Оны ашқан кім

№ 9 орта мектеп
Ашық сабақ
Сабақтың тақырыбы:
Жаратылыстану ғылымдарының Орталық Азияда дамуы. Ертедегі халық астрономиясы.
7-сынып
Физика пәнінің мұғалімі: Юсупова Гульзира Салимқызы
Жітіқара қ. 2014 ж
Сабақтың тақырыбы: Жаратылыстану ғылымдарының Орталық Азияда дамуы. Ертедегі халық астрономиясы.
Мақсаты: Оқушылардың ізденімпаздық, ойлау қабілетін дамыту, оқушыларды зерттеу
әдістеріне үйрету, зерттеушілік дағдыларын қалыптастыру.
Міндеттері: Физикалық ой - өрісін дамыту, өз бетінше іздену арқылы білімін көтеру, біліктілікке талпындыру.
Сабақтың түрі: жаңа сабақ
Сабақтың әдіс-тәсілдері: топтық жұмыс, өз бетімен жұмыс, сұрақ-жауап
Сабақтың барысы:
- Ұйымдастыру кезеңі (әр оқушы өз көршісін аспан денелеріне теңеп амандасады)
- Балалар сендермен бірге үй тапсырмасын тексермес бұрын баға қою ережелерін қайталап жіберейік
1. Жауаптың нақтылығы
2. Жұмыс тәртібі (белсенділік)
3. Топпен жұмыс (қарым-қатынас мәдениеті)
- Өтілген тақырыптарға шолу. «Ыстық орындық» ойны ойналады (оқушылар өткен тақырып бойынша сұрақтар қояды)
- Қай планетаның сақинасы бар? - (Сатурн)
- Бір жылда неше тәулік бар? (365)
- Астрономия нені зерттейтін ғылым? (аспан денелерін)
- Астрономия грекше аударғанда нені білдіреді?(астрон-жұлдыз, номос-заң)
- Галактика деп нені айтады? (сансыз көп жұлдыздардың үлкен жүйесін айтады)
- Құс жолы нелерден тұрады? (сансыз көп жұлдыздардан)
- Оны ашқан кім? (Галилей)
- Галактикадағы ең үлкен жұлдыз? (Мю Цефея)
- Жердің табиғи серігі (ай)
- Космонавтика дегеніміз не?(космос-ғарыш, наутик-кеме жүргізу)
- Үй тапсырмасын тексеру
Өткен тақырыпты түсіндіріп айту. Сұрақтар:
- Бүкіләлемдік тартылыс заңын ашқан кім? (Ньютон)
- Айға алғаш рет кімдер және қашан барып, оралды? (1969ж. Армстронг пен Олдрин)
- Аспан денелерін тұңғыш рет арнайы үлкейткіш құралмен зерттеген қай ғалым? (Галилей)
- Түнгі аспанды бақылайтын үлкейткіш дүрбі нешінші жылы, және қайда жасалған? (Голландия, 1608ж)
- Галактика деп нені айтады? (сансыз көп жұлдыздардың үлкен жүйесін айтады)
- Біздің галактикадағы ең үлкен жұлдыз Мю Цефея Күннен неше есе артық? (2400)
- Галактикалардың қандай түрлерін білесің?(спиральдық, эллипистік, бұрыс галактикалар)
- Біздің галактика қай түріне жатады? (спиральдық)
«Молекулалар» ойыны арқылы топтарға бөлу. Топ ережелерін қайталау. Рөлдерін анықтау (көшбасшы, хатшы, уақыт бақылаушы)
- Жаңа сабақ
Жаңа тақырыпты ашу.
Мұғалім: Балалар, әл-Фараби, әл-Бируни, Ибн Сина, Насыраддин Туси деген ұлы ғұламалар қай жерден шыққанын білесіңдер ме?
Ендеше, балалар, бүгінгі біздің тақырыбымыз «Жаратылыстану ғылымдарының Орталық Азияда дамуы. Ертедегі халық астрономиясы»
Мұғалім: Балалар, қалай ойлайсыңдар, бүгінгі сабағымыздың мақсаты қандай? (мақсат қою)
Ал, осы мақсатқа жету үшін не істеу керек? (қойылатын міндеттер(дағдыларды дамыту, меңгеру) )
Топтарға бөлу:
Ғалымның есімін төменде берілген сипаттамалар арқылы табыңыз: (ғалымдардың суреттері тақтада көрсетіледі)
- Бұл ғалымды «сэр» деп атаған
- Оны «классикалық механиканың атасы» деп атаған
- Ол «бүкіл әлемдік тартылыс заңының» авторы
- Оның құрметіне күштің өлшем бірлігі берілген
- Физика ғылымының бірінші ұстазы (Исаак Ньютон)
- Мына суреттегі ғалым кім? Итальян ғалымы, инерция заңын ашқан.
- Құс жолының орасан мол жұлдыздардан тұратынын ашқан(Галилео Галилей)
- Қай ғалымды Пушкин «Орыс халқының бірінші университеті» деп атады?
( М. В. Ломоносов )
Оқулықпен жұмыс
Бөліммен оқу
Ньютон тобы -1-2 бөлімдерді оқу (Ұлықбек)
Галилей тобы -3-4 бөлімдерді оқу (Әбу Насыр әл-Фараби)
Ломоносов тобы -5 бөлімді оқу (Анақарыс) -төмен оқитын оқушылар жауап береді
Ежелгі аңыздарындағы аспан денелерінің қазақ атаулары-3-топ жауап береді
Мұғалім: Осы ғалымдардың барлығы ғылымның дамуына үлкен үлестерін қосқан.
Тұжырымдамалық карта
Сонымен, балалар, біз астрономия және физика не туралы ғылым екенін оқып білдік.
Сондықтан тұжырымдамалық картаны толтырамыз.
- Физика
- Астрономия
- Ертедегі халық астрономиясы
Оқушылар алған білімдерін картаның бетіне түсіреді
Сергіту сәті: «Аспан әлеміне шолу» (жай әуен ойналады, оқушылар демалады)
- Сабақты бекіту:
Сайыс «Кім көп біледі?» (топ мүшелері алдын ала дайындап әкелген сұрақтарымен бір -бірімен алмасады. Жауап беріп, бірін-бірі бағалайды)
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz