Амалдарды орындауды үйрену кезіндегі сандар нумерациясын бекіту




Презентация қосу
М.ӘУЕЗОВ АТЫНДАҒЫ ОҢТҮСТІК
ҚАЗАҚСТАН УНИВЕРСИТЕТІ
ТАРИХ ЖӘНЕ ПЕДАГОГИКА
ФАКУЛЬТЕТІ
«ПСИХОЛОГИЯ ЖӘНЕ АРНАЙЫ
ПЕДАГОГИКА» КАФЕДРАСЫ

Тақырыбы: 1000 шамасындағы сандарды оқыту әдістемесі.

Орындаған: Бектасова Балнұр
Тобы: ТП-18-2к1
Қабылдаған:Нурбекова Аида
Жоспар

Арнайы мектепте 1000 шамасындағы және
көптаңбалы сандарды оқыту міндеттері.
1000 және көп таңбалы сандарды нөмірлеуді
оқытудың құрылымы.
1000 көлеміндегі сандарды көбейту мен
бөлу.
Көп таңбалы сандарды қосу мен азайту
әдістемесін жазбаша түрінде
орындаймыз. Қайсыбір сыныпта болмасын
негізгі алгоритмдік қосу мен азайту
разрядтық сандарды қосу мен азайтуда
ешқандай ерекшелік жоқ.

Кейбір оқулықтарда қанша сан болса, сонша
сан шығады деген тұжырым бар. Дегенмен,
бұл ақыл-ойы бұзылған балалар үшін ең
қиыны. Осы көп таңбалы сандарды
шығарғанда олар көп қателер жіберіп
отырады, кейде осы қателердің болуы:
оқушылардың зейіннің тұрақсыз,
қабылдауының ойлауының әлсіздігі
салдарынан болады.
Есептерді шығаруда мынадай
реттілікті сақтауы қажет.

1) 1-ші кезекте. Қосу мен азайту
орындалады, келесі разрядтың қатарға
өтпей тұрғанда...

2) 2-ші кезекте. 1 таңбалы разрядтың
сандарымен, содан кейін 2 және көп т.с
жұмысын жасаймыз.

3) 3-ші кезекте. Азайту амалы орындалады. Яғни азайғыш 1
немесе бірнеше «0» санынан тұруы қажет. Мысалы:
97000-378
801000-57528
Қосу мен азайту амалдарын орындау барысында
бағандау реті сақталып отырады. Қосу мен азайту
амалы рет-ретімен, яғни бірліктен бастап
орындалады. Мысалы:

355784 385457
12115 4325
367899 381132
Бірліктер бірліктің астына жазылуы тиіс. Ең алғашқы
сабақтарда оқушыдан қосу мен азайтудың кестесін сұраған
жөн. Есептерді шығару барысында ең алдымен оң-мен
жазбаша жаттықтыру есебінде есептер шығарту
қажет. Мысалы:

7бірлік+8бірлік=15бірлік
5ондық+8ондық=13ондық
6 жүздік+9жүздік=15жүздік
10бірлік+бұл 1ондық
10бірлік мыңдық – 10ондық мыңдық т.б.
Есептерді орындау барысында (қосуда)
ең бірінші азайтуда бірнеше нөлдік
қатар болды. Мысалы:

500 1000

235 384
Қосу мен азайту есептерін шығару барысында
кездесетін «<», «>» таңбаларын қоя білу
керек. Осы есептерді салыстыру қажет.

38000-17380>45000-37945

57605+15708=81735-8420
1000 көлеміндегі сандар
нумерациясымен таныстыруда
1000 көлеміндегі сандармен балалардың 1000 санының
танысуда жаңа есептеу бірлігі шынайы бейнесін, құрамын
жүздікпен танысады, бірлікпен, елестете алмауынан көптеген
ондықпен санағандай қиындықтар
жүздіктермен санауды үйренеді, туындайды. Санауға үйрену
мың көлеміндегі сандардың барысында жаңа сандарды
ондық құрамымен танысады. құрауда, кері санауға үйренуіде
есте сақтаудың әлсіздігінен
қиындықтарға кездеседі.
1000 көлеміндегі сандар
нумерациясымен таныстыру
жұмысына кірісерде, нумерацияны
Сандардың разрядтық құрамын
оқыту жүйесін нақты анықтап,
ажыратуда сандардың орындарын
қажетті көрнекіліктер мен
ауыстыру мысалы 205 санын 25 деп
нұсқаулардың дәлдігіне таңдау
жазу немесе оқу сияқты қателіктер
жасап, оқушылармен жүргізілетін
жібереді. 10 жүздіктің 1000-ды
практикалаық жұмыстардың
құрайтынын үйретуде көп
мазмұны мен түзет
қиындықтар кездеседі.
жұмыстарының мазмұнын, мақсаты
мен міндеттерін анықтауымыз
керек.
1000 көлеміндегі сандар нумерациясмына үйрету
жұмысының реттілігі былайша құрылады:
1. Толық жүздіктерді алу. Толық жүздіктерді жазу. Толық жүздіктермен тура және кері санау.

2. Жүздіктерден, ондықтардан, бірліктерден тұратын толық үш таңбалы сандарды алу. Үш
таңбалы сандарды толық жазуға үйрену.

3. Жүздіктер мен ондықтардан (560), жүздіктер мен бірліктерден (506) тұратын үш таңбалы
сандарды алу. Нольдің сан ортасында, сан соңында келетін жағдайларын жазу.

4. 1-ден 1000-ға дейін бірліктермен санау. 1-ден 1000-ға дейінгі сандарды жазу.

5. Разрядтық бірліктермен санау (1, 10, 100), сан топтарымен санау (2, 5, 20, 50, 200, 250,
500).

6. 1-ден 1000-ға дейінгі сандар қатарын бекіту.

7. Амалдарды орындауды үйрену кезіндегі сандар нумерациясын бекіту.
1000 көлеміндегі сандар нумерацясымен
таныстыру жұмысы мынадай тақырыптарды
қайталаудан басталады. Олар:

1) 10 – ға
2) 10 бірлікті
дейін
ондықтарме
бірліктерме
н ауыстыру;
н санау;

3) 100-ге 4) 10
дейін ондықты бір
ондықтарме жүздікпен
н санау; ауыстыру;
1000 көлеміндегі сандармен арифметикалық орындауды
үйрету жұмысының әдістемесі

1000 көлеміндегі сандармен арифметикалық амалдарды
орындау барысында жазбаша еесептеуге үйрету жұмысы
жүргізіледі. 1000 көлеміндегі сандарды қосу мен азайту
кезінде жұмысты келесідегідей кезеңдерге бөлуге болады:

2. Толық
1. Разрядтан
жүздіктерді
аттамай қосу
мен азайту қосу мен
(ауызша). азайту.

3. Толық
4. үш таңбалы
жүздіктерді,
сандарды бір
толық
таңбалы, екі
жүздіктер мне
таңбалы
тодлық
сандармен
ондықтарды
қосу және
қосу мен
азайту
азайту
Үш таңбалы сандармен арифметикалық
амалдарды орындау барасында мысалдарды
орындау, оларды тексеруге үйрету жұмысы
былайша құрылады:

30+5, 300+40, 300+45, 300+140, 300+145, 300+105.
305-5, 340-40, 345-45, 340-300, 345-300, 345-200.
II. Разрядтан аттап қосу мен азайтуды үйрету
әдістемесі
Жұмыстың бұл түрі өте күрделі болғандықтан,
бағандап қосу мен азайту жұмысын орындауға
үйретеміз.

1) разрядтан аттап 2) ноль бір разрядта
орындау екі рет ғана кездеседі;
қайталанады;
Пайдаланылған әдебиеттер:

Қ.С. Тебенова, Мүмкіндігі шектеулі балаларға
математиканы оқыту әдістемесі
Ә.Қ. Қағазбаева Ж. Қайдасов Математиканы
оқыту теориясы мен эдістемесі бойынша
практикум.
М. Ералиева Математиканы оқытуды
ізгілендіру

Ұқсас жұмыстар
Сандарды смалыстыру
Оқушыларды жаңа есептеу бірлігі ондықпен таныстыру
Оқыту әдістемесі
Санның ондық
Дене шынықтыру сабағы
Жай бөлшекті азайтыңдар
Кейбір оқушылар
Аралас сандар
Арифметикалық есептер
Рационал сандар
Пәндер