БІРЛЕСКЕН ТОПТЫҚ ЖҰМЫС




Презентация қосу
ТАҚЫРЫБЫ: БІРЛЕСКЕН ТОПТЫҚ
ЖҰМЫС . ТОПТАРДА ЖҰМЫС
ЖҮРГІЗУ ӘДІСТЕМЕСІ.

Орындаған : Құралбай В.А
Қабылдаған : Алиева Жанат
Абилжановна
Мақсаты: Студенттердің іс-орынын айқындау,
белсенділікке ынталандыру, топтық жұмыс туралы
маңызды ақпарат алу

СТУДЕНТТЕРДІҢ КОУЧИНГ БАРЫСЫНДАҒЫ
МҮМКІНДІКТЕРІ:

-ОРТАДА ЖАЙЛЫ ӘРЕКЕТТЕСТІКТІ ОРНАТУ ,
ӘҢГІМЕЛЕСУ ҮШІН МҮМКІНДІКТЕР ЖАСАУ;
-ӨЗ ИДЕЯЛАРЫН ЗЕРДЕЛЕП,ӨЗАРА ӘРЕКЕТТЕСТІКТІ
ОРНАТУ;

-СТУДЕНТТЕРДІҢ БЕЛСЕНЕ ҚАТЫСУЫНА КӨМЕКТЕСУ;
Оқытудың нәтижесі:
Сабақ соңында әр студент топтық жұмыстың маңызын
түсініп, топтық жұмыстың оңтайлы жақтарын тәжірибесінде
пайдалануға ұмтылады;
ортада жайлы әрекеттестік орнатады ,әңгімелесу үшін
мүмкіндіктер жасайды;

-өз идеяларын зерделеп,өзара әрекеттестікті орнатады;

-студенттер белсене қатысады;

Білу. Оқыту мен оқуда бірлескен топтық жұмысты
ұйымдастыру туралы білімдерін толықтырады.
Күтілетін нәтиже:
Қолдану, түсіну және талдау: өз тәжірибесінде студент топтық
жұмысты тиімді пайдалана білуге дағдыланады, оқытудың
тиімді әдіс - тәсілдерін тиімді пайдалана алатынын көрсете
алады, топта бірлесе отырып жұмыс істей отырып, өзгенің ойын
құрметтей білуге үйренеді.

Бағалау: Өзін — өзі, өзгені бағалауды үйренеді.

ӘДІС-ТӘСІЛДЕР: СҰРАҚ-ЖАУАП, МИҒА ШАБУЫЛ,
ЫНТЫМАҚТАСТЫҚ ЖӘНЕ ТОПТАҒЫ БІРЛЕСКЕН
ЖҰМЫС, АКТ, СТО, ОҚЫТУДАҒЫ БАСҚАРУ ЖӘНЕ
КӨШБАСШЫЛЫҚ.
Ұйымдастыру кезеңі
5 минут

Жағымды психологиялық ахуал туғызу. Көңіл-күйлерін көтеру, ойын арқылы
жайлы психологиялық ахуал туғызу.
Ойын: «Бидай егу»

Барлықтарыңызға бүгінгі сабағымызда сәттілік тілеймін деп сабағымызды
жақсы көңіл күймен бастаймыз .

«Бидай егу» ойынын шеңбер бойымен жүріп ойнайды 5 минут
Ой қозғау :«Шалқан» ертегісін еске түсіру

Рөлдер таратылады (шалқан, шал, кемпір, немере, ит, мысық, тышқан)

Талқылау- студенттер өз идеяларын зерделейді өзара әрекеттестікті
жақсартуға, топтық жұмыстың қарқынды өтуіне ықпал етеді, белсенді
түрде қатысады
2 минут
.ТОПҚА БӨЛУ

ТОПҚА БӨЛУ: «СТУДЕНТ », «ҰСТАЗ», «ИНСТИТУТ» СӨЗДЕРІ БОЙЫНША 3 ТОПҚА БӨЛЕМІН.ТОП АТАУЛАРЫН
ТӨМЕНДЕГІШЕ БОЛУЫН ҚАЛАЙМЫН, СЕБЕБІ ИНСТИТУТЫМЫЗДА МІНСІЗ, ЗАМАН АҒЫМЫНА САЙ,ҰЛАҒАТТЫ ҰСТАЗ БОЛЫП,СЕГІЗ ҚЫРЛЫ,БІР СЫРЛЫ
БІЛІМДІ САНАЛЫ МІНСІЗ СТУДЕНТ ТӘРБИЕЛЕГЕН АЛДЫҢҒЫ ҚАТАРЛЫ БІЛІМ КЕМЕСІНДЕГІ МІНСІЗ ИНСТИТУТ БОЛУЫНА ТІЛЕКТЕСПІН. ТОПТАРДЫ ОСЫЛАЙ
АТАСАҚ КЕЛІСЕСІЗДЕР МЕ?
1 ТОП «МІНСІЗ СТУДЕНТ »
2 ТОП «МІНСІЗ ҰСТАЗ»
3 ТОП «МІНСІЗ ИНСТИТУТ »
3 СӨЗ АРҚЫЛЫ ТОПТАРҒА БӨЛІНІП ОТЫРАДЫ.

3 МИНУТ
Коучинг мақсатын таныстыру Қалай ойлайсыздар бүгінгі
коучингіміздің тақырыбы қандай?
Осы кезде тақырыпты хабарлаймын.

«Бірлескен топтық жұмыс. Топтарда жұмыс жүргізу әдістемесі»

Студенттер өз ойларын айтады

МИҒА ШАБУЫЛ:

ТАҚТАДАҒЫ СУРЕТТЕРГЕ ҚАРАУДЫ ҰСЫНАМЫН
1. ВОЛЕЙБОЛ

2. ФУТБОЛ

3. ХОККЕЙ

СІЗДЕР МЫНА СУРЕТТЕРДЕН ҚАНДАЙ ОЙ ТҮЙІНДЕР ЕДІҢІЗДЕР?

СТУДЕНТТЕР СУРЕТТЕРГЕ ҚАРАП, ӨЗ ОЙЛАРЫН БІЛДІРЕДІ 3 МИНУТ
Болжау ағашы . Кері байланыс: Постер қорғау .«Гүл» жинау әдісі
1.Қалай ойлайсыздар,сабақ барысында 1-тапсырма
топтық жұмысты қолдану қаншалықты Топтарға ватман таратылады.
тиімді?
2.Өз сыныбыңызда топтық жұмысты Постерді әзірленуге – 5 минут;
қолданасыз ба? қорғауға – 5 минут беріледі
3. Топтық жұмыс барысында 1-топ Топта жұмыс істеу ережелері
көшбасшы оқушының рөлі
қаншалықты маңызды деп 2- Топ Топтық жұмыстың тиімділігі мен
ойлайсыздар? маңызы
3-Топ Топтық жұмыстың тиімсіздігі
Студенттер сұраққа жауап бере отырып,
Студенттер сұраққа жауап бере сабақ барысындағы тақырыптан алған
отырып, сабақ барысындағы әсерлерін зерделей отырып, шынайы түрде
тақырыптан алған әсерлерін зерделей жауап береді және оны гүл формасында
отырып, шынайы түрде жауап береді. құрастырады. 12 минут
3 минут
Топтарда жұмыс істеу не үшін қажет?

Топтарды қалай
ұйымдастыруға
болады?
• Топтың саны
• Ынтымақтастық • Топты
• Топтағы жұмыс
• Өзара ұйымдастыру
нәтижесі
әрекеттестік ережесі
• Топтарда жұмыс
Топта жұмыс істеу
не
істеу ережесі Топтағы бірлескен
жұмыс
үшін қажет?
«Ынтымақтастық» және «бірлескен оқу»
дегеніміз не?

Бірлескен оқудың мәні
Ынтымақтастық оқу – бұл оқыту мен оқу тәсілі, аталған тәсіл
проблемаларды
Ынтымақтастық оқу – өзара іс-әрекет жасау философиясы, ал
шешу, тапсырмаларды орындау немесе әлдебір өнім жасау
бірлескен оқу соңғы
үшін оқушылар тобының
нәтижеге немесе мақсатқа жетуге ықпал етуге бағытталған өзара
бірлесіп жұмыс істеуін білдіреді. Ынтымақтастық оқу оқуды
әрекеттің құрылымы
табиғи әлеуметтік әрекет
болып табылады.
ретінде қабылдауға негізделген, оған қатысушылар бір-бірімен
Ынтымақтастық оқу сыныпта пайдаланатын әдіс қана емес, жеке
әңгімелеседі, және осы
философия болып
әңгімелесу арқылы білім алады.
табылады. Адамдар топтарға бірлескен барлық жағдайларда
Педагогикада ынтымақтастық оқу тәсілдерінің саны
топтың жекелеген
жеткілікті, бірақ та бірлескен
мүшелерінің қабілеті мен іске қосқан үлесі құрметтеліп, атап
оқу үдерісінің негізгі сипаттамалары мынадай:
көрсетілетін,адамдардың
1. Оқу оқушылар ақпаратты игеретін және өздері игерген
жұмыс істеудің басқа тәсілі орын алады. Топтың жұмысы тиімді
мәліметті бұған дейін
болуы үшін билік пен топ
меңгерген білімдерімен байланыстыратын белсенді үдеріс
пен жауапкершілік топ мүшелерінің арасында бөлінеді.
болып табылады.
Ынтымақтастық оқудың негізгі
2. Оқу тапсырмаларды орындау үшін механикалық есте сақтау
аспектісі топ мүшелерінің ынтымақтастығы арқылы бітімге,
мен қайталау емес,
келісімге қол жеткізуіне
құрдастардың белсенді қатысып, ақпараттарды өңдеуі және
негізделген
қорытуын талап етеді.
3. Қатысушылар әр адамдардың көзқарасымен танысудан
пайда алады.
Жалпы алғанда, топтардағы бірлескен жұмыс төмендегі
мақсаттарда жүзеге
асырылады:

Әлеуметтік
•Тәжірибемен және Эмоционалдық
идеялармен алмасу; •Топтың жекелеген
•Мәселені бірлесіп мүшелерінің білімі мен
шешудің амалын табу; тәжірибесіне сүйену;
•Барынша жоғары •Күрделі тапсырмаларды
ұжымдық нәтижелерге орындау үшін қолайлы
Танымдық
қол жеткізу ортаны қамтамасыз ету
•Жұмыстың баламалы
амалдары туралы
идеяларды ұсыну және
пікір алмасу;
•Маңызды дағдыларды
және түсініктерді дамыту
Топтағы бірлескен жұмыс жүргізу себептері
*Тапсырманы анықтау ;
*Жоспар құру ;
*Жұмысты және ресурстарды
бөлісу ;
*Жұмыстың сапасын және
қарқынын бақылау;
*Жоспарға сәйкес орындалуын
тексеру ;
Тапсырманы *Жоспар түзету .
орындау

Жеке Команданы
қажеттілікт құру
ер
*Стандартты орнату ; *Жеке проблемаларға назар
*Тәртіп сақтау; аудару ;
*Командалық рухты *Топ мүшелерінің пікірін
дамыту; бағалау ;
*Ынталандыру *Топ мүшелерін оқыту және
мақсаттылық дамыту ; оларға көмектесу ;
*Рөлдерді бөлісу , топ *Топ мүшелерінің
ішіндегі қарым – қабілеттерін тану және ашу .
қатынасты дамыту
Топтарда қалай жұмыс істеуге болады?
Топтық жұмыстан барынша көп басымдылық алу үшін, мұғалімдер мен оқушылар
барлығынан хабардар болуы қажет және бақылау мен қарым-қатынас жасау барысында
жеке тұлғалық дағдыларын дамытып, өз ойларын білдіріп және басқаларға қолдау көрсету
өте маңызды

Басқаларды қолдау: топтың
Қарым-қатынас: жазбаша қызметіне
және ауызша үстемдік жүргізбей, топ жұмысына
әңгімелесу, тыңдау, ым белсенді
қатысу үшін шиеленіскен
мен қимылды пайдалану жағдайларды шешу

Өзін-өзі таныту: үстемдік Басқаларды бақылау және
басқалар туралы
танытпай, топтағы
хабардар болу. Топтың басқа
жұмысқа белсенді қатысу үшін мүшелеріне
өзіне-өзі сенімді қарым-қатынас барысында
болу ықылас таныту.

Топтық жұмыс барысында дамыйтын дағдылар.
ТОПТЫ ҰЙЫМДАСТЫРУ ЕРЕЖЕЛЕРІ

Топтар түрлі тәсілдермен құрылуы мүмкін. Кей кездері мұғалімдер (және
оқушылар) әріптестерінен (немесе достарынан) бірге жұмыс істеуін өтінеді, басқа
жағдайларда кездейсоқ іріктеп алынған топтар құрастырылады. Ал кейде топтар
жекелеген мүшелердің нақты бір мықты қасиеттеріне қарай құрылады.
Топтың қандай тәсілмен құрылғанына қарамастан, жаңадан құрылған кез келген
топқа бір-бірімен жұмыс істеу сипатына, дағдылары мен стиліне икемделіп,
бейімделуге
уақыт талап етіледі. Табысты топтар осы айырмашылықтардың артықшылығын
пайдалануды, оларды бастапқы кезеңде анықтауға және тиісінше топтың қызметін
ұйымдастыруды бірден үйренеді.
Қалыптасу кезеңі топ жұмысының басталуымен шектелмейді. Топ мүшелерінің бір-
бірі туралы хабардар болуына қарай, топтың қарқыны біртіндеп өзгереді, және де топ
мүшелеріне мұндай өзгерістерге қатысты әрекет ету үшін қажеттілігіне қарай жұмысты
түзетуге дайын болу керек.
Топта жұмыс істеу ережелері

Топты Топтық Жоспарды Қызметті Топ жұмысын
құру жоспарлау жүзеге асыру жүзеге асыру бағалау

•Топтың құрамына •Не істеу қажет?
кім кіреді? • Соңғы өнім қандай
•Сізге жұмысты •Сіздер команда ретінде
нысанда жасалады?
•Сіздің жеке орындауға қанша •Топ мүшелері бір- қаншалықты ұтымды
• Жобаны орындау
артықшылығыңыз біріне қалай жұмыс істедіңіздер?
уақыт қажет? барысын түрлі дағдылар
неде? •Сіздер бір-бірлеріңізге
•Жұмыс топ ішінде көмектеседі? түрлі тапсырмаларға
Қаншалықты көмек
•Оларды қалай бөлінеді? •Бір-бірінің сәйкес келе ме?
көрсеттіңіздер?
қаншалықты •Жұмыс істеу жұмысын қалай • Сізге жұмыстың
•Топта жұмыстың
ұтымды қай түрі үшін баға
барысында топ талқылар едіңіз? қандай негізгі аспектілері
беріледі?
пайдалануға ішіндегі қарым- •Жұмыстың • Топтық
Ұтымды орындалды?
болады? барысы қалай •Не орындалмады?
қатынас қалай ынтымақтастықтың
•Топ қалай •Одан қандай
жүзеге бақыланады болғандығының
бірлесіп асырылатын жеткілікті дәлелі сабақ алуға болады?
жұмыс атқарады? болады? бар ма?
Топ мүшелерінің саны қанша болуы қажет?
Шағын топтар :
•4-6 оқушыдан тұратын топ топтық жұмыстың
көптеген түрлерінде және топта бір оқушының
үстемділігін әлсірету үшін тиімді.
•Топ мүшелерінің кейбіреулері үшін аз жұмыс
істеуге көп мүмкіндік береді.
•Тыныш,
салмақты оқушылар жұмысқа аз қатысқысы келуі
мүмкін.

Жұптарда :
•Жұп болып жұмыс істеу жоғары деңгейлі

Шағын
Үлкен топтар
Жұптар
топтар
тапсырмаларды берлесе орындауда (мысалы, шешім
қабылдауда, мәселелерді шешуде) және құрбы-
құрдастарын оқыту үшін тиімді.

Үлкен топтар :
•7-10 оқушыдан құралған үлкен топтар мәселені
талқылау барысында көптеген көз- қарастарды
қарастыру мақсатында тиімді болуы мүмкін.
•Топ мүшелері көп болған сайын ондағы жұмысты
ұйымдастыру, жоспарлау, рөлдер мен арадағы қарым-
қатынас және сөз сөйлеу қиындайды.
Топтағы бірлескен жұмыстың нәтижелері
Жақсы ұйымдастырылған топтық жұмыс оқушылар арасында әлеуметтік өзара қарым-
қатынасты , тиімді араласу және проблемаларды шешу дағдыларын дамытуға ықпал етеді.
Бұл, өз кезегінде оқушыларды өздерінің оқуларына белсенді қатысуға итермелейді.
Оқушыларды алынған ақпаратты ойластыруға және талқылауға, өзгелердің пікірлерін
түсінуге немесе теріске шығаруға ынталандырған жағдайда топтық жұмыс тиімді болады.
Фактілер бұл үдеріс кезең-кезеңмен өтетінін растап отыр. Айталық, бастапқы кезеңдегі
топтық жұмыс әлеуметтік өзара әрекеттестік дағдыларын дамытуы қажет, содан кейін
оқушылардың арасында қарым-қатынас біршама орнаған соң, мұғалімдер олардың тиімді
қарым-қатынас жасау және мәселелерді шешу дағдыларын дамыта алады .

Әлеуметтік өзара
Қарым-қатынас Мәселелерді шешу
әрекеттестік
Тиімді топтық қарым-қатынас дегеніміз не?
Қарым-қатынасқа түсу мүмкіндігі топтағы жұмыстың барынша қолайлы аспектісі болып
табылады, алайда ол тек айта білуді ғана емес, сонымен қатар тыңдай білуді де қажет
етеді, сондықтан оқушылар білуге тиісті бірнеше негізгі ережелер бар, олар:

• кезекпен сөйлеу ;
• белсенді тыңдау;
• сұрақ қою және сұрақ бар ма екенін сұрау;
• ұсыныс енгізу және басқаларда ұсыныс бар ма екенін сұрау;
• өз ойларын және пікірлерін ортаға салу және басқалардың идеялары мен
пікірлерін білу;
• ұсыныстарды, идеяларды және пікірлерді ұжыммен талқылау;
• көмектесу және көмек сұрау;
• түсініктеме беру және түсініктеме беруді өтіну;
• идеяларға түсініктеме беру және оны бағалау;
• топтық шешім қабылдау және бір тоқтамға келу;
• талқылаудың қорытындысын шығару;
• дәйекті айғақтар келтіру.
Проблемаларды шешу
стратегиялары
Орын алған проблеманы топтағы жұмысқа дейін
шешу мақсатындағы уақытты ұтымды
қандай да бір жеке-дара
қызмет немесе ойластыру
топтық жұмыс – оқытудың жоспарлауға; қажет пе екендігін анықтау.

өте
ықпалды тәсілдерінің бірі.
Оқушылар ересек
• инновациялық
адамдарға тәуелді болмау көзқарастар мен топ мүшелеріне
тапсырмаларды бөліп
үшін идеяларды ұжыммен
талқылауға;
тапсыруға;

тапсырмаларды
жоспарлайды және оларды
орындауды
ұйымдастырады. Бұл тәсіл тапсырмаларды орындау
барысында келісімге қол
• топ ішінде рөлдерді
анықтауға (басшы, хатшы,
оқушыларға: жеткізуге мүмкіндік береді. тілші, бақылаушы және т.б.)
Рефлексия

Бүгінгі сабаққа рефлекция жазуды ұсынамын .
1.Өзімнің жеке ойым бойынша …
А.топтық жұмыс туралы түсінік алдым.
В.топтық жұмысты бұрыннан білемін.
С.мен үшін жаңалық емес
Д.Ештеңеде түсінген жоқпын
2.Сізге коучинг сессияда не кедергі болды?
А.Білімім.
Б. Уақыт.
С.Тілек.
Д.әріптестерім.

3.Коучинг сессияда қыйыншылықтарды жеңуге кім көмек берді?
А.әріптестерім

Б.Коуч.
С.бейне роликтер.
Д.Ешкімде.
рефлекция жазады.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі : Johnson, D. W., Johnson, R. T., and Smith, K. A.
(1991). Cooperative Learning: Increasing College Faculty Instructional Productivity
[Бірлескен оқу: колледж оқытушыларының педагогикалық тиімділігін арттыру].
ASHE-FRIC Higher Education Report No.4. Washington, D.C.: School of Education
and Human Development, George Washington University.
Slavin, R. F. (1980). Cooperative Learning [Бірлескен оқу]. Review of Educational
Research, 50(2), 315-342.
Slavin, R. E. (1983). When Does Cooperative Learning Increase Student
Achievement? [Қандай жағдайда бірлескен оқу оқушылардың үлгерімін
жақсартады?]. Psychological Bulletin, 94(3), 429-445.
Smith, B. L., & MacGregor, J. T. (1992). What Is Collaborative Learning?
[Ынтымақтастық оқу дегеніміз не?]. National Centre on Postsecondary Teaching,
Learning, and Assessment at Pennsylvania State University.

Ұқсас жұмыстар
Мұғалімдердің рөлі
Топты ұйымдастыру
Дене шынықтыру сабағында (волейбол ойынында) оқушылармен топтық жұмысты тиімді ұйымдастыру арқылы теориялық білімін жетілдіру
Ынтымақтастық және топтағы бірлескен жұмыс
Әлеуметтік - психологиялық тренинг әдістері
Бірлескен жұмыстар
Топтық жұмыстың мақсаты
ТРЕНИНГ ТОБЫНЫҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
Топтық оқыту технологиясы
Команданы басқару
Пәндер