Әдебиет пәні




Презентация қосу
Әдебиет пәні. Маңыздылығы.

“ Әдебиет – сөз өнері ”. Ол - өнердің бір саласы.
Әдебиет пәні де өнер пәні. Әдебиетті ұлағатты
адамдар “ адамтану құралы ” десе, ал біз, пән
мұғалімдері, әдебиет пәнін “ адам тәрбиелеу
құралы ” дер едік. Ой, ойлану, ойланту барлық
пәндерге де керек. Ойсыз өмір сүру мүмкін емес.
Бірақ бұл жердегі ерекше бір еске алатын мәселе
- өзіндік ойлау, өзіндік пікірде жатыр.
Әдебиет – жан дүниені, он екі мүшені, алпыс екі
тамырды түгелдей жайлап, еш уақытта да көзге
көрінбейтін сезім қылдары арқылы ақыл иесі –
адамды өз ырқына жетелеп алатын қасиетті
дүние.
Дайындаған:

Ы. Алтынсарин атындағы
дарынды балаларға арналған
мектеп – интернатының
қазақ тілі мен әдебиеті пәні
мұғалімі Нұғыманов А. Қ.
Әдебиетті оқытудағы әдіс – тәсілдер

Сөздік

Тәжірибелік Көрнекілік

Әдістер Түсіндірмелі-
Практикалық
иллюстр.

Мәтінді
көркемдеу Эвристикалық

Зерттеу
Сөздік әдіс.

Берілетін білім ақпараттық сипаттау
болғанда, білімді қалыптастыру, соның
ішінде теориялық білім беру, жаңа
ұғымдарды оқушыға жеткізуде бұл әдіс өте
тиімді. Сөздік әдіс, әсіресе, әдебиет пәнінің
күретамыры деуге де болатындай.
Көрнекілік әдіс.
Берілетін білім мазмұны
көрнекілікті тілеп тұрғанда,
уақыт үнемдеуде, әсіресе,
оқушы психологиясына әсер
ету мақсаттарында өте
тиімді болады. Сондай-ақ
оқушыны сабаққа қызықтыру,
ынталандыру мәселелерінде
де маңызы зор.
Түсіндірмелі - иллюстративті

Әдебиет сабағында ең басты
жұмыстардың біріне оқушылардың
көркем туындыны қабылдауы,
одан әсер алуы, көркем
туындыны бүкіл бітім-болмысымен
білулері жатады.
Эвристикалық әдіс ( ішінара іздендіруші )

к Ел қауіпсіздігі

1. Берілген тапсырма бойынша Еңбек
өз бетімен іздену.
Қолайлы
2. Қосымша мәлімет жинастыру. жер
3. Ақын – жазушы, тақырып Ел болу
бойынша альбом,
реферат дайындау.
4. Шығарма тықырыбы бойынша
“Қыпшақ Сейітқұл”
сурет салу,жоспар құрастыру атты
т.б. Ы. Алтынсарин
әңгімесі
бойынша “Ел болудың”
моделін жасау.
Зерттеу әдісі.

Венн диаграммасы Эйлер шеңбері
Зерттеу әдісі

Күрделі класстер Графикалық сызба
Мәтінді көркемдеу әдісі

Семантикалық карта
Кейіпкер Бақтығұл Сәлмен Жарасбай
сөзі
- От қалай жақсы еді,
тез беретін шайың
бар ма ?
Концепталдық кесте

Кейіпкер Өмірге деген Адамгершілік Кейіпкерге
қызығушы - қасиеті баға
лығы

1. Шұға

2.Әбдірахман
Практикалық әдіс

1. Кейіпкерге хат
жолдау.
2. Шығарма тақыры-
бына байланысты
сурет салу.
3. Ой – толғау.
4. Кинофильм тама-
шалау.
Тәжірибелік әдіс.

Мұғалім ең алдымен бала
жанының тамыршысы болуы
тиіс.Бала жүрегінің пернелерін
дәл тауып, оны ойната білу
оңайлықпен келмейді.
Бала жанының қобызшысы болып,
оның жүрегіне жол тапқан ұстаз
ғана “адамның диханы” болады.
Мұғалім үшін кәсіби біліктілігін
арттырудың бір жолы – жеке
кітапханасының болуы.Мұғалім-
үнемі оқып, ізденіп жүргенде
ғана мұғалім.Күй талабына сай
айтылған “Дәуір даналарын
ілестіреді, ұстаз білімділікті
үлестіреді ” деген даналық сөз
осыған дәлел.
е
т Ы. Алтынсарин атындағы
дарынды балаларға арналған
мектеп – интернаты
Қазақ әдебиеті
Ж ұ м ы с д ә п т е р і.
7 - сынып. ІІ жартыжылдық
1. Тақырыптық викториналар.

1. 2. 3. 4.

1. Е Д І Р

5. М Н О Ы

6. У Б Т

12. 3. 4. 1. 6. 3. 10.
12. 1. 4. 2. 3. 5.
15.10. 20. 10.
18. 1. 4. 2. 3. 5.
Әзіл сұрақтар:
1. Қолдың алтыны бола ма ?
1. Көл неден болады ?
2. Мың адамды кім жығады ?
2. Қарғыстың ең жаманы не ?
3. Адамның қандай мүшесі
3. Адамның мүшелері қорқақ
тоймайды ?
және батыр бола ала ма ?
4. Қар жана ма ?
4. Тауық түс көре ме ?
5. Сөзді неден өткізуге болады ?
5. Адамның қандай мүшелері
6. Баланың аппағы , жұмсағы
бір – біріне тыным бермейді ?
бола ма ?
6. Кімнің көзі үлкен ?
7. Шегірткеден қорыққан не
7. Кімнің сөзі көп ?
екпейді ?
8. Ана мен баланың қандай
8. Үйрек артымен жүзе ме ?
ұқсастығы бар ?
9. Судан кім тайынбайды ?
9. Адам неден семіреді ?
10. Сабырдың түбі бар ма ?
10. Оқты жонуға бола ма ?
Мақал-мәтелді жалғастыр:
Тісішыққан балаға, қыстың мың күнін асырар
Сырласуға дос жақсы, қызға қырық үйден тыю
Жаздың бір күні , шайнап берген ас болмас
Жол мақсаты жету, әкеге қарсылық,Аллаға
Әкеге бағыну, Аллаға қарсылық
бағыну, ата алмаған мылтығынан
Аң таппаған атынан көреді
көреді, там үйлерге көшу жоқ
Бояушы , бояушы дегенге әдет қалмайды
Тауық құсқа ұшу жоқ , сыйласуға жат жақсы
Киім пішсең кең піш , тарылтуың оңай
Көз көруге тоймайды , құлақ естуге тоймайды
Ауру қалса да , сақалын бояйды
Ұлға отыз үйден тыю, қыз мақсаты кету
Кездесулер мен әдеби кештер.
Сәйкестендір

Кейіпкерлер Шығармадан үзінді
Шұға Менімен құрдас. Сол уақытта да өзі есерсоқтау
еді.
Есімбек Біз мазақ қыла беретінбіз.
Менің інім байдың қойын бақты.Өзі бала күнінде
Әбдірахман епті – ақ еді, былтыр қайтты.
Шіркіннің өзі де келбетті-ақ еді ... ақ құба,
талдырмаш, көзі қап-қара, осы үріп ауызға
салғандай еді. Ажары қандай болса, ақылы да
Базарбай сондай.
Өзі бай еді, жаппастың алды деуге боларлық.
Өзі де жомарт, қонақпаз еді. Елге жағымды
Кәрім болып тұрды. Мал мен басы бірдей.
Бізбен ағайын, жасы менімен түйедей құрдас.
Жасында болыстың үйінде бұзау бағып өсіпті ...

Ұқсас жұмыстар
Оқытудың әдістемелік негізі
Балалар музыка студиясы, балалар музыка мектебі, өнер мектебі олардың ерекшеліктері мен айырмашылығы
Көркем әдебиет
Мың бір мақал, жүз бір жұмбақ
Қайым Мұхамедхановтың көркем туындылары
Әдебиет - өнер, көп өнердің ішінде сөз өнері
Оқытудың заңдылықтары және қағидалары
Қазақ тілі және әдебиеті факультеті
Түбінде адам болатын бала
Құс боррелиозы
Пәндер