Тәрбие заңдылығы




Презентация қосу
М.ӘУЕЗОВ АТЫНДАҒЫ ОҢТҮСТІК
ҚАЗАҚСТАН МЕМЛЕКЕТТІК
УНИВЕРСИТЕТІ
ТАРИХ ЖӘНЕ ПЕДАГОГИКА ФАКУЛЬТЕТІ
«ПСИХОЛОГИЯ ЖӘНЕ АРНАЙЫ ПЕДАГОГИКА»
КАФЕДРАСЫ

Тақырыбы: Тәрбие заңдылықтары,
мақсаты, міндеттері, принциптері

Орындаған: Бектасова Балнұр
Тобы: ТП-18-2к1
Қабылдаған: Турекулова Наргиза
Заңдылық
Құбылыстар Процестер

Тәрбие заңдылығы
Педагогикалық Педагогикалық
құбылыстар процестер
Тәрбиенің заңдылықтары

Тұтас педагогикалық процесте тәрбие процесі
маңызды орын алады. Ол сырттан ықпал ету арқылы
да, оқушының өзінін белсене қатынасуы арқылы да
қалыптастырылатын процесс.

Тәрбиенің педагогикалық заңдылығын объективтік,
жеке адамның еркіне бағынышсыз, Философия
ғылымында «заңдылық» деген ұғымды құбылыстар
мен процестер арасында дамуды сипаттайтын мәнді
байланыс деп түсіндіреді. Педагогикалық құбылыстар
мен процестер арасындағы байланыс тәрбие
заңдылығы деп аталады.
Тәрбие заңдылығының мәні.
Тәрбие – бұл педагогикалық құбылыс. Педагогикалық құбылыстар
деп тұлғаның өмір сүруі, әрекеттері барысында жеке басында,
айналасында кездесетін, ықпал ететін табиғи немесе табиғи емес іс,
түрлі жағдайларды айтуға болады.
Тәрбие процесін ұйымдастыруда белгілі бір талаптар қойылады.
Олар:

2. Тәрбиені
1. Тәрбиені 3. Тәрбиені
ізгілікті
табиғатпен мәдениетпе
әрекетпен
үйлестіру; н үйлестіру,
үйлестіру;

4. Тәрбиені
кәсіптік 5.Демократия
мақсаттылықп лық негізде
ен жүзеге ұйымдастыру
асыру;
Тәрбиенің заңдылықтары:

Тәрбиенің әлеуметтік жүйемен байланыстылық, яғни қоғам
мұқтаждығына, жағдайы, талабына сай заңдылығы. Неғұрлым
қоғамның әлеуметтік-экономикалық мүмкіншілігі өскелең өмір
талабына сәйкес дамып отырса, соғұрлым жастардың келешегіне,
адамгершілік қасиеттерінің қалыптасып дамуына игі әсер етеді

Тәрбие мен тұлға белсенділігінің байланыстылық, яғни өзін-өзі
тәрбиелеумен бірлігі заңдылығы. Оқушы тұлғасының дамуы мен
қалыптасуында белсенділіктің рөлі зор. Белсенділіктің бірнеше
түрлері бар. Олар: қарым-қатынас белсенділігі, таным белсенділігі
және өзін-өзі тәрбиелеу белсенділігі

Тәрбие мен қарым-қатынастың байланыстылық заңдылығы.
Тәрбиенің оқушылардың жас, жеке ерекшеліктерімен
байланыстылық заңдылығы. Жас ерекшеліктері оқу
жоспарларын, оқу бағдарламаларын, оқулықтарды, оқу
құралдарын жасағанда, тұлғаның дене және психикалық
дамуына байланысты оқу-тәрбие процесінде ескеріледі.

Тәрбие мен іс-әрекеттің байланыстылық заңдылығы.
Тәрбие, оқыту және білім беру, ойын, оқу, еңбек, спорт,
көркемдік, қоғамдық-саяси іс - әрекеттерімен байланысты.

Тәрбиенің ұжым мен жеке тұлға арасындағы өзара
байланысқа тәуелділік заңдылығы. Педагогикалық
процесте ұжым мен жеке адамның өзара байланысы
шешуші рөл атқарады.
Сонымен, тəрбие заңдылықтары
тəрбие процесінің жағдаяттары,
шарттары мен нəтижелері
арасындағы басты байланыстарды
бейнелейді. Тəрбие тəжірибесінде
нəтиженің қалыптасқан
қатынастарға тəуелділігі, мақсат
пен іс-əрекет, практика мен
тəрбиелік ықпалдар, субъектив
жəне объектив жағдаяттардың
байланысы, əсері, тəрбие жəне
өзіндік тəрбие қарқындылығы
жəне т.б. өз дəлелін өмір
барысында тауып отыр.
Тәрбиенің принциптері

Тәрбиенің принциптері - педагог
Принцип дегеніміз - адамның
басшылыққа алатын тәрбие
нақты іс -әрекетінде өзі
процесінің мазмұны мен іске
басшылыққа алатын алғы шарты,
асыру жолдарын айқындайтын
негізгі ережені бейнелейді. Тәрбие
бастапқы ережелер,
принциптері тәрбиеші басшылыққа
алғышарттар, талаптар мен
алуға тиісті тәрбие процесінің
қағидалар жиынтығы, негізгі
жалпы заңдылықтарын
талаптарды айғақтайтын жалпы
бейнелейтін бастапқы ережелер.
бастау тұжырымдары.
Тәрбиенің идеялылығы мен мақсаттылылығы принципі. Кез-келген тәрбие жұмысының құндылығы
оқушылар ұжымының идеялық өмірін байытумен, оқушылар санасын ғылыми білімінің дұрыстығына берік
сендірумен, қоғамдық-саяси белсенділігін, жоғары моральдық және азаматтық сапаларын қалыптастырудағы
ықпалымен бағаланады .Мақсатсыз тәрбие жақсы нәтиже бермейді. Өйткені тәрбие әдістері олардың
мақсаттарына байланысты. Осыған орай, әрбір баланың және ұжымның ерекшеліктерін есепке алып, мұғалім
тәрбие жұмыстарының формаларын, мазмұнын, әдістерін іріктеп алады. Оқыту мен тәрбие жұмыстарын
осындай мақсатпен ұйымдастыру мұғалім мен оқушылардың іс-әрекеттерінің үнемі жоспарлы түрде өтуіне
игі әсер етеді.
Тәрбиенің өмірмен, еңбекпен, практикамен байланыстылық принципі. Бұл
принциптің мәні қоғамның экономикалық, әлеуметтік және рухани
қатынастарын тәрбие ісінде қолдану болып табылады.
Тәрбиенің мұғалімнің тұлғасына қойылатын талаптарға тәуелділік
принципі. Мұғалім оқушы күш-қуатына ерік беретін, орынды
әрекеттеріне және қылықтарына тербеліс туғызатын, өзінің құлқын
сезінуін және өз тәртібіне жауапкершілігін ұғындыратын өзіндік стилі
бар қатынастарды таңдап алады.
Тәрбиелік ықпалдардың тізбектестігі, жүйелілігі, беріктігі және
үздіксіздігі принципі.
Еңбек арқылы Тәрбиелік
тәрбиелеу әртүрлі шаралар
принципі. бір-бірімен
Бұл принциптің
сабақтастықта
мақсатыбаланы болуы шартете
еңбек және өткізілген
білуге, тәрбиелік шаралардың
оны қадірлеп-
мазмұны жағынан логикалық
қастерлеуге,оған жалғасы
деген жағымды болуы қажет.
көзқарас пен қарым-қатынас
қасиеттерін орнықтырудың, сонымен қатар қарапайым еңбек
құралдарын пайдалана білу қабілеттерін сіңіру
қажеттіліктерінен туындайды.Оқушы бойындағы орынды
рухани нәрсені жобалай біліп, оған сүйеніп, оның сеніміне иек
артуымен қатар, мұғалім оқушының өз тәжірибесін дамытумен
айналысуға дайындығын іске қоса білу.
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Аутаева А, Мехметова А.А
«Сурдопеагогика негіздері: оқу
құралы»
2. Рау Ф.Ф «Обучение глухонемных
произношение «
3. Сулейменова Н.А «Диагностика
психического развития в раннем
возрасте»

Ұқсас жұмыстар
Тәрбиенің заңдылықтары
Тәрбие процесінің ерекшеліктері
ТӘРБИЕ ПРОЦЕССІ
Тәрбие заңдылықтары
Тәрбие
Тәрбие процесі
Педагогикада тәрбие әдістерінің түрлері
Оқыту процесі Тәрбие процесі
Педагогикалық менеджмент ұғымы
Бизнес мәдениеті
Пәндер