Сөзжасам туралы

Шығыс Қазақстан облысы Семей қаласы
ММ «№19 жалпы орта білім беретін мектеп»
Қазақ тілі мен әдебиет пәні мұғалімі Етекбаева Баян Уаткановна
Сабақтың тақырыбы: Сөзжасам

Сабақтың мақсаттары:
Білімділік: Сөзжасам туралы мағлұмат беру, сөзжасамның жасалу жолдарынан
алған білімдерін пысықтау, мысалдар арқылы дәлелдей білуге үйрету
Дамытушылық: Алған білімдерін кеңейтіп, жаңа дағдысын қалыптастыру,өз
бетінше сөзжасаманың жасалу жолдарын ажырата білуге дағыдыландыру.
Тәрбиелік: Оқушыларды тілдік- эстетикалық сезімге тәрбиелеу.
Сабақтың типі: Жаңа білімді меңгеру, игерілген білімді пысықтау.
Сабақтың түрі: Түрлендірілген аралас сабақ

Әдіс-тәсілдері: Сұрақ-жауап,түсіндіру, сын-тұрғысынан ойлау технологиясының
элементтері (семантикалық карта,Инсерт кестесі)
Пәнаралық байланыс: информатика
Көрнекіліктер: слайд, сызбалар
Сабақтың барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі: сынып кезекшісімен жұмыс, өтілетін сабақ тақырыбы,
мақсат- міндеттерімен таныстыру.
2. Үй тапсырмасын пысықтау.
1. Слайд №1 «Ой шақыру стратегиясына» ілінген шеңбер

Қималар бойынша сұрақтарға жауап береді. Шеңбердегі сұрақтар:
1. Екпін дегеніміз не?
2. Екпін нешеге бөлінеді?
3. Сөз екпіні дегеніміз не?
4. Ой екпіні дегеніміз не?
5. Тіркес екпіні дегеніміз не?
6. Тіл туралы үш мақал

ІІІ. Жаңа сабақ : Бүгін сабақта біз сөзжасам және оның жасалу жолдарымен
танысамыз.

|Лексикалық |Жұрнақ арқылы |Екі сөзді |Екі сөздің |Екі сөзді |
|жолмен |жасалған |біріктіру |қосарлануы |тіркестіру |
|жасалған |туынды сөздер |арқылы |арқылы |арқылы |
|туынды сөздер | |жасалған |жасалған |жасалған |
| | |туынды сөздер |туынды сөздер |туынды |
| | | | |сөздер |
| | | | | |
| | | | | |

|Тұтқа : 1) |Түбір+ сөз |Мысалы: Көктөбе|Мысалы: |Маңғыстау облысы |
|Есіктің тұтқасы;|тудырушы |(Көк+ төбе) |Ауыл-аймақ, | |
| |жұрнақтар | | | |
|2)Өмірдің | |Екібастұз |кәрі-жас, |Он жеті |
|тұтқасы | |(Екі+бас+тұз) | | |
|Құлақ: 1)Адамның|мек | |сөйлей-сөйлей|Мың тоғыз жүз |
|құлағы; |Жүр ме |Қызылорда |, |жиырма бес |
|2) Қазанның |ген |(Қызыл+орда) | | |
|құлағы |іс | |ақ-қара, |Сөз таптары |
|Қара: 1)қара шаш| |Итмұрын | |Қара-торы, |
|– заттың түсін | |(Ит+мұрын) |азды-көпті, |мал шаруашылығы |
|білдіріп тұр; | | | | |
|2) тақтаға қара-| |Көлбақа |үгіт-насихат,| |
|қимыл-әрекетті | |(Көл+бақа) | | |
|білдіріп тұр | | | | |
| | | |оқу- | |
| | | |әдістемелік | |

ІҮ. Оқулықпен жұмыс:
355-жаттығу.Мына сөздердің қайсысы түбір,қайсысы жаңа мағынаға ие болған
туынды сөз екенін айтыңдар.

Жер,жер серігі, бұлт, кемпірқосақ, күн, күн сәулесі,аспан,
көкжиек,жұмыс,жұмысшы,жұрт, ағайын-жұрт,жер-көк,тау-тас.
Ү. Жаңа сабақты меңгеру. слайд№3

Семантикалық карта №1
|Мысалдар |Жұрнақ |Екі сөзді |Екі сөздің |Екі сөзді |Лексикалық |
| |арқылы |біріктіру |қосарлануы |тіркестіру |жолмен |
| |жасалған |арқылы |арқылы |арқылы |жасалған |
| |туынды сөз |жасалған |жасалған |жасалған |туынды сөз |
| | |туынды сөз |туынды сөз |туынды сөз | |
|Бүркітші |+ | | | | |
|Бүгін | |+ | | | |
|Арам шөп, | | | | |+ |
|арам тамақ | | | | | |
|Үлкен үй | | | |+ | |
|Білім | | | | | |
| |+ | | | | |
|Баспасөз | |+ | | | |
|Жүзбе-жүз | | |+ | | |
|Жер серігі | | | |+ | |

Семантикалық карта №2
|Мысалдар |Жұрнақ |Екі сөзді |Екі сөздңі |Екі сөзді |Лексикалық |
| |арқылы |біріктіру |қосарлануы |тіркестіру |жолмен |
| |жасалған |арқылы |арқылы |арқылы |жасалған |
| |туынды сөз |жасалған |жасалған |жасалған |туынды сөз |
| | |туынды сөз |туынды сөз |туынды сөз | |
|Түсім | | | | | |
| |+ | | | | |
|Еңбеккүн | |+ | | | |
|Қарама-қарс| | |+ | | |
|ы | | | | | |
|Суық су, | | | | |+ |
|суық хабар | | | | | |
|Ұшқыш | | | | | |
| |+ | | | | |
|Күн сәулесі| | | |+ | |
|Қолбасшы | |+ | | | |
|Көзбе-көз | | |+ | | |

ҮІ Бекіту: Суретпен жұмыс. Слайд №4
1. Суретші, биші, күйші (жұрнақ арқылы)
2. Атжарыс (екі сөзді
біріктіру арқылы)
3. Ыдыс-аяқ (Қосарлану
арқылы)
4. Күн сәулесі (тіркесу
арқылы)
5. 1) Жаз мезгілінің суреті
2) Жазу жазып отырған баланың суреті (лексикалық жолмен жасалған)

ҮІІ Бекіту: Қорытынды: слайд №5
Сабағымызда қолданатын келесі әдіс ИНСЕРТ, яғни түртіп алу стратегиясы
арқылы бүгінгі сабақта не білдік және бұл сабаққа дейін не білгенмін деген
сұрақтарға жауап бере отырып сабағымызды қорытындылаймыз.

|Инсерт кестесі |
|Білетінім |Мен үшін жаңалық |Мені таң қалдырады «?» |
| |  |  |
| | | |
| | | |

ҮІІІ. Үй тапсырмасы: слайд №6
1. Өткен тақырып бойынша сөзжұмбақ құрастырып келу
2. 359-шы жаттығу
-----------------------
1. 2

3. 4

5 6

Сөзжасам

Жаңа сөздің жасалуы

Ұқсас жұмыстар
Қазақ тілінен жылдық қайталау. сайыс сабағы. 5-сынып
Сөзжасам. жоспар
Сөзжасам тарауы
Қазақ тілі туралы
Екі сөзді
Дара және күрделі сөздер
Тапқыр болсаң,тауып көр
Жасыл түс
Тіл білімі салаларын оқыту
Сөз мағыналары
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz