Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Сабақта ойын

БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ
ДЕНСАУЛЫҒЫН САҚТАЙ ОТЫРЫП БІЛІМ БЕРУ

ТҰМАРБАЕВА МЕЙІЗ ЗАРЫҚБЕКҚЫЗЫ,
КММ №27 ЖББОМ
БАСТАУЫШ СЫНЫП МҰҒАЛІМІ
ЖЕКСЕНОВА БИБІНҰР
ОМАРБАЕВНА
МЕКТЕП ПСИХОЛОГІ
Қазіргі кездегі білім беру мекемелерінің алдында тұрған міндеттердің
бірі оқушыға терең білім мен тәрбие беруде оның денсаулығын сақтай
отырып, дені сау, қабілетті тұлға қалыптастыру болып отыр.
Мектепте оқушы өзінің 11 жылын өткізеді. Ал мектепке келген оқушының
денсаулығы жақсы, дене бітімінің мықты болуы шарт. Өйткені мектептегі
жетістіктері дене дамуының, денсаулығының мықтылығына тікелей байланысты
[1].
Ендеше баланың денсаулығын сақтай отырып, жұмысқа деген ынтасын
арттыруда, денсаулық сақтау технологиясының алатын орны ерекше.
Денсаулық сақтай отырып білім беру принципі – оқушының дене және
психологиялық денсаулығын дамытып, нығайтуға жағдай жасайды.
Оны келесі құралдар арқылы жүзеге асыруға болады:
- денсаулықты сақтап оқыту;
- дененің дамуын арттыру;
- санитарлық- гигиеналық ережелер мен нормаларды сақтау;
- салауатты өмір салтын насихаттау және т.б.
Денсаулық сақтау технологиясына негіздеп оқу–тәрбие үрдісін
ұйымдастыруды төмендегідей қарастыруға болады:
1) сабақты денсаулық сақтау принципіне сүйене отырып құру;
2) сабақта денсаулық сақтау техологияларын қолдану;
3) қозғалыс қоңырауларын ұйымдастыру.
Денсаулық сақтауға бағытталған сабақ құрылымының мынадай 4 тәртібін
анықтауға болады:
1) сабақты дұрыс ұйымдастыру;
2) қабылдау іс-әрекетін қолдану;
3) оқушының жұмыс қаблетінің кеңістігін анықтау;
4) баланың ақыл-ойының жеделдігін бөліп тастау;
1 суретте апта ішіндегі оқушының жұмыс қабілеті көрсетілген.

1 сурет - Апта ішіндегі оқушының жұмыс қабілеті
Баланың күнделікті сабақ оқуға жұмыс қабілетін төмендегідей сипаттауға
болады:
- 1 сабақта - қалыптасады;
- 2,3 сабақта - ынтасы жоғары болады
- 4,5 сабақта - баланың ынтасы төмендейді.
Сондықтан мұғалім сабақ кестесін құрғанда осыған баса назар аудару
керек. 2 суретте 1-4 сынып оқушыларының оқу күніндегі жұмыс қабілетті
көрсетілген.

2 сурет - 1-4 сынып оқушыларының оқу күніндегі жұмыс қабілетті

Баланың сабақ барысындағы білім меңгеруінің жеделдігі келесідей:
- 5-25мин - 80%;
- 25-30мин - 60-40%;
- 35-40мин - 10%.
Бірінші сынып оқушысының ағзасы бірнеше кезеңнен өтеді:
- алғашқы 2-3 аптасы физиологиялық екпінде өтеді. Осыған байланысты
қыркүйек айында балалар жаңа талаптарға бейімделе алмай көп ауырып қалады;
- келесі бейімделу кезеңі - тұрақсыз ыңғайлану. Бала ағзасы жаңа
жағдайда өзіне жақын нұсқаны табады;
- бұдан кейінгі тұрақты ыңғайлану кезеңі басталады. Бала ағзасы
жүктемеге аз күш жұмсайды.
Сабақта әрекет түрлерінің ауысуы (бір сабақта оқушының әрекеті ету
нормасы 7-8 түрі болу керек. Мысалы: оқу, жазу, тындау, әңгімелеу,
сұрақтар, сұрақтарға жауап, көрнекі құралдарды қарау, есептер шығару және
т/б). Бағдарлы нормасы - 7-10 минут. Оқыту түрлерінің саны: ауызша,
көрнекілік, аудиовизуалды және т.б. Нормасы – 3-ден аз ауыспау керек. Ауысу
нормасы - 10-15 минуттен кем емес [2].
Баланың шаршауын болдырмай, көңіл күйін көтеріп сергітуде, ағзасының
қажетті бұлшық еттерінің дамуына сабақ үстінде орындалатын сергіту сәттері
үлкен роль аткарады. Сергіту сәттерін сабақтың 15-20 минуты өткеннен кейін
тіпті қиын сабақтарда екі рет орындауға тура келеді..
Сергіту жаттығуларын орындауға 1,5 – 3 минут уақыт бөлемін. Кейбір
жаттығуларды ән әуенімен орындаймыз. Сонда баланың көніл күйі де көтеріліп,
сабаққа деген ынтасы артады. Баланың көңілді болуы оның қан айналымының
айналуынада септігін тигізеді, көңілді күйде сабақты жақсы қабылдайды.
М.ғ.д. В.Ф.Базарныйдың методикасы бойынша 3 суретте көрсетілген
ватманға сызылған әр түрлі фигураларға көздерін жүгіртеді [2].

3 сурет - М.ғ.д. В.Ф.Базарныйдың методикасы

«Салауатты жас ұрпақ» бағдарламасының бастауыш сатыдағы іс-жоспары 1
кестеде көрсетілген.

1 кесте - «Салауатты жас ұрпақ» бағдарламасының бастауыш сатыдағы іс-
жоспары
|Р/с|Жұмыс формасы |Өткізу уақыты |Жауаптылар |Нәтиже |
|1. |Сабақ алдындағы |Әр кезек |Мұғалім, |Бала сергиді, көңілі|
| |таңертеңгілік |сабағының |ден. шынық. |көтеріліді |
| |жаттығулар |алдында |пән мұғалімі| |
|2. |Сабақта ойын |Әр сабақта |Мұғалім |Шаршағаны басылып, |
| |элементтерін қолдану| | |ынтасы артады |
|3. |Сабақтағы сергіту |Әр сабақта |Мұғалім |Бұлшық еттері |
| |сәттері | | |дамиды, ынтасы |
| | | | |артады |
|4. |Дыбыс терапия |Тіл |Мұғалім |Қан айналымы |
| |(артикуляциялық) |сабақтарында | |дұрысталып, жүйке |
| | | | |жүйесі жақсартылады |
|5. |Әуен терапия |Еңбек, ән |Мұғалім |Ағза тынығады |
| | |бейнелеу, | | |
| | |сабақтарында | | |
|6. |Витамино терапия |Қажетті уақытта|Ата-ана |Ағза дәруменмен |
| | | |көмегімен |толығады |
|7. |Динамикалық |Сабақ арасында |Мұғалім |Көңіл күй көтеріледі|
| |үзілістер |2-3 рет | | |
|8. |Сарымсақ |Тұмау кезінде |Мұғалім, |Ауруға қарсы тұрады |
| |медальондары | |ата-ана | |
|9. |Сынып бөлмесін |Үнемі |Мұғалім |Ауа тазарады |
| |желдетіп отыру | | | |
|10.|Сынып бөлмесінде гүл|Үнемі |Мұғалім |Шаң- тозаң ағзаға |
| |отырғызу | | |түспейді |
|11.|Фитотерапия (фиточай|Үзіліс кезінде |Мұғалім, |Ағзаға көмек |
| |) | |аспазшы | |
|12.|Тегін тамақтану |Үнемі |Мұғалім, |Қарны тоқ, көңіл |
| | | |аспазшы |күйі тоқ |
|13.|Тапсырманың баланың |Үнемі |Мұғалім |Ағзаға салмақ |
| |жас ерекшелігі | | |түспейді |
| |ескеріліп, шамадан | | | |
| |тыс берілмеуін | | | |
| |қадағалау | | | |

Бала денсаулығын сақтауда сыныптан тыс жүргізілетін жұмыстар

2 кестеде бала денсаулығын сақтауда сыныптан тыс жүргізілетін жұмыс
түрлері көрсетілген [3].

