Ыбырайдың әңгімелері




Презентация қосу
Сабақтың тақырыбы:
Ы. Алтынсарин. «Қыпшақ Сейітқұл
Сабақтың мақсаты:
Ыбырай Алтынсариннің
«Қыпшақ Сейітқұл»
әңгімесінің мазмұнын
меңгерту, тақырыбы мен
идеясын ашу;
Сабақтың міндеттері:
1.Білімділік: әңгімені оқып, мазмұнын талдап, ашу;

2.Дамытушылық: оқушыларды өзінше ой түюге баулу,
олардың танымдық түсінігін, тіл байлығын дамытып,
сөйлеу, жазу шеберліктерін арттыру;

3.Тәрбиелік: оқушыларды еңбекті сүюге, жігерлі, төзімді
болуға, еңбек адамдарын құрметтеуге тәрбиелеп, «адал
еңбек мұратқа жеткізеді» деген ой қорыту;
Ыбырай Алтынсарин
Ыбырай Алтынсарин
(1841-1889)

Қазақтың әйгілі ағартушысы,
талантты ақын, балалар жазушысы
“Қазақ Мұғалімдер
хрестоматиясы” дайындайтын
1879 Қазақ балалары үшін училищелер ашты
мектептер ашты

Өлеңдері: “Кел, Әңгімелері:
балалар , оқылық”, “Қыпшақ Сейітқұл”,
“Өзен”, “Ананың “Бай баласы мен
сүюі”, “Өнер, білім Ыбырай өлеңдері мен әңгімелері жарлы баласы”,
бар жұрттар”т.б. балаларды өнерлі, білімді болуға, “Әке мен бала”т.б.
еңбекті сүюге тәрбиелейді.

Ыбырайдың әңгімелері:
“Әке мен бала”

Аз жұмысты қиынсысаң, көп
жұмысқа тап боларсың:азға
қанағат ете білмесең, көптен
құр қаларсың.
“Бай баласы мен жарлы баласы”

Жігерлі, төзімді болу керек.
Еңбек – адамды шыңдайды,
өмірге үйретеді.
Сабақтың тақырыбы:
Ы. Алтынсарин. «Қыпшақ Сейітқұл
Сөздік жұмысы

Кезіп жүріп – аралап жүріп
Жер жырту – обрабатывать, пахать землю
Мал етті – меняли на скот
Шығыр салды –
Жарлы -жақыбайлар – бедняки
Таянды – достигло
Адал бейнет – честный труд
Табан ет – физический труд
Маңдай терімен – потом
Бір ауызға қарап бекінген халық – живший в согласии народ
Жәрмеңке реушті – подобно ярмарке
Жабағы –
Табар – искаженное от «товар»
Жоспар
1.Сейітқұлдың ойы;
2.Қабырға өзені бойына қоныстануы;
3.Егін егуі;
4.Артық астықты малға айырбастауы;
5.Сейітқұл елінің 450 үйге жетуі;
6.Қауіпсіздік шаралары;
7.Базар ашуы;
8.Сейітқұл жұртының бай болуы.
Әңгіменің идеясы:

Адал еңбек -
мұратқа жеткізеді
Деңгейлік тапсырмалар
І- деңгей Әңгіме мазмұнын қалай меңгердің?

Әңгіменің Әңгіменің негізгі Әңгіменің негізгі Әңгіме Әңгімені әрі
тақырыбы кейіпкері ойы (идеясы) мазмұнына сәйкес қарай жалғастыр
мақал-мәтелдерді
жаз
Деңгейлік тапсырмалар
ІІ- деңгей Әңгіме мазмұнын қалай меңгердің?

Әңгіменің тақырыбы Әңгіменің негізгі Әңгіменің негізгі ойы Әңгіме мазмұнына Әңгіменің мазмұнына
кейіпкері (идеясы) сәйкес мақал- байланысты сұрақтар
мәтелдерді жаз құрастыр
Деңгейлік тапсырмалар
ІІІ- деңгей Әңгіме мазмұнын қалай меңгердің?

Әңгіменің тақырыбы Әңгіменің негізгі Әңгіменің негізгі ойы Әңгіме мазмұнына Әңгімеге сөздік
кейіпкері (идеясы) сәйкес мақал- жұмысын жаса
мәтелдерді жаз
Ыбырай Алтынсарин
Ыбырай Алтынсарин
(1841-1889)

Қазақтың әйгілі ағартушысы,
талантты ақын, балалар жазушысы
“Қазақ Мұғалімдер
хрестоматиясы” дайындайтын
1879 Қазақ балалары үшін училищелер ашты
мектептер ашты

Өлеңдері: “Кел, Әңгімелері:
балалар , оқылық”, “Қыпшақ Сейітқұл”,
“Өзен”, “Ананың “Бай баласы мен
сүюі”, “Өнер, білім Ыбырай өлеңдері мен әңгімелері жарлы баласы”,
бар жұрттар”т.б. балаларды өнерлі, білімді болуға, “Әке мен бала”т.б.
еңбекті сүюге тәрбиелейді.

Ұқсас жұмыстар
Ыбырай Алтынсарин 1841­1889
Ы. Алтынсарин. «Қыпшақ Сейітқұл»
Ыбырай – шағын әңгіме шебері (Қ.Бітібаеваның технологиясы негізінде)
Ыбырай шығармалары қысқа мазмұнды, балалардың түсінуіне жеңіл
Қазақ балалар әдебиеті - қазақ әдебиетінің мектеп жасына дейінгі және мектеп жасындағы балаларға арналған саласы
Абай мен Ыбырайдың педагогикалық - теориялық негіздері
Қазақ хрестоматиясы мен өлеңдері
Қазақ этнопедагогикасының қалыптасуы
XX ғасыр әдебиеті
ХІХ ғасырдың екінші жартысындаға балалар әдебиеті
Пәндер