Бес жиырма мен бес жақсы есебі




Презентация қосу
«Ғажайыпқа толы –
математика»
Сайыс кезеңдері:

I «Шаңырақ». Топқа бөлу.
II «Сұрақты ұстап ал».
III«Ғажайыптар әлемі».
IV«Кім жылдам?».
V «Жұлдазда сәт».
Шаңырақ
• I сайыс: «Шаңырақ». Оқушалар 3 топқа
бөлініеді.
• II сайыс: «Таныстыру». Топ мүшелері
өздерін таныстырып, ең жоғарғы ұпай –
ұпай.
• III сайыс: «Сұрақты ұстап ал». Әр топ
сұрақтарға жауап береді. Дұрыс жауапқа 5
ұпай.
• «Сұрақты ұстап ал».
• Қолымызда 10 саусақ бар. 10 қолда неше саусақ бар?
Екі адам төрт сағат шахмат ойнайды. Олардың әрқайсысы неше сағат ойнаған?
• Үш ат жегілген шана бір сағат 15 км жүріп өткен. Әрбір аттың жылдамдығы қандай еді?
• Сағат 12-де Алматыдан Талғарға қарай 80км/сағ жылдамдықпен жеңіл машина жолға шықты.
Олар тоқтамастан жүріп отырды. Кездескенде екі машинаның қайсысы Алматыдан қашығырақ
болған?
• Бір жанұяда бес ұл бар. Олардың әрқайсысының қарындасы бар. Сол жанұяда қанша бала бар?
• Үш тауық үш күнде үш жұмыртқа салады. 12 тауық 12 күнде неше жұмыртқа салады?
• Үш метрлік 60 бөренені жарты метрлік шөркелерге арамен бөлу керек. Қанша рет аралап кесу
керек?
• Үйдің 6-шы қабатына дейінгі басқыштың ұзындығы 2-ші қабатқа дейінгі басқыштың
ұзындығынан неше есе ұзын?
• Екі адам базарға алма сатуға барды. Әрқайсысының 30 алмасы бар еді. Біреуі 1 алманы 1
теңгеден, екіншісі 3 алманы 1 теңгеден сатпақшы болды. Бірақ сауда жасар алдында біреуі үйіне
бару керек болып, ол екінші сатушыға өзінің алмасын сатуға тапсырып кетті. Ол адам 5 алманы 2
теңгеден сатты. Егер олар жеке-жеке сатса, табыстары 10 теңге және 15 теңге, яғни 25 теңге
болар еді, 5 алманы 2 теңгеден сатқандықтан, олар 24 теңге алды. 1 теңге қайда кетті?
• Екі дәптер және бір қарындаш 94 тиын тұрады. Екі қарындаш және бір дәптер 80 тиын тұрады.
Дәптер мен қарындаштың қайсысы қымбат және қанша қымбат?
• Бір айда бес жексенбі бола ала ма?
• Қандай да бір айдың үш жексенбісі жұп күндерге тура келеді. Осы айдың 20-жұлдызы аптаның
қай күні еді?
Қолымызда 10 саусақ бар. 10 қолда неше саусақ бар?
Екі адам төрт сағат шахмат ойнайды.
Олардың әрқайсысы неше сағат ойнаған?
Үш ат жегілген шана бір сағат 15 км жүріп өткен. Әрбір аттың
жылдамдығы қандай еді?
Сағат 12-де Алматыдан Талғарға қарай 80км/сағ жылдамдықпен жеңіл
машина жолға шықты. Олар тоқтамастан жүріп отырды. Кездескенде
екі машинаның қайсысы Алматыдан қашығырақ болған?
Бір жанұяда бес ұл бар. Олардың әрқайсысының қарындасы
бар. Сол жанұяда қанша бала бар?
Үш тауық үш күнде үш жұмыртқа салады. 12 тауық 12 күнде
неше жұмыртқа салады?
Үш метрлік 60 бөренені жарты метрлік шөркелерге арамен бөлу
керек. Қанша рет аралап кесу керек?
Үйдің 6-шы қабатына дейінгі басқыштың ұзындығы 2-ші қабатқа
дейінгі басқыштың ұзындығынан неше есе ұзын?
Екі адам базарға алма сатуға барды. Әрқайсысының 30 алмасы бар еді. Біреуі 1 алманы 1 теңгеден, екіншісі 3 алманы 1
теңгеден сатпақшы болды. Бірақ сауда жасар алдында біреуі үйіне бару керек болып, ол екінші сатушыға өзінің
алмасын сатуға тапсырып кетті. Ол адам 5 алманы 2 теңгеден сатты. Егер олар жеке-жеке сатса, табыстары 10 теңге
және 15 теңге, яғни 25 теңге болар еді, 5 алманы 2 теңгеден сатқандықтан, олар 24 теңге алды. 1 теңге қайда кетті?
Екі дәптер және бір қарындаш 94 тиын тұрады. Екі қарындаш және бір дәптер 80
