Критериалды бағалау пайдасы




Презентация қосу
Критериалды
бағалау
түсінігі,
қызметі мен
міндеттері
Критериалдық бағалау – оқушылардың оқу-танымдық
құзыретін қалыптастыруға жағдай жасайтын, білім беру
мақсаты мен мазмұнына сәйкес білім беру процесіне
қатысушылардың (оқушылар, мектеп әкімшілігі, ата-
аналар, заңды тұлғалар және т.б.) барлығына алдын ала
таныс, ұжым талқысынан өткен, нақты анықталған
өлшемдер арқылы оқушылардың оқу жетістіктерін
салыстыруға негізделген процесс..
Критериалды бағалау қағидалары
•Бағалау мақсаты кім жақсы, кім нашар екенін анықтау емес,
әркімнің жоғары нәтижеге жетуіне жағдай жасау.
•Бағалау «жоспарлау-оқыту-бағалау» үдерісінің ажырамас бөлігі.
•Бағалаушы мен бағаланушы бағалау шарттары мен
критерийлерін алдын ала білуі және айқын түсінуі керек.
•Даму мен жетістіктер туралы нақты ақпарат алу үшін бағалау
шарттары мен критерийлері алуан түрлі болуы керек.
•Бағалау үдерісінің басты кезеңі бағалаушы мен бағаланушы
арасындағы кері байланыс болып табылады.
•Мұғалім ғана емес, оқушы да жақын арада не жасау қажеттігін
нақты түсінуі керек
•Өз қабілеттерін бағалауда оқушыға нақты ролдік үлгі керек.
Критериалды бағалау талаптары
1. Критериалды бағалау оқыту мақсаттарына негізделуі керек
және оқыту үдерісінде мұғалім оқушылар назарын үнемі аударып
отыруы керек.
2. Критериалды бағалау оқушылардың оқу жетістіктеріне
бағыттала отырып, оқуды мақсатты, бағалауды ашық етеді.
3. Критериалды бағалау оқушыларға түсінікті болуы креек.
4. Критериалды бағалау барысында үштен артық емес критерий
қолданылуы керек.
5. Бағалау критерийлері тексеру жұмыстарын орындаудан бұрын
хабарлануы, түсіндірілуі керек.
6. Бағалау критерийлері мүмкіндігінше, оқушылармен бірге
дайындалуы, жасалуы керек.
Критериалды бағалау маңызы
Критериалды бағалаудың тәжірибелік маңызы
Оқушылардың өздері емес, тек жұмыстары бағаланады;
Оқушы жұмысы оларға алдына ала белгілі дұрыс
жасалған жұмыс үлгімен салыстырылады;
Оқушыларға белгілі, сол арқылы қиналмай есептеу
жасай алатын және ата-анасына хабарлай алатын, баға
шығарудың нақты алгоритмі бар;
Бағалау критерийлері оқу мақсаттарының нақты
көрсеткіштері болғандықтан, не оқып игерілсе, тек сол
ғана бағаланады
Критериалды бағалау пайдасы
Мұғалім үшін
Оқытудың сапалы нәтижелерін алуға мүмкіндік беретін бағалау
критерийлерін жасауға;
Өз жұмысын талдау мен жоспарлау үшін жедел ақпарат алуға;
Оқытудың сапасын жақсартуға;
Әр оқушының жеке ерекшеліктері негізінде жеке оқу
траекториясын құруға;
Бағалаудың әр түрлі құралдары мен амалдарын тиімді
қолдануға;
Оқу бағдарламасы мазмұнын жетілдіру бойынша құнды
ұсыныстар жасауға.
Критериалды бағалау туралы
Оқушы үшін
Өз түсінгендігін көрсету үшін түрлі оқыту стилдері және ойлау
әрекеттері мен қабілеттерін пайдалану;
Табыс критерийі маңызын түсіну, нәтижені болжау үшін бағалау
критерийлерін білу мен түсіну;
Өзін және өзгелерді бағалай отырып, рефлексия жасауға қатысу;
Өз білімін нақты мәселелерді шешу, түрлі көзқарастарды жеткізу,
сыни ойлауын көрсету үшін пайдалану.
Ата-ана үшін
Баланың оқу деңгейі туралы дәлелдемелер алып отыру;
Баланың оқудағы ілгерілеуін қадағалау;
Оқу барысында балаға қолдау жасау.
Критериалды бағалау жүйесі
Бағалау функциялары: Бағалау қағидалары
• Мотивациялық
• Тәрбиелік • Әділдігі
• Дамытушылық • Шынайылығы
• Түзетушілік • Жүйелілігі
• Ақпараттық • Көрнекілігі

Критерий – (гректің kriterion – пікір айту құралы деген
сөзінен шыққан) соның негізінде баға берілетін белгі, бір
нәрсені анықтау немесе бағалау, пікір беру өлшемі …
Анық, айқындылығымен;
Жеке тұлға емес жұмысының бағалануымен;
Бағаның әділдігімен
Өзін бағалауға мүмкіндік берілуімен
Кері байланыстың жүзеге асуымен
Алдын ала ұсынылған бағалау шкаласымен
ерекшеленеді.
1. Оқыту мен бағалаудың өзара байланысы. Бағалау оқытудың ажырамас
бір бөлігі болып табылады, ол оқу бағдарламасындағы мақсаттармен,
күтілетін нәтижелермен тікелей байланысты.
2. Шынайылық, анықтық және валидтілік. Бағалау дәл және сенімді
ақпаратты ұсынады. Қолданылатын критерийлердің, құралдардың оқу
мақсаттарына жетуге, күтілетін нәтижелерді бағалайтынына сенімділігі
болады.
3. Ашықтық және қолжетімділік. Бағалау түсінікті, айқын ақпараттарды
ұсынады, сондай-ақ, барлық оқу үдерісіне қатысушылардың
қызығушылығын, жауапкершілігін арттырады.
4. Үздіксіздік. Бағалау білім алушылардың оқу жетістігінің ілгерілеуін дер
кезінде және жүйелі қадағалап отыруға мүмкіндік беретін үздіксіз үдеріс
болып табылады.
5. Дамыту бағыты. Бағалау нәтижелері білім алушылардың,
мұғалімдердің, мектептің, білім беру саласының даму бағытын анықтайды
және ынталандырады.
Критериалды бағалау жүйесі
Критериалды бағалау

Формативті (ағымдық, Суммативті (қорытынды,
қалыптастырушы) бағалау жиынтық) бағалау

Оқу материаланың белгілі бір бөлігін
Сыныптағы күнделікті оқу барысында
(тарау, тақырып) аяқтағанда алынған
игерілетін білім мен біліктің ағымдық
білім мен қалыптасқан оқу дағдыларын
деңгейін анықтау. Формативті бағалау
деңгейін анықтау. Тексеру жұмыстары
қорытынды бағаға әсер етпейді, бұл
үшін қойылған суммативті бағалар белгілі
баланың білім игерудің бастапқы кезінде
бір кезеңдегі (тоқса, жыл) қорытынды
жиі болатын қателесуден қорықпауына
бағаны шығару үшін негіз болып
ықпал етеді
табылады.
Критериалды бағалау жүйесі
Оқытуды Кері
түзету байланыс

Оқытып-
үйрету Жиынтық
Қалыптастырушы
бағалау бағалау

Мәлімет
жинау Мәліметтерд Қорытынды пікір Баға қою
і талдау
Критериалды бағалау құраушылары

Бағалау парағы- Бағалау тапсырмалары–
Тақырып бойынша Сынақ, есеп, эссе,
өз білім білігін тәжірибелік жұмыс, тест,
өзі бағалау парағы жоба қорғау және т.б

Рубрикатор –
Жетістіктерді көрсете отырып
бағалау критерийлері мазмұнын
тәтпіштеп сипаттау
Бағалау тапсырмаларының түрлері

Сынақ, тест, бақылау Шығарма, эссе,
және тексеру Зерттеу, практикалық, баяндама,
жұмыстары және зертханалық хабарлама жасау
жұмыстар

Әр түрлі тапсырмалар әр түрлі
құзыреттіліктерді қалыптастырады
Критериалды бағалау маңызы

Бағаның әділдігіне Бағалауды бәріне
ықпал етеді түсінікті етеді

Білім беру сапасын
арттырады

Өз еңбегіне жауапты Оқуға деген уәжді
болуға тәрбиелейді арттырады
Критерий
Критерий «Ауызша
«Ауызша
талдау» Критерий
Критерий «Оқу»
«Оқу» Критерий
Критерий «Жазу»
«Жазу» Критерий
Критерий «Сөйлеу
«Сөйлеу білу»
білу»
талдау»

Критериалды
Критериалды ұстаным
ұстаным күтілген
күтілген қорытынды
қорытынды бойынша
бойынша оқыту
оқыту бағдарламасымен
бағдарламасымен қатар
қатар критерий
критерий қою
қою
арқылы
арқылы бағалауға
бағалауға мүмкіндік
мүмкіндік береді
береді

Ауызша
Ауызша берілген
берілген
ақпаратты
ақпаратты қабылдау
қабылдау Әдеби,
Әдеби, ғылыми
ғылыми немесе
немесе Өз
Өз ойын
ойын жеткізу
жеткізу
және
және түсіну
түсіну арқылы
арқылы т.б.
т.б. мәтіндерді
мәтіндерді оқу
оқу барысында
барысында ресми
ресми
Жоспарлау,
Жоспарлау, және
басты
басты ойды
ойды ұғу
ұғу арқылы
арқылы негізгі
негізгі ойды
ойды және бейресми
бейресми
сауатты
сауатты жазу,
жазу, сөйлеу
Сөйлеушінің ойын
Сөйлеушінің ойын ұғыну. Сөздердің
ұғыну. Сөздердің сөйлеу стилдерін
стилдерін
аңғару
аңғару және
және сөз
сөз мағынасын
мағынасын ашааша білу,
білу,
жазбаша
жазбаша еркін
еркін қолдану,
қолдану,
астарынан
астарынан түсіне
түсіне білу
білу түрлі
түрлі ағымдық
ағымдық жұмыстарды
жұмыстарды өзімен
өзімен шамалас
шамалас
Таныс
Таныс сөз
сөз тіркестері
тіркестері не
не ақпараттарды
ақпараттарды түзету
түзету және
және балалармен
балалармен
сөздерге икемделе
сөздерге икемделе пайдалану
пайдалану арқылы
арқылы жөндеу арақатынасында
арақатынасында
жөндеу
отырып
отырып түрлі
түрлі оқыған
оқыған мәтінді
мәтінді белгілі
белгілі бір
бір
мәтіндердің
мәтіндердің мазмұнын
мазмұнын тереңінен
тереңінен зерттеу.
зерттеу. ақпаратты
ақпаратты игеру
игеру
нақты
нақты ұғыну
ұғыну

Ұқсас жұмыстар
Жиынтық бағалау үдерісі
Оқушының оқу жетістігін бағалау критерийлері
Критериалды бағалау технологиясы
Оқушының бағалаудан
Критериалды бағалау түсінігі
Математика Проблемаларды шешу
Критериалды бағалаудың маңызы
Критериалды бағалау өлшемі сапалы білім өлшемі
ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ
Критериалды бағалау жүйесінің міндеттері
Пәндер