Рационал бөлшектерді қысқарту туралы

№6 орта мектебі

А Ш Ы Қ С А Б А Қ

Тақырыбы: Рационал бөлшектерді қысқарту

Сыныбы: 7А

Өткізген Әлжанова Бақыт Қонысбайқызы

2011-2012 оқу жылы

Күні: 22. 02. 2012 ж.

сыныбы: 7 А

пәні: математика

мұғалімі: Әлжанова Бақыт Қонысбайқызы

Сабақтың тақырыбы: Рационал бөлшектерді қысқарту

  1. Сабақтың мақсаты:

1. Білімділігі: Оқушыларға теңбе-теңдік және теңбе-тең түрлендіру ережелерін тұжырымдап, рационал бөлшектердің негізгі қасиетін меңгерту және рационал бөлшектерді қысқартуға үйрету.

2. Дамытушылығы: Өрнектің мүмкін мәндер жиынын (ММЖ) және бөлшектің қасиетін қолдана отырып, оқушылардың білім және білік дағдысын дамыту, өз бетінше есеп шығару, іздену, шығармашылықпен еңбек ету қабілеттерін дамыту.

3. Тәрбиелілігі: Оқушыларды шапшаңдыққа, сұрақтарға нақты жауап беруге, алған білімдерін практикамен ұштастыруға, өз білімін көрсете алатын қасиеттерін ашуға тәрбиелеу

2. Сабақтың мазмұны:

І -Ш кезеңдік тапсырмалар (төменде оқушының жұмыс дәптерінде және мұғалімге арналған жауаптар-кілтінде берілген)

3. Сабақтың әдіс-тәсілдері :

І кезеңде - сұрақ- жауап;

ІІ кезеңде - а) оқулықпен өз бетімен іздену әдісі;

б) дискуссия;

в) практикада бекіту әдісі.

Ш кезеңде -үшдеңгейлік тапсырмаларды өз бетімен біртіндеп орындату арқылы бағалау әдістері.

4. Формалары:

І кезеңде - фронтальды, жеке;

ІІ кезеңде - а) топтық;

б) фронтальды;

в) ұжымдық.

Ш кезеңде - жеке.

5. Көрнекіліктері:

І кезеңде - жұмыс дәптері, тақтадағы «ашық журнал», мұғалім мен оқушылардың жеке журналдары

ІІ кезеңде - а) оқулық; слайдтар, On-line тақтасы

б) оқулық, жұмыс дәптері;

в) оқулық, жұмыс дәптері, тақта, бор

Ш кезеңде - жұмыс дәптері, тақтадағы «ашық журнал», мұғалім мен оқушылардың жеке журналдары

Сабақтың өту барысы:

І кезеңде - а) ұйымдастыру; б) үй тапсырмасын тексеріп тақтадағы ашық журналға белгілеу;

в) «көпір тапсырмаларын» тексеру.

ІІ кезеңде -а) оқушылардың топта өз бетімен жұмыс дәптерінде берілген жетелеуші тапсырмаларға оқулықтан жауап іздеуі. Мұғалімнің тақтадағы «ашық журналдағы» алдында өткен тақырып бойынша жиналған жалпы ұпай санын өзінің жеке журналына және сынып журналына баға түрінде тіркеуі.

б) мұғалімнің көмегімен дискуссия жүргізу;

в) тақтамен, оқулықпен жеке жұмыс .

Ш кезеңде - дұрыс орындалған деңгейлік тапсырмаларды мұғалімнің тексеруінен кейін оқушылардың өзіне тақтадағы «ашық журналға» белгілетіп отыру, жиған алғашқы ұпайларын қорыту, оларды оқушылардың жеке журналдарына тіркету және қалған тапсырмаларды үйде аяқтап келуге беру. Үш деңгейді толық орындаған оқушыға төртінші деңгейдің олимпиадалық немесе ғылыми жобадан фрагмент тапсырмаларын беру. Қосымша, келесі тақырыптың бірінші кезеңіндегі «көпір тапсырмаларын» орындап келуге беру.

Мұғалімге арналған кілті

«Көпір» тапсырмалары

I кезең

1. Қандай өрнекті бөлшек өрнек деп атайды?

