Негізгі идеялар




Презентация қосу
САЯСИ ҒЫЛЫМНЫҢ ДАМУ
ТАРИХЫ ЖӘНЕ НЕГІЗГІ
КЕЗЕҢДЕРІ

Орындаған: Каирбекова А.Б.
Тексерген: Анафин Е.Т.
Ежелгі Шығыстағы Антикалық саяси ой
саяси ой ( Ежелгі Грекия,
(Мысыр,Қосөзен, Ежелгі Рим)
Үндістан,Қытай)
Негізгі деректер мен Платон “Мемлекет”,
авторлар: Аристотель”Саясат”,
Конфуций “Лунь ”Афинылық
Юй”,”Ману полития”;
заңдары”,Каутилья Полибий “Тарих”;
“Артхашстра “
Цицерон “Мемлекет
туралы”,”Заңдар
туралы”
Негізгі идеялар: Негізгі идеялар:
-Жеке адам билігін -басқарудың идеалды
нығайту мен ақтау; формасын іздеу;
-басқарушының шығу -полистік
тегін құдіретпен орталықтанбаған
байланыстыру; демократияны ақтау;
-мемлекеттің -азаматтық
орталықтануы; қасиеттерге тәрбиелеу;
-төменгілердің -азаматтық құқықты
басқарушыға сөзсіз және республикалық
бағынуы; идеяны қалыптастыру;
-азаматтық қоғамның
болмауы;
ПЛАТОН (б.з.б. 427 – 347 ж.ж.)

Шын аты – Аристокл.
Платон атақты фәлсафашы
Сократтың шәкірті
Платонның 200 еңбектері бар
Олардың ішінде саясаттану
ғылымына қатысы бар
шығармалар “Мемлекет”,
“Саясатшы”, “Заңдар”,
“Софист”, “Парменид”.
Платонның ойынша, адамдар қажеттіліктерін
жеке-дара өтей алмайды. Олар бірігудің
арқасында ғана қажеттіліктерін өтейді. Осы
бірігудің арқасында қоғам, мемлекет пайда
болады.
Платон адамдарды үш үлкен топқа
(сословиеге)бөлді:

Адамдар

Әкімдер Қорғаушылыр Өндірушілер

Фәлсафашылар – Әкімдердің ой- Егіншілер мен
табиғатынан ниеттерін қолөнершілер –
шындықты, игілік іске асырады, өмірге қажетті
идеясын саралап мемлекетті қаржыларды
танып білуге қорғайды тауып,
икемді болуы керек мемлекетті
материалдық жағынан
қамтамасыз етеді
Мемлекеттік құрлысты 5 түрге бөлді:
Аристократия

Тимократия

Олигархия

Демократия

Тирония

Осылардың ішінде аристократияны қолдады және
қоғамдық меншікті қолдап, жеке меншікке қарсы
тұрды
АРИСТОТЕЛЬ (б.з.б. 384 – 322 ж.ж.)
Аристотель Платон
академиясында білім
алған.
Аристотель Афинада өз
лицейін ашып, саяси
ғылымды пән ретінде
енгізді және өзі сабақ
берді
Саясаттануға қатысты
еңбектері “Саясат”,
“Афиналық полития”,
“Этика”, “Риторика”
АРИСТОТЕЛЬДІҢ ОЙЫНША
Мемлекет – қауымның дамыған түрі
Қауым - отбасының дамыған түрі
Мемлекет

Дұрыс Бұрыс

Монархия o Тирания
Аристократия o Олигархия
Полития o Демократия
Полибий бойынша басқару
формаларының шеңберлік ауысуы

монарх тирания
ия

охлокра аристокра

тия тия

демокр олигарх
атия ия
ЦИЦЕРОННЫҢ ( 106-43жж) негізгі саяси идеялары

Мемлекет халықтың ісі ( res publica)

Халық – ортақ мүдделері мен құқықтары
бірлескен адамдар
Орта ғасыр мен қайта өрлеу дәуіріндегі саяси
ұғымдар

Бұл дәуірде рухани өмірде дін түгелдей
үстемдік етті
Христиан діні феодалдық қоғам
көзқарасынның өзегі, бір тұтас христиан
мәдениетінің негізі болды
Ортағасырлардың саяси ілімдерінің сипатты белгілері:

Сипатты белгілер

саяси идеяларды діни
догматикамен

Монархия
басқарудың идеалды
түрі

Теократия мемлекет
пен шіркеудің байла
нысы ретінде ақтау

Антикалық грек рим
дәстүрінің ықпалы
АВРЕЛИЙ АВГУСТИН (354 – 430 ж.ж.)

Ол христиан
фәлсафасының
негізгі қағидаларын
зерттеп жетілдірді
Оның саяси
көзқарастары “Құдай
қаласы туралы” деген
еңбегінде баяндалған
АВГУСТИННІҢ ОЙЫНША,

Құдай адамға еріктің еркіндігін береді, яғни ол өз
бетімен “күнаһар болып” немесе құдай жолымен
өмір сүруге мүмкіндігі бар

Адам

Құдай жолымен Адам жолымен
өмір сүрушілер өмір сүрушілер

I.Қала, болашақта II. Қала, жын-
құдаймен мәңгілік шайтандармен
патшалық бірге мәңгі жапа шегіп,
құратындар сазайын тартатын
адамдардың қоғамы
деп түсіндірді
ФОМА АКВИНСКИЙ (1225 – 1274 ж.ж.)

Оның саяси
көзқарастары
“Билеушілердің
басқаруы туралы”,
“Теологиялық
жиынтығы” деген
еңбектерінде
қаралады
Реформация кезеңіндегі негізгі саяси идеялар ( xv-xvi ғғ.)

Мартин Лютер / ұлттық шіркеудің
папалық куриядан тәуелісіздігі
Жан Кальвин/ Мемлекетке тәуелсіз
пресвитирандық шіркеу.Әр христианның
ақиқат іздеу мен Құдаймен священниксіз
араласуға құқығы бар
ИММАНУИЛ КАНТ (1724 – 1804 ж.ж.)

Оның саяси пікірлері
“Космополиттік
көзқарас жөніндегі
жалпы тарихтың
идеялары”, “Өмірлік
бейбітшілікке” деген
еңбектерінде
баяндалған
КАНТТЫҢ ӘЛУМЕТТІК КӨЗҚАРАСЫНЫҢ НЕГІЗГІ
ҚАҒИДАЛАРЫ

Әрбір адам ар-намысының, шексіз
құндылықтың иесі
Қандай игілікті жоспар болмасын адам
оны жүзеге асыру жолында әдіс, айла ,
құрал болуға тиіс емес
ХХ ғ. саяси ілім

XX ғ. бірінші жартысында Батыс елдерінде
солидаризм ілімінің өріс алуы.
XX ғ. саяси ілімінде өзінің ізін қалдырған
немістің көрнекті саясаттанушысы,
фәлсафашысы, тарихшысы,
әлеуметтанушысы ...

Ұқсас жұмыстар
Платонның мемлекет туралы
Декарт философия
Реформация кезеңіндегі саяси идеялар
Мемлекеттің орталықтануы
Жобалап оқыту технологиясының шығу тарихы
Идеологиялық саяси сана
Саяси идеология қызметі
Декарт философиясы
Философияның негізгі Бағыттары
Психологиядан оқу сабақтарының түрлері, формалары
Пәндер