2 кесте - Бала денсаулығын сақтауда сыныптан тыс жүргізілетін жұмыс
түрлері
|Р/с |Жұмыс формасы |Өткізу уақыты |Жауаптылар |Нәтиже |
|1. |Табиғат аясында топ |Каникул |Ата-ана, |Дене шынығады |
| |серуен ұйымдастыру |кездерінде, |медбике, | |
| | |оқу жыл ішінде|мұғалім | |
|2. |Денсаулық күнін , |Оқу жыл ішінде|Дене шынықтыру|Ағза сауығады |
| |денсаулық аптасын, | |пән мұғалімі | |
| |спорттық мерекелер | | | |
|3. |Бастауыш сыныпта спорт |Оқу жыл ішінде|Дене шынықтыру|Денсаулығы |
| |секцияларын, үйірмелерін| |пән мұғалімі |нығаяды |
| |ашу | | | |
|4. |Балаларды жазғы мезгілде|Каникул |Мұғалім |Дем алады |
| |сауықтыру лагерлеріне |кезінде | | |
| |жіберу | | | |
|5. |Бастауыш сыныпта |Оқу жылы |Мұғалім |Ақпараттанады |
| |ақыл-кеңес аларлық |ішінде | | |
| |денсаулық бұрышын | | | |
| |ұйымдастыру | | | |
|6. |Медбикемен кездесу |Оқу жылы |Мұғалім |Ақыл-кеңес |
| | |ішінде | |алады |

Балаға ұзақ уақыт бойы тұрақты ырықты зейінді сақтау қиын, көлемі бойынша
бірталай материалды жаттау, т.б. Бастауыш сыныпта оқыту балалардың осы
ерекшеліктерін ескереді. Олардың танымдық іс-әрекетінің еркіндігіне
қойылатын талаптар, оқу процессінің өзінде оны жетілдіру қалай
орындалатынына қарай, бірте-бірте өседі. Егер баланы мектепте алатын
білімнің мазмұны тартымды болмаса, сабақта танысқан жаңалық қызықтырмаса,
жалпы мектепке, оқуға, оқушы жағдайына, оның құқықтары мен міндеттеріне
деген оң көзқарас, тұрақты, табысты оқуды қамтамасыз етуге жеткіліксіз.
Мектепте оқу - баладан дайындықты талап ететін қиын еңбек. Өз мінез -
құлықын басқару, оны негізгі мектеп ереежелерге бағындыру, өзін
қоршағандардың ойымен келісу, кездескен қиындықтарды жеңу - міне, бұл
мектептің болашақ бірінші сынып оқушысына қоятын талаптарының кейбіреулері.
Осы талаптарды орындау үшін ол ұйымшылдық, өз бетімен жұмыс істей алу,
табандылық, тәртіптілік сияқты адамгершілік - еріктік қасиеттерін иемделуі
қажет. Барлық ата-аналар баламыз ақылды әрі дені сау, мектепке жақсы
дайындалып, жақсы оқыса екен деп тілейді. Баланың ақыл-ойы мен денесінің
дамуында тамаша нәтижелерге жету үшін, онымен бірге тер төгуге тура
келеді.Ал бұл біріккен еңбек қиындық тудырмас үшін, оны ойын түрінде
жүргізген дұрыс. Ойын- балалардың ең сүйікті ісі, жұмысы. Ойында ең қиын
нәрселер де жеңілденеді.
Дем ала отырып, оқимыз
Серуенде. Баллармен серуенге шыққанда, жылдың кез келген мезгілінде
неғұрлым жиірек табиғаттың әртүрлі құбылыстарын бақвлауға тырысыңыз. Бұны
балаға қызықты етіп жасаңыз. Мысалы, даланың, парктың немесе саябақтың
күрделі емес картасын жасаңыз. Табуға қажетті объектіні (ұяны, құмырсқаның
ұясын, ерекше ағаш, ескірген ағаштың түбірі, т.с.с.) жасырыңыз. Бала өзі
картаны оқып, тапсырманы орындап көрсін (қымбат тастары бар ескі қазына,
"сандық", т.б.). Өзінің жолын белгілеңіз. Саябақ учаскесінде бала мұндай
тапсырмаларды өз бетімен орындай алады. Басқа нұсқа да болуы мүмкін: карта
мен учаскенің жоспарын балаңызбен бірге қосылып жасауға да болады. Қыста
әртүрлі жануарлардың ізінің орнының картасын жасауға болады. Әртүрлі
карталар, схемалар жасау әрі зерттеу, олады оқи білу баланың абстракциялық
ойын дамытып, кеңістікте бағдар ұстана білуге үйретеді.
Әртүрлі жыл мезгілдерінде бір объектілерді бақылаңыз, мысалы: ағашты,
алаңқайды, бұтаны, құсты. Олар қалай өзгереді? Барлық өзгерістерді альбомда
суреттеп отыруды балаңызға ұсыныңыз. Суреттердің көмегімен балаңыз тек қана
бақылауды жүргізіп қана қоймай, өз әсерін жеткізе білуі де маңызды. Мысалы,
ағаштың "көңіл-күйін" жылдың әр мезгілінде, әр түрлі ауа-райында өзгеруін
анықтаңыздар. Ағаш не туралы "ойлайды"? Қалай біз онымен қарым қатынас
жасай аламыз? Баланың дамуы үшін, барлық сезім мүшелерін жұмысқа қосу
керек.
Әдетте, табиғатпен қарым қатынас жасай отырып, "Қарашы, қандай әдемі!"
деген сөздермен шектелмеңіз, Бірақ табиғатты тек қана көзбен қабылдау аз:
балаңызға ағаштар мен бұталардың иістерінің айырмашылықтары қандай екенін
анықтауын ұсынуға болады. Жылтыр діңгекті немесе бедерлі діңгекті ағашты
табу, ағаштың жапырағын көзді жұмып тұрып сипап: "Сен бір жануарды сипап
тұрмын деп елестет. Сонда бұл қандай жануар (немесе аң)?" деген сұрақ қоюға
болады. Балаңыз өзіне аса бір ұнаған талдың жапырағын таңдап,оның пішінін,
ерекшелігін көзбен ғана емес, қолмен ұстап та есте сақтасын. Саусақтарымен
жапырақты айнала пішінін сипап оның ұшы үшкір ме әлде доғал ма, шеттері
тегіс пе әлде ирек пе, соны анықтасын. Сосын үйде сол жапырақты есіне
түсіріп, суретін салсын.Сол суретті келесі жылғы серуенге алып шығып,
шынайы объектімен салыстырып, баланың қаншалықты тапсырманы дұрыс
орындағанын бағалаңыз.

1. Қазақстан Республикасының мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру
стандарты. Жалпы орта білім. Негізгі ереже.Астана - 2010.
2. Ахаев А.В. Здоровьесберегающие технологии обучения.- Усть-Каменогорск,
2004.
3. Жексенбаева Ү.Ж. 12 жылдық білім берудің құрылымдық - мазмұндық
ерекшеліктері. - 12 жылдық білім. №5 2006.
4. Дурова Н.В., Новикова В.П. 200 упражнений для подготовки детей к
школе. М., 2001.
5. Забрамная С.Д. Психолого-педагогическая диагностика умственного
развития детей. М., 1995.
6. Зайцев Г.К., Зайцев А.Г. Твое здоровье. Регуляция психики. С.-П., 2000
7. Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога в образовании. М.,
1996.
8. Руководство практического психолога. Под ред Дубровиной И.В. М., 1998.

Ұқсас жұмыстар
Сабақта диалогтік оқытудың тиімділігі. баяндама
Қазақ тілі сабағында ойын технологиясын қолдану арқылы бастауыш сынып оқушыларының тілге деген қызығушылығын қалыптастыру
Сабақта ойын түрлерін қолдану
Бастауыш мектеп
Ойын технологиясы оқушылардың білімін дамыту құралы
Ағылшын тілін оқытуда ойын түрлерін қолдану мақсаты
Бастауыш сынып оқушыларының сабаққа деген қызығушылығын арттырудағы ойынның рөлі
Балаларды оқытудағы ойынның ерекшелігі
Тыйым сөздер
Сабақ процесіндегі ұлттық ойын түрлері
Пәндер