Құрамында айнымалысы бөлімінде кездесетін бөлшектері бар өрнектер бөлшек өрнектер деп аталады.

2. Айнымалының мүмкін мәндері деп нені айтады?

Өрнектің мағынасы бар болатындай оның құрамындағы айнымалылардың барлық мәндері жиынын осы өрнектің мүмкін мәндер жиыны (ММЖ) деп атайды.

«Көпір» тапсырмалары: «Білу» тапсырмалары Кім? Не? Қалай? Қашан? Қандай?
I кезең1. Қандай өрнекті бөлшек өрнек деп атайды?Құрамында айнымалысыбөліміндекездесетін бөлшектері бар өрнектербөлшек өрнектердеп аталады.2. Айнымалының мүмкін мәндері деп нені айтады?Өрнектіңмағынасыбар болатындай оның құрамындағы айнымалылардың барлық мәндері жиынын осы өрнектіңмүмкін мәндер жиыны (ММЖ)деп атайды.:

II кезең

Бос орынға қажет сөзді жаз:

1. а, b және с рационал өрнектері үшін a b = a c b c \frac{a}{b} = \frac{a \bullet c}{b \bullet c} a b = a c b c \frac{a}{b} = \frac{ac}{bc} (1) теңбе-теңдігі орындалады. Мұнда
b 0 , c 0 b \neq 0, \ \ \ c \neq 0 . (1) теңбе-теңдікті рационал бөлшектердің негізгі қасиеті деп атайды.

2. Анықтама: Құрамындағы барлық айнымалылардың мүмкін мәндері жиынында ақиқат болатын теңдікті теңбе-теңдік деп атайды. Өрнекті оған теңбе-тең өрнекпен алмастыруды теңбе-тең түрлендіру деп атайды.

3. Егер бөлшектің алымының (немесе бөлімінің) таңбасын өзгертсек, онда бөлшектің де таңбасы өзгереді.
a b = a b , a b = a b \frac{- a}{b} = - \frac{a}{b}, \ \ \ \ \frac{a}{- b} = - \frac{a}{b}

«Көпір» тапсырмалары:

«Түсіну» тапсырмалары

Неліктен? Неге? Не үшін? Не себепті?

I кезең1. Қандай өрнекті бөлшек өрнек деп атайды?Құрамында айнымалысыбөліміндекездесетін бөлшектері бар өрнектербөлшек өрнектердеп аталады.2. Айнымалының мүмкін мәндері деп нені айтады?Өрнектіңмағынасыбар болатындай оның құрамындағы айнымалылардың барлық мәндері жиынын осы өрнектіңмүмкін мәндер жиыны (ММЖ)деп атайды.:

Бос орынға қажет сөзді жаз.

1. Не себепті a c b c \frac{ac}{bc} өрнегін оған теңбе-тең a b \frac{a}{b} өрнегімен ауыстыруға болады? Себебі, (1) теңбе-теңдікті пайдаланып, a c b c \frac{ac}{bc} бөлшегін с көбейткішіне қысқартуға болады.

«Көпір» тапсырмалары: «Талдау» тапсырмалары
I кезең1. Қандай өрнекті бөлшек өрнек деп атайды?Құрамында айнымалысыбөліміндекездесетін бөлшектері бар өрнектербөлшек өрнектердеп аталады.2. Айнымалының мүмкін мәндері деп нені айтады?Өрнектіңмағынасыбар болатындай оның құрамындағы айнымалылардың барлық мәндері жиынын осы өрнектіңмүмкін мәндер жиыны (ММЖ)деп атайды.:

Айырмашылықты тап:

1) 15 a 20 b \frac{15a}{20b} өрнегінің 3 a 4 b \frac{3a}{4b} өрнегінен айырмашылығы неде?

. . .

. . .

2) ( a + 5 ) 2 a 2 25 \frac{(a + 5) ^{2}}{a^{2} - 25} өрнегінің a + 5 a 5 \frac{a + 5}{a - 5} өрнегінен айырмашылығы неде?

. . .

. . .

«Көпір» тапсырмалары: «Жинақтау» тапсырмасы
I кезең1. Қандай өрнекті бөлшек өрнек деп атайды?Құрамында айнымалысыбөліміндекездесетін бөлшектері бар өрнектербөлшек өрнектердеп аталады.2. Айнымалының мүмкін мәндері деп нені айтады?Өрнектіңмағынасыбар болатындай оның құрамындағы айнымалылардың барлық мәндері жиынын осы өрнектіңмүмкін мәндер жиыны (ММЖ)деп атайды.: Блок-схеманы толтыр:
«Көпір» тапсырмалары: «Қолдану» тапсырмалары
I кезең1. Қандай өрнекті бөлшек өрнек деп атайды?Құрамында айнымалысыбөліміндекездесетін бөлшектері бар өрнектербөлшек өрнектердеп аталады.2. Айнымалының мүмкін мәндері деп нені айтады?Өрнектіңмағынасыбар болатындай оның құрамындағы айнымалылардың барлық мәндері жиынын осы өрнектіңмүмкін мәндер жиыны (ММЖ)деп атайды.:

Оқулықтан төмендегі тапсырмаларды орында :

№486 (2, 4, 6, 8) ; № 488 (1-4) .

«Көпір» тапсырмалары: «Баға беру»
I кезең1. Қандай өрнекті бөлшек өрнек деп атайды?Құрамында айнымалысыбөліміндекездесетін бөлшектері бар өрнектербөлшек өрнектердеп аталады.2. Айнымалының мүмкін мәндері деп нені айтады?Өрнектіңмағынасыбар болатындай оның құрамындағы айнымалылардың барлық мәндері жиынын осы өрнектіңмүмкін мәндер жиыны (ММЖ)деп атайды.:

Сен қалай ойлайсың? Рационал бөлшектер мен жай бөлшектердің айырмашылығы неде ? . . .

. . .

. . .

. . .

«Көпір» тапсырмалары:

«Кері байланыс» Теория: «Білу»

Практика

I кезең1. Қандай өрнекті бөлшек өрнек деп атайды?Құрамында айнымалысыбөліміндекездесетін бөлшектері бар өрнектербөлшек өрнектердеп аталады.2. Айнымалының мүмкін мәндері деп нені айтады?Өрнектіңмағынасыбар болатындай оның құрамындағы айнымалылардың барлық мәндері жиынын осы өрнектіңмүмкін мәндер жиыны (ММЖ)деп атайды.:

III кезең

1-деңгей (5 балл) «3»

1. Көп нүктенің орнына тиісті сөзді жаз:

a b = a c b c \frac{a}{b} = \frac{ac}{bc} a b = a c b c \frac{a}{b} = \frac{a \bullet c}{b \bullet c} теңбе-теңдігі рационал бөлшектердің негізгі қасиеті деп аталады.

2. Құрамындағы барлық айнымалылардың мүмкін мәндері жиынында ақиқат болатын теңдікті теңбе-теңдік деп атайды.

3. Оқулықтағы: № 486 (5, 7) есепті шығар.

4. Оқулықтағы: № 487 (5, 7) есепті шығар.

«Көпір» тапсырмалары:

Теория: «Түсіну» Неліктен? Неге? Не үшін? Не себепті?

Практика

I кезең1. Қандай өрнекті бөлшек өрнек деп атайды?Құрамында айнымалысыбөліміндекездесетін бөлшектері бар өрнектербөлшек өрнектердеп аталады.2. Айнымалының мүмкін мәндері деп нені айтады?Өрнектіңмағынасыбар болатындай оның құрамындағы айнымалылардың барлық мәндері жиынын осы өрнектіңмүмкін мәндер жиыны (ММЖ)деп атайды.:

2-деңгей (5+4 балл) «4»

Бос орынға тиісті қажет сөзді жаз:

1. Өрнекті оған теңбе-тең өрнекпен алмастыруды теңбе-тең түрлендіру деп атайды.

2. Егер бөлшектің алымының (немесе бөлімінің) таңбасын өзгертсек, онда бөлшектің де таңбасы өзгереді.

3. Оқулықтағы № 488 (1, 3) есепті шығар.

