3-сыныпқа арналған сабақ: Терме ұғымы және Базар жыраудың шығармашылығы

Күні: 01. 12. 2010

Сыныбы:

Сабақтың тақырыбы: «Терме дегеніміз не?»

Базар жырау

Мақсаты:

Білімділігі: Оқушыларға қазақ халқының термелерін

толық түсіндіре отырып, меңерту.

Базар жырау туралы мәлімет

беру арқылы, өмірбаянына тоқталу.

Дамытушылғы: Халық термелерін және Базар жырауды

танта отырып, оқушылардың ұлттық

дүниетанымын қалыптастыра дамыту.

Тәрбиелігі: Оқушыларға ұлттық халықтың темелерін,

жырауларын білуге тәрбиелеу.

Көрнекілігі: Термешілер суреттері, Базар жыраудың портреті.

Қажетті құралдар: Домбыра, үнтаспа, нақыл сөздер, СД-дискасы.

Сабақтың нақыл сөзі: Ақыл, нақыл, өсиет. ( Оқушыларға халық термелерін ақылы арқылы түсіндіре отырып, нақылымен шешудегі шеберлігін тану, халық музыкасы мен жырауларын ата-бабасының өсиетін, өмірлік қадір тұтуға үйрету) .

Сабақтың түрі: Жаңа сабақ

Сабақтың барысы:

І. Ұйымдастыру бөлімі: Оқушылардың сабаққа қатынасын, оқу құралдарын тексеру, зейінін тианақтау.

ІІ. Жаңа сабақты түсіндіру: «Терме дегеніміз не?» Базар жырау

ТЕРМЕ ДЕГЕНІМІЗ НЕ?
ТЕРМЕ ДЕГЕНІМІЗ НЕ?: Терме дегеніміз? Ақылымен нақылы бар өлеңді әуен. Терме атауы қазақтың «тер», «теру» сөзінен шыққан. Терме жеті, сегіз буынды жыр үлгісінде болады. Онда күнделікті тұрмыс-тіршілікке қатысты жайттар айтылады.
Терме балаларды ата-бабасының өсиетін, өмірлік қағидасын қадір тұтуға үйретеді. Әннің әуені болса, терменің де өзіне тән мақамы (әуені) бар. Ол белгілі ырғақпен орындалады. Терме айтушы термені көбіне домбыраға қосып орындайды.

Термені орындайтын адамды термеші деп атайды.

ТЕРМЕ НЕНІ ЖЫРЛАЙДЫ?
Адамгершілікпен, зұлымдылықты
Әдлетіттілікт пен әдлетсіздікті
Адамгершілікпен, зұлымдылықты: Жаман мен жақсыны
Әдлетіттілікт пен әдлетсіздікті: Күнделікті өмірлік қағидаларды жырлайды

ІІІ. Дауыс шынықтыру.

Базар жырау

Ұста, ақылшы

ақын Жырау орындаушы

шешен

Базар жырау Оңдасынұлының көптеген жыраулары бар. Атап айтсақ:

1 Әр нәрсенің парқы бар.

2 Топқа түскендегі толғау.

3 Жақсыдан жақсы туар.

4 Халқым бір тыңда.

5 Дүние-мейман көңілім.

V. (Үнтаспа тыңдалады) .

Сыныпты екі топқа бөлу.

VІ. Халық термесі.

« Он үш жаман »

Біріншіден, не жаман?

Ұрлап жиған мал жаман.

Екіншіден, не жаман?

Еркелеп өскен қыз жаман.

Үшіншіден, не жаман?

Үлгісіз пішкен тоң жаман.

Төртіншіден, не жаман?

Керекті нәрсе жоқ жаман.

Бесіншіден, не жаман?

Кері кеткен іс жаман.

Алтыншыдан, не жаман?

Бәрін айтта бірін айт,

Бәрінен де, ей, жоқ жаман, жоқ жаман.

VІІ. Қорытынды бөлім:

Сөзжұмбақ шешу

«ТЕРМЕ»

Т
Т:
: Е
Т:
:
Т: М
:
Т:
: Е
  1. Итальянның жылдам тез билейтін биі?
  2. Бірінші сызықтың астына орналасқан нота?
  3. Мына таңбаныңатын ата?
  4. Бірінші сызықтың өзіне қай нота орналасады?
  5. Музыка тілінде жылдамдық не деп аталады?

VІІІ. Үйге тапсырма

«Термедегеніміз не?»

Базар жырау туралы оқып келу.

Халық термесі «Он үш жаман жатап» келу.

Бағалау.


Ұқсас жұмыстар
3-сыныпқа арналған сабақ жоспары: Терме - бабалар тілегі (Бұқар жырау)
Халық әні-терме сабағы: Сыр елі - жыр елі тақырыбы бойынша Нұртуған жыраудың Қанеки, тілім, сөйлеші термесін оқыту
9-сынып қазақ әдебиеті сабағы: Жиембет жыраудың толғаулары - өмірі мен шығармашылығы
Дүр Оңғар жыраудың өмірі мен шығармашылығына арналған тәрбие сағаты
Информатика: Алгоритм ұғымы - 9-сыныпқа арналған оқу-әдістемелік сабақ жоспары
Нұрғиса Тілендиев шығармашылығы: ашық сабақ және мектеп музыкасы сабақтарының жоспарлары
Мәтін ұғымы: бастауыш сыныпқа арналған сабақ жоспары
6 А сыныпқа арналған апталық сабақ жоспары: азық-түлік дүкені, киім дүкені, кеңсе жабдықтары және базар (17-24 қазан 2013)
1-сыныпқа арналған сабақ жоспары: Мәтін ұғымы және үй жануарлары
9-сыныпқа арналған Қазтуған Сүйінішұлының өмірі мен шығармашылығы
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz