Сабақ жоспары :: Тәрбие сағаты

Файл қосу

Білім мазмұны

Түсінік хат
Бастауыш мектептің маңызы мен қызметі оның үздіксіз білім беру
жүйесіндегі басқа буындармен тек сабақтас болуымен ғана емес,ең
алдымен,оқушы тұлғасы ұйтқысының қалыптасуымен, дамуы жүретін ерекше
құнды,қайталанбайтын буын екендігімен анықталып негізделеді.
Оқыту мен тәрбиелеу үрдісіндеоқушы шығармашылығын дамытудың тағы бір
қажеттілігі қоғам талабынан туындайды.
Сөз өнері сабағы –оқушының дұрыс оқуы мен дұрыс сөйлеуіне,ой-өрісіне жан-
жақты дамуына,қиялына,әңгімені мәнерлеп оқуға шығармашылық жағынан дамуына
ықпал етеді.
Мәтінді игеріп кетуге,өлеңге талдау жүргізіп,жаңа страгерияларды
пайдалануға,өлең,өтірік өлең жаза білу,жатқа білуге септігін тигізеді.
Оқушылардың ерекшеліктеріне байланысты заттарды салыстыру арқылы
жұмбақтар құрастыру,оқылған оқиғаларды суреттеу арқылы өтірік
өлеңдер,ертегілер құрастыру ынталы етеді.Бағдарлама бойынша ауызша
сөйлеу,қарапайым сөздерден сөйлем құра білу,сауатты сөйлеу,жазу және қазақ
халқының салт-дәстүрін,елтану тақырыптарын таниды.Олай болса қазіргі жаңа
буын оқулықтарында «өлең жалғастырып көр», «өлең жаз» деген тапсырмалар жиі
кездеседі.Бірақ осы өлеңді жазу үшін оқушыны неге,қалай үйрету керек?Әлде
оны өзі жаза ала ма? деген сұрақтар тууы мүмкін.
Өлеңді құрастыру, өлең шығару шығармашылығына үйрету үшін,алдымен
оқушыларға теориялық қандай білім беру керек екендігін айқындап алу
керек.Шумақ,тармақ, бунақ,ұйқас және олардың түрлері,өлең мазмұнын құруға
үйрету жолдарын кең қарастырмақ бұрын өлең құрылысы туралы мағлұмат беріп
аламыз.Мәтін,әңгімелер,жаңа стратегияларды пайдалану арқылы оқушылардың
белсенділі артады.Ана тілін терең оқыту арқылы оқушыларды шығармашылыққа
баулуды мақсат тұттым.Осы бағдарлама негізінде мәтінді оқыту әдіс-
тәсілдерін,жұмбақтар құрастыру,оқушылардың ізденімпаздық
қабілетін,дарындылықты дамытуға ықпал етеді.

Мақсаттары:
1.Оқушыны дұрыс мәнерлі оқуға жаттықтыру.
2.Түсініп оқуын,жүйелі баяндауын жетілдіру.
3.Оқушының шығармашылық қабілетін арттыру.
4.Ырғағы мен ұйқасы белгілі қалыпқа енген сөздер туралы мағлұмат беру.

Міндеттері:

1.Ұйқас туралы түсінік.
2.Шумақ туралы түсінік беру./екі,үш,төрт/
3.Тармақ туралы түсінік беру.
4.Ұйқас түрлерінен мағлұмат беру.
Аптасына 1 сағат
Жылына – 34 сағат

« Сөз өнері»

