі дәлелдеуді қажет
етпейді. Тәрбие ана сүтінен басталып, біреудің біреуге
ықпалы арқылы өмір бойы қалыптасатын күрделі
құбылыс. Бала тәрбиесі – салғырттыққа, себеп - сылтау
іздеуге төзбейді. Оны жүргізу үшін педагогикалық
ұжымның кәсіптік білгірлігі, ата - аналардың саналық
көзқарасы және осы принциптерге негізделген мектеп
және отбасы арасындағы тығыз байланысқан одақ,
нәтижелі жұмыс қажет.

Соңғы кезде жасөспірімдер, жеткіншектер арасында
мектеп қабырғасында жүріп - ақ кейбір келеңсіз
оқиғаларға оқушыларымыздың көп ұрынуы, «қиын» бала
есебін толықтыруы, сөз жоқ, мұғалімдер мен мектеп
ұжымын ойландыра келе.
• Қиын балалар дегеніміз кімдер?
• Қиын жасөспірімдердің пайда
болу себептері неде?
• Қиын жасөспірімдермен қандай
жұмыстар жасау керек?
Қиын балалар дегеніміз кімдер?
Қиын бала деген кім? - олар мектеп тарапынан ерекше, қосымша
бақылауды талап ететін, тәрбиелеуге қарсылық білдіретін балалар.
Сонымен қоса, білім деңгейі төмен, тәртібі нашар,
сабақтан көп қалатын, мұғалімдердің талабын
орындамайтын, адамгершілік деңгейі төмен,
топтастарымен үнемі тіл табыса аламайтын,
ол кейде психикалық дамуы, ойлау қабілеті
кейін қалған, ашуланшақ балаларды
қиын балалар және қиын жасөспірімдер
қатарына жатқызуға болады.
«Қиын оқушы» ұғымын тудырушы факторлар

1. бұған 3.Педагог 6. Ата-анамен бала
қоғамдық 2.балалард 4.Әлеуметтік 5.Психология-қ
икалық арасындағы
жағдай мен ың мінез - жағдай: жағдай:
тәрбиесін байланыс:
өмірдегі құлқындағ
ің дұрыс
тұрмыс ы
болмауы.
жағдайы жағымсыз
себепші ерекшелік
тері мен - балалардың жас
болады; кезінде келіспеушілігі,
психикасы кикілжің
-бақылаусыздық; педагогикалық
ның тәрбиемен жете - өз
өзгеше - назардан тыс қамтылмауы; жауапкершілігін
қалыптасу қалуы; - оларды қайта терең сезінбеуі,
ынан - бос уақытының тәрбиелеудегі - бала қабілетімен
санаспау,
немесе болмауы; асығыстық;
- баласына сенім
қалыпты - отбасының - балаға
балдырған кезінде білдірмеу,
нормадан толық болмауы. - мінез - құлық
қатал болып, ал
ауытқуы; жеткіншек кезінде ерекшелігін
айтқанын ескермеу,
орындата алмау; - ұлттық
тәрбиенің
болмауы
Қиын оқушымен жұмыс жасауда, ең алдымен баланың отбасын зерттеу
керек деп кеңес берер едім.

Ата-анасымен сұхбат
жүргізу

Туыстарымен
Баланың отбасына қарым-қатынасын
психологпен барып зерттеу анықтау
жүргізу.

Ата-аналардың пікірін, ұсыныстарын Сынып жетекші, психологтармен бірлесіп
тыңдау арқылы жұмыстар жүргізу ата-анаға кеңестер беру
Қиын жасөспірімдермен әлеуметтік
педагогикалық жұмысты жаңғырту мәселесі.
• жұмыстың міндеттері:
• - қиын жасөспірімдердің пайда болу себептері;
- қиын жасөспірімдердің ерекшеліктері;
- қиын жасөспірімдерге әлеуметтік педагогикалық көмек көрсету;
- қиын жасөспірімді тәрбиелеудегі әлеуметтік педагогикалық тұрғыда отбасы және
мектептің өзара байланысын арттыру;
- қиын жасөспірімді әлеуметтік ортаның теріс ықпалынан әлеуметтік педагогикалық
қорғау;
- құқық бұзушы балаларға профилактикалық және диогностикалық көмек;
- қиын жасөспірімді қоғамға қайта қосудағы әлеуметтік жұмысты іс-жүзіне асыру.
Қиындық туғызатын оқушылармен
жүргізетін әңгіме - интервью.
Сынып
Сынып
жетекшісіменәңгіме:әңгіме:
Оқушымен Сынып жетекшісімен
жетекшісімен әңгіме:
Оқушыменәңгімелесу
әңгімелесу 1.1.БұлБұлоқушыны тәрбиелеудегі
Оқушымен
сұрақтары:
сұрақтары: әңгімелесу 1.Бұл
қиындықтар
оқушыны тәрбиелеудегі
оқушыны тәрбиелеудегі
неден тұрады?
қиындықтар неден
қиындықтар неден тұрады?
тұрады?
1.1.Орта сұрақтары:
Ортамектепті
мектепті бітіргеннен
бітіргенненкейін 2.2.ОсыОсыоқушының
2.Осы оқушының қиын қиын
екендігіне қандай
оқушының қиын екендігіне
кім болғың
1.кейін
Орта келеді?келеді?
кіммектепті
болғың бітіргеннен дәлелдер
екендігіне бар?
қандай
қандай дәлелдер бар?дәлелдер бар?
2. 3. Оқушыны түзетуге қандай шаралар
2.Қай
кейінҚайпәнді
кім
пәнді жақсы
жақсыкөресің?
болғың келеді?
көресің? 3.3.Оқушыны
қолданылады? түзетуге
Оқушыны түзетуге қандай
қандай
Оның нәтижесі шаралар
бар ма?
2.3.Қандай
Қандай
Қай әдеби
әдеби
пәнді кітаптар
кітаптар
жақсы көресің? қолданылады?
шаралар үлгерімі қандай? Оныңма?
Оның
қолданылады?
4. Оқу нәтижесі бар
оқисың?
оқисың? Сенің
Сенің достарың
достарың қандай,
қандай, нәтижесі4. Оқубар
5. Оқушының ма? тәртібі
үлгерімі
үйдегі қандай?қандай?
оларҚандай
олартуралы әдеби
туралысен сенне кітаптар
неойлайсың?
ойлайсың? 5.6.Оқушының
4. үйдегі тәртібі
Оқу үлгерімі
Оқушының қандай?
мектептегі қандай?
тәртібі?
оқисың?
5.Өзіңнің
Өзіңніңмектептегі
мектептегіжүріс-
жүріс- 5.6.Оқушының
Оқушының мектептегі
үйдегі тәртібі?
тәртібі
тұрысыңа, Мұғалімдермен әңгіме:
4. Сеніңоқуына
тұрысыңа, оқуынаризасың
достарың ризасың ба?
қандай,
ба? қандай?
1. Сіздің сабағыңыздағы
Мұғалімдермен әңгіме: оқушының
6.Сенің
олар үйдегі,
туралы
Сенің мектептегі
үйдегі,сен не
мектептегі 6. Оқушының мектептегі
үлгерімі және жүріс- тәртібі?
тұрысы қандай?
ұнататын жұмысың? 1. Сіздің сабағыңыздағы оқушының
ұнататын жұмысың?
ойлайсың? 2. Оқудағы, жұмыстағы оқушының
үлгерімі және жүріс- тұрысы қандай?
7.7.Өмірдегі қабілеті қандай?
Өмірдегіең еңқажетті,
қажетті,қызықты
қызықтыне Мұғалімдермен
2. Оқудағы, әңгіме:
жұмыстағы оқушының
5.неӨзіңнің
деп есептейсің?
деп мектептегі жүріс-
есептейсің?
3. Оқушының
1.қабілеті
Сіздің
тәртіпсіздігін
сабағыңыздағы
қандай?
көрсетін жағдай,
оған сіздің берген ақыл-кеңесіңіз?
тұрысыңа, оқуына ризасың 3. оқушының үлгерімі және
Оқушының тәртіпсіздігін жүріс-
көрсетін
ба? тұрысы қандай?
жағдай, оған сіздің берген ақыл-
6. Сенің үйдегі, мектептегі 2.кеңесіңіз?
Оқудағы, жұмыстағы
ұнататын жұмысың? оқушының қабілеті қандай?
3. Оқушының тәртіпсіздігін
7. Өмірдегі ең қажетті, көрсетін жағдай, оған сіздің берген
қызықты не деп есептейсің?
«Бәрібір де сен жақсысың,
өйткені...» жаттығу
Ойынның шарты:
Қатысушылар арасынан 6 адам шығып, 3-3-тен екі топқа бөлініп тұрайық.
Бірінші топтағы қатысушылар «Оқушы мені жақсы көрмейді, себебі...» деп
әңгіме бастайды.
Екінші топтағы қатысушылар тыңдап болып, « Бәрібір де сен жақсысың,
өйткені...» деп жалғастырады.
Талдау:
* Сіз серіктесіңіздің әңгімесіне түгелдей лайықты жауап бере алдыңыз ба?
* Жауап беру қиын болған жоқ па?
* Қиындық не нәрсеге байланысты болды деп ойлайсың?
* Қолдау тапқан кезіңізде қандай сезімде болдыңыз?
«ЭМОЦИЯ» жаттығуы

Мақсаты: Мұғалім бойында әртістік, эмоционалдылық, иілгіштік, оқушылармен қарым
қатынаста образдық пен тірлік техникаларын дамыту.

ТАПСЫРМАЛАР
1. Үзіліс кезінде шулап жатқан балалар қоңыраудың, соғылғанын, сіздің сыныпқа
кіргеніңізді байқамады. Бір оқушының лақтырған бас киімі сіздің бетіңізге тиіп кетті. Сіз
не істейсіз?
2. Сіз сабақ өткізудесіз. Мектепке сирек келетін ата - ананың бірі есік қақпастан кіріп
келіп, әй - шай жоқ, партада отырған қызының жанына жүгіріп барып, айналып - толғанып
ертіп әкете жөнелді. Сіздің әрекетіңіз?
3. «Тез келсін!» деп сізді директор шақыртыпты. Кабинетіне кіріп келсеңіз ашуланып
тұрған директор сіздің еш қатысыңыз жоқ оқиға жөнінде ұрса жөнелді. Сіз ештеңе
түсінбей, аңырап қалдыңыз. Не істейсіз?
4. Сыныбыңда бір оқушының темекі тартып жүргенін байқадыңыз. Баланың өзіне
ескерткеніңізде мойындамады. Сіздің әрекетіңіз қандай?
5. Сыныбыңызда ұлдар өте тентек. Сыныбыңыз үшін үнемі ескерту аласыз. Шаштары
өскен, үнемі ескертесіз. Бірақ орындалмайды. Ата - анаға барсаңыз «жалғыз сол ма?» деген
сияқты дәлел айтады. Сіздің әрекетіңіз?
АУТОТРЕНИНГ

Көз алдыңызға жаңа көрген табиғат көріністерін елестетіңіз.
- Терең дем алып, әуеннің ырғағына зейін аударып, менің сөздеріме құлақ салыңыз.
- Ал, бастаймыз. (музыка қосылады)
- Соқпақ жолмен жүріп келесіз …
- Жол ұзақ, шаршадыңыз, шөлдедіңіз …
- Кенет алдыңыздан ғажайып бақ көрінді …
- Алма бағы …
- Қып-қызыл алмалар қол созым жерде …
- Сіз үзіп алып жей бастадыңыз …
- Дәмі керемет …
- Жеген сайын жегіңіз келеді …
- Қалтаңыздан дорба алып алмаларды жинай бастадыңыз …
- Күн кешкірді … Қайту керек … Бақтан шығып жолға түстіңіз …Иығыңызда дорба.
- Жүгіңіз ауыр. Жол бітер емес. «Тастап кетсем бе екен?» деген ой келді …
- Сіз дорбаны емес, жалқау ойыңызды тастап кетіңіз …
- Міне, қалашыққа да жеттіңіз … Алдыңыздан қуана секіріп балалар шықты …
- Оларға өзіңіз терген алмалардан үлестіре бастадыңыз …
- Алма тергеніңіз мұншама абырой болар ма?
Сізге балалар да, олардың ата-аналары да дән риза …
- Балалардың бақытты күлкісі сіздің де көңіліңізді көкке көтерді!
«МЕНІҢ ЕҢ ҚИЫН ОҚУШЫМ» ЖАТТЫҒУ

МАҚСАТЫ: мұғалім бойында балаға деген жағымды эмоциялы қатынасын
дамыту, қиын балалармен қарым - қатынас жасау жолдарын бөлісу
ШАРТЫ: Сынып жетекші өз сыныбындағы бір қиын оқушы жайлы, оның түр
әлпеті, өзін сабақта қалай ұстайтындығы, оның үлгерімі туралы айтып береді
немесе соған байланысты болған ситуацияны баяндап беруі тиіс.

Талдау
Жаттығуды орындау қиын болды ма?
Қиын оқушының эмоциясын салу барсында қандай ойда болдың?
Не қиындық келтірді?
Сонымен тренинг сабағымызды қорытындылай келе, тәрбиесі «қиын»
жасөспірімдерді тәрбиелеу проблемасын ата - аналар, психологтар, педагогтар
болып бірігіп қолға алуымыз қажет. Өйткені, тәрбие саласында жүрген
кемшіліктерді уақыт өткен соң қайыра қалпына келтіру қиын.
Жас шыбықтың шорт сынбай, қайырылса да қайта орнына келгенінің жақсы
болатыны секілді, қиюы келіспесе де қиын баланы тәрбиелеу қажырлы, қайратты
еңбекті талап етеді.
Ата-аналармен жұмыс.
«Сіз қандай ата-анасыз ?» тақырыбында сауалнама
жүргіздік. Ол 10 сұрақтан тұрды. Жауабы жиналған
ұпай бойынша анықталды:
сирек-1 ұпай, иә-2 ұпай, жоқ-0 ұпай.

6 ұпайдан аз алғандар
Осы кездегі тәрбие туралы көп ойланбайсыз.
Сізге берер кеңесіміз-ештен кеш жақсы деп
балаңызды тәрбиелей бастаңыз.

7-ден 14 ұпайға дейін алғандар.
Тәрбиелегенде көп қате жібермейсіз,бірақ балаңызға
көбірек көңіл бөліңіз.

15 ұпайдан көп алғандар.
Сіз ата-ана міндетін толық атқарады екенсіз
Баланың қылығына қоршаған
ортаның әсері бар ма?
Бала тәрбиелеудегі ең маңызды мәселе.
Бала тәрбиелеудегі қиындық туғызатын
жағдай
Ата-аналарға кеңес
1. – Сенен ешқандай жақсылық шықпайды, нөлсің,-деп
бала үмітіне балта шаппайсыздар.
Керісінше:
Сенің де қолың өмірде бір нәрсеге жететініне сенгім
келеді. Оқу озаты немесе оқу екпіндісі боласың,-деп
балаға үлкен үміт артасыз.
2. – Неге сен басқа балалар сияқты емессің?
Керісінше:
Сенің де басқалардан өзгеше болуыңа құқығың бар,
сенің қолыңнан келеді,-деп сенім артасыз.
3. –Неменеге ұсқынсыз болып кеткенсің, үстің кір, шашың
дудыраған,-деп сынамайсыздар.
Керісінше:
Баланы өзін жақсы сезінуіне көмектесесіз:
Үстіңді ретке келтір, шашыңды тара, киіміңді ауыстыр
4. – Тағы да осылай жасасаң таяқ жейсің,-деп балаға
күш көрсетіп қорқытпайсыздар.
Керісінше:
Біз саған қиыншылықтарды жеңуге көмектесеміз,
екінші жаман қылық жасама,-деп болашаққа
сеніммен қарауға тәрбиелейсіздер.
5. – Сенің кесіріңнен біздің өмірі жолымыз болмайды,
- деп баланы кінәламайсыздар.
Керісінше:
-Үлкендердің өміріндегі болып жатқан ыңғайсыз
жағдайларға сен кінәлі емессің, сенің болашағың
алда, үлкен ғалым боласың, жақсы дәрігер,
білімді ұстаз болуды арманда, - деп үнемі балаға
ата-анасын сыйлау керек екенін айтып отырсаңыздар,
өте дұрыс көмек көрсетер едік.
Тәрбие ешқандай үзіліс, демалыс
күндер дегенді білмейді.
«Адамға ең бірінші білім емес, тәрбие керек.
Тәрбиесіз берілген білім – адамзаттың қас жауы,
ол келешекте оның өміріне қауіп әкеледі»
деп философ Әбу Насыр әл Фараби айтқандай,
балаларға жан-жақты тәрбие беруді жетілдіріп
отыру – басты парызымыз.
Қазақстан Республикасының Президенті
Н. Ә. Назарбаев Қазақстан халқына жолдауында:

«Өз назарымызды жасөспірімдер арасындағы

қылмыстың өсуі проблемасына аударып,

мұны кеміту шараларын қолдану міндет.

«Қазақстанның үшінші жаңғыруы: жаһандық қабілеттілік»
атты жолдауында

Ұрпақты рухани-адамгершілік рухында тәрбиелеу үшін қосымша
қадамдар жасау және бұл іске тәрбие саласын белсенді түрде
тарту қажеттігіне ерекше тоқталды.
ҚОРЫТЫНДЫЛАЙ КЕЛЕ
Балалар мен жасөспірімдерде мектептік мінез-
құлықтың екі негізгі аспекттерде: іс-әрекеттік және
тұлғааралық қатынастар (құрбы-құрдастары, ата-аналары
мен педагогтар арасында) төңірегінде көрініс табады.
Сондықтан да, білім беру мекемелерінде жүргізілетін
психологиялық және педагогикалық жұмыстың оңтайлы
жүзеге асырылуы үшін жұмыс жасау керек.
Ұрпағымыздың жұмсақ мінезді, мейірімді, байланыс
жасауда қиындық тудырмауы үшін, өмірдің қатал сынына
төзбей «қиын бала» атанған бауыр етіміз балалардың
тәрбиесіне бір жеңнен қол, бір жағадан бас шығарып іске
кірісуіміз қажет.
Назар қойып тыңдағандарыңызға
рахмет !

Ұқсас жұмыстар
Халықтың асыл қасиеті, 4 сынып
Жасөспірім және жеткіншек жастағы тәрбие мен оқыту мәселелері
НАРАЗЫЛЫҚ ҚАРСЫЛЫҚ КӨМЕККЕ
Ананың көңілі балада, Баланың көңілі далада
Мерейлі менің Қазақстаным! 3 - сынып
Қазақ тілі сабағында ойын түрлерін пайдалану арқылы оқушылардың сауаттылығын арттыру
Зат есімді оқыту әдістері
Әлемнің жарығын
Тәрбие сағатының толық нұсқасын даярлау
Тәрбиесі қиын оқушылармен жүргізілетін жұмыс түрлері туралы ақпарат
Пәндер