Қысым формуласы




Презентация қосу
Сабақтың өтілу
моделі
ІІ
І
Мақсаты
ІІІ
Тақырыбы Үй тапсыр-
VIІІ
масы
№498
Бағалау

ІV

Өткенді
қайталау
VIІ
V
Қорытын - Жаңа
дылау материал
VI
Жаңа
материалды
бекіту
20 жаттығу
Шоқан Уәлиханов атындағы мектеп-
гимназиясы
Ашық сабақ

Сабақтың тақырыбы: Қысым
7 “А” сыныбы
Орындаған :физика пәнінің мұғалімі
Ерпаизова Куланда Еділқызы
Жамбыл облысы Сарысу ауданы
Мақсаты
Оқушыларға күштің
әрекет тіреу ауданына
тәуелді болатыны, қысым,
қысымның бірліктері
туралы түсінік беру.
Өткен тақырыпты
қайталау.
1) Сұрақ – жауап алу
1.Табиғат туралы ғылым.
2. 10-6 дәрежесі қалай аталады?
3. Күш деген не?
4.«Жұпардың иісін жасыра алмайсың»-бұл қай
құбылысқа негізделген?
5.Заттың үш күйін ата.
6.Жарық жылдамдығының шамасы неге тең?
7.Аспан денелерін зерттейтін ғылым.
8.Жердің серігі.
9.Найзағайдың пайда болуы туралы шынайы
болжамды ұсынған ғалым.
10.Астрономиядағы ең негізгі зерттеу құралы?
11.Ұзындықтың халықаралық бірліктер жүйесіндегі
өлшемі не?
12.Траектория нешеге бөлінеді?
2) Лабиринт шешу.

Мектептен үйге жету үшін, физикалық шамалардың
өлшем бірліктерін білу керек.

Мектеп

Үй
Үй
3) «Сиқырлы текше»
эксперимент жүргізу.

№1 Шикі жұмыртқаны піскен
жұмыртқадан қалай ажыратуға
болады?
Тәжірибе жасап көрсет. Берілген
құралдар: Тарелка, 2 жұмыртқа,
сызғыш.
№2 Конверт ішінде кілт
жатыр. Осы кілтті конвертке
қол тигізбей қалай алуға болады?

Берілген құралдар: Кілті бар
конверт, қайшы, су, сіріңке.
№3 Велосипедші А-дан В-ға дейінгі
жолды жүріп өтті. Бұл жағдайда
велосипедтің алдыңғы және артқы
дөңгелектерінің жүріп өткен
жолдары бірдей ме?
Жаңа сабақ.
Біз күнделікті тұрмыста қайшы, ине, пышақ
сияқты алуан түрлі құралдарды пайдаланамыз.
Алайды олардың әсері осы күш түскен беттің
ауданына тәуелді болатынын байқай бермейміз.
Мысалы, матаны ұшы доғал инеге қарағанда,
үшкір инемен тесу оңай; өткір пышаққа қарағанда
өтпейтін пышақпен кесу қиын. Сол себепті
құралдардың кесетін жүзінің ауданын кішірейтіп,
өткірлеу үшін әр уақытта да оларды мұқият
қайрауға тырысамыз. Сондықтан құралдар мен
аспаптардың әсерін есептегенде бір дененің басқа
бір денеге түсіретін күшінің мәнін ғана емес, осы
күш түсірілетін беттің ауданын да білу маңызды.
Мынадай тәжірибе қарастырайық.
Жіңішке төрт аяғы бар үстелшені
төңкеріп, ыдыстағы құмның үстіне
қояды да, оны массасы 5 кг гір
таспен бастырады. Бұл жағдайда
үстел құмға батпайды. Ал
үстелшенің жоғары қаратып,
үстіне сондай гір тас қойғанда,
оның аяғы құмға батып кетеді.
Сол сияқты адамның қармен жүруі қиын,
өйткені ол қадам басқан сайын қарға
омбылайды. Ал аяғына шаңғы байлаған адам
қар үстімен жеңіл жүре алады. Мұның себебі не?
Шаңғы мен де шаңғысыз да адам қарды өзінің
салмағына тең бірдей күшпен басады. Бірақ ол
күштің бұл екі жағдайдағы әрекеті бірдей емес,
себебі шаңғы бетінің ауданы адамның
табанының ауданынан жиырма еседей үлкен,
сондықтан ол шаңғымен тұрғанда қар бетінің
әрбір шаршы сантиметр ауданын шаңғысыз
тұрғандағыдан гөрі жиырма еседей аз күшпен
басады.
Белгілі бір бетке түсетін күш
әрекетінің нәтижесін сипаттайтын
шаманы қысым деп атайды, оны р
әріппен белгілейміз және ХБЖ-де
қысымды Па өлшейміз
Қысым формуласы

F

P = /
S

F-күш к‰ш
кысым
аудан
S-аудан
Өлшем бірлігі

Н
1Па 1 2
м
ХБЖ-да қысым Паскальмен өлшенеді. Па

гПа=100 Па=102 Па
кПа=1000 Па=103 Па
МПа=100000 Па=106 Па
ЕСЕП
Кітаппен жұмыс:
20-жаттығу: №1, №2
Қосымша материалмен жұмыс:

Лукашик В.И.
7-8 сынып-
тарға арналған Жауабы:
«Есептер
жинағы»-нан
есептер № 9520 Па
шығарамыз.
№101 1600 Н
Физикалық диктант

1.Белгілі бір бетке түсетін күш
әрекетінің нәтижесін сипаттайтын
шама?

2. Қысымды қалай анықтайды?

3. Қысымның қандай бірліктерін

білесіңдер?
Оқушылардың қысым туралы ойын білу
үшін ассоциация толтырайық.
Келесі қадам – ЖИГСО немесе отбасылық
әдіспен оқушыларға мәтіндер таратылады
Екі топқа бөлемін. Ортаға текст
тасталып, оқушылар талқылайды.
Кейін орындарына отырып, тексттен
оқығанын кестеге толтырады.
Білемін Білгім келеді Үйрендім
Талқыланатын текст
Қысым (орыс. давление ) бір дене
екінші дене бетіне (мысалы,
ғимарат іргетасының грунтқа,
сұйықтықтың ыдыс қабырғасына,
қозғалтқыш цилиндріндегі газдың
піспекке, т.б.) әсер еткенде пайда
болатын қалыпты күштің (дене
бетіне перпендикуляр)
қарқындылығын сипаттайтын
физикалық шама.
VІ. Бағалау.
Бағалау парағы
Оқушының аты-жөні Белсенділігі Үй тап. Есеп Физикалық Қорытынды
шығару диктант бағасы

Абаева Сағыныш
Айтуар Арайлым
Ахмедияева Айгерім
Әбдешов Нұрболат
Баймашева Гүлім
Бегалы Шерхан
Даханов Бексұлтан
Егембердиев Ғабиден
Икрам Зарина
Қожанбердиев Талғат
Қалыбай Фариза
Қалмен Назерке
Қалқаман Еркеғали
Қойбағар Аслан
Қуанышбекова Арайлым
Мадиканова Мадина
Мейрамбек Айымторы
Мнажатов Айзат
Ордабек Несібелі
Мұратова Айжан
Үмбетова Марал
Өтепбергенов Фархат
Қыдырәлі Қайсар
Тұрарова Айсұлу
Мұхамед Аяулым
Үйге тапсырма

Күнделікті енді ашайық
Үй тапсырмасын жазайық.
Қысымнан алған білімді,
Ұмытпай есте сақтайық.

Ф 43, 14 тапсырма,
20 жаттығу №3
Сабақ аяқталды.
Рахмет

Ұқсас жұмыстар
Қысым бірліктері
Атмосфералық қысым. Атмосфералық қысымның бар екендігін дәлелдейтін тәжірибелер
Қатты денелер өзіне түсірілген қысымды бір бағытта ғана жеткізеді Сұйықтың ыдыс түбіне және қабырғаларына түсіретін қысымын есептеу жолдары
Қатты денелердегі қысым
Ауырлық күші
Қысым тақырыбын қайталау. 7-сынып
Сұйықтың стакан түбіне қандай күш түсіретінін есептеңдер
Жарықтың қысымы
Қажетті құралдар
Қысым тақырыбына есептер шығару
Пәндер