«Көпір» тапсырмалары:

«Жинақтау», «Талдау»

Практика

I кезең1. Қандай өрнекті бөлшек өрнек деп атайды?Құрамында айнымалысыбөліміндекездесетін бөлшектері бар өрнектербөлшек өрнектердеп аталады.2. Айнымалының мүмкін мәндері деп нені айтады?Өрнектіңмағынасыбар болатындай оның құрамындағы айнымалылардың барлық мәндері жиынын осы өрнектіңмүмкін мәндер жиыны (ММЖ)деп атайды.:

3-деңгей (5+4+3 балл) «5»

1. Бөлшектің мәнін табыңдар: a 2 8 a + 16 a x 4 x , м ұ н д а ғ ы a = 5 ; x = 2 . \frac{a^{2} - 8a + 16}{ax - 4x}, \ \ \ \ \ \ \ \ \ мұндағы\ a = - 5; x = - 2.

2. Оқулықтан № 490 (1, 3) есепті шығар.

Оқушыға арналған жұмыс дәптері

Күні:

Аты-жөні:

Сабақтың тақырыбы:

«Көпір» тапсырмалары

I кезең

1. Қандай өрнекті бөлшек өрнек деп атайды?

Құрамында айнымалысы . . . кездесетін бөлшектері бар өрнектер бөлшек өрнектер деп аталады.

2. Айнымалының мүмкін мәндері деп нені айтады?

Өрнектің . . . бар болатындай оның құрамындағы айнымалылардың барлық мәндері жиынын осы өрнектің мүмкін мәндер жиыны (ММЖ) деп атайды.

«Көпір» тапсырмалары: «Білу» тапсырмалары
I кезең1. Қандай өрнекті бөлшек өрнек деп атайды?Құрамында айнымалысы . . . кездесетін бөлшектері бар өрнектербөлшек өрнектердеп аталады.2. Айнымалының мүмкін мәндері деп нені айтады?Өрнектің . . . бар болатындай оның құрамындағы айнымалылардың барлық мәндері жиынын осы өрнектіңмүмкін мәндер жиыны (ММЖ)деп атайды.:

II кезең

Бос орынға қажет сөзді жаз:

a b = a c b c \frac{a}{b} = \frac{ac}{bc} 1. а, b және с . . . өрнектері үшін a b = a c b c \frac{a}{b} = \frac{a \bullet c}{b \bullet c} (1) теңбе-теңдігі орындалады.

Мұнда b 0 , c 0 b \neq 0, \ \ \ c \neq 0 . (1) теңбе-теңдікті рационал бөлшектердің . . . деп атайды.

2. Анықтама: Құрамындағы барлық айнымалылардың мүмкін мәндері жиынында ақиқат болатын теңдікті . . . деп атайды. Өрнекті оған теңбе-тең өрнекпен алмастыруды . . . деп атайды.

3. Егер бөлшектің алымының (немесе бөлімінің) таңбасын өзгертсек, онда бөлшектің де таңбасы өзгереді.
a b = a b , a b = a b \frac{- a}{b} = - \frac{a}{b}, \ \ \ \ \frac{a}{- b} = - \frac{a}{b}

«Көпір» тапсырмалары: «Түсіну» тапсырмалары
I кезең1. Қандай өрнекті бөлшек өрнек деп атайды?Құрамында айнымалысы . . . кездесетін бөлшектері бар өрнектербөлшек өрнектердеп аталады.2. Айнымалының мүмкін мәндері деп нені айтады?Өрнектің . . . бар болатындай оның құрамындағы айнымалылардың барлық мәндері жиынын осы өрнектіңмүмкін мәндер жиыны (ММЖ)деп атайды.:

Бос орынға қажет сөзді жаз.

1. Не себепті a c b c \frac{ac}{bc} өрнегін оған теңбе-тең a b \frac{a}{b} өрнегімен ауыстыруға болады?

Себебі, (1) теңбе-теңдікті пайдаланып, a c b c \frac{ac}{bc} бөлшегін . . . көбейткішіне

. . . болады.

«Көпір» тапсырмалары: «Талдау» тапсырмалары
I кезең1. Қандай өрнекті бөлшек өрнек деп атайды?Құрамында айнымалысы . . . кездесетін бөлшектері бар өрнектербөлшек өрнектердеп аталады.2. Айнымалының мүмкін мәндері деп нені айтады?Өрнектің . . . бар болатындай оның құрамындағы айнымалылардың барлық мәндері жиынын осы өрнектіңмүмкін мәндер жиыны (ММЖ)деп атайды.:

Айырмашылықты тап:

1) 15 a 20 b \frac{15a}{20b} өрнегінің 3 a 4 b \frac{3a}{4b} өрнегінен айырмашылығы неде?

