Дауысты дыбыстардың жіктелуі




Презентация қосу
Қызылорда қаласы,
№173 Ә. Молдағұлова атындағы
орта мектебінің
қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің
мұғалімі Салходжинова Баян Семья – это счастье, любовь и удача,
Есенкелдіқызы Семья – это летом поездки на дачу.
Семья – это праздник, семейные даты,
Подарки, покупки, приятные траты.

Рожденье детей, первый шаг, первый лепет,
Мечты о хорошем, волненье и трепет.
Семья – это труд, друг о друге забота,
Семья – это много домашней работы.

Семья – это важно! Семья – это сложно!
Но счастливо жить одному невозможно!
Всегда будьте вместе, любовь берегите,
Обиды и ссоры подальше гоните!
е л у і
жі кт
рды ң
ы ст а
ды б
с т ы
д ауы я м
ж а нұ
ен і ң
М
Буын, дауысты дыбыстардың жіктелуі
мақсаты:
туралы ақпарат беру;
Жанұя мәтініне қатысты айтылған
ақпараттарды тыңдап түсіну, арқылы
коммуникативтік сөйлеу дағдыларын
қалыптастыру.
Оқушылар үшін
күтілетін нәтижелер:

Дауысты дыбыстардың жіктелуін үйренеді,
фонетикалық талдау жасайды.
«Менің жанұям» тақырыбы бойынша сөз
тіркестерін дұрыс айтуға, сауатты жазуға
үйренеді.
ШАТТЫҚ ШЕҢБЕРІ
«Суреттер аллеясы» сергіту сәті

(топқа бөлу )
Үй тапсырмасы:

Үндестік заңы
Үндестік заңы

1.Буын үндестігі(слоговой сингармонизм)
а) жуан+жуан+жуан;
оқу+шы+лар
ә) жіңішке+жіңішке+жіңішке;
етік+ші+лер

2. Дыбыс үндестігі (звуковой сингорманизм)
а) қатаң; б,в,г,д+қатаң бас+тық
ә) ұяң (б,в,г,д әріптерінен басқа)-ұяң, үнді, ауыл+ға
б)....к г шелек+і шелегі
....п +дауысты бкітап+ы кітабы
...қ ғ тарақ+ы тарағы
«Бағдаршам»

үздік орта төмен
Фонетика
Буын

Ашық Тұйық Бітеу

Дыбыс Үндестік заңы

Дауысты Дауыссыз

Буын
Дыбыс үндестігі
үндестігі
Дауысты дыбыстардың жіктелуі

Еріннің Жақтың Тілдің қызметіне
қызметіне қызметіне қарай
қарай қарай

еріндік езулік ашық қысаң жуан Жіңішке
о,ө,у,ұ,ү а,ә,е,э, а,ә,е,э, ы,і,ұ,ү, а,о,ы,ұ, ә,ө,і,ү,
ы,і,и о,ө у,и (у),(и),э (и),(у),е
Фонетикалық талдау

1-топ:мамандық; 2-топ: заңгер; 3-топ: шөбере .

Оқушылар жауап үлгісі бойынша бір-бірінің
тапсырмаларын тексереді.
Жауап үлгісі
1-топ
Ма-ман-дық- үш буынды, 1-ашық, 2,3-бітеу буындар

М-дауыссыз, үнді;
А -дауыссыз, үнді;
М-дауыссыз, үнді;
А- дауысты,езулік, ашық, жуан;
Н- дауыссыз, үнді;
Д- дауыссыз, ұяң;
Ы- дауысты, езулік, қысаң, жуан;
Қ- дауыссыз, қатаң.
Жауап үлгісі
2-топ
Заң-гер – екі буынды, 1,2 –бітеу буындар

З-дауыссыз, ұяң;
А-дауысты,жуан, езулік, ашық;
Ң-дауыссыз, үнді;
Г-дауыссыз, ұяң;
Е- дауысты, езулік, ашық, жіңішке;
Р- дауыссыз, үнді.
Жауап үлгісі
3-топ
Шө-бе-ре – үш буынды, 1,2,3- ашық буындар

Ш- дауыссыз, қатаң;
Ө- дауысты, еріндік, ашық, жіңішке;
Б- дауыссыз, ұяң;
Е- дауысты, езулік, ашық, жіңішке;
Р- дауыссыз, үнді.
Сөздік жұмыс

Онша-не очень
немере- внук
Жеке меншік- частный
шөбере- правнук
Балалар дәрігері-педиатор
заңгер-юрист
ДӘПТЕРМЕН ЖҰМЫС

1. Жаңа сөздермен сөз тіркестерін
құрау.

Онша үлкен емес,жеке меншік
үй,балалар дәрігері болып істейді,...
2. Сөйлемдер құрау.

1.Менің отбасым онша үлкен емес.

«Екі жұлдыз, бір тілек»
топты бағалау
Сергіту жаттығу.

Аталар, апалар,
әжелер, балалар,
ағалар, әр үйде
әпкелер, бар олар.

(Әли Ысқабай)
Лексикалық тақырып:

МЕНІҢ ОТБАСЫМ
Тыңдап отырған бестік
Ұйымдастыру:
Оқушылар бесеуден отырады, екеу-екеуден қарсы, ал
біреуі сәл алшақта – сөйлесуге қатыспайды, бірақ
бақылайды.
Жаттығудың сипаттамасы:
Оқушылар топта бесеуден отырады. Әр оқушы
сөйлеуші, сұрақ қоюшы және жазып алушы рөлін
атқарады. Сөйлеуші бір нәрсені айтады, сұрақты
түсіндіреді немесе пікірін білдіреді. Сұрақ қоюшы
көмектесіп айтып отырады және түсініктеме беруді
сұрайды. Жазып алушы қажетті жерлерін түртіп алып,
әңгіме соңында қорытынды береді.Келесі жолы рөлдер
ауысады.
Бағалау плакаты (топтық бағалау)
Критерий бойынша бағалау
критерийлер 1-топ 2-топ 3-топ

хабарлануы
көркемделуі
қателері
Жалпы орташа баға \

- үздік
-
орта
- төмен
Сұрақты ұстап ал!
Мұғалім сұрақ қойған кезде фасоль
салынған қапшықты лақтырады. Бұл сұрау
үдерісіне кинестикалық сипат береді және
оқушыларды өз еркімен жауап беру үшін
ниет білдіруге итермелейді. Сіз
оқушыларға жауапты білмеген жағдайда
сұрақты басқа оқушыға лақтыруына
мүмкіндік бере аласыз. Сонымен қатар,
бұл тапсырманы командамен шешуге де
болады. Мұғалім кезек-кезекпен
фасольды қапшықты әр командаға
лақтырады. Егер де қапшықты қағып алған
адам сұраққа жауап берсе, онда команда 3
балл алады. Егер де ол жауабын білмесе,
қапшықты басқа командаға 2 балға
лақтырады. Егер де қапшық тағы да кері
лақтырылатын болса, онда дұрыс
жауаптың құны 1 балға дейін төмендейді.
Сұрақ-жауаптар

Мұғалім оқушы
1.Сенің отбасың үлкен бе?
2.Отбасыңда қанша адам бар?
3.Сенің ата-анаң қай жерде жұмыс істейді?
4.Сенің әпкең,ағаң,інің,сіңлің(қарындасың)
бар ма?
5.Олар неше жаста?
6.Олар не істейді?
Жұппен жұмыс
№1 Сұрақтарды аударыңдар

1.Как тебя зовут?
2.У тебя есть бабушка и дедушка?
3.Чем они занимаются?
4.Сколько лет твоему отцу?
5.Где он работает?
6.Сколько лет твоей маме?
7.Как ее зовут?
8.У тебя есть братишка (сестренка)?
9.Что они делают?
10.Где ты живешь?
№2 Сөйлемдерді аяқтаңдар
1.Менің..... .
2.Менің.....
3.Олар....
4. Әкем......
5.Ол......
6.Анам...
7.Оның........
8. Менің.......
9.Олар........
10.Мен.......
№1 Жауап үлгісі
1.Сенің атың кім?
2.Атаң мен әжең бар ма?
3.Олар не істейді?
4.Әкең неше жаста?
5.Ол қайда жұмыс істейді?
6.Анаң неше жаста?
7.Оның аты кім?
8. Інің(қарындасың,сіңлің) бар ма?
9.Олар не істейді?
10.Сен қайда тұрасың?
№2 Жауап үлгісі

1.Менің атым...
2.Менің атам мен әжем бар(жоқ)
3.Олар-зейнеткерлер,құрметті демалыста.
4.Әкем 45 жаста.
5.Ол зауытта жұмыс істейді.
6.Анам 42 жаста.
7.Оның аты..........
8.Менің інім(қарындасым,сіңлім)бар(жоқ).
9. Олар мектепте оқиды.
10.Мен Алматыда тұрамын.
Бір-бірінің тапсырмасын жауап
үлгісі бойынша тексереді.
Бағалау
Қорытынды бағалау

Үй Фонети Дәптер «Тыңдап Жұппен
тапсыр калық мен отырған жұмыс
масы талдау жұмыс бестік»
1 Срыбник С.
2 Трубанинов А.
3 Шишенкова М.
4 Ахметов Е.
5 ЖұмағұлЕ.
6 Самусенко К.
7 Еркешов П.
Үйге тапсырма

Сөздерді жаттау.
Сызба бойынша мәтінді әңгімелеу.
Рефлексия

Кері байланыс

Ұқсас жұмыстар
Сөйлеудің темпі
Ашық, қысаң дауысты дыбыстар
Бастауыш мектепте фонетиканы оқыту
Сөз бен қосымша, сөз бен
Фонетика. Дауысты дыбыстар - Қазақ тілі (5-сынып)
Фонетиканы, морфологияны қайталауға, бекітуге арналған тапсырмалар топтамасы; Тіл дамытуға арналған тапсырмалар
Ғалымдардың фонетикаға қатысты зерттеулері
ДАУЫССЫЗ ДЫБЫСТАР
Фонетика
Қазақ тілі білімі қазақ тілін зерттейтін ғылым саласы
Пәндер