2 сынып аптасына 1 рет

|№ | Сабақтың тақырыбы | Білім мазмұны |сағат | |
| | | |саны |мерзімі |
|1 |Са-са са буындарын пайдалану арқылы | Са-са-са сары маса | | |
| |ұйқас сөздер құрастыру. |Са-са-са мектебіміз жаса т.б |1 | |
|2 |Ла-ла-ла буындарын пайдалану | Ла-ла-ла жалқау бала | | |
| | |Ла-ла-ла оның ісі шала т.б |1 | |
|3 |Ға-ға-ға буындарын пайдалана |Ға-ға-ға қара қарға | | |
| |отырып,сөздер құрастыру |ға-ға-ға қоңыр қоға т.б |1 | |
|4 |Рай-рай-рай буындары арқылы өлең | Рай-рай-рай үлкен сарай | | |
| |құрастыру |Рай-рай-рай әдемі Арай т.б |1 | |
|5 |Лақ-лақ-лақ буындарын пайдалану. |Лақ-лақ-лақ шұбар ала лақ | | |
| | |Лақ-лақ-лақ сатып алдым қалақ т.б |1 | |
|6 |Ыз-ыз-ыз буындарын пайдалана | Ыз-ыз-ыз ызылдайды қоңыз | | |
| |отырып,шумақ құрастыру. |Ыз-ыз-ыз қорсылдайды доңыз т.б |1 | |
|7 |«Ұйқасын тап »ойыны арқылы |Ақын жазушылардың шығармаларын пайдалана | | |
| |өлең құрастыру |отырып,оқушылардың сөз мағыналарын дұрыс |2 | |
| | |дұрыс түсінуіне көңіл бөлінеді. | | |
|8 |Дайын ұйқас арқылы өлең жолдарын |Ой шапшаңдығына еліктіріп отыру да шығармашылық | | |
| |құрастыру |үрдісті жандандырады.ұтқыр шешім табуға |2 | |
| | |жетелеу.Соның бір формасы ретінде дайын ұйқас | | |
| | |ұсыну арқылы өлең жолдарын құрастыру.Дайын ұйқас| | |
| | |ұсынылады,сол ұйқасты пайдаланып,шумақ құрылады.| | |
|9 |«Жадырап,сүрініп,маужырап,жетіліп,ем|1.Сөз мағыналарын түсіндіру | | |
| |іп көр »сөздерін пайдаланып өлең |2.Сөйлемдер құрастыру. |2 | |
| |құрастыру. |3.Шумақтар құрастыру. | | |
|10 |Затты,құбылысты пайдалана | | | |
| |отырып,көрнекілік арқылы өлең | |2 | |
| |құрастыру. | | | |
|11 |«Кірістім,тырыстым,киініп,түйініп » | Ұйқастар ұсыну арқылы өлең құрастырту. | | |
| |ұйқастарын беру арқылы өлең жолдарын| |1 | |
| |құрастыру. | | | |
|12 |Мағыналары бірдей |Сөз мағыналарын дұрыс ұғындыру. | | |
| |сөздер(омоним)арқылы өлең жолын | |2 | |
| |құрау. | | | |
|13 |Дыбыстық жағынан өзгеріске ұшыраған |Сөз мағыналарын ажырата білуге үйрететін | | |
| |сөздерді қатыстырып,өлеңдер |өлеңдер құрастыру |2 | |
| |құрастыру. | | | |
| |/ | | | |
| |Кен,кең,қоң,көн,сен,сең,өрмегін,өрне| | | |
| |гін / | | | |
|14 |Дыбыстық жағынан өзгеріске ұшыраған |Сөз мағыналарын аша түсуге байланысты өлеңдер | | |
| |сөздерді қатыстырып, өлеңдер |құрастырту. |1 | |
| |құрастыру. | | | |
|15 |« Лимерик »ойыны арқылы өлең |Ойын шарты:белгілі бір құрылысқа бағынатын | | |
| |жолдарын құрастыру |сайқымазақ,күлдіргі өлең шығару.Ол құрылыс |3 | |
| | |бойынша өлең бес тармақтан тұрады.1-ші тармақ | | |
| | |кейіпкер,2-ші тармақ кейіпкерге мінездеме,3,4-ші| | |
| | |тармақ қимыл-әрекет,5-ші тармақ оқиғаның салдары| | |
| | |немесе автордың сол кейіпкердің іс-әрекетіне | | |
| | |бағасы | | |
|16 |« Қыс келді »мәтініне өлең |1.Мәтінді мәнерлеп оқу. | 1 | |
| |құрастыру. |2.Мәтіннен алған әсерлерін өлең жолдарымен | | |
| | |бейнелеу. | | |
|17 | Ө.Тұрманжанов«Туған өлкем » өлеңіне|1.Өлеңді мәнерлеп оқу. | 1 | |
| |талдау жүргізу арқылы өлең |2.Өлеңге байланысты сұрақтар | | |
| |құрастыру. |3.Өлеңді талдау. | | |
| | |4.Өлең құрастыру. | | |
|18 |Сөз мағынасына қарай қажетті |Мыс: Қыранға .......тау керек | 1 | |
| |сөздерді тауып қою арқылы өлең |Бұлбұлға ......бау керек | | |
| |құрастыру. |Балыққа......... көл керек | | |
| | |Батырға .........ел керек. | | |
| | |Осыны білген қор болмас, | | |
| | |Осыны білген ер зерек. | | |
| | |Керекті:сөздер:қия,жасыл,мөлдір,туған,биік,әсем,| | |
| | |көгілдір, | | |
| | |байтақ т.б. | | |
|18 |« Қарлы боран »тақырыбына жазылған |1.Әңгімені түсініп оқу. | 2 | |
| |әңгімеге байланысты өлең құрастыру. |2.Мәтіндегі сөздермен жұмыс жүргізу. | | |
| | |3. «Күн,боран,қар» сөздеріне бұрын үйренген | | |
| | |«суық,түн,аяз түтеп,ұйтқып,күмістей»сөздерін | | |
| | |қатыстырып сөйлем құрату. | | |
|19 |Жұмбақ құрастыру жолдары. |1.Затты таңдап ал. | 2 | |
| |Әр түрлі заттардың суреттерін |2.Ол заттың сыртқы түрі қандай? | | |
| |көрсете отырып,сол затты |3.Ол заттың ішкі қасиетін білесің бе,ойлан. | | |
| |саралап,ерекшелігін жұмбақ ету. |4.Енді жұмбақ құрастырып көр | | |
|20 |Эпитет,теңеу арқылы затты табу. | Мұғалім үлгіні көрсетеді.Мыс: | 2 | |
| | |жасыл,тік,ала,жайқалған,ол не? | | |
| | |Өзі балдай,қанттай ақ,тәтті-ақ. | | |
|21 |Затқа сәйкес қимыл табуға арналған |1.Гуілдейді,Шаң көтереді,Бұлтты қуады. т.б. | 2 | |
| |жұмбақ құрастыру. | | | |

Пайдаланылған әдебиеттер.
1.Жұмабаев М. Таңдамалы-Алматы: Ғылым,1992-270 бет.
2.Қабдолов.З.Сөз өнері-Алматы,1983-365 бет
3.Жұмағалиев.Қ.Әдебиет теориясы-Алматы,1960-335 бет
4.Жалпы білім беретін мектептің оқу бағдарламалары (1-4
сыныптар)-Алматы,1997-336 бет
5.Рахметова.С.Жаманқұлова.П.,Қабатаева Б.Ана тілі (2 сынып
оқулығы) Алматы.Атамұра.2004 ж
6Рахметова.С Әбдікәрімова Т.Ана тілі ( 3 сынып оқулығы )
7.Жаттамақ (тақпақтар,өлеңдер)-Алматы:Балауса,1994-287 бет.

Сарысай орта
мектебі

«Бекітілді»

«Тексерілді»

Мектеп директоры:
Оқу
ісінің меңгерушісі:

Нурмуханов Н. С

Мукашева Д.Ш.

« » 2012-2013 ж.

« » ___________ 2012-2013 ж.

/ Арнайы курс бағдарламасы /

« Сөз өнері »

2 сынып

Бастауыш сынып мұғалімі:
Аманбаева.Б.А

2012-2013 оқу жылы

Ұқсас жұмыстар
Білім мазмұнын таңдаудың принциптері
ФИЗИКА МЕН ӘДЕБИЕТТІҢ ТАҢҒАЖАЙЫП ӘЛЕМІ
Бағдарлама
Тәжірибенің мақсаты
Оқу жоспары
Ауыр доппен жаттығулар
Оқушылардың өздігінен қазақ тілі сабағында жүргізілетін жұмыстар
Адамгершілік тәрбиесі
Білім берудегі кембридж тәсілінің теориялық негіздері
Шың Ағылшын тілі
Пәндер