Әдебиет пәні



Әдебиет пәні. Маңыздылығы.
“ Әдебиет - сөз өнері ”. Ол - өнердің бір саласы.
Әдебиет пәні де өнер пәні. Әдебиетті ұлағатты адамдар “ адамтану құралы ” десе, ал біз, пән мұғалімдері, әдебиет пәнін “ адам тәрбиелеу құралы ” дер едік. Ой, ойлану, ойланту барлық пәндерге де керек. Ойсыз өмір сүру мүмкін емес. Бірақ бұл жердегі ерекше бір еске алатын мәселе - өзіндік ойлау, өзіндік пікірде жатыр.
Әдебиет - жан дүниені, он екі мүшені, алпыс екі тамырды түгелдей жайлап, еш уақытта да көзге көрінбейтін сезім қылдары арқылы ақыл иесі - адамды өз ырқына жетелеп алатын қасиетті дүние.

Дайындаған:
Ы. Алтынсарин атындағы
дарынды балаларға арналған
мектеп - интернатының
қазақ тілі мен әдебиеті пәні
мұғалімі Нұғыманов А. Қ.

Әдебиетті оқытудағы әдіс - тәсілдер
Әдістер
Сөздік
Зерттеу
Көрнекілік
Түсіндірмелі-
иллюстр.
Эвристикалық
Тәжірибелік
Практикалық
Мәтінді
көркемдеу

Сөздік әдіс.
Берілетін білім ақпараттық сипаттау болғанда, білімді қалыптастыру, соның ішінде теориялық білім беру, жаңа ұғымдарды оқушыға жеткізуде бұл әдіс өте тиімді. Сөздік әдіс, әсіресе, әдебиет пәнінің күретамыры деуге де болатындай.

Көрнекілік әдіс.
Берілетін білім мазмұны
көрнекілікті тілеп тұрғанда,
уақыт үнемдеуде, әсіресе,
оқушы психологиясына әсер
ету мақсаттарында өте
тиімді болады. Сондай-ақ
оқушыны сабаққа қызықтыру,
ынталандыру мәселелерінде
де маңызы зор.

Түсіндірмелі - иллюстративті
Әдебиет сабағында ең басты
жұмыстардың біріне оқушылардың
көркем туындыны қабылдауы,
одан әсер алуы, көркем
туындыны бүкіл бітім-болмысымен
білулері жатады.

Эвристикалық әдіс ( ішінара іздендіруші )
к Ел қауіпсіздігі
Қолайлы
жер
Ел болу
Еңбек
1. Берілген тапсырма бойынша
өз бетімен іздену.
2. Қосымша мәлімет жинастыру.
3. Ақын - жазушы, тақырып
бойынша альбом,
реферат дайындау.
4. Шығарма тықырыбы бойынша
сурет салу, жоспар құрастыру
т. б.
“Қыпшақ Сейітқұл”
атты
Ы. Алтынсарин
әңгімесі
бойынша “Ел болудың”
моделін жасау.

Зерттеу әдісі.
Венн диаграммасы
Эйлер шеңбері

Зерттеу әдісі
Күрделі класстер
Графикалық сызба

Мәтінді көркемдеу әдісі
Семантикалық карта
Кейіпкер Бақтығұл Сәлмен Жарасбай
сөзі
- От қалай жақсы еді,
тез беретін шайың
бар ма ?

Концепталдық кесте
Кейіпкер
Өмірге деген
қызығушы -лығы
Адамгершілік
қасиеті
Кейіпкерге
баға
1. Шұға
2. Әбдірахман

Практикалық әдіс
1. Кейіпкерге хат
жолдау.
2. Шығарма тақыры-
бына байланысты
сурет салу.
3. Ой - толғау.
4. Кинофильм тама-
шалау.

Тәжірибелік әдіс.
Мұғалім ең алдымен бала жанының тамыршысы болуы тиіс. Бала жүрегінің пернелерін дәл тауып, оны ойната білу оңайлықпен келмейді.
Бала жанының қобызшысы болып, оның жүрегіне жол тапқан ұстаз ғана “адамның диханы” болады.
Мұғалім үшін кәсіби біліктілігін арттырудың бір жолы - жеке кітапханасының болуы. Мұғалім- үнемі оқып, ізденіп жүргенде ғана мұғалім. Күй талабына сай айтылған “Дәуір даналарын ілестіреді, ұстаз білімділікті үлестіреді ” деген даналық сөз осыған дәлел.

е
Ы. Алтынсарин атындағы
дарынды балаларға арналған
мектеп - интернаты
Қ а з а қ ә д е б и е т і
Ж ұ м ы с д ә п т е р і.
7 - сынып. ІІ жартыжылдық
т

1. Тақырыптық викториналар.
1.
2.
3.
4.
1.
Е
Д
І
Р
5.
М
Н
О
Ы
6.
У
Б
Т
12. 3. 4. 1. 6. 3. 10.
12. 1. 4. 2. 3. 5.
15. 10. 20. 10.
18. 1. 4. 2. 3. 5.

Әзіл сұрақтар:
1. Көл неден болады ?
2. Қарғыстың ең жаманы не ?
Адамның мүшелері қорқақ
және батыр бола ала ма ?
Тауық түс көре ме ?
Адамның қандай мүшелері
бір - біріне тыным бермейді ?
Кімнің көзі үлкен ?
Кімнің сөзі көп ?
Ана мен баланың қандай
ұқсастығы бар ?
Адам неден семіреді ?
Оқты жонуға бола ма ?
1. Қолдың алтыны бола ма ?
2. Мың адамды кім жығады ?
Адамның қандай мүшесі
тоймайды ?
Қар жана ма ?
Сөзді неден өткізуге болады ?
Баланың аппағы, жұмсағы
бола ма ?
Шегірткеден қорыққан не
екпейді ?
Үйрек артымен жүзе ме ?
Судан кім тайынбайды ?
Сабырдың түбі бар ма ?

Мақал-мәтелді жалғастыр:
Тісі шыққан балаға,
Сырласуға дос жақсы,
Жаздың бір күні,
Жол мақсаты жету,
Әкеге бағыну, Аллаға бағыну,
Аң таппаған атынан көреді,
Бояушы, бояушы дегенге
Тауық құсқа ұшу жоқ,
Киім пішсең кең піш,
Көз көруге тоймайды,
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz