ДЕМОКРАТИЯ САЯСИ МӘДЕНИЕТТІНІҢ ТҮСІНІГІ




Презентация қосу
ДЕМОКРАТИЯ САЯСИ
МӘДЕНИЕТТІНІҢ ТҮСІНІГІ
Демократия – сөзі (гр. demos – халық және
гр.kratos – билік) деген сөздерінен шыққан,
яғни“халық билігі” деген мағынаны
білдіреді.

Демократия - алғашында классикалық
либерализммен ұқсастырылатын мүдделер,
қатынастар, құндылықтар, ережелер,
идеялармен концепциялардың кешеніне
негізделетін қазіргі кездегі қоғамның өзін-
өзі саяси ұйымдастыруының негізгі
түрлерінің бірі, халық билігі. Халықтың заң
жүзінде мемлекеттік билікті басқаруы.
Мұнда конституция билік халықтың
қолында екендігіне дәлел болады. Халық
жоғары билікке өз өкілдерін сайлау арқылы
тағайындап, өзгертіп отырады.
ДЕМОКРАТИЯНЫҢ ТҮРЛЕРІ
Делегативті демократия- Идентитарлы демократия
гибридті режимдердің негізгі түрлерінің бірі. Бұл халық еркі мен мемлекет әрекеттерінің теңдігіне
ұғым саясаттану ғылымына аргентиналық негізделген демократия концепциясы. Бұл үлгі
саясаттанушы Г.О'Доннелмен демократиямен жоғарғы билік пен халықтың қарым-қатынасына
авторитаризм белгілерін қамтитын режимді кедергі келтіретін өкілдіктен бастартуды (Ж.Ж.
бейнелеу үшін енгізілген. Руссо), сондай-ақ, билікті бөлу принципінен де
бас тартуды білдіреді (ленинизмнің теориясы мен
тәжірибесі).

Тікелей демократия Өкілдік демократия
халықтың жалпы мемлекеттік және жергілікті халықтың билікті өзі таңдаған мемлекетті
ауқымда билікті тікелей жүзеге асыруы, халықтың коргандар арқылы жүргізуі. Халық билігінің
өзінін (көбінесе сайлаушы азаматтармен) жалпы негізгі екі түрінің бірі (екінші түрі тікелей
және жергілікті сипаттағы шешім қабылдауы. демократия). Қазіргі демократиялық қоғамда осы
Мұндай форманың негізгілерінің бірі референдум. екі түр өзара бірін-бірі толықтырады. Заңды күші
тұрғысынан басымдыққа тікелей демократия
жолымен қабылданған шешімдер ие болады.
Тұңғыш демократиялық мемлекет б.з.д. V ғасырда Афиныда дүниеге келген. Мұнда
“халық кеңесі” жұмыс істеді. Ол мемлекеттің ішкі, сыртқы саясатын жүргізді, соғыс
ашу, соғысты тоқтату шешімдерін қабылдады, т.с.с. Бірақ халық кеңесіне қатыса
алмайтын толық құқығы жоқ азаматтар да болған. Оларға Афиныға басқа жақтан
көшіп келген азаматтар, сол елде тұратын әйелдер мен құлдар жатады. Халық кеңесі
толық құқықты азаматтар көп болса, оларды басқару қиындыққа түседі деп қорықты.
Халық кеңесімен қатар бес жүз адамнан тұратын кеңес жұмыс істеді. Оны “бесжүздік”
деп атады. Олар халық кеңесінде қаралатын мәселелерді дайындады.

Сонымен қатар “халық соты” жұмыс істеді. Ол қылмыс жасаушыларды жазалап
отырды. Афинылық демократия Периклдің (б.з.б. 490-429) басшылық еткен дәуірінде
гүлденіп өркендеді. Бұлуақыт афиналық демократияның алтын ғасыры болып
саналады. Периклдің уақытында барлық билік мүмкіндігінше біркелкі бөлінді.
Демократия Ежелгі Римде де болған. Мұнда “халықтық мінбе” жұмыс істеді. Мұның
құрамында ақсүйектер де, төменгі топ өкілдері де болған.
ИОЗЕФ ШУМПЕТЕР
(1883-
1950)
демократияның “Шумпетерлік” теориясын
жасады. Шумпетердің ойынша, демократияның
ойдағыдай жұмыс істеуі үшін төрт жағдай қажет

Маңызды мемлекеттік қызметтерге сайлауға болатын
айтарлықтай билікті, маман өкілдері тобы болу тиіс.

Саяси органдар халық жақсы қабылдап, оларға өз
көзқарастарын айта алатын шешімдер қабылдауы
керек.

Жауапкершілікті толық сезінетін, қызмет орнының
абыройын жоғары бағалайтын дайындығы бар жақсы
ұйымдасқан бюрократия болуы керек.

Демократиялық өзін-өзі бақылау болғаны өте
маңызды. Мұнда топ өкілдері қандай мәселе болмасын
халық мүддесін бірінші орынға қоюы керек.
ПРИНЦИПТЕРІ
Билік органдарын сайлау
Биліктің бөлінуі
Саяси пікірдің әртектілігі
Бостандық, жауапкершілік бірлігі
Заң
Қоғамдық пікірді ескеру
Азшылықтың өзіндік көзқарасқа хұқы
Жариялылық

Ұқсас жұмыстар
Афинылық демократия
САЯСАТТАНУ ПӘНІ САЯСИ РЕЖИМДЕР
Қоғамның саяси жүйесіндегі мемлекеттің орны, тарихи түрлері, ұғымы белгілері
Саяси режим
Саяси тұрақтылық
Демократия
Қазақстанның саяси жүйесі
Қоғамның саяси жүйесі
Саяси жүйенің негізгі міндеті экономикалық, рухани
САЯИ РЕЖИМДЕРДІҢ ТҮРЛЕРІ ЖӘНЕ ОНЫҢ ЖІКТЕЛУІ
Пәндер