. . .

. . .

2) ( a + 5 ) 2 a 2 25 \frac{(a + 5) ^{2}}{a^{2} - 25} өрнегінің a + 5 a 5 \frac{a + 5}{a - 5} өрнегінен айырмашылығы неде?

. . .

. . .

. . .

«Көпір» тапсырмалары: «Жинақтау» тапсырмалары
I кезең1. Қандай өрнекті бөлшек өрнек деп атайды?Құрамында айнымалысы . . . кездесетін бөлшектері бар өрнектербөлшек өрнектердеп аталады.2. Айнымалының мүмкін мәндері деп нені айтады?Өрнектің . . . бар болатындай оның құрамындағы айнымалылардың барлық мәндері жиынын осы өрнектіңмүмкін мәндер жиыны (ММЖ)деп атайды.: Блок-схеманы толтыр:
«Көпір» тапсырмалары: «Қолдану» тапсырмалары
I кезең1. Қандай өрнекті бөлшек өрнек деп атайды?Құрамында айнымалысы . . . кездесетін бөлшектері бар өрнектербөлшек өрнектердеп аталады.2. Айнымалының мүмкін мәндері деп нені айтады?Өрнектің . . . бар болатындай оның құрамындағы айнымалылардың барлық мәндері жиынын осы өрнектіңмүмкін мәндер жиыны (ММЖ)деп атайды.:

Оқулықтан төмендегі тапсырмаларды орында :

№486 (2, 4, 6, 8) ; № 488 (1-4) .

«Көпір» тапсырмалары: «Баға беру»
I кезең1. Қандай өрнекті бөлшек өрнек деп атайды?Құрамында айнымалысы . . . кездесетін бөлшектері бар өрнектербөлшек өрнектердеп аталады.2. Айнымалының мүмкін мәндері деп нені айтады?Өрнектің . . . бар болатындай оның құрамындағы айнымалылардың барлық мәндері жиынын осы өрнектіңмүмкін мәндер жиыны (ММЖ)деп атайды.:

Сен қалай ойлайсың? Рационал бөлшектер мен жай бөлшектердің айырмашылығы неде ? . . .

. . .

. . .

. . .

«Көпір» тапсырмалары:

«Кері байланыс» Теория: «Білу»

Практика

I кезең1. Қандай өрнекті бөлшек өрнек деп атайды?Құрамында айнымалысы . . . кездесетін бөлшектері бар өрнектербөлшек өрнектердеп аталады.2. Айнымалының мүмкін мәндері деп нені айтады?Өрнектің . . . бар болатындай оның құрамындағы айнымалылардың барлық мәндері жиынын осы өрнектіңмүмкін мәндер жиыны (ММЖ)деп атайды.:

III кезең

1-деңгей (5 балл) «3»

1. Көп нүктенің орнына тиісті сөзді жаз:

a b = a c b c \frac{a}{b} = \frac{ac}{bc} a b = a c b c \frac{a}{b} = \frac{a \bullet c}{b \bullet c} теңбе-теңдігі . . . бөлшектердің негізгі қасиеті деп аталады.

2. Құрамындағы барлық айнымалылардың мүмкін мәндері жиынында ақиқат болатын


Ұқсас жұмыстар
Рационал бөлшек және оның негізгі қасиеті. рационал бөлшектерді қысқарту тақырыбына есептер шығарту
Рационал бөлшектерді көбейту және бөлу
Рационал бөлшектерді қысқарту
Рационал бөлшектерді көбейту және бөлу. Ашық сабақ
Рационал бөлшекті көбейту және бөлу
Рационал бөлшектерді қосу және азайту жайлы ақпарат
Рационал бөлшектерді көбейту және бөлу тақырыбына есептер шығару
Бөлшектерді қосу және азайту
Рационал бөлшектерді тепе-тең түрлендіру тақырыбын қайталау. 7 сынып
Бөлшек рационал өрнектер
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz