Қыз бала - ұлттың ұяты, халықтың шырайы




Презентация қосу
Сабақтың тақырыбы:

“Қыз бала -
ұлттың ұяты,
халықтың
шырайы”
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Халықтық тәлім-тәрбие негізінде қазіргі қазақ
қыздарының бойында жан сұлулығын қалыптастыру
жолдарын көрсете отырып сыпайылыққа, қыздарды
сыйлауға, әсемділікке,сұлулыққа құштарлығын арттыру,
Тәрбиелік: көпшілік алдында өзін-өзі ұстай білуге,
мейірімділікке тәрбиелеу.
Дамытушылық: Оқушылардың шығармашылық ойын, тіл
байлығын, сөздік қорын дамыту, аналарға деген
сүйіспеншілігімен құштарлығын одан әрі дамыту.
Шаттық шеңбері
Сұлу ханша (Ертегі)
Ерте, ерте, ертеде, үлкен бір шахардың ханы өз баласына жар таңдап,

салыпты. «Кімде кім өз парасаты мен ақылын менің алдымда кө
сол қызды мен өз сарайыма ханша етемін» дейді. Бұл жар салуд
қыздар жан-жақтан ағыла бастайды. Бірі өзінің қымбат әшекей
болғысы келеді, бірі әдемі сән-салтанатымен көзді арбайды. Бір
алдында әр қыз тек сұлулығын көрсете алғанмен, парасатын көрсете алмапты.
Тіпті, сұлулық пен парасаттың бір-біріне қатысы не деп таңданғандары да жоқ емес. Осылайша,
біраз таңдаумен хан да, оның баласы да шаршайды. Сөйтіп күндер өте ханның баласы енді ел
аралауға шығады. Аз жүрді ме, көп жүрді ме, белгісіз, күндердің күнінде бір елдің шетіне келіп, бір
жұпынылау үйдің қасынан өтіп бара жатып, сұлулығы көзді алдамаса да сүйкімді бір қызды көреді.
Қыз жанына жиналған барлық кішкене қыздарға кесте ілуді үйретіп о
Жігіт оған:
- Сіңлілерің не деген көп еді? – деп таңданысын жасырмайды. Қызда жігітке бір сәт көз тастап ,
танымаса да инабаттылықпен амандасады. Үйіне кіріп, жолай өткен жігітке салқын сусын ұсынады.
Сосын барып, бұл қыздардың өз шәкірттері екенін , өз қолынан келген өнерін басқаға үйретуді жаны
сүйетінін мақтанышпен әңгімелейді. Қыздың сыңғырлаған үні мен өзіне жарасқан ұяңдығы,
әдептілігі мен сыпайылығына тәнті болған жігіт сол арада өз жүрегінің шешімін айтып, әкесіне осы
елдің адамдарына сөз салып, қызды айттырып алады. Бір қызығы, әкесі мен шешесінен бөлек,
қызды бүкіл ауыл қимастықпен шығарып салады. Қоштасар сәтте ауылдың сөз тоқтатқан қариясы:
- Сүйкімді дүниенің сұлулықта деуші еді бұрынғылар.Біздің қызымыз өзінің жан сұлулығы мен тән
сұлулығын қатар алып жүрген қыз еді. Осы қыздың арқасында біздің ауылымыз да сүйкімді болған
екен. Біздің алтынымызды қадірлей біл, - деп, шығарып салған екен.
«Ойланайық, пікірлесейік»
1. Жігіт неліктен қызды таңдады?
2. Әсемдіктің адам өміріндегі маңызы
қаншалықты терең деп ойлайсыздар?
3. Қыздарға әсемдік жарасады дегенді
қалай түсінесіздер?
4. Әдептілік пен әсемділік сөздерінің
айырмашылығы?
5. Қазіргі қазақ қыздарының бойынан
әдептілік пен әдемілікті көре аламыз ба?
«Шығыс халықтарының
арасында, жалпы мұсылман
елдерінде әйел затын бөлекше
бағалайтын, қарындасты
қатты қастерлейтін халықтың
бірі де, бірегейі де – біздің
қазақ»

Елбасымыз Нұрсұлтан Әбішұлы
«Қыз бала - ұлттың ұяты,
халықтың шырайы»
Венндиаграмма

Ұл Қыз
Сабырлы, Биязы, Инабатты,
Байсалды, Парасатты, әдепті,
Ержүрек, ақылды Сыпайы
ІІІ. Сауалнама
1. Қыз балалардың бойында қандай қасиеттер болуы
мүмкін?
2. Өзіңді ұстау ережелерін білесің бе? (қонақта, театрда,
\ сабақта, спорт залда, асханада)
3. Сен киіну мәдениетіне мән бересің бе?
4. Инабаттылық, әдемілік, әсемдік туралы қандай көркем
шығармаларды білесің?
5.Қыздарға байланысты қандай тыйым сөздерді білесің?
6. Қазіргі замандағы қыздар тәрбиесінің ақсап бара жатыр
дегеніне келісесің бе?
Ү. Пікірталас
•Жүргенде сендер тамаша-ақ,
Қазақтың ғажап даласы.
Өздеріңсіңдер болашақ,
Ұрпақтың ұлы анасы-дегендей
Ұлттық дүниетаным, ұлттық салт-дәстүрлеріміздің қыз бала тәрбиесінде
қаншалықты рөлі бар?

•Аяулы ару қыздар, көрікті көктемдегі
Тамаша сіздерменен өмірдің өткелдері
Жанарды жалт еткізіп, біздерге қараңыздар
Осылай көңілдерге шуақ боп тараңыздар- қазіргі заман талабына сай қыз бала өзін
қалай ұстауы керек, бұрынғы қазақ қыздарының қылығы мен қазіргі қазақ
қыздарының қылығының қандай айырмашылығы бар?

•Бүгінгі күнде көптеген бойжеткендеріміздің салғырттыққа салынып, өмірдің
қараңғы жағына бет бұрып кетулеріне қандай себеп бар?

• «Ақыр заман болғанда, су тартылар
Қарап тұрған жігітке қыз артылар» — деген болжаудың бүгінгі тыныш заманда
қаншалықты ақиқаттық мөлшері бар?
ҮІ. Жағдаяттарды талдау.
1. Бұрын әке-шешесінің әперген киімін
талғамай кие беретін бала бір күні
аға- әпкелерінен қалған киімдерді
киюден бас тартады, жақсы, қымбат,
өзі таңдаған киімдерді әпермесе, ата-
анасына ренжиді.

2. Бала өзінің бойынан қысылады. Оған
сыныпта бәрі мазақтап күлетіндей
көрінеді. Бұл туралы ол отбасында сөз
қозғағанда, туыстары мен жақын
адамдары болмашы нәрсе деп оны
күлкіге айналдырды.
ҮІІ. Топтастыру.

Жарыса сөйлеуге

Кісіге қарай керіліп есінеуге
Өтірік, өсекке

Беттен алып, Қызға қырық Менмендік пен
бет жыртысуға үйден тыю өзімшілдікке
дегенді қалай
түсінесің? Әдепсіз сөзге
Көрсеқызарлыққа

Рахымсыздық пен қатыгездікке Ішімдік пен шегімдікке

Үлкендердің жолын кесіп, атын атауға
ҮІІІ. Қорытынды:
Қыз қылығымен сүйкімді.
Ешқашан ешкімді жамандама, ең жаман адамның да өз
жақсылығы болады.
Қызға қатты күлудің қажеті жоқ, оның жымиғаны да жетеді.
Әдепсіз қыз шеше атына кір келтіреді.
Есті қыз етегін қымтап ұстайды.
Қыз баланың сүйреңдеп көп сөйлемегені абзал.
Барынша сабырлы, ақылды, әдепті бол!
Қорытындылай келе, кездесуімізден
не түйдік?
ІХ. Үйге тапсырма:
«Ибалы ұл,
инабатты қыз
– өмір көркі»
ой толғау жазу
Назар қойып
тыңдағандарыңызға
рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Қазақтың ұлттық психологиясындағы қыз бала тәрбиесі
Қазақ Ұлттық Қыздар Педагогикалық университеті
Ата - ана жайлы
Ар-намыс керек адамға
Ар-намыс ,ұят беттің пердесі
Көк бөрі
Қыз балаларға өнегелі тәрбие беру
Ананың көңілі балада
Баланың ұяты
Тәрбие сағатының толық нұсқасын даярлау
Пәндер