Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Аяусыз тағдырға, дауасыз дертке кім кіналы
Сабақтың тақырыбы: СПИД не үшін қауіпті?
Сабақтың мақсаты: Жас желектей жайқалып өсіп келе жатқан жас
жеткіншектеріміздің
санасына адам баласын аздыратын жаман жұқпалы аурулардан аулақ
болу жақтарын мысалдарман дәлелдеп
түсіндіру.
Салауатты өмір салтына тәрбиелеу.
Көрнекілігі: Ой шақыру, таблицалар, суреттер.
Әдісі: Сұрақ- жауап, баяндау, ой бөлісу.
Барысы:
Мұғалім: “ХХ – ғасырдың алапаты СПИД адамзатқа орны толмас қайғы- қасірет
әкеле
жатыр” деп Мәскеу медицина институты студенттерінің жазғанындай, СПИД – тен
барлық нашақорларды, жезөкшелерді құртып құтыла алмайсың. Сондықтар бұл
өлім
себушіге қарсы күрес жүргізу әрбір адамның қасиетті міндеті болуға тиіс.
І. “СПИД не үшін қауіпті?” деген сұрақ қойып, оқушыны
ойлауға шақыру.
1. Вакцина жоқ.
2. Дәрі жоқ.
3. Бәрі де кездейсоқ ауруы мүмкін.
4. Аурудан жазылмайды.
ІІ. “Аурудың алдын алуды қалай жүзеге асыруға болады?” деген
сұраққа жауап.
1.Медицина.
2. Достар
3. Көше.
4. Жанұя.
5. Педагог.
6. Газет – журнал, теледидар.
1-оқушы: Менің пікірім бойынша, кейбір адамдарды тәрбиелеуші орта көше.
2-оқушы: Дін-нағыз тәрбие.
3-оқушы: “Ауырып ем іздегенше, ауырмайтын жол ізде” дейді ғой халық. Сонда
ауырмайтын жолды осы медицина мамандарынан іздеу керек.
4.-оқушы:“Дұшпан күлдіріп айтады, дос жылатып айтады” демекші, қоршаған
орта, яғни
достарыңның өздері қисық жолда болмай, сенің де қисық жолға түсуіңе ықпал
етіп,
жолдастық кеңестерді айту керек.
5-оқушы: ХХ/ ғасыр – техника, ақпараттың ғасыры. Барлық ақпаратты тек
теледидар,
радио, газет- журнал тараптарынан іздеу керек.
6- оқушы: Мектеп қабырғаларында осындай кештерді педагогтар барлық күштерін
салып
жиі өткізулері қажет.
7- оқушы: Тәрбие ошағы – жанұя. Сондықтан барлық тәрбиені жанұя береді деп
ойлаймын.
Оқушылар пікір алмасады.
1-оқушы: Оларды қоғамнан алыстатуымыз керек деп ойлаймын. Өйткені олар “Мен
ғана
осы қатерлі дертпен ауруым керек пе?” деп барша адамдарға жұқтыруы мүмкін.
2- оқушы: Мен керісінше ойлаймын. Оларға біз көңіл бөліп, одан әрі оның
өмірден
түңілмеуіне үлесімізді тигізуіміз керек.
3- оқушы: Біз көмегімізді көрсетуіміз керек. Олар да адам емес пе? Мүмкін
біздің
көмегімізден СПИД – пен ауырған жағдайда да ешкімді ол дертке шалынбас деп
үміттенеміз.
4- оқушы: Оларды алыстану керек және барлық СПИД- пен ауыратын адамдар үшін
бір
мекеме жасалып, оларды қоғамнан аластатып, сол жерде ұстау керек.
5- оқушы: Егер де біз оларға неғұрлым көңілді көп білетін болсақ, онда олар
“Бізді аяп
жатыр” деп бөлектенуден қашып, керісінше ол дертке адамдарды шалдықтыру
мүмкін.
Өзіміз өмір сүріп отырған уақытта жиі кездесетін жағдайдың бірі
осылай болған еді.
Бір жас келіншек құлағын тестіруге арнайы құлақ тесетін автоматқа барып
құлағын
тестіреді. Бірақ уақыт өткен соң өзінің денсаулығындағы өзгерістерді байқап
тексеруге
барады. Ол зінің қатерлі ауыруды жұқтырғанын біліп жасырын ұстайды. Бір
күні тісі
ауырып тісін жұлдыру керек болады. Ауруды жасырғысы келіп мемлекеттік
емханалардан
қашып жеке меншік ашылған емханада ешқандай анализ өткізбей, тексерусіз
тісін
жұлдырады. Жас келіншек келесі “құрбан” кім екенін білуге есік алдында аз
ойланады.
Ол тісін қолымен басқан 15-16 жасар бүлдіршін қызды көріп көз жасын
моншақтата төгіп
жүгіре жөнеледі. Аяусыз тағдырға, дауасыз дертке кім кіналы?
Мұғалім: Қадірлі оқушылар бұл болған, болмағаны белгісіз газетке жазылған
әңгіме
үзіндісі десек те, бізді ойландырар жағдайлар жетерлік. Осы жағдайда кімді
кіналы
санайсыздар?
6- оқушы: Менің ойымша, бұл жағдайда дәрігер стомотологқа барған келіншек
кіналы.
Егер де ол барған жағдайдың өзінде СПИД атты қатерлі дертпен ауыратыны
жайлы
дәрігерге ескерткен болса, онда аяусыз тағдырға ұшыраған 15-16 жастағы
қызды ауыруға
шалмас еді.
1- оқушы: Ал менің ойымша, сол келіншектің алдында құлағын тескен адам
кінәлі.
Өйткені ондай аурумен ауырған соң құлақ тестіріп және басқа да адамдарға
жұқтырудың
мәні неде?!
2- оқушы: Менің пікірімше, бұл жағдайдағы 15-16 жастағы жасөспірімдер
мемілекеттік
емханаларда емделуі тиіс. Сол жағдайда мүмкін ол бұндай тағдырға душар
болмас па еді?!
3- оқушы: Мен ойымды білдіретін болсам, құлақ тесетін адам да кінәлі.
Өйткені әр
адамнан кейін инені арнайы микробтарды өлтіретін сұйықтарға салу керек.
СПИД вирусы
келесі адамға жұқты, яғни ол адам ондай жұмпыстарды атқарған емес.
4- оқушы: Кінәлі стомотолог деп есептеймін, себебі бір адамға қолданған
құрал-
жабдықтарды ешқандай тазартусыз екінші адамға қолдану дұрыс емес. Егер
ондай
болмағанда, қаншама адам дауасыз дерттен аман қалар еді.
Қорытынды:
Мұғалім: “Ауруын жасырған өледі” демекші аура қалсаңдар, дереу дәрігерге
қаралу
керек. Себебі өзге адамдарға зардап тигізбеуді ойлан.
-----------------------
Көше
Жанұя
Педагог
Ақпарат
Орта
Медицина
Дін
Тәрбие көздері
Сабақтың мақсаты: Жас желектей жайқалып өсіп келе жатқан жас
жеткіншектеріміздің
санасына адам баласын аздыратын жаман жұқпалы аурулардан аулақ
болу жақтарын мысалдарман дәлелдеп
түсіндіру.
Салауатты өмір салтына тәрбиелеу.
Көрнекілігі: Ой шақыру, таблицалар, суреттер.
Әдісі: Сұрақ- жауап, баяндау, ой бөлісу.
Барысы:
Мұғалім: “ХХ – ғасырдың алапаты СПИД адамзатқа орны толмас қайғы- қасірет
әкеле
жатыр” деп Мәскеу медицина институты студенттерінің жазғанындай, СПИД – тен
барлық нашақорларды, жезөкшелерді құртып құтыла алмайсың. Сондықтар бұл
өлім
себушіге қарсы күрес жүргізу әрбір адамның қасиетті міндеті болуға тиіс.
І. “СПИД не үшін қауіпті?” деген сұрақ қойып, оқушыны
ойлауға шақыру.
1. Вакцина жоқ.
2. Дәрі жоқ.
3. Бәрі де кездейсоқ ауруы мүмкін.
4. Аурудан жазылмайды.
ІІ. “Аурудың алдын алуды қалай жүзеге асыруға болады?” деген
сұраққа жауап.
1.Медицина.
2. Достар
3. Көше.
4. Жанұя.
5. Педагог.
6. Газет – журнал, теледидар.
1-оқушы: Менің пікірім бойынша, кейбір адамдарды тәрбиелеуші орта көше.
2-оқушы: Дін-нағыз тәрбие.
3-оқушы: “Ауырып ем іздегенше, ауырмайтын жол ізде” дейді ғой халық. Сонда
ауырмайтын жолды осы медицина мамандарынан іздеу керек.
4.-оқушы:“Дұшпан күлдіріп айтады, дос жылатып айтады” демекші, қоршаған
орта, яғни
достарыңның өздері қисық жолда болмай, сенің де қисық жолға түсуіңе ықпал
етіп,
жолдастық кеңестерді айту керек.
5-оқушы: ХХ/ ғасыр – техника, ақпараттың ғасыры. Барлық ақпаратты тек
теледидар,
радио, газет- журнал тараптарынан іздеу керек.
6- оқушы: Мектеп қабырғаларында осындай кештерді педагогтар барлық күштерін
салып
жиі өткізулері қажет.
7- оқушы: Тәрбие ошағы – жанұя. Сондықтан барлық тәрбиені жанұя береді деп
ойлаймын.
Оқушылар пікір алмасады.
1-оқушы: Оларды қоғамнан алыстатуымыз керек деп ойлаймын. Өйткені олар “Мен
ғана
осы қатерлі дертпен ауруым керек пе?” деп барша адамдарға жұқтыруы мүмкін.
2- оқушы: Мен керісінше ойлаймын. Оларға біз көңіл бөліп, одан әрі оның
өмірден
түңілмеуіне үлесімізді тигізуіміз керек.
3- оқушы: Біз көмегімізді көрсетуіміз керек. Олар да адам емес пе? Мүмкін
біздің
көмегімізден СПИД – пен ауырған жағдайда да ешкімді ол дертке шалынбас деп
үміттенеміз.
4- оқушы: Оларды алыстану керек және барлық СПИД- пен ауыратын адамдар үшін
бір
мекеме жасалып, оларды қоғамнан аластатып, сол жерде ұстау керек.
5- оқушы: Егер де біз оларға неғұрлым көңілді көп білетін болсақ, онда олар
“Бізді аяп
жатыр” деп бөлектенуден қашып, керісінше ол дертке адамдарды шалдықтыру
мүмкін.
Өзіміз өмір сүріп отырған уақытта жиі кездесетін жағдайдың бірі
осылай болған еді.
Бір жас келіншек құлағын тестіруге арнайы құлақ тесетін автоматқа барып
құлағын
тестіреді. Бірақ уақыт өткен соң өзінің денсаулығындағы өзгерістерді байқап
тексеруге
барады. Ол зінің қатерлі ауыруды жұқтырғанын біліп жасырын ұстайды. Бір
күні тісі
ауырып тісін жұлдыру керек болады. Ауруды жасырғысы келіп мемлекеттік
емханалардан
қашып жеке меншік ашылған емханада ешқандай анализ өткізбей, тексерусіз
тісін
жұлдырады. Жас келіншек келесі “құрбан” кім екенін білуге есік алдында аз
ойланады.
Ол тісін қолымен басқан 15-16 жасар бүлдіршін қызды көріп көз жасын
моншақтата төгіп
жүгіре жөнеледі. Аяусыз тағдырға, дауасыз дертке кім кіналы?
Мұғалім: Қадірлі оқушылар бұл болған, болмағаны белгісіз газетке жазылған
әңгіме
үзіндісі десек те, бізді ойландырар жағдайлар жетерлік. Осы жағдайда кімді
кіналы
санайсыздар?
6- оқушы: Менің ойымша, бұл жағдайда дәрігер стомотологқа барған келіншек
кіналы.
Егер де ол барған жағдайдың өзінде СПИД атты қатерлі дертпен ауыратыны
жайлы
дәрігерге ескерткен болса, онда аяусыз тағдырға ұшыраған 15-16 жастағы
қызды ауыруға
шалмас еді.
1- оқушы: Ал менің ойымша, сол келіншектің алдында құлағын тескен адам
кінәлі.
Өйткені ондай аурумен ауырған соң құлақ тестіріп және басқа да адамдарға
жұқтырудың
мәні неде?!
2- оқушы: Менің пікірімше, бұл жағдайдағы 15-16 жастағы жасөспірімдер
мемілекеттік
емханаларда емделуі тиіс. Сол жағдайда мүмкін ол бұндай тағдырға душар
болмас па еді?!
3- оқушы: Мен ойымды білдіретін болсам, құлақ тесетін адам да кінәлі.
Өйткені әр
адамнан кейін инені арнайы микробтарды өлтіретін сұйықтарға салу керек.
СПИД вирусы
келесі адамға жұқты, яғни ол адам ондай жұмпыстарды атқарған емес.
4- оқушы: Кінәлі стомотолог деп есептеймін, себебі бір адамға қолданған
құрал-
жабдықтарды ешқандай тазартусыз екінші адамға қолдану дұрыс емес. Егер
ондай
болмағанда, қаншама адам дауасыз дерттен аман қалар еді.
Қорытынды:
Мұғалім: “Ауруын жасырған өледі” демекші аура қалсаңдар, дереу дәрігерге
қаралу
керек. Себебі өзге адамдарға зардап тигізбеуді ойлан.
-----------------------
Көше
Жанұя
Педагог
Ақпарат
Орта
Медицина
Дін
Тәрбие көздері
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz