Төртінші ереже




Презентация қосу
1 сыныпта оқыту мазмұны
Орындаған : Арибжанова Дана
Тобы : ПМНО 18-7
Білім беру мазмұнын жаңарту білім берудің қазіргі заманғы үрдістерін және қазақстандық
білім берудің үздік практикасын кіріктіруге бағытталған. Білім беру мазмұнын жаңарту
шеңберінде оқу бағдарламаларын әзірлеу кезінде қазақстандық педагог-практиктердің және
ғалымдардың ұсыныстары ескеріліп жасалды.
Бастауыш білім беру мақсаты — келесі негізгі кең ауқымды дағдыларға:

білімдерді функционалдық және шығармашылық қолдану;
сыни ойлау;

зерттеу жұмыстарын жүргізу;
ақпараттық-коммуникативтік дағдыларды пайдалану;

әр түрлі коммуникация тәсілдерін пайдалану;
топта және жеке жұмыс істеу ептілігі;

проблемаларды шешу және шешімдер қабылдауға ие оқушы
тұлғасының үйлесімді қалыптасуы мен дамуы үшін қолайлы білім
беру кеңістігін құру. 05/27/2021
Педагогикалық әдіс-
тәсілдер

құндылықты-
тұлғалық-бағдарланған;
бағдарланған;

әрекетті; кіріктірілмелі;

коммуникативті әдіс-
тәсілдер пән бойынша
оқу
бағдарламаларының
құрылымы мен
мазмұнын құрудағы 05/27/2021

негізгі бағдарлар болып
Коммуникативтік тәсіл-бірінші
Құндылықты- кезекте оқушылардың ауызша
бағдарланған тәсіл- Тұлғалық-бағдарланған тәсіл және жазбаша сөйлеу
оқушының құндылықтар — педагогтің назарын оқушы дағдыларын дамытуға,
жүйесін қалыптастырушы тұлғасының тұтастығына, қарастырып отырған мәтін,
оның тек ақылойы, азаматтық қатысып отырған әңгіме
оқу-тәрбиелік үдерістің мазмұнын түсініп, туындаған
жауапкершілік сезімінің ғана
сәйкесінше формалары емес, сондай-ақ жағдаятқа сәйкес тілді
арқылы тұлғаның өзін-өзі эмоционалдық, эстетикалық, қолданып үйренуге
танытуы үшін шығармашылық нышандары бағытталған.Интегративтік
алғышарттар құруды мен даму мүмкіндіктерімен тәсіл-оқу үдерісін жобалау
және өткізу кезінде әр түрлі
көздейді.Орта білім беру қоса рухани дамуы туралы оқу пәндерінің мазмұнын өзара
құндылықтары: қамқорлыққа кіріктіру есебінен оқушыда
қазақстандық шоғырландыруды әлемнің тұтас бейнесін
отансүйгіштік және көздейді.Жүйелік-әрекетті қалыптастыруға
тәсіл— оқу-тәрбие үдерісінде жәрдемдеседі.Бастауыш білім
азаматтық жауапкершілік; оқушының өз бетінше білім беру мазмұнына ортақ
құрмет; ынтымақтастық; алуына бағытталып, осы тақырыптарды енгізу әр түрлі
еңбек және мақсатта мұғалімнің тиімді іс- пәндік салалардан білімдерді
шығармашылық; әрекеттің түрлі формаларын кіріктіруге және сол арқылы
ашықтық; өмір бойы білім қолдануын көздейді. алынатын білімдердің
алу. функционалдығына қол
жеткізуге мүмкіндік береді.
05/27/2021
Жаңартылған білім мазмұны бойынша оқу
бағдарламасындағы интербелсенді әдіс
Интербелсенді әдіс– үйретуші мен үйренушілердің өзара әрекеттесуін оқытудың негізі деп танитын және сондай
қатынасқа жағдай жасайтын әдістер. (inter – аралық, бiрнеше, action- әрекет дегендi бiлдiредi) Өзара әрекеттестiк әдетте,
белгiлi бiр мәселенi шешу, ол шешiмнiң тиiмдiлiгi Бiз оқытуды және бiлiм берудi, егер сабақ барысында мұғалiм мен
оқушы арасында өзара әрекеттестiктiң жоғары деңгейiне қол жеткiзсе, «интерактивтi” деп атаймыз. Интерактивтi сөзi –
ағылшын тiлiнен аударғанда туралы әңгiмелесу, талқылау түрiнде өтедi.
Ең бастысы, мұнда мәселенi шешу процесi жауапқа қарағанда маңызды екендiгiн түсiну қажет. Бұл интерактивтi әдiстiң
мақсаты– тек ақпаратты беру ғана емес, оқушыларға жауаптарды өз бетiнше табу дағдысын меңгерту екендiгiмен
байланысты.
Интерактивті негізде оқу мақсаты – білу емес, үйрене бiлу өзiне деген сенiмге тәрбиелейдi шешендiк өнерiн
жетiлдiредi танымның мәнiн түсiнуге көмектеседi (яғни, кейде абсолюттi шындық болмайтынын) сыни ойлау
дағдыларын дамытады өз пiкiрiне деген құқығын түйсiнуi артады.
Интербелсенді оқыту- әрекетпен және әрекет арқылы оқыту, бұл ұстаным үлкен нәтижелерге жеткізетін тиімді жүйе деп
есептелінеді, себебі адам санасында бірінші кезекте өзінің әрекеттері мен өз қолымен жасаған істер қалады. Кезінде
көне қытай ғұламасы Конфуций (Күн-цзы) былай деген екен : «Маған айтып берсең – ұмытып қаламын, көрсетсең –
есте сақтармын, ал өзіме жасатсаң – үйренемін!» деген пікірі дәлел бола алады. Сондықтан интербелсенді оқыту
05/27/2021
оқушылардың оқу үдерісіндегі белсенді әрекеттерін үйренудің негізгі құралдары ән тәсілдері ретінде танылады.
Интербелсенді әдісте оқушылар төмендегідей
білім, білік, дағды, машықтарға үйренеді:
терең ойлану, жеке рефлексиялық қабілеттерді
дамыту;
өз идеялары мен әрекеттерін талдау және оларға
баға беру;
ақпаратты өздігімен түсініп, жан-жақты талдап,
таңдап алу;
өздігімен жаңа түсінік пен білім құрастыру;

пікірталастарға қатысып, өз ойы мен пікірін
дәлелдеу;
шешім қабылдау және қиын мәселелерді шешу;
05/27/2021
Интерактивті әдістерді қолдануда кейбір ережелерді есте
сақтау қажет:
Бірінші ереже. Жұмысқа балалар толығымен қатысуы керек.
Екінші ереже. Балаларды психологиялық тұрғыдан дайындау, сабақ
барысында сергіту сәті, балаларды белсенділігі үшін марапаттау, баланың өзін
— өзі көрсетуіне жол беру.
Үшінші ереже.Кабинет талапқа сай болуы қажет .
Төртінші ереже. Жұмыс орнына назар аудару қажет. Оқу орны ыңғайлы және
жайлы болуы қажет. Бала өз пікірін, көзқарасын білдіріп, дәлелдеп беруге
мүмкіндік жасалуы қажет.
Бесінші ереже. Оқу барысында процедураға және регламентке назар аудару
қажет. Мысалы, белгіленген уақыттан асып кетпеу, бөгде кісінің пікірін сыйлау,
сөзді бөлмеу, оның ар-ожданын сыйлау.
Алтыншы ереже. Оқушыларды проблема шешу барысында топқа бөлуге
мұқият қарау .
Интерактивтік әдістеме өзара қарым – қатынастың мол ауқымын қамтиды.
Дегенмен, әдістемелік амал қандай болса да, оқушылардың өздерінің05/27/2021
өмірлік
тәжірибелерін білім берудің негізгі көзі саналады.
Интербелсенді әдістер қолданылған сабақтарда сыныпты екі немесе үш, төрт ұялы топтарға бөліп, барлығына бірдей бір
тапсырма не әр ұялы топқа бөлек-бөлек тапсырма беруге болады.
Оқыту тәжірибесі барысы пікірталасқа негізделген және оқыту үдерісінде қолданылатын дидактикалық ойындар сияқты
интербелсенді әдістерді пайдалану тиімді екенін көрсетеді. Соның ішінде дидактикалық ойындар оқушылардың білім
алуға деген ынтасын, белсенділігін арттырып, алған білімдерін тәжірибеде дұрыс қолдануына көмектеседі. Ойын
барысында оқушылардың бойында жағдаятты (ситуацияны) бағдарлау, яғни жағдайға талдау жасай білу, жағдаят
(ситуация) кезінде өзінің атқаратын рөлін сезіну, әңгімеге қатысушы әріптестері арасында байланыс орнату, қарым-
қатынас жасауда тілдік ұғымдарды дұрыс пайдалана білу сияқты қабілеттері жетілетіндігі байқалады.
«Маршрут» ойыны.
Бұл ойын чайнворд ұстанымы бойынша жүреді. Чайнворд (ағыл. chain – шыңжыр және word – сөз) бас қатыру есебі –
ойланып табылған сөздің әріптерін, алдыңғы сөздің соңғы әрпі, кейінгі сөздің алдыңғы әрпі болып табылатындай етіп,
бірінің соңына бірі тізбектеле орналасқан торкөздерге сөздер толтырады.
05/27/2021
Мысалы, Алматы-ыдыс-сабын-нар-рахмет-тарақ,-қарбыз т.б.
“Автор орындығы” оқушының өзі
“ Ыстық орындық” әдісі. жазған шығарма, эссесін
Берілген тапсырмаға оқытқанда отырғызып оқытуға
байланысты қойылған болады.
сұрақтарға жылдам жауап Бұл әдістер үй тапсырмасын
беру керек, себебі, орындық сұрауда, өткен сабақты бекітуде
Жаңартылған білім
ыстық. бағдарламасының мазмұндық
тиімді.
ерекшеліктері оқытудан
«Миға шабуыл» стратегиясы күтілетін нәтижелерге .«Өзіңізді тексеріңіз» әдісі
оңтайлы қол жеткізуге
(Мұғалімдермен жұмыс) Бұл мәлімет ШЫНДЫҚ па немесе
мүмкіндік беретін
стратегияларды, әдіс-
Тақырыпқа байланысты идеяларды
тәсілдерді жетік білуді және ЖАЛҒАН ба?
көбірек жазыңыз. таңдап қолдануды талап етеді.
Өтілген мәтін бойынша мысалдар
Уақыт аяқталғанда кезектесіп өз келтіріледі. Мысалдарды оқу
идеяларыңызды оқисыз, идея
қайталанбау керек. Қайталанған кезінде
идеяларды сызып тастап отырыңыз. оқушылар ол келтірілген мысалдың
Мысалы: “оқушылар мектепті өтілген мәтінде бар, жоғын
тастамас үшін не істеу керек?” анықтайды

05/27/2021
Бұл жаңартылған білім бағдарламасы оқушы үшін де , мұғалім үшін де тиімді
бағдарлама. Мысалы: Брунер оқытудағы маңызды тәжірибені дамыту бойынша
бірнеше өте маңызды кеңестер ұсынды. Брунер теориясының ажырамас бөлігі
«Жаңалық ашу» және «Егер оқушыға бөліктерді бір жерге жинауға және өзін
ашушы болуға рұқсат етілсе, алынатын нәтижелер шынайы» деген ұғымдар
болды. (1962) Оқытудың мұндай типінің артықшылығына төрт аспектінің
арасында; біріншіден, зияткерлік мүмкіндіктердің өсуі арқылы; екіншіден,
сыртқы марапаттаудан ішкі марапаттауға өту арқылы; үшіншіден, жаңалық
ашу арқылы және соңғысы, жадыны дамыту үшін осындай оқытудың
тиімділігі арқылы қол жеткізіледі.
Осы кезде оқушы оқу үдерісіне белсенді қатысқанда ғана материалды
терең меңгереді. Басқаша айтсақ, оқушыға бағдарланған оқыту
ортасында мұғалім оқушылардың сыныпқа келген кездегі бастапқы
сенімдерін, білімін және өзіндік ойын негізге ала отырып, өз пайымдарын
жасауға қабілетті екенін түсінеді. Егер оқу үдерісі оқушы мен оқу материалын
жалғастыратын «көпір салуға» негізделсе, онда осы үдерісті үйлестіретін
мұғалімдер көпірдің екі жағын да қадағалай білуі тиіс. Мұғалімдер
оқушылардың не білетінін және нені жасай алатынын, сондай-ақ олардың
қызығушылықтарын, әр оқушының нені жақсы көретінін және не істегісі
келетінін түсінуге тырысады. 05/27/2021
Жалпы қорыта айтқанда, аталған бағдарламаға сәйкес алынған тәсілдерді
сабақта тиімді қолданысқа енгізсеңіз, баланың танымдық белсенділігін
арттыруға, өз бетінше білім алуға, шығармашылығын қалыптастыруға
ықпал етеді, оқушылар оқудың қызықты жеңіл өтетіндігін, ұжымда
бірлесіп жұмыс жасауға үйрететіндігін, білімнің тереңдігі, әрі
тиянақтылығы артатындығын баяндайды. Яғни, оқушы өз ой-пікірін ашық
еркін айтады, бір-бірін тыңдауға үйренеді сыныпта ынтымақтастық
атмосферасы қалыптасады. Сондықтан басқа пәндердің де осындай оқыту
формасымен оқытылса, тиімді болатындығын айтуға болады. Осы
бағдарламаны меңгергенде ғана жан-жақты дамыған, болашағы айқын,
бағдары анық, бәсекеге қабілетті рухани бай тұлға қалыптастыра
алатынымызға сеніміміз мол.

05/27/2021
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!!!

05/27/2021

Ұқсас жұмыстар
Бизнес аңыздары. Әлемнің бай адамдары туралы
ИНТЕРБЕЛСЕНДІ ӘДІСТЕР
Алғашқы Өзін - өзі тәрбиелеуге бейімделудің туындауы
Эмоция түрлері
Іскерлік этикет
Салық элементтері
Жоғары мектеп педагогикасының зерттеу әдістері мен әдіснамасы
Педагогика ғылымындағы әдіснамалық амал тұғырларының плюрализмі
Ата - аналар
Оқытудың инновациялық технологияларын пайдалану ерекшеліктері
Пәндер