тиын тұрады. Дәптер мен қарындаштың қайсысы қымбат және қанша қымбат?
Бір айда бес жексенбі бола ала ма?
Қандай да бір айдың үш жексенбісі жұп күндерге тура келеді.
Осы айдың 20-жұлдызы аптаның қай күні еді?
«Ғажайыптар әлемі».
1-топ
Бөлменің төбесінен тік 2-топ
Буратино үйден мектепке 3-топ
төмен қарай қабырғаны
дейін жаяу барды, Екі жолаушы бір мезгілде
бойлай екі шыбын
қайтқанда сол жолмен А-дан И-ға қарай жолға
жорғалап төмен түсті.
жүрді, бірақ жолдың шықты. Бірінші жолаушы
Еденге түскен соң бірінші жартысын ол итке, жолға жұмсалған
қайтадан жоғары қарай екінші жартысын тасбақаға уақыттың алғашқы
жорғалады. Бірінші мініп келді. Буратиноның жартысын 5 км/сағ, содан
шыбын екі жағдайда мектепке жаяу барғандағы
жылдамдығынан иттің
кейін 4 км/сағ
тұрақты жылдамдықпен
жылдамдығы төрт есе жылдамдықпен жүрді. Ал
жорғалады, ал екінші
артық, ал тасбақаның екінші жолдың бірінші
жоғары қарай біріншіге
жылдамдығы одан екі есе жартысын 4 км/сағ,
қарағанда екі есе баяу
кем. Буратино қай жолы қалғанын 5 км/сағ
көтерілгенмен, төмен уақытты көп жұмсады – жылдамдықпен жүрді.
түскенде екі есе үйден мектепке дейін бе Олардың қайсысы И-ға
жылдам жорғалады. әлде мектептен үйге дейін
бұрын жетеді?
Олардың қайсысы бе?
төбеге бұрын жетеді?
«Кім жылдам?».
• Алдарыңда іші әріпке толы квадрат тұр. Бұл әріптерді
оңнан солға, солдан оңға, төменнен жоғары, жоғарыдан
төменге қарай қоссаң, математикалық мағынасы бар
сөздерді табасыңдар. Бір әріп бірнеше рет қайталануы
мүмкін.
И Ц Ү Ш Б Ө
О А Р Ы К Л
Н Б Ұ П Е Ш
А Л Ж А Й Н
Л Т Ү З Ы Қ
Б Ө Л У С О
«Жұлдызды сәт». Қазақтың
байырғы есептерін шығару.
• «Үнді шәйі» есебі
• Сәске кез болатын. Анам кесеге шәйді толтырып
қоя салды. Кенже інім қолындағы қантты сол
кесеге түсіріп алды. Алайда қант құп-құрғақ
күйінде қалды. Неліктен деп ойлайсың?
• Бұта түбі кеуегі,
• Кеуегінде көжегі.
• Бұлай деп айтуы есепті шешуге болатындығын,
әрі ол өзіне таныс нәрседен басталады дегенге
тіреледі.
«Бәрін бірге ойлап қой» есебі
Түйе, бота маң басқан,
Төрт аяғын тең басқан.
Шұнақ құлақ бес ешкі,
Қом-қос лақты қос ешкі,
Төрт қозылы екі қой,
Бәрін бірге ойлап қой.
Бұл есеп «Қырық бір түйір құмалақ, өтірік
айтпа, шынын айт» түйіндеумен бітеді.
«Нар түйеден жүк ауыспас» есебі
«Әр түйе төрт жүк көтерсе, жиырма екі қанар
жүкті Шалқардан Жармолға дейін жеткізу үшін,
Ыбырай оқушысы Медресінге неше түйе керек
болар еді?» – дейді баласы Емберген Тереков.
Нар түйеден жүк ауыспас.
«Жыл қайыру» есебі
Нешедесін? – деді ақсақалға жігіт ағасы.
жылқы, тоқтымын, – деді Тәттімбет күйші.
Тәттімбет неше жаста? Дананың сөзі асыл тас.
«Бес жиырма мен бес жақсы» есебі
Ең бай қазақ баласының қалыңына шектен
шықпай бес жиырма мен бес жақсы берді.
Бір жылқысы орта есеппен 20 сом тұрса, бай
баласының қалыңына қанша жылқы берді
деп ойлайсың?
«Қораға қасалған қой» есебі
99 қой 15 қораға қасалған. Неліктен ең
болмағанда қораның біреуінде қойдың саны
тақ болады?
«Менің сабақтан кейінгі әсерім»

• Қандай ой пайда болды?
• Не сезіндім?
• Не ұнады?

Ұқсас жұмыстар
Меншікті капитал
Жәнібек Кәрбозин "Жиырма тиын"
Сөйлем мүшесі
Атырау - менің қалам тақырыбында ақпарат жинақтау
Сан есімді
Менің отаным Қазақстан
Жарыс сабақ
Баланың өмірге қадам басардағы алғашқы қимыл-әрекеті
Ағаш сүрегінің жалпы қасиеттері
Ондық бөлшектер
Пәндер