Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Тік бұрышты параллелепипед пен кубтың көлемін салыстыр


Қалжанов Бауыржан Аманбекұлы
Қызылорда облысы, Жалағаш ауданы,
№34 Ә.Бердаулетов атындағы орта мектебінің математика пәні мұғалімі

|Пәні: |Күні: |Сынып: 5 |
|Математика | | |
|Сабақтың |Формулалар |
|тақырыбы | |
|Сабақтың |Әріптері бар теңдіктермен жазылатын ережені білу; |
|мақсаты: |Бір шаманы екінші шама арқылы өрнектеуді түсіну; |
| |Есептің мәтіні бойынша формула құрастыруды үйрету; |
| |Мәтін есептің маңыздылығын айқындайды. |
|Оқытуда |«Маған көрсет», «Үш шапалақ», «Бағдаршам», «Еркін талқылау», |
|қолданылатын |«Суретті сипатта», «Екі жұлдыз, бір тілек» |
|әдіс - тәсілдер | |
|Оқыту нәтижесі: |Әріптері бар теңдіктермен жазылатын ережені формуламен |
| |жазылғанын білетін болады.; |
| |Бір шаманы екінші шама арқылы өрнектеуді түсінетін болады; |
| |Есептің мәтіні бойынша формула құрастыруды үйренетін болады; |
| |Мәтін есептін маңызы мен пайдасын айқындай алады. |
|Негізгі идеялар |Периметр, аудан, көлем, жол, жылдамдық, уақыт, куб, |
| |параллелепипед, формула |
|Негізгі дерек |Математика: Жалпы білім беретін мектептің 5-сыныбына арналған |
|көздері, |оқулық/ А. Алдамұратова, Е.Байшоланов.-Алматы: |
|көрнекіліктер |Атамұра, 2005. |
| |Электронды оқулық, 5-сынып, интерактивті тақта, геометриялық |
| |модельдер, плакат, түрлі түсті стикер, смайликтер |
|Сабақтың барысы |
|Сабақтың |Мұғалімнің іс - әрекеті |Оқушының іс – әрекеті |
|кезеңдері | | |
| | Ұйымдастыру. 2 мин | Мұғаліммен амандасады. |
|Кіріспе |Оқушылармен сәлемдесу, | |
| |Психологиялық дайындық жасау. | |
| |Өлшем бірліктер бойынша топқа |Өлшем бірліктері бойынша топтаға|
| |бөлу – ұзындық, көлем, аудан. |бөлінеді. |
| | | |
| |Оқушыларға бірлесіп топтық жұмыс |Топ басшысы сайланып, өзге топ |
| |жасайтындығын айтады. |мүшелерінің қызметі анықталады. |
| |ІІ. Өтілген материалды жинақтау, |Дұрыс жауап үшін оқушылар |
| |жүйелеу мин |саусақтарын көтереді. |
| |«Маған көрсет» ойыны. Тізбектелген| |
| |сөйлем берілген, олардың ішінен |«Үш шапалақ» арқылы бағалау |
| |дұрысын таңдап алу керек. Мұғалім | |
| |3-ке дейін санап болғанда, дұрыс | |
| |жауап ұсынылады. | |
|ІІІ.Тұсаукесе|Білу. «Миға шабуыл» |Нақты деректермен жұмыс жасайды.|
|р |1.Тік бұрышты параллелепипедтің |Өлшейді |
|3 мин |өлшемдері (ұзындығы, биіктігі, |Санайды |
| |ені) неше сантиметр? |Анықтайды. |
| |2. Тік бұрышты параллелепипедтің | |
| |неше қыры, неше төбесі бар? | |
| |3.Кубтың неше жағы бар? Кубтың |Тік бұрышты параллелепипедтің, |
| |жағы қандай фигура? |кубтың өлшем бірліктері арқылы |
| | |оның бір жағындағы тік |
| |Тік бұрышты параллелепипедтің, |төртбұрыштың периметрін, табан |
| |кубтың өлшем бірліктері арқылы |ауданын, көлемін табуға |
| |нені табуға болады? |болатынын айтады. |
| | |«Бағдаршам» арқылы бағалау |
|IV. Жаңа |Түсіну. 12 мин | Өзара достық қарым- қатынас|
|материал |Еркін талқылау әдісі арқылы жаңа |құра отырып, топпен жұмыс |
|15 мин |тақырыпты меңгерту. |жасайды. |
| |І топ. | |
| |Тік төртбұрыштың периметрінің |Топтар бір-біріне постер қорғау |
| |формуласы: |арқылы түсіндіреді |
| |Р=2а+2в немесе Р=2(а+в). | |
| |Мұндағы Р-периметрі, а-ұзындығы, |Нақты мысалдар келтіреді. |
| |в-ені. | |
| |Квадраттың периметрінің формуласы:|Топтар жұмыстарын «Екі жұлдыз, |
| |Р=4а |бір тілек» арқылы бағалайды. |
| |Үшбұрыш периметрінің формуласы: | |
| |Р=а+в+с | |
| |Мұндағы а,в, және с үшбұрыштың | |
| |қабырғалары. | |
| |ІІ топ. | |
| |Тік төртбұрыштың ауданының | |
| |формуласы: S=ab | |
| |Мұндағы S-ауданы | |
| |Квадраттың ауданының формуласы: | |
| |S =а2 | |
| |Тік бұрышты параллелипипедтің | |
| |көлемінің формуласы: V= abc | |
| |Мұндағы V –көлем, а-ұзындығы, | |
| |b-ені, с-биіктігі | |
| |Кубтың көлемінің формуласы:V= a3 | |
| |ІІІ топ. | |
| |Жолдың формуласы: s=vt | |
| |Мұндағы s-жол, v-жылдамдық, | |
| |t-уақыт. | |
| |Заттың құнының формуласы: C=an | |
| |Мұндағы С-заттың құны, а-заттың | |
| |бағасы, n-заттың саны (көлемі) | |
|Сергіту сәті.|«Суретті сипатта» ойыны. |Оқушылар тақтадан не көргендігі |
| |Интерактивті тақтада түрлі |туралы айтады. |
|2 мин |суреттер мұқият қарапталуға |Оқушылардың есте сақтау |
| |ұсынады. (10секунт) Суретті |қабілетін арттырады. |
| |жасырып есінде сақтағанын сипаттап| |
| |беру талап етіледі. | |
|Бекіту |Қолдану. Оқулықтан тақырып бойынша|Мәтін есептермен жеке жұмыс |
|10 мин |есептер шығару. Деңгейлік |жасайды. |
| |тапсырмалар. | |
| |І топ №104 120 |Бағалау парағы арқылы тексереді.|
| |ІІ топ №105, 119 ортақ есеп | |
| |№123 | |
| |ІІІ топ №106, 118 | |
| |Талдау. Геометриялық фигураларды |Геометриялық модельдерді |
| |пайдаланып, формулалар арқылы |өлшейді. |
| |есептеу жүргізіңіз: |Өлшемдер арқылы формулаларды |
| |І топ. Тік төртбұрыш пен |пайдаланады. Есептеу жүргізеді. |
| |ұшбұрыштың периметрін салыстыр. |Салыстырады. |
| |ІІ топ. Тік төртбұрыш пен шаршының| |
| |аудандарын салыстыр. | |
| |ІІІ топ.Тік бұрышты параллелепипед| |
| |пен кубтың көлемін салыстыр. |Мадақтау, жылы шырай таныту |
| |Жинақтау. Кеңейтілген тапсырма |№1 тапсырманы топпен бірлесіп |
| |№1 тапсырма |жұмыс атқарады, өз пікірлерін |
| |Дұрыс жауапқа «иә», дұрыс емес |білдіреді. |
| |жауапқа «жоқ» сөзін қолданыңыз. | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | |№2 тапсырманы еске түсіре отырып|
| | |оқушылар жеке орындайды. |
| | | |
| | |Тұжырым жасай білуге |
| | |дағдыланады. |
| |Формула | |
| |Иә, жоқ | |
| |Ереже | |
| | | |
| |Р=2(а+в) | |
| | | |
| |оның ұзындығы мен енінің | |
| |көбейтіндісіне тең | |
| | | |
| |V= abc | |
| | | |
| |оның ұзындығын ені мен биіктігіне| |
| |көбейткенге тең. | |
| | | |
| |s=vt | |
| | | |
| |ұзындығы мен енінің 2 еселенген | |
| |қосындысына тең. | |
| | | |
| |S=ab | |
| | | |
| |Жол жылдамдық-тың қозғалыс | |
| |уақытына көбей-тіндісіне тең. | |
| | | |
| |№2 тапсырма. | |
| |Формула | |
| |Ереже | |
| | | |
| |Р=2(а+в) | |
| | | |
| | | |
| |V= abc | |
| | | |
| | | |
| |s=vt | |
| | | |
| | | |
| |S=ab | |
| | | |
| | | |
| |Бағалау. Формуланы қолданудың |Оқушылар өз пікірлерін еркін |
| |пайдасы бар ма? Себебін |білдіреді. |
| |түсіндіріңдер. | |
|Қорытынды |Жинаған ұпай санын жұмыс дәптеріне|Ұпай санын жұмыс дәптеріне |
| |жазу |жазып, өзін-өзі бағалайды. |
|Үйге оқып |№108, №109 |Үй тапсырмасын күнделікке |
|үйренуге |30 беттегі сұрақтарға жауап жазу |жазады. |
|1 мин | | |
|Рефлекция |Смайликтер арқылы кері байланыс |Өз ойларын еркін білдіреді. |
|2 мин |жасау. | |

Ұқсас жұмыстар
Пирамиданың табаны квадрат
Жаңа ізденіс – жаңа бағытқа жетудің кепілі
Тік призма
Көлемді өлшеу. тік бұрышты параллелепипедтің көлемі. куб сантиметр
Тік призма, параллелепипед
Тік бұрышты параллелепипедтің және текшенің көлемі
Ойлаған сан қандай сан
Тікбұрышты параллепипедтің бізге бағытталған жағы тікбұрыштың формасында
Пирамида биіктігін тап
Пирамида немесе конус